اخباروگزارش های کارگری ۱۵خرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۵خرداد ماه ۱۴۰۱

– لیست ۵۰ نفره کنشگران فرهنگی اعتصاب کننده در اعتراض به بازداشت و زندانی کردن معلمان و پرونده سازی علیه آنها  همزمان با هفتمین روز اعتصاب غذای خشک اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران و پنجمین روز اعتصاب غذا و داروی اصغر امیرزادگان 

– رضا شهابی امروز پانزدهم خرداد ماه  در تماسی تلفنی به خانواده اش اعلام کرده، ادامه بازداشت خودش را غیرقانونی میداند و تا ۲۲خرداد آزاد نشود  دست به اعتصاب غذا خواهد زد

– اعتصاب تیم ملی وزنه برداری ایران دراعتراض به کمبود امکانات

– تصادف دو وانت نیسان حامل کارگران فصلی کرمانشاه و مصدومیت ۱۵نفر

*لیست ۵۰ نفره کنشگران فرهنگی اعتصاب کننده در اعتراض به بازداشت و زندانی کردن معلمان و پرونده سازی علیه آنها  همزمان با هفتمین روز اعتصاب غذای خشک اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران و پنجمین روز اعتصاب غذا و داروی اصغر امیرزادگان 

۱- محسن عمرانی/  بوشهر 

۲- محمدرضا رمضانزاده/ خراسان شمالی 

 ۳- عزیز قاسم زاده/ گیلان 

۴- طاهر قادر زاده/ کردستان

۵- عبدالله رضایی / هرسین 

۶- رضا مسلمی / همدان

 ۷- آمانج امینی / کردستان

۸- مرتضی الیاسی / لرستان 

۹- پروین اسفندیاری / تهران 

۱۰- اصغر حاجب/  بوشهر

 ۱۱- خان عزیز اسماعیلی / اسلام آباد غرب

 ۱۲- یعقوب یزدانی/ خراسان شمالی

 ۱۳- اردشیر صیادی/  بوشهر 

۱۴- وحید میرشکار / تهران

۱۵-  ولی میرزا سیدی / تهران

۱۶- پروین سلیمی / تهران

۱۷- مرضیه طلائی / کردستان 

۱۸- شهرزاد قدیری / تهران 

 ۱۹- مهدی فتحی / پاسارگاد 

۲۰- محمود ملاکی / بوشهر 

۲۱- احمد قادری / کردستان

۲۲- زینب سپهری / تهران

 ۲۳- صلاح آزادی / کردستان

۲۴- محمد حسن پوره  / تهران 

۲۵- معصومه دهقان  / تهران 

۲۶- فرزانه داودپور /  کرج

 ۲۷- فرامرز خداشناس/ تهران

 ۲۸- شهریار نادری / کرمانشاه 

۲۹-  محبوبه فرحزادی / تهران

 ۳۰- اکبر زنده بودی / بوشهر 

۳۱- مهران داودیان/ تهران 

۳۲- کوکب بداغی پگاه/ خوزستان، ایذه

۳۳- یاسر امینی آذر آذربایجان غربی، مهاباد

۳۴- فاطمه بهمنی / اراک، مهاجران

۳۵- سلیمان عبدی / کردستان

۳۶- سهیلا سیاوشی / بوشهر

۳۷- امراله نصرالهی / شیراز

۳۸- هومن دشتی / تهران 

۳۹- محمدصالح شکری / کردستان 

۴۰- فرهاد تنهای رشوانلو / خراسان رضوی

 ۴۱- عرفان منوچهری / کردستان 

۴۲- آوات رضوی / کردستان 

۴۳- علی رضا تدروو / اسلام آباد غرب 

۴۴- موسی الرضا جلیلی جشن آباد / مشهد 

 ۴۵- مریم کبیری/ تهران 

۴۶- شیوا عاملی راد/ مریوان 

۴۷- مراد روحی/ سنندج 

۴۸- شکراله احمدی / فارس

۴۹- یزدان هنری / بوشهر

 ۵۰- شهین حسن پور / کردستان

*رضا شهابی امروز پانزدهم خرداد ماه  در تماسی تلفنی به خانواده اش اعلام کرده، ادامه بازداشت خودش را غیرقانونی میداند و تا ۲۲خرداد آزاد نشود  دست به اعتصاب غذا خواهد زد

رضا شهابی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد که درتاریخ ۲۲اردیبهشت توسط هجوم عوامل امنیتی در منزلش بازداشت شده است .

طی تماس تلفنی که امروز پانزدهم خرداد ۱۴۰۱ با خانواده اش داشته اعلام کرده ، اگر تا ۲۲خرداد ماه که پایان قرار بازداشت یکماهه اش میباشد  از زندان آزاد نشود دست به اعتصاب غذا خواهد زد لذا روند بازجویی از سه شنبه گذشته دیگر ادامه پیدا نکرده است و بیشتر سوالات بازجویی ها مربوط به فعالیت های سندیکایی و حمایت از کارگران الخصوص همکاران شرکت واحد بوده است بطوری که حتی بازجو ایشان را به دلیل گرفتن وکالت محضری از ۱۲۰ راننده شرکت واحد در خصوص فساد تعاونی مسکن مرکزی شرکت واحد زیر سوال برده و  گفته به شما چه ربطی داشته که وکالت این تعداد از رانندگان و کارگران شرکت واحد را بعهده گرفته اید .

شهابی اعلام داشته نحوه بازجویی ها اکثرا به اتفاقات سالهای گذشته سندیکا بوده ،  که قبلا در سالهای گذشته بارها درخصوص آن بازجویی شده بود و حتی در محکومیتی ناعادلانه از سوی دادگاه انقلاب  متحمل شش سال زندان هم شده است و تماما قبلا درمورد سوالات پاسخ داده است .

 این فعال سندیکایی بازداشت خودش را غیر قانونی میداند و اعلام کرده تا پایان قرار بازداشت یک ماهه اش که ۲۲خرداد میباشد  اگر آزاد نشود دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*اعتصاب تیم ملی وزنه برداری ایران دراعتراض به کمبود امکانات

در حالی که تمرینات تیم ملی با حضور ۱۵ وزنه بردار در کمپ تیم ملی در حال برگزاری بود، به یک باره ملی پوشان تصمیم به اعتصاب و ترک محل اردو گرفتند و در  بیانیه ای اعلام کردند تا مشکلات رفع نشود، حاضر به بازگشت نیستند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۵ خرداد،تیم ملی وزنه برداری روزهای عجیبی را با اعتصاب ملی پوشان، برکناری سرمربی و البته منفعل بودن فدراسیون پشت سر می گذارد.

علی مرادی که در هفته های اخیر درگیر حواشی مربوط به پناهنده شدن دختران وزنه بردار بود، به یک باره با یک بحران جدی در تیم ملی مردان مواجه شد. چند باری در یک سال اخیر مصاحبه هایی از وزنه برداران در خصوص کمبود امکانات اولیه در اردوها منتشر شد، اما گویا شرایط هر روز بدتر و بدتر شده و اوضاع رو به بهبودی نمی رود.

در حالی که تمرینات تیم ملی با حضور ۱۵ وزنه بردار در کمپ تیم ملی در حال برگزاری بود، به یک باره ملی پوشان تصمیم به اعتصاب و ترک محل اردو گرفتند و در  بیانیه ای اعلام کردند تا مشکلات رفع نشود، حاضر به بازگشت نیستند.

اما واکنش فدراسیون به این اتفاقات عجیب بود. گویا علی مرادی در این میان تصمیم به برکناری محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی گرفته؛ در حالی که نامی از سرمربی در بیانیه وزنه برداران نبود. شاید هم رییس فدراسیون به خاطر همکاری سرمربی با ملی پوشان چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. 

در حالی که همچنان فدراسیون واکنش خاصی برای بازگرداندن ملی پوشان به اردو نشان نداده، شاهد انتشار بیانیه دیگری از وزنه برداران بودیم. 

در این بیانیه وزنه برداران اعلام کردند با تغییرات ظاهری، اصل مشکل پابرجا می‌ماند چون مشکلات موجود مربوط به روزهای اخیر نیست بلکه چندین سال است که گریبان‌گیر وزنه‌برداری است. همچنین عنوان کردند که منش اخلاقی و پهلوانی اجازه نمی دهد پشت برادران خود را خالی کنند.

*تصادف دو وانت نیسان حامل کارگران فصلی کرمانشاه و مصدومیت ۱۵نفر

صبح روز یکشنبه ۱۵ خرداد، دو وانت نیسان حامل کارگران فصلی در جاده کوزران به سمت نهرابی، حوالی روستای سبزلاخ در استان کرمانشاه تصادف کردند و ۱۵ نفر مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه به خبرنگاران گفت: ظرفیت نیسان فقط دو نفر است و سوار کردن انسان در محل بار، خلاف آشکار و بازی با جان مردم است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate