اخباروگزارش های کارگری ۱۸خرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۸خرداد ماه ۱۴۰۱

– سومین روز راهپیمایی وتجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در اعتراض به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر

– دیدار جمعی از فرهنگیان کرمانشاه با خان عزیز اسماعیلی عضو هیئت موسس فرهنگیان اسلام آباد غرب که مدت پنج روز در اعتصاب غذا بوده با درخواست پایان دادن به اعتصاب غذا

– درخواست پایان اعتصاب غذا از طرف انجمن صنفی فرهنگیان شاغل وبازنشسته کرمانشاه 

– مهدی فتحی بازداشت شد 

– تماس تلفنی مسعود نیکخواه با خانواده 

– آزادی مجید کریمی و مسعود فرهیخته

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق وحق بیمه  مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

تهدید کارگران حق طلب به اخراج از کار

– اعتصاب دامنه دار رانندگان سرویس رفت و آمد کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اعتراض به وضعیت دریافتی ها

– تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن مهر پردیس نسبت به  توقف پروژه وبلاتکلیفی ۱۱ ساله مقابل وزارت راه و شهرسازی

– دومین روز تجمع مالباختگان سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای بانک ملی شعبه دانشگاه و دخالت نیروهای انتظامی 

*سومین روز راهپیمایی وتجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در اعتراض به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر

روز چهارشنبه ۱۸ خرداد، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی خوزستان سومین روز اعتراضشان را باتجمع مقابل استانداری آغاز کردند وسپس با سردادن شعارهایی بطرف فرمانداری شهرستان اهواز راهپیمایی ومقابلش تجمع کردند ودوباره دسته جمعی با فریاد زدن خواسته هایشان درقالب شعارها به استانداری برگشتند وبه تجمعشان ادامه دادند.

کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شوش وهفت تپه از جمله بازنشستگان کشت وصنعت نیشکر هفت تپه وکارخانه کاغذ پارس در سومین روز اعتراضشان با سردادن شعارها وراهپیمایی در سطح شهرشوش دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان خوزستان زدند.

همچنین کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان های آذربایجان شرقی،

البرز،خراسان رضوی،قزوین، کرمان،کرمانشاه،لرستان،مرکزی ویزد به راهپیمایی و تجمع اعتراضیشان مقابل اداره تامین اجتماعی ومراکزقدرت تبریز،کرج،مشهد،قزوین، کرمان، کرمانشاه،خرم آباد،اراک ویزد ادامه دادند.

تصویری ازخرم آباد مقابل استانداری

شعارها:

– فقط کف خیابون، به دست میاد حق‌مون

– رئیسی رئیسی مرگ به نیرنگ تو

– دولت شش کلاسه، نمی‌خوایم نمی‌خوایم

– وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه

*دیدار جمعی از فرهنگیان کرمانشاه با خان عزیز اسماعیلی عضو هیئت موسس فرهنگیان اسلام آباد غرب که مدت پنج روز در اعتصاب غذا بوده با درخواست پایان دادن به اعتصاب غذا

دیدار جمعی از فرهنگیان کرمانشاه به همراه اعضای انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه با آقای خان عزیز اسماعیلی عضو هیئت موسس فرهنگیان اسلام آباد غرب که مدت پنج روز در اعتصاب غذا بوده و درخواست از ایشان و تمامی معلمان کنشگری که به حمایت از معلم آزاده آقای اسکندرلطفی اعتصاب غذا نموده اند برای پایان دادن به اعتصاب غذایشان

۱۶ خرداد ۱۴۰۱

*درخواست پایان اعتصاب غذا از طرف انجمن صنفی فرهنگیان شاغل وبازنشسته کرمانشاه 

ضمن محکوم کردن بازداشت ناعادلانه مطالبه گران صنفی، از کلیه همکاران فرهنگی که به دلیل حمایت و همراهی با معلمان بازداشت شده دست به اعتصاب غذا زده اند، خواهش می کند به خاطر سلامتی شان به اعتصاب غذای خود پایان دهند و از طرق دیگر پیگیر حقوق معلمان بازداشت شده باشند.

۱۶خرداد ۱۴۰۱

*مهدی فتحی بازداشت شد 

 امروز صبح ۱۸ خرداد مهدی فتحی از فعالین صنفی فارس در منزلش واقع در روستای کردشول پاسارگاد با یورش نیروهای امنیتی بازداشت شد.

*تماس تلفنی مسعود نیکخواه با خانواده 

مسعود نیکخواه عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان و معلم بازداشتی در زندان اوین چهارشنبه  شب  ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ تماسی کوتاه با خانواده داشته است.روحیه و صدای این معلم شریف بسیار خوب و محکم بوده است.

شورای هماهنگی ضمن محکوم کردن مجدد سناریو سازی غیر اخلاقی صدا و سیما در هفته های اخیر  علیه چهار فعال صنفی شناخته شده آقایان رسول بداقی ،اسکندرلطفی،مسعود نیکخواه وشعبان محمدی،تاکید می کند که این رفتار غیر اخلاقی صدا و سیما نقض آشکار اصل ۳۷ قانون اساسی است.که آشکارا تصریح دارد:

«اصل ،برائت است و هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود ، مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.»

 شورای هماهنگی همراه با تمامی کنشگران صنفی سراسر کشور انتظار دارد با توجه محرز بودن  رفتار مجرمانه صدا و سیما علیه کنشگران،ضمن تشکیل علنی دادگاه معلمان زندانی مطابق اصل ۱۶۵،اقدامات قانونی و مقتضی از سوی مدعی العموم علیه صدا و سیما انجام گیرد.بی شک این اقدام می تواند فصل جدیدی از گفتگو و مذاکرات سودمند را فراهم آورد.

*آزادی مجید کریمی و مسعود فرهیخته

مجید کریمی دبیر انجمن صنفی معلمان سنندج و کلاترزان و مسعود فرهیخته که در تجمع حمایتی ۱۰ خرداد ماه بازداشت شده بودند امروز ۱۸ خرداد ماه با استقبال همکاران آزاد شدند

شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی معلمان در بند امیدوار است که با پایان دادن به روند پرونده سازی و آزادی معلمان در بند روندی عقلایی و قانونی در تصمیم گیری های کشور ایجاد شود.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق وحق بیمه  مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

تهدید کارگران حق طلب به اخراج از کار

روز چهارشنبه ۱۸ خردادبرای باری دیگر،جمعی از کارگران بخش های تاسیسات، آتش نشانی و ماشین آلات شهرداری یاسوج برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق وحق بیمه مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض حاضردرتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: نیروهای شرکتی از  دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون و نیروهای رسمی از اسفندماه تاکنون حقوق دریافت نکرده اند.

وی افزود: هر  موقع خواهان دریافت حقوق بودیم و حقوق و مزایای خود را مطالبه کردیم، تهدید به اخراج شدیم و  در بین ما افرادی با ۲۰ سال سابقه وجود دارد  و ما امنیت شغلی نداریم و در شرایط حاضر پیمانکاری هستیم و تبدیل وضعیت ما بلاتکلیف است. 

یکی دیگر از آتش نشانان حاضر در این تجمع به خبرنگار ما گفت: بیمه ما واریز نشده است و همکاران وقتی به مراکز درمانی مراجعه می کنند به علت مشکلات بیمه ای امورات درمان آنها با مشکل مواجه شده است.

وی اضافه کرد: چرا پاداش پایان سال، حق لباس، حق غذا، اضافه کار و سایر حق و حقوق مجموعه شهردایر پرداخت نمی شود.

یکی دیگر از حاضران در این تجمع که جلوی استانداری استان بودند هدف از تجمع کارمندان و مجموعه شهرداری را گرسنگی بدلیل پرداخت نکردن حقوق عنوان کرد.

*اعتصاب دامنه دار رانندگان سرویس رفت و آمد کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اعتراض به وضعیت دریافتی ها

بیش از ۱۰ روزاست که رانندگان سرویس رفت و آمد کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای اعتراض به وضعیت دریافتی هایشان دراعتراض بسر می برند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران ضمن حمایت از خواسته های رانندگان اعتصابی با مشکل جابجایی روبرو هستند.

تصویربالا نشان دهنده انتظار کارگران فولاد اهواز پس از پایان کار در گرمای طاقت فرسا برای رفتن به محل زندگیشان می باشد.

درهمین رابطه در شبکه های اجتماعی می خوانیم:

۱- آقای محمدی ، اگر ذره ای از  انسانیت در وجودت باقی مانده و حال دیگر انسانها را درک کنی ، چند دقیقه میتوانی در این گرمای طاقت فرسا زیر آفتاب گرم و سوزان اهواز بایستی؟

گناه کارگرانی که به امید رفع خستگی از شرکت خارج شده و با اعتصاب رانندگان مواجه میشوند چیست؟

گناه این رانندگانی که جز این کار منبع ارزتاق دیگری نداشته و گرفتار زالوی شفق شده اند چیست؟

۲- به استحضار همکاران گرامی میرساند بدلیل اعتصاب رانندگان سرویس های ایاب و ذهاب با مدیریت نوابغ شرکت حل شده و ساده ترین راه حل یعنی استفاده از تاکسی سرویس و اسنپ را پیشنهاد داده اند.

وقتی مدیریت به سبک شعبان بی مخ باشد نباید خروجی بهتر از این را انتظار داشت.

وقتی هدف سرپرست زورکی و مدیر عامل نور چشمی و سفارشی شفق فقط و فقط راضی نگاه داشتن نمایندگان مجلس از خود و پر کردن جیبهایشان است نباید هم انتظار بیشتری از آنها داشت.

مگر در یک منطقه چند تاکسی سرویس وجود دارد و هر آژانس چه تعداد ماشین دارد که ساعت ۶ صبح جوابگوی پرسنل شرکت گروه ملی باشد؟

وقتی مدیری از درون پرسنل شرکت رشد نکرده و درد کارگران را لمس نکرده باشد باید هم منتظر پیچیدن چنین نسخه هایی باشیم.

نشیمنگاه جناب مدیر فقط به چرم صندلی خودروهای شاسی بلند عادت کرده و تنها اسم اسنپ را شنیده است و اطلاعی از مشقت یافتن اسنپ در منطقه شرکت ندارد پس ساده ترین راه را انتخاب کرده و به چرخاندن زبان در کام و گفتن دو جمله آژانس بگیرید ، اسنپ بگیرید اکتفا میکند.

*تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن مهر پردیس نسبت به  توقف پروژه وبلاتکلیفی ۱۱ ساله مقابل وزارت راه و شهرسازی

روز چهارشنبه ۱۸ خرداد،جمعی از متقاضیان مسکن مهر پردیس برای اعتراض به  توقف پروژه وبلاتکلیفی ۱۱ ساله مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان با طرح این پرسش که چرا به پیمانکاران پول نمی‌دهند،به خبرنگاررسانه ای گفت: پیمانکاران کار نمی‌کنند. متقاضیان ۱۱ سال است که آورده خود را پرداخت کرده‌اند.

یکی دیگر از متقاضیان با بیان این‌که بزرگ‌ترین مشکل ما این است که ۱۱ سال است خانه ما را تحویل نمی‌دهند،اضافه کرد: همه ما مستأجریم و صاحبخانه‌ها به ما فشار می‌آورند.

*دومین روز تجمع مالباختگان سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای بانک ملی شعبه دانشگاه و دخالت نیروهای انتظامی 

روز چهارشنبه ۱۸ خردادبرای دومین روز متوالی، مالباختگاسرقت از صندوق‌های اجاره‌ای شعبه دانشگاه بانک ملی، جلوی این شعبه در خیابان انقلاب اجتماع کردند.

گزارش های منتشره حاکی از دخالت نیروهای انتظامی برای پایان دادن به تجمع وهدایت تجمع کنندگان  به داخل بانک می باشد.

 

بنابه گزارش رسانه ای شده،پس از حضور این افراد در داخل بانک، مسئولان شعبه با ارائه فرم‌هایی از آنان خواستند ضمن پر کردن فرم‌های مخصوص، نسبت به اعلام نوع اقلام سرقت‌شده اقدام کنند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate