اخباروگزارش های کارگری ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱

– اعلام اعتصاب غذای جمعی از فرهنگیان کنشگر همزمان با چهارمین روز اعتصاب غذای خشک اسکندر لطفی(همراه با اسامی)

– اعتصاب کارگران شهرداری اهواز دراعتراض به عدم افزایش حقوق و انباشت زباله ها در سطح شهر

– اکثر جان باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان کارگرند – فقط از جزیره مینو ۱۲ کارگر دراین حادثه جان باختند

– پیام تسلیت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت درگذشت دانش‌آموزانِ حادثه متروپل آبادان

– تمدید یک ماهه قراربازداشت محمد حبیبی علیرغم تودیع وثیقه

– آخرین خبر از رسول بداقی

– تماس تلفنی مسعود فرهیخته معلم بازداشتی در سنندج  با خانواده

– گزارش جلسه دادگاه صلاح آزادی

*اعلام اعتصاب غذای جمعی از فرهنگیان کنشگر همزمان با چهارمین روز اعتصاب غذای خشک اسکندر لطفی

شورا هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران:

قابل توجه تمام فرهنگیان و کنشگران :

پیرو مصوبه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران مبنی بر همراهی و حمایت از معلمان بازداشتی زندانی بویژه  اعتصاب غذای اسکندرلطفی , سخنگوی شورای هماهنگی , تعدادی از همکاران تصمیم گرفته اند از امروز پنجشنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱ دست به اعتصاب غذای تر در منزل بزنند.

دستگاههای اطلاعاتی برای توجیه سناریوی دروغین و ساختگی پخش شده در تلویزیون, همکاران بازداشتی ما را تحت فشار گذاشته تا از انها اعتراف اجباری بگیرند و اسکندرلطفی برای مقابله با چنین رویه نخ نما و پلیدی دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

در چهارمین روز اعتصاب غذای جناب لطفی سخنگوی شجاع شورای هماهنگی در همراهی با ایشان و حمایت از تمام معلمان زندانی عده ای از همکاران تصمیم گرفته اند تا تعیین تکلیف شدن وضعیت جناب لطفی اعتصاب غذا را ادامه دهند که لیست و اقدام آنها بزودی به آگاهی خواهد رسید.

افرادی که تمایل دارند در حمایت از معلمان معلمان بازداشتی زندانی این عزیزان را همراهی کنند , به اعضای هیات مدیره تشکلهای صنفی فرهنگیان در شهر و استان خویش مراجعه نمایند یا با آی دی شورای هماهنگی: 

@kashowranews

 ارتباط بگیرند تا هماهنگی های لازم برای پیوستن به گروه اعتصاب کنندگان صورت پذیرد.

عزیزانی که کهولت سن یا بیماری خاص دارند و ناچار به مصرف داروهای ویژه  هستند, لطف کرده در این برنامه شرکت ننمایند.

منتظر خبرهای تکمیلی در این زمینه باشید.

باسپاس از همه همراهان و با آرزوی آزادی همکاران.

     ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱

اسامی فعالان صنفی اعتصاب کننده در اعتراض به بازداشت و زندانی کردن معلمان و پرونده سازی علیه آنها و در  همراهی با اعتصاب غذای اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 ۱- محسن عمرانی/  بوشهر 

۲- محمدرضا رمضانزاده/ خراسان شمالی 

 ۳- عزیز قاسم زاده/ گیلان 

۴- طاهر قادر زاده/ کردستان

۵- عبدالله رضایی / هرسین 

۶- رضا مسلمی / همدان

 ۷- آمانج امینی / کردستان

۸- مرتضی الیاسی / لرستان 

۹- پروین اسفندیاری / تهران 

۱۰- اصغر حاجب/  بوشهر

 ۱۱- خان عزیز اسماعیلی / اسلام آباد غرب

 ۱۲- یعقوب یزدانی/ خراسان شمالی

 ۱۳- اردشیر صیادی/  بوشهر 

۱۴- وحید میرشکار / تهران

۱۵-  ولی میرزا سیدی / تهران

۱۶- پروین سلیمی / تهران

۱۷- مرضیه طلائی / کردستان 

۱۸- شهرزاد قدیری / تهران 

 ۱۹- مهدی فتحی / پاسارگاد 

۲۰- محمود ملاکی / بوشهر 

۲۱- احمد قادری / کردستان

۲۲- زینب سپهری / تهران

 ۲۳- صلاح آزادی / کردستان

۲۴- محمد حسن پوره  / تهران 

۲۵- معصومه دهقان  / تهران 

۲۶- فرزانه داودپور /  کرج

 ۲۷- فرامرز خداشناس/ تهران

 ۲۸- شهریار نادری / کرمانشاه 

۲۹-  محبوبه فرحزادی / تهران

*اعتصاب کارگران شهرداری اهواز دراعتراض به عدم افزایش حقوق و انباشت زباله ها در سطح شهر

کارگران خدمات شهری شهرداری اهواز برای اعتراض به عدم افزایش حقوق دست از کارکشیدند واز جمع آوری زباله ها از سطح شهر خودداری کردند.

بنا به گزارش منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۱۱ خرداد این اعتصاب موجب انباشت زباله در خیابان های کلانشهر اهواز شده است.   

گزارش تصویری از منطقه کوروش اهواز:

             

*اکثر جان باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان کارگرند – فقط از جزیره مینو ۱۲ کارگر دراین حادثه جان باختند

بنابه گزارش رسانه ای شده،طبق بررسی های صورت گرفته فقط در یک جزیره مینو بیش از ۱۲ فوتی اعلام شده است که همه آنها نیز کارگر بوده و طبق بررسی های میدانی فقط در چهار خانواده بیش از ۱۰ بچه یتیم شده اند.

روایت خانواده‌های کارگران جان‌باخته حادثه متروپل

فرخ پیام پسر عمه سجاد حمدزاده کارگر ۲۵ ساله‌ای که   داخل ساختمان متروپل کار می کرده و از جانباختگان حادثه گفت:  سجاد در حال جابه‌جایی مصالح بوده  که متاسفانه بر اثر ریزش ساختمان در زیر آوار می‌ماند و جان می بازد.

وی ادامه داد: یکی از دوستانش  کمی قبل از حادثه با او تماس می گیرد اما او جواب تلفنش را نداده بود ، بعد به خانواده اش خبر می‌دهند که گوشی او خاموش است.در فیلمی که پس از حادثه از داخل ساختمان بازبینی شده، سجاد پس از خالی کردن مصالح ساختمانی از  وانت و در حال ورود به ساختمان بود که  این حادثه  گریبانش را گرفت. پیکر سجاد را بعد از چهار روز توانستند از زیر آوار خارج کنند. پسردایی ام  فرزند آخر خانواده و بسیار با معرفت و کاری بود. 

بشرا دخترعمومی هاشم بحرانی یکی دیگر از کارگران جان باخته حادثه ساختمان متروپل آبادان هم در باره روز مرگ پسرعمویش گفت: هاشم از سرکارگران عبدالباقی بود و سال ها با او کار می کرد. روز حادثه در ساختمان بود و هنگام حادثه   با چند کارگر گویا می‌خواستند سیمان جابه‌جا کنند که همگی در این حادثه جان باختند.  

وی ادامه داد:  پسرعمویم ۳۳ ساله و دو فرزند دختر و پسر دارد و خانمش هم ۲ ماهه باردار است و شرایط روحی بسیار بدی دارد. پیکر هاشم را بعد از ۵ روز  از زیر آوار بیرون آوردند و به خاک سپردند.

بحرانی عنوان کرد:مرحوم پسرعمویم و ۲ تا از برادرهایم  ۱۸ سال بود برای حسین عبدالباقی مالک متروپل کار می کردند.

وی افزود:  ناراحتی همه ما که عزیزان مان را در این حادثه از دست داده ایم این است که عبدالباقی می‌دانست  این ساختمان مشکل پیدا کرده اما حاضر نشد  قبول کند  سازه ساختمان مشکل دارد .او که از مشکلات ساختمان و نشست آن خبر داشت چرا اجازه داد کارگران  زیر این ساختمان کار کنند؟ متاسفانه با این مبالاتی جان ۳۷ نفر  در این حادثه از دست رفت  و دهها نفر دیگر مصدوم و قطع عضو شدند و بسیاری مردم عزادار عزیزانشان شدند. در این میان خانواده‌های چندین کارگر بدبخت روز مزد که اگر یک روز کار نکنند پول نان خوردن ندارند، دچار بحران و مصیبت شد .

بشرا اضافه می‌کند: شنیده‌ام یک روز قبل از آوار شدن این ساختمان صدای بسیار بلند و مهیبی از یکی از ستون‌های ساختمان شنیده شده که همه ترسیده بودند و وقتی به عبدالباقی خبر می‌دهند در جوابشان می‌گوید شما دچار توهم شده‌اید.ا‌ی کاش حرف‌های اطرافیان را جدی می‌گرفت و ساختمان را تخلیه می‌کرد.

بحرانی بیان کرد: روز حادثه برادرم عقیل هم در داخل ساختمان بود که به شکل معجزه آسایی نجات پیدا کرد و از داربست های پشت ساختمان توانسته بود ۵ طبقه را به سمت پایین ساختمان بیاید.

بخشی ازیک گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۲ خرداد

درهمین رتبطه:

+براساس آمار اعلام شده جان باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان ۱۴ نفر کارگرند

تاروز شنبه ۷ خرداد،پیکر ۱۴ کارگرساختمانی از زیرآوار ساختمان  فروریخته متروپل آبادان خارج شده است.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۹ خرداد،هنوز جستجو برای یافتن اجساد قربانیان حادثه ادامه دارد و مشخص نیست واقعاً چند کارگر ساختمانی زیر این آوار سنگین جا مانده‌اند؛ معلوم نیست در روزهای آینده اجساد چند نفر دیگر از این‌ها که قربانیِ نان درآوردن در سایه‌ی سازه‌های نامطمئن شده‌اند؛ پیدا شود.

+ادامه بی خبری از سرنوشت ده ها کارگری که زمان حادثه درساختمان متروپل آبادان مشغول بکار بودند

کارگری داغدیده ای که در متروپل کار میکرد:آن روز شاید بالای دهها نفر کارگر در ساختمان مشغول به کار بودند و الان همه ی آنها زیر آوارند.

روز شنبه ۷ خرداد،خبرنگار اعزامی یک رسانه به محل حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان طی گزارشی نوشت: در مسیر با خانواده ای روبه رو شدم که با نگاهی پر از حسرت و آه به ساختمان تخریب شده متروپل خیره شده اند.

مظلومیت و اضطرابی که در رفتارشان بود مانع این شد که به سادگی از کنار آنها رد شوم ، به یکی از جوانان این خانواده نزدیک شدم و به آرامی سلام گفتم و کنار او نشستم و گفتم آیا از اقوام شما کسی زیر آوار است؟

وی با قلبی آه کنده و جانسوز گفت بله، تسلیت گفتم و او ادامه داد: من روز حادثه برای یک کار اداری مرخصی گرفته بودم ، ولی دوتا از برادرهام و پسرعمو و پسر دایی ام آن روز سر کار حضور داشتند.

او که بغض گلویش را خشک کرده بود و نفس هایش تند شده بود گفت: جسد یکی از برادرهایم را از زیر آوار درآوردیم و اقوامم در حال آوار برداری جهت جستجو اجساد هستند ولی هنوز سه عزیزمان زیر آوار اند و معلوم نیست کی به جسد آنها دسترسی پیدا میکنند.

این کارگرداغ دیده با بیان اینکه خانواده او وضعیت روحی خوبی ندارند، گفت: از تمامی مسئولین میخواهیم کسانی که در این کار مقصر بودند را با اشد مجازات تنبیه کنند.

یک نفر دیگر از خانواده های داغ دیده میگفت: آن روز شاید بالای دهها نفر کارگر در ساختمان مشغول به کار بودند و الان همه ی آنها زیر آوارند.

وی ادامه داد: در طبقه منفی یک با توجه به اینکه وجود اجساد کاملا محرز است و بوی جنازه طبقه را فراگرفته ولی متاسفانه کسی از عوامل سازمان ها برای کمک به ما نمی آید.

او گفت: از زمان وقوع حادثه تنها چند نفر از کارگران باقی مانده و یا اقوام مفقودین در طبقه منفی یک جهت جستجوی اجساد تلاش میکنند و هیچ سازمانی به کمک آنها در این قسمت از ساختمان نیامده است.

پیام تسلیت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت درگذشت دانش‌آموزانِ حادثه متروپل آبادان

متاسفانه تا اکنون پنج تن از دانش‌آموزان عزیز (ملیکا و میترا صالحیان‌پور، مسیح صادقی، آرین و حمیدرضا جلیلیان) که هزاران امید برای آینده داشتند بر اثر بی‌تدبیری و سهل‌انگاریِ گروهی خاص _گروهی رانت‌خوارِ بی‌مسئولیت و خودخواه  در زیر صدها تُن آوار جان باختند.

بی‌شک، هرگاه بی‌تخصصی و بی‌مسئولیتی در یک فرد یا گروه تجمیع شود، نتیجه‌ای جز اندوه و حسرت برای عموم مردم نخواهد داشت.

شورای هماهنگی درگذشت این عزیزان را خدمت خانواده‌های داغدار، جامعه دانش آموزی و فرهنگیان گرامی و هموطنان شریف خوزستان تسلیت عرض می‌کند و امیدوار است با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق مسئولان امر در حوزه ساخت و ساز، شاهد تکرار این حوادث تلخ و جان‌گداز نباشیم.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۱۲ خرداد ۱۴۰۱

*تمدید یک ماهه قراربازداشت محمد حبیبی علیرغم تودیع وثیقه

بنا بر اخبار واصله علیرغم وعده بازپرس پرونده مبنی بر آزادی موقت محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان با تودیع قرار وثیقه، دیروز چهارشنبه ۱۱ خردادماه، قرار بازداشت وی به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

شورای هماهنگی با دعوت از مدعیان قانونگرایی به رعایت قوانین جاری کشور ادامه روند معلم ستیزانه فعلی را بسیار مخرب ارزیابی می کند و خواهان درایتی مبتنی بر عقلانیت و قانونگرایی در تصمیم سازی های کشور است.

*آخرین خبر از رسول بداقی

رسول بداقی ساعاتی پیش با خانواده خود تماس تلفنی گرفته است و اعلام کرده که در بند عمومی است و معلم بازداشتی فرانسوی را به بند دیگری منتقل کرده اند. 

روحیه آقای بداقی مثل همیشه بسیار باصلابت، قوی و امید بخش بوده است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با اعلام انزجار از تایید عجولانه ی حکم رسول بداقی و محکومیت ۵ سال زندان و ۲ سال ممنوع الخروجی و ۲ سال خروج اجباری از تهران و استان های هم جوار در دادگاه تجدید نظر، انتظار دارد دیوان عالی کشور با ابطال چنین احکام ظالمانه ای بذر امید را در جامعه ی معلمان این سرزمین شکوفا سازند.

*تماس تلفنی مسعود فرهیخته معلم بازداشتی در سنندج  با خانواده

عصر روز چهارشنبه ۱۱ خرداد  مسعود فرهیخته معلم بازداشتی در سنندج  تماسی کوتاه با خانواده داشته است.آقای فرهیخته گفته که حالش خیلی خوب است اما فرصت پیدا نکرده که بگوید در کجا زندانی است.

مسعود فرهیخته از صادق ترین کنشگران صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر و تیم مذاکره کننده شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران است که روز سه شنبه ۱۰ خرداد در سنندج دستگیر شد.

*گزارش جلسه دادگاه صلاح آزادی

دیروز، چهارشنبه ١١ خرداد ١٤٠١ صلاح آزادی از اعضای انجمن صنفی معلمان مریوان، به همراه دکتر توحیدی وکیل پرونده برای دفاع از اتهام انتسابی در دادگاه انقلاب شهرستان مریوان حضور یافتند.

در جلسه دادگاه وکیل مدافع، دفاع خوب وقابل قبولی کردند، علی‌رغم برخی جملاتی که از طرف قاضیِ محترم ایراد شد، جناب توحیدی معتقدند احتمال منع تقعیب صادر گردد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران امیدوار است که مسئولان امر، در اقدامی معقول، ختم رسیدگی به پرونده‌های مفتوح را اعلام نمایند و تمامی معلمان زندانی آزاد گردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate