استعفای وزیر کار بی لیاقت و ادامه اعتراضات بازنشستگان

استعفای وزیر کار بی لیاقت و ادامه اعتراضات بازنشستگان

اامروز ۲۴ خرداد زیر فشار اعتراض بازنشستگان و شعار سراسری “وزیر بی کفایت استعفا، استعفا”، عبدالملکی وزیر کار منفور دولت رئیسی استعفاء داد. این عقب نشینی بیش از بیش قدرت مبارزات بازنشستگان و اعتراضات کارگری را به نمایش میگذارد.  جالب اینجاست که فشار اعتراضات بازنشستگان مجلس اسلامی و دولت را هم به جان هم انداخته است و مجلس اسلامی سراسیمه و  با ژست دفاع از بازنشستگان به رئیسی اولتیماتوم داده که مصوبه افزایش ده درصدی را پس بگیرد.

بازنشستگان همچنان پیگیر مطالباتشان هستند و اخطار داده اند که اگر مصوبه افزایش تحقیر آمیز ده درصدی به حقوقها لغو نشود و خواستهایشان جواب نگیرد تجمعات بزرگ سراسری خود را برپا خواهند کرد.

بازنشستگان به اعتراضاتشان ادامه می دهند. روز ۲۴خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز بار دیگر به خیابان آمدند. آنها دست به راهپیمایی زدند و با شعارهای “حسین، حسین شعارشون، دروغ و دزدی کارشون”، “ننگ ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما” فریاد اعتراضشان را بلند کردند.

در این روز بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش نیز تجمع اعتراضی داشتند و شعار میدادند:”تورم صد درصد، افزایش ده درصد”، “نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت”، “ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه”.

در کرمانشاه نیز بازنشستگان تامین اجتماعی با شعار “وعده، وعید ، کافیه، سفره ما خالیه”، فریاد اعتراضشان را به وعده های پوشالی و فقر و بی تامینی بلند کردند.

گفتنی است که دو روز قبل عبدالملکی وزیر مستعفی کار در پست اینستاگرامی خود از اختصاص بسته های حمایتی ویژه بازنشستگان به دستور رئیسی خبر داده بود. در پاسخ به این گفته بازنشستگان نیز در گروههای مدیای  اجتماعی در اعتراض به تبعیض ها و اختلاسها از اینکه بسته حمایت برای مدیران و رده های بالای ادارات دولتی و خصوصی سفر به هتلهای لاکچری و ویلاهای آنچنانی است،  کارتهای اعتباری چند ده میلیونی  برای میل کردن غذا به همراه مهمان در گرانترین رستوران هاست سخن گفته و اعلام کردند که بسیار خوب آنها نیز از  بسته های حمایتی در کنار حقوق بالاتر از خط فقر استقبال میکنند و حقشان است. اما بسته حمایتی چند کیلو نخود و برنج مسموم ارزانی خودتان باشد!!!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴ ژوئن ۲۰۲۲

Avsnitt för bifogade filer

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate