سومین روز تجمعات اعتراضی بازنشستگان

سومین روز تجمعات اعتراضی بازنشستگان

بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد

روز ۱۸ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی برای سومین روز متوالی در اعتراض به مصوبه  پانزدهم خرداد ماه هیات وزیران مبنی بر افزایش صرفا ده درصدی حقوق‌هایشان در چندین شهر از جمله در مشهد، کرمانشاه، اراک، یزد، اهواز، کرج، زنجان و هفت تپه تجمع داشتند. بازنشستگان اعلام کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند اعتراضات آنها ادامه خواهد داشت. فراخوان بازنشستگان به این تجمعات شرکت وسیع با خانواده هاست.

در کرمانشاه بازنشستگان در این روز با شعار بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد به خیابان آمده و به نشانه اعتراض به فقر و گرسنگی سفره خالی ای را پهن کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. در اراک بازنشستگان سفره خالی را بر سر دستهایشان گرفته و در اعتراض به فقر و بی تامینی دست به راهپیمایی زدند. و شعارهای آنها بر فضای شهر طنین انداخت. در یزد در این روز جمعیت زیادی در تجمع شرکت داشتند و شعار مرگ بر رئیسی سر دادند.

تجمع بازنشستگان در اهواز از ساعت ۱۰ صبح در مقابل درب استانداری شروع شد. سپس آنها با شعار دادن به سوی فرمانداری راهپیمایی کردند و پس از نیم ساعت دوباره در همین مسیر به مقابل درب استانداری برگشتند. در خاتمه بازنشستگان با شعار “نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت” و فریاد “فقط کف خیابان، بدست میاد حقمون،  بر ادامه اعتراضات خود تاکید کرده و قرار تجمع برای روز ۲۰ خرداد را گذاشتند. در کرج نیز جمعیت زیادی از بازنشستگان گرد آمده بودند و با شعارهای “فریاد، فریاد از اینهمه بیداد”، “کشتی بازنشسته فقط به گل نشسته” اعتراض خود را فریاد زدند. بازنشستگان  تامین اجتماعی هفت تپه، کاغذ پارس و شوش متحدانه  از قبل اعلام کرده بودند که از شنبه شانزدهم تا چهارشنبه هر روز ساعت ده صبح مقابل فرمانداری تجمع میکنند و بر این روال تجمعاتشان برپا داشتند.

خواستهای فوری بازنشستگان لغو مصوبه اخیر هیات وزیران مبنی بر افزایش ناچیز ده درصدی مستمری هایشان و تاکید بر افزایش حقوقها متناسب با نرخ واقعی هزینه های معیشتی، درمان رایگان، پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و داشتن یک زندگی انسانی است. بازنشستگان سالهاست با این مطالبات در اعتراض و مبارزه هستند و در تداوم این اعتراضات است که با شعارهای نه مجلس، نه دولت ، نیستند به فکر ملت، مرگ بر رئیسی، بازنشسته می میرد ذلت نمی پذیرد کل این بساط توحش و بربریت را به چالش میکشند.

تجمعات اعتراضی بزرگ بازنشستگان در سه روز اخیر و در جاهایی راهپیمایی آنها در خیابانهای شهر با فریاد شعارهای اعتراضی و سردادن شعار مرگ بر رئیسی،  بر فضای سیاسی شهرهای مختلف تاثیر گذاشته و  کیفیت جدیدی به اعتراضات مردمی در کف خیابانها داده است. اعتراضات بازنشستگان ادامه اعتراضات مردمی علیه گرانی ها و علیه کل بساط مافیایی حاکم است. از خواستها و مبارزات آنها باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۸ ژوئن ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate