اخباروگزارش های کارگری ۱۷خرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۷خرداد ماه ۱۴۰۱

– دومین روز راهپیمایی وتجمع سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در اعتراض به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر

– نُهمین روز اعتصاب غذای اسکندر لطفی عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان و سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران و هَفتمین روز از اعتصاب غذای اصغرامیرزادگان و اعلام همراهی جمع کثیری از معلمان و فعالان صنفی سراسر کشور در پشتیبانی از اسکندر لطفی و اصغر امیرزادگان و سایر معلمان بازداشتی و زندانی 

و

اعلام حمایت و همبستگی جمعی از فعالین زنان شهر سنندج و مریوان در دیدار با خانواده های معلمین زندانی اسکندرلطفی،شعبان محمدی ومسعود نیکخواه

سه شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

– آخرین خبر درباره مسعود فرهیخته و مجید کریمی

– فشار بر فعالین صنفی معلمان کردستان همچنان به شدت ادامه دارد 

– پیام تشکر انجمن صنفی معلمان کردستان و درخواست پایان دادن به اعتصاب غذا

– بازداشت روناک رضایی در آبادان و انتقال او به زندان سپیدار اهواز

– کارگران شهرداری شوش در دومین روز اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان سفره خالی مقابل فرمانداری پهن کردند

– تجمع اعتراضی صدها نفرازکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به عدم همسان سازی حقوق با وزارت علوم مقابل ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه 

– تجمع اعتراضی کارکنان دانشگاه‌ آزاد دماوند نسبت به عدم همسان سازی حقوق با وزارت علوم وبلاتکلیفی استخدامی

– تجمع مالباختگان سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای در بانک ملی شعبه دانشگاه 

روز سه شنبه ۱۷ خرداد، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان های اردبیل،اصفهان،ایلام،البرز،خراسان رضوی ،کرمانشاه، لرستان، ومرکزی برای اعتراض به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر دست به راهپیمایی وتجمع مقابل اداره تامین اجتماعی در شهرهای اردبیل، اصفهان،ایلام ،کرج،مشهد،کرمانشاه، بروجرد،خرم آباد، دورود واراک زدند.

کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان های ّآذربایجان شرقی،خوزستان،زنجان،قزوین،گیلان،کرمان،هرمزگان ویزد مقابل استانداری درشهرهای تبریز، اهواز، زنجان،قزوین،رشت،کرمان،بندر عباس ویزد تجمع کردند. 

کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شوش وهفت تپه از جمله بازنشستگان کشت وصنعت نیشکر هفت تپه وکارخانه کاغذ پارس در دومین روز اعتراضشان مقابل اداره کار تجمع کردند.

تصاویر:

اهواز مقابل استانداری

یزد مقابل استانداری

رشت مقابل استانداری 

شوش مقابل اداره تامین اجتماعی

*نُهمین روز اعتصاب غذای اسکندر لطفی عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان و سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران و هَفتمین روز از اعتصاب غذای اصغرامیرزادگان و اعلام همراهی جمع کثیری از معلمان و فعالان صنفی سراسر کشور در پشتیبانی از اسکندر لطفی و اصغر امیرزادگان و سایر معلمان بازداشتی و زندانی 

و

اعلام حمایت و همبستگی جمعی از فعالین زنان شهر سنندج و مریوان در دیدار با خانواده های معلمین زندانی اسکندرلطفی،شعبان محمدی ومسعود نیکخواه

سه شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

*آخرین خبر درباره مسعود فرهیخته و مجید کریمی

مسعود فرهیخته معلم زندانی در سنندج و عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر در تماسی که با خانواده داشته اعلام کرده که همراه مجید کریمی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی کردستان (سنندج_کلاترزان) در زندان عمومی سنندج کنار هم هستند روحیه آقای فرهیخته مثل همیشه بسیار عالی و شاد بوده و گفته است که برای او و آقای کریمی تشریفات قضایی در حال انجام است و این دو معلم زندانی باید همین روزها آزاد شوند.

شورای هماهنگی امیدوار است که روند تغییر رویکردها نسبت به معلمان در دستور کار فوری نهاد قضایی ایران قرار گیرد.بی تردید ایجاد گشایش قضایی در روند پرونده معلمان موجی از شادی و امید را در جامعه معلمان ایجاد می کند. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران منتظر خبرهای خوبی از این دست می ماند و همچنان خواسته مهم خود مبنی بر پایان دادن به روند پرونده سازی ها، بازداشت و زندانی کردن معلمان را راه حلی اساسی برای پیگیری مطالبات صنفی و معیشتی معلمان در بستری آرام و قانونی چنانچه همیشه کنشگران صنفی بر آن پای فشرده اند، می داند.

*فشار بر فعالین صنفی معلمان کردستان همچنان به شدت ادامه دارد 

در راستای ادامه فشار بر فعالین صنفی کردستان دیروز ۱٦ خرداد تحسین مصطفی عضو انجمن صنفی معلمان مریوان_کردستان، تحت عنوان اتمام حجت به ستاد خبری شهر مریوان احضار شد. امروز نیز سیوان سلیمانی دیگر عضو این انجمن با همین عنوان احضار شد.

آنچه در این جلسات به این فعالین صنفی تذکر داده شده ترک فعالیت در چهارچوب انجمن صنفی معلمان کردستان بوده است. 

در ادامه ی همین فشارها امروز ساعت ۱۰ صبح نیروهای لباس شخصی به خانه ی جبار دوستی، معلم بازنشسته یورش برده، ضمن تفتیش کامل منزل و ضبط وسایل گوشی همراە و لپتاپ تمامی اعضای خانواده، ایشان را به مکانی نامعلوم انتقال داده اند.

*پیام تشکر انجمن صنفی معلمان کردستان و درخواست پایان دادن به اعتصاب غذا

فرهنگیان شاغل و بازنشسته عزیز

در شرایطی که خبرهای ناگوار مانند تار عنکبوت جامعه را فرا گرفته خبر کمتر ناخوش، خبر خوش به حساب می آید از جمله این خبرهای امید بخش خبر تبدیل اعتصاب غذای خشک آقای اسکندر لطفی بازداشتی صنفی معلمان به اعتصاب غذای تر بود.

تغییر اعتصاب به کلی خطر را رفع نکرده و همچنان جان اسکندر لطفی عضو انجمن صنفی معلمان کردستان و سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی ایران در خطر است. 

آنچه امروز می تواند خوشایند باشد فقط آزادی همکاران دربند است و بس؛ آزادی معلمان در بند اسکندر لطفی،مسعود نیکخواه،شعبان محمدی،مجید کریمی و مسعود فرهیخته و دیگر معلمان  زندانی است. 

مراتب تقدیر و تشکر را از تمامی کسانی که از دوستان دربند اعلام حمایت کرده، اعلام می داریم، ضمن آرزوی آزادی تمامی دوستان در بند از اقصی نقاط ایران، انجمن صنفی معلمان کردستان مانند گذشته و بلکه پر توان تر از هر زمانی برای آرمان عدالت آموزشی و حق‌طلبی و آزادی معلمان زندانی تلاش خواهد کرد. 

بازداشت معلمان سبب خم شدن قامت انجمن صنفی معلمان کردستان  نشده و نخواهد شد. ما تا تحقق کامل اهدافمان استوار خواهیم ماند. 

همچنان که انتظار داشتیم، آقای اسکندر لطفی روی معلمان و دوستان خود را زمین نینداخت و بار دیگر نشان داد که ایشان عاشق دوستان و معلمان هستند و نشان داد باید مراقب خودشان باشند تا نهال دوستی و حق‌طلبی پژمرده نشود، باید برای اهداف بزرگتری که در سر دارند سلامتی خود را حفظ کنند. 

اگرچه تهدید همچنان وجود دارد و ما همچنان نگران سلامت آقای لطفی هستیم و از ایشان می‌خواهیم که به اعتصاب غذای خود به طور کامل پایان دهند. 

از همه‌ی فرهنگیان محترم ایران بخصوص آن دسته از همکارانی که برای حمایت از آقای لطفی سخنگوی شورای هماهنگی اعتصاب غذا کرده و حمایت و پشتیبانی خود را اعلام نمودند تشکر می‌کنیم و از آنان درخواست می‌کنیم اعتصاب خود را بشکنند. امید است با اتحاد و همدلی و همصدایی به همه‌ی اهدافمان برسیم.

اتحاد و همدلی رمز پیروزی است.

انجمن صنفی معلمان کوردستان

١٧ خردادماه ١٤٠١

*بازداشت روناک رضایی در آبادان و انتقال او به زندان سپیدار اهواز

روناک رضایی دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دبیر اسبق انجمن علمی مطالعات فرهنگی و دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های علمی‌ دانشجویی علوم اجتماعی هفته گذشته در جریان اعتراضات متروپل در آبادان بازداشت شده و علی رغم قول مسئولین به خانواده و نزدیکان وی مبنی بر آزادی، نه تنها آزاد بلکه به زندان سپیدار اهواز منتقل شده است.

روناک رضایی به جهت پژوهش و تکمیل پایان نامه خود در آبادان ساکن شده و هم اکنون به دلیل بازداشت، از ادامه تحصیل و دفاع از پایاننامه خود بازمانده است.

برگرفته از کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*کارگران شهرداری شوش در دومین روز اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان سفره خالی مقابل فرمانداری پهن کردند

روز سه شنبه ۱۷ خرداد برای دومین روز متوالی، کارگران شهرداری شوش برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری تجمع وسفره خالی پهن کردند.

یادآوری: ازسرگیری تجمع کارگران شهرداری شوش مقابل فرمانداری برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق و وعده های توخالی مسئولان

اخراج از کار یکی از کارگران حق طلب

روز دوشنبه ۱۶ خرداد برای باری دیگر،کارگران شهرداری شوش برای انعکاس صدای اعتراضشان  نسبت به عدم پرداخت حقوق و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان در استان خوزستان زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع: یکی از کارگران واحد عمران شهرداری نیز به دنبال پیگیری مطالبات خود و همکارانش بیکار شد.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:برخلاف وعده‌ای که مسئولان فرمانداری شوش، شهردار و اعضای شورای شهر به آن‌ها داده بودند، هنوز پولی به حساب کارگران پرداخت نشده است.

آنها افزودند: در آخرین اجتماع کارگران شهرداری شوش که اردیبهشت ماه مقابل ساختمان فرمانداری شوش، شهرداری و شورای شهر برگزار شد، مسئولان شهرستانی وعده داده بودند تا یک هفته آینده به مطالبات ما رسیدگی کنند که هنوز عملی نشده است.

کارگران شهرداری شوش تاکید کردند: متاسفانه اعضای شورای شهر شوش به خواسته قانونی و مشکلات معیشتی کارگران اهمیتی نمی‌دهند. تاکنون چندین‌بار با امید حمایت اعضای شورای شهر به دفاتر آنان مراجعه کردیم اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

آن‌ها با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیران شهری باید منابع مالی خود را با الویت‌بندی هزینه کنند، گفتند: شهرداری برای جبران منابع مالی خود ابتدا باید هزینه‌های غیرضروری خود را حذف کند و از انجام پروژه‌های جدید بپرهیزد.

کارگران در خاتمه تصریح کردند: در پیگیری مطالبات کارگران، شهرداری و اعضای شورای شهر به جای چاره‌اندیشی از کارگران درخواست می‌کنند شرایط بی‌پولی شهرداری را درک کنند. در این میان یکی از کارگران واحد عمران شهرداری نیز به دنبال پیگیری مطالبات خود و همکارانش بیکار شد.

*تجمع اعتراضی صدها نفرازکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به عدم همسان سازی حقوق با وزارت علوم مقابل ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه 

روز سه شنبه ۱۷ خرداد،بیش از ۵۰۰ نفر ازکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم همسان سازی حقوق با وزارت علوم دست به تجمع مقابل ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه زدند.

براساس گزارشات رسانه ای شده، تجمع کنندگان خواستار اجرای همسان سازی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه‌های وزارت علوم هستند.

*تجمع اعتراضی کارکنان دانشگاه‌ آزاد دماوند نسبت به عدم همسان سازی حقوق با وزارت علوم وبلاتکلیفی استخدامی

روز سه شنبه ۱۷ خرداد، کارکنان دانشگاه‌ آزاد دماوند برای اعتراض نسبت به عدم همسان سازی حقوق وبلاتکلیفی استخدامی با وزارت علوم دراین دانشگاه تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،کارکنان معترض دانشگاه آزاد دماوند با دست داشتن پوسترهایی در حیاط دانشگاه، خواهان تعیین تکلیف وضعیت استخدام، وضعیت معیشتی و همسان‌سازی حقوق بودند.

همچنین، یکی از اصلی‌ترین خواسته معترضان همچون دیگر کارمندان و استادان دانشگاه‌ها، اجرای همسان‌سازی حقوق عنوان شده است.

*تجمع مالباختگان سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای در بانک ملی شعبه دانشگاه 

روز سه شنبه ۱۷ خرداد، پس از انتشار خبری مبنی بر سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای شعبه دانشگاه بانک ملی، شماری از مشتریان این بانک در محل این شعبه در خیابان انقلاب ا حاضر شده و اقدام به پیگیری از مسئولان این شعبه درباره اموال خود کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده، امروز این شعبه فعالیتی نداشته و صرفا اقدامات مربوط به پاسخگویی، پیگیری و ثبت شکایت از سوی مالباختگانی انجام شد که صندوق‌های تحت اجاره آنان مورد سرقت واقع شده بود.

شماره صندوق‌های اجاره‌ای که سرقت از آنها انجام شده در این شعبه نصب شده که تعداد آن براساس فهرست اعلام شده ۱۵۹ صندوق است.

 از این رو برخی از مراجعه‌کنندگان به این بانک پس از اطلاع از این صندوق آنان مورد سرقت واقع نشده محل را ترک کردند. مالباختگان نیز که برخی از آنها نگرانی زیادی بابت اموال به سرقت رفته‌شان داشتند با حضور در داخل این شعبه نسبت به تکمیل فرم شکایت که از سوی کلانتری توزیع شده بود، اقدام کردند. 

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate