هفتادمین سالگرد “ملکه انگلیس “و زرت قمصور نظام سلطنتی

مقدمه:

این روزها نظام حکومتی انگلیس و حومه ، ۷۰ سالگی سلطنت “ملکه” خود را به قیمت نان مردم انگلیس “جشن” می گیرد و به ریش نداشته مردم که ترس از اینده و فقر و بدبختی و گرانی گردنشان را می فشرد ، بلند بلند می خندد.

این “مراسم سلطنتی” توسط مدیای امریکا به همه دنیا رله می شود تا “شکوه” این نکبت قرن ۲۱ به چشمها بیاید و بوی گندیگی این نظام مشامها را نیازارد.

دنیای مصیبت زده امروز که زیر فشار نظام سرمایه داری و جنگهایش قرار دارد یکبار دیگر باید این کاریکاتور قدرت طبقات حاکمه را که در انگلیس بقول خودشان “هزار سالست” در قصرها لمیده و “سمبل “اتحاد ” قدرت سیاسی بوده در تلویزیونها شاهد باشند.

امروز در انگلستان نسل جوان حتی میانسال بنا به آمار از مخالفین این نظام سلطنت است.( سن ۱۸ تا ۲۴ سال فقط ۱۳ در صد از نظام سلطنت حمایت می کنند و سن ۲۵ تا ۴۵ فقط ۳۴ در صد!) بوقع بازنشسته های انگلیس هستند که از این نظام عقب مانده دفاع می کنند!(۱)

در صد کل حمایت مردم انگلیس از نظام سلطنت به حد ۶۱% طبق آمار سال ۲۰۲۱ سقوط کرده .

بنا به بررسیهای منتشر شده در دستگاه بی بی سی که صدای حکومتی انگلیس است، نظام سلطنت در سراسر دنیا رو به انقراض است.

حالا شازده نیم پهلوی ما را بگو که با حامیانش زور می زنند این نظام را به مردم در ایران تحمیل کنند!(که قصه دیگریست!)

نظام سلطنتی جایگاهش در تاریخ بشر مشخص است.طبقات حاکمه اشراف و زمین داران این نظلم را سختند و کنار اخوند و کشیش گذاشتند و مقدسش کردند تا دست مردم “عوام” بهش نرسد و ان کنند که می خواهند . این خلاصه داستان نظام سلطنتی است. 

قرن ۲۱ اما خلی وقت است از شر این نظام در اکثریت مطلق دنیا خلاص شده و بقول تهرانی ها “زرتش قمصور است” و دورانش تمام!

(۱)”ادله” تداوم نظام سلطنت-“سلطنت اتحاد می آورد!”

زامبی های حامی نظام سلطنت می فرمایند که پادشاه لازمست چون ؟ “ابزار اتجاد خلایق است” حول این مفتخور مردم “متحد” می شوند.

من می گویم بیچار مردمی که بدور مفتخوری متحد شوند! اما داستان “اتحاد” ربطی به مردم ندارد.دورانهای قدیم فئودالها دائم در دعوا بودند و یکیشان گردن کلفت تر ، می امد این گله های فئودال را “متحد” می کرد. 

بواقع کار نظام سلطنتی “متحد کردن خوانین بود با هم” انچه به تخمشان نمی گرفتند خلائق و عوام و رعیت! اینست “نظریه اتحاد” و ریشه تاریخیش!

 کلمه “اتحاد ” یک بقالی چند نبش است که طبقات حاکم ساخته اند برای “متحد شدن با هم” و فریب مردم که بله “مردم هم زیر چتر شاهی با حکومت “متحد” می شوند همانطور که شیر شکارش را با اهو “شریک می شود!”

ادم عاقل ابتدا کانتکس اتحاد و منافع مشخص  که اتحاد را تبیین می کند می شکافد و با هیچ منطقی زیر باز یک مفتخور بنام شاه نمی رود تا حاکمان “متحد شوند” و رعیت توسری خور و فریب خورده بماند!

(۲)زوال مداوم نظام سلطنت در دوران معاصر:

چرا در کشورهای غربی که تمدن از سایر کشورها در انها جلوتر است ، نظام پادشاهی در حال انقراض است؟

طی ۱۰۰ سال اخیر تا سال ۲۰۱۵ تعداد نظامهای سلطنتی در اروپا  از ۲۲ به ۱۲ تقلیل یافته و تعداد نظامهای جمهوری از ۴ به ۳۴ افزایش یافته”(۲)

خوب دیلش اینست که حتی بورژوازی کشورهای غربی هم به این نتیجه رسیده که نظام چمهوریت بسیار بهتر از نظام پادشاهی به حفظ قدرت طبقات حاکمه کمک می کند.

نظام پادشاهی نظام دلخواه بورژوازی معاصر نیست. این را امار نشان می دهد من کمونیست نمی گویم!

طبق امار، زرت نظام پادشاهی قمصور است.دورانش بپایان رسیده و هیچ متفکر علوم سیاسی مدعی نیست که تا ۵۰ سال دیگر هنوز این نظامها در دنیای غرب ماندگاری داشته باشد.دیر یا زود اون نسل جوانی که اکثریت مطلقش ضد نظام پادشاهی است کار این نظام پوسیده را بکسره خواهد کرد. ادمها نخواهند گذاشت یک طبقه مفتخور به قیمت درد و نج و کار دیگران در کاخها بنشیند و به ریشش بخندد!”متحدش کند”!

(۳) چرا هنوز لاشخورهای درون کاخها در برخی جاها هستند؟

اگر منطق حکم نمی کند که حتی بورژوازی از نظام سلطنت سودی ببرد  چرا هنوز لاشخورهای سلطنتی مثلا در انگلیس هستند؟ ایا اینهم “منطقی” دارد؟

من مدعی هستم که دلیل اصلی تداوم نظام پادشاهی موفقیت حاکمان در تحمیق مردمست.

همانطور که وجود نظام ولایت فقیه در ایران در نهایت دلیلش اینست که حاکمان تا همین امروز زورشان چربیده و بر “خر مراد” سوارند! به همان دلیل!

البته می توان “دلایل دیگر” تراشید! مثلا انطور که امروز در انگلستان می گویند “این پادشاهی انگلیس خودش صنعت توریزم را رونق می دهد!” بواقع تایید می کنند که کاخ سلطنتی انگلیس موزه ای است کنار موزه لوور پاریس! 

اما من این دلبل و سایر دلایل را نمی خرم .واگذار می کنم به مدعیانش!

نظامهای قدرت هم اینرسی دارند تا زمانی که زوری انها را به پائین نکشد می مانند و مقاومت می کنند. انجاها که نظامهای سلطنتی مانده اند جزایری هستند که توانسته اند خود را در مقابل مردم نگه دارند و از بلاهت مردم برای خود کاخ و بارو بسازند.این واقعیت ساده !

(۳) دو کلمه با حامیان شازده پهلوی که دنبال تاج شاهی هستند در ایران!

با هر نیتی دارید این شازده را تبلیغ می کنید ، امار دنیا نشان می دهد که ریق حکومت سلطنتی در مراکزش در دنیا ، در امده و بیشتر و بیشتر این نظامها به موزه تاریخ بدبختیها و ظلمها منتقل شده اند.

نظام سطنتی همان نظام ولایت فقیه است. اگر مدعی “شاه ” کم اختیار هستید” و می گئید “شاه سلطنت کند حکومت نکند” که خوب این مفتخور بدون حکومت چرا؟

اگر می گوئید که “برای اتحاد ویتامین دارد” که خوب داستان اتحاد که معلومست!

اگر این نظام اتحاد می اورد که در اروپا طی صد صال اینهمه از “اتحاد سلطنتی “فرار نمی کردند به نظام جمهوری پناهنده نمی شدند!

من امید ندارم شماها بساط فریبتان را جمع کنید حالا حالاها!هنوز احمق در ایران زیاد است و خریدار دارید!

حکومتهای دیکتاتوری زمینه ساز هم هستند! پهلوی قدرت را به خمینی داد حالا می خواهد پس بگیرد!

اخوندها هم هنوز دنیال “رفرم نظام ولایت هستند” اینست که عبدلکریم سرش را فرستادند که مدل رفرمیستیش را بیاورد که با “دموکراسی “هماهنگ باشد!

اما ادمهای عاقل  و نسل جوان ازادیخواه دست بدست هم می دهند و این شعبده بازی تاریخ گذشته شماها برای فروختن دوباره سلطنت به ایران را روی سرتان خراب می کنند.

“ملکه انگلیس” ۷۰ سالگی حکومتش را در حالی جشن می گیرد که سلطنت طلبان انگلیس مانده اند بعد این مفتخور پسرش را شاه کنند یا نوه اش را! 

دعوا بر سر اینکه کدام مفتخوری جای این ملکه را بگیرد خودش جوکی است که ادمهای عاقل در انگلیس باید پایانش دهند.

دیدن این اراذل در کاخهای انگلیس چندش اور است و برای بشریت قرن ۲۱ همانقدر زشت که دیدن خامنه ای در قدرت!

منابع بیشتر:

(۱)حمایت از نظام سلطنتی در اروپا

Does the British public support the monarchy in 2022? (yahoo.com)

Continued Support For Monarchy: UK’s Major Dilemma (casinoalpha.com)

(2)سقوط نظام سلطنتی در سطح دنیا

Abolition of monarchy – Wikipedia

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate