اخباروگزارش های کارگری ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱

– کارگران خشمگین کارخانه آذرآب اراک در دومین روز تجمع اعتراضیشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی دفتر مدیریت شرکت را پلمب کردند

– ادامه اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت کارون  نسبت به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق ووعده های توخالی مسئولان

– اعتصاب وتجمع همزمان کارگران مخابرات استان های ایلام و زنجان در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

– سومین روز تجمع اعتراضی کارگران باز‌نشسته تأمین اجتماعی زنجان نسبت به عدم افزایش حقوق  وبی خیالی مسئولانمقابل استانداری

– گزارش رسانه ای شده دررابطه با اعتراضات کارگران بازنشسته نسبت به عدم افزایش حقوق تحت عنوان:«بازنشستگان خواستار تصویب هرچه سریعتر افزایش مستمری شدند»

– گزارش رسانه ای شده در رابطه با اعتصاب وتجمعات کارگران راه آهن کشور نسبت به عدم افزایش حقوق تحت عنوان« اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن نواحی لرستان و زاگرس به عدم افزایش حقوق»

– ۴ هزار امضا پای  طومار اعتراضی معلمان و کارگران کنشگر ایران، خطاب به سازمان جهانی کار (ILO)

– نامه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران به معلم و سخنگوی بازداشتی شورا  اسکندرلطفی درسومین روز اعتصاب غذای خشکش

– محمود بهشتی لنگرودی:صدای اسکندر لطفی معروف به کاک سوران باشیم

بیانیە انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه، دیواندره، مریوان و سروآباد، بیجار، سنندج و کلاترزان) در رابطە با نحوە برخورد مدیرکل با خواستە نشست فعالان صنفی با ایشان در روز سە شنبە ١٠ خردادماه ١٤٠١

– آخرین خبر از جعفرابراهیمی معلم زندانی

– دادگاه تجدیدنظررسول بداقی عینا رای دادگاه بدوی را تایید کرد

– آزادی مهرداد یغمایی پس از ۲۱ روز بازداشت

– گزارش دادگاه عثمان اسماعیلی

– تجمع  اعتراضی کشاورزان بخش بیرانشهرخرم آباد نسبت به بی آبی و رها نشدن آب سد ایوشان همراه با تراکتورمقابل بخشداری

– تجمع اعتراضی اعضای شرکت تعاونی مسکن دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به بلاتکلیفی مقابل استانداری زنجان

*کارگران خشمگین کارخانه آذرآب اراک در دومین روز تجمع اعتراضیشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی دفتر مدیریت شرکت را پلمب کردند

روز سه شنبه ۱۰ خرداد،کارگران خشمگین کارخانه آذرآب اراک همزمان بادومین روز تجمع اعتراضیشان نسبت به در گردش نبودن چرخ تولید ،وضعیت قرارداد کاری وعدم پرداخت ۲ ماه حقوق دست به پلمب دفتر مدیریت شرکت زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۱ خرداد،بدنبال تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه آذرآب و انتشار تصویر بالا درشبکه های اجتماعی ،امروز چهارشنبه حقوق فروردین ماه آنها پرداخت شد.

*ادامه اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت کارون  نسبت به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق ووعده های توخالی مسئولان

روز چهارشنبه ۱۱ خرداد، کارگران کشت و صنعت کارون به اعتصاب وتجمعشان درمجتمع برای اعتراض  به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق ووعده های توخالی مسئولان،ادامه دادند.

تعدادی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفتند: در تجمع روز نخست که دیروز (سه شنبه ۱۰خرداد ماه) در مقابل ساختمان اداری این مجتمع برگزار شد، به جز وعده‌های غیرعملی؛ پاسخ قاطعی ازسوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان امروز نیز در مقابل ساختمان اداری تجمع کنیم.

آنها افزودند:در تجمع روز گذشته با ورود برخی مسئولان از بانک کشاورزی به عنوان سهامدار این شرکت وعده‌هایی در ارتباط با مطالبات کارگران و موضوع انفصال از خدمت مدیریت مجموعه داده شد، اما کارگران وعده‌های داده شده را غیرعملی می‌دانند.

کارگران گفتند: دلیل اعتراض ما یکی موضوع مطالبات ما در خصوص تبدیل وضعیت و همسان‌سازی دستمزد است که سال‌هاست مغفول مانده و اجرایی نمی‌شود و دیگری انفصال از خدمت مدیریت کشت و صنعت کاون از سوی سازمان تعزیرات.

درهمین رابطه:از سرگیری اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت کارون  نسبت به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق واجرانشدن حکم انفصال از خدمت مدیرعامل بدلیل به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازار

روزسه شنبه ۱۰ خرداد، کارگران کشت و صنعت کارون  برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت،  همسان سازی نشدن حقوق واجرانشدن حکم انفصال از خدمت مدیرعامل بدلیل به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازاردست از کارکشیدند ودراین مجتمع تجمع برپاکردند.

کارگران معترض در ارتباط با مطالبات خود  به خبرنگاررسانه ای گفتند: مطالبات کارگران این شرکت، تبدیل وضعیت پرسنل فصلی، تامین نیرو، قراردادها و همچنین همسان‌سازی حقوق‌است. قرار بود در آخرین جلسه‌ای که در محل فرمانداری شهرستان به دنبال اعتراض کارگران شکل گرفت، هیاتی برای بررسی مطالبات کارگران با مقایسه‌سازی با شرکت‌های همتراز و مشابه تشکیل شود تا کارگران به مطالبات خود برسند که هنوز اجرا نشده است.

این کارگران در ارتباط با رای انفصال از خدمت مدیریت مجتمع گفتند: به دنبال رای سازمان تعزیرات کشور که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری صادر شده است، مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت کارون به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازار به انفصال از خدمت محکوم شده است؛ متاسفانه این رای که قطعی و لازم اجراست، هنوز عملی نشده.

آنها با بیان اینکه امروز هیاتی از سوی بانک کشاورزی برای بررسی وضعیت مجتمع وارده کشت و صنعت کارون شد، اضافه کردند: مدیریت فعلی از سال ۹۳ مدیریت شرکت را برعهده دارد و بعد از رای سازمان تعزیرات هیات مدیره یک نفر از اعضای خود را به عنوان سرپرست معرفی کرده است اما وی حاضر به ترک محل کار خود نیست.

*اعتصاب وتجمع همزمان کارگران مخابرات استان های ایلام و زنجان در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

روز چهارشنبه ۱۱ خرداد، همزمان کارگران مخابرات استان های ایلام و زنجان برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق،همزمان دست از کارکشیدند و در ساختمان مرکزی مخابرات این دواستان درشهرهای ایلام وزنجان تجمع کردند.

*سومین روز تجمع اعتراضی کارگران باز‌نشسته تأمین اجتماعی زنجان نسبت به عدم افزایش حقوق  وبی خیالی مسئولانمقابل استانداری

روز چهارشنبه ۱۱ خردادبرای سومین روز متوالی، کارگران باز‌نشسته تأمین اجتماعی زنجان برای بنمایش گذاشتن عزم راسخشان برای دست یابی به مطالبات برحقشان وبی خیالی مسئولان دست به تجمع مقابل استانداری زنجان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: متاسفانه مسئولان سازمان در بازگشت از جلسات اداری با عبور از جمعیت معترضان جوابی به ما ندادند و در دفتر کار خود مستقر شدند.

در همین رابطه:دومین تجمع اعتراضی کارگران باز‌نشسته تأمین اجتماعی زنجان نسبت به عدم افزایش حقوق وحقوق معوقه سه ماه سال جاری مقابل ساختمان شماره ۲ استانداری و برنامه و بودجه استان

روزسه شنبه ۱۰ خرداد برای دومین بار درهفته جاری، کارگران باز‌نشسته تأمین اجتماعی زنجان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم افزایش حقوق وحقوق معوقه سه ماه سال جاری مقابل ساختمان شماره ۲ استانداری و برنامه و بودجه استان تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،در این تجمع کارگران بازنشسته با سر دادن شعارهایی در مخالفت با اجرای سیاست های عدم افزایش حقوق و مزایا و همچنین معوقات سه ماهه بازنشستگان تأمین اجتماعی از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار توضیح در این باره شدند

*گزارش رسانه ای شده دررابطه با اعتراضات کارگران بازنشسته نسبت به عدم افزایش حقوق تحت عنوان:«بازنشستگان خواستار تصویب هرچه سریعتر افزایش مستمری شدند»

تعدادی از بازنشستگان در استان‌های مختلف نسبت به عدم افزایش حقوق و تصویب نشدن مصوبه‌ی افزایش مستمری اعتراض کردند.

این بازنشستگان می‌گویند: دولت نه تنها بدهی خود به تامین اجتماعی را نمی‌پردازد، بلکه افزایش حقوق بازنشستگان را فریز کرده است؛ حقوق ما بر مبنای فروردین سال قبل پرداخت می‌شود؛ در حالیکه هزینه‌های زندگی در این مدت چند برابر شده است؛ چگونه باید با حقوق سال قبل زندگی کنیم.

این بازنشستگان با حضور در ادارات تامین اجتماعی استان‌های خود؛ از هیات دولت درخواست کردند در جلسه امروز افزایش مستمری بازنشستگان را به تصویب برساند.

*گزارش رسانه ای شده در رابطه با اعتصاب وتجمعات کارگران راه آهن کشور نسبت به عدم افزایش حقوق تحت عنوان« اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن نواحی لرستان و زاگرس به عدم افزایش حقوق»

شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن نواحی لرستان، زاگرس به‌ عدم افزایش حقوق در سال جاری خود اعتراض کردند.

منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن گفتند: گروهی از کارگران نگهداری از خطوط راه‌آهن نواحی لرستان و زاگرس که تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری تراورس مشغول کارند، از سه روز پیش (نهم، دهم و یازدهم خرداد ماه) به‌ عدم افزایش دستمزدهای خود در سال جاری اعتراض کردند.

به ادعای این کارگران؛ دریافت حقوق فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آن‌ها بدون اعمال افزایش حقوق سال جدید بوده و درخواست آن‌ها تسریع در پرداخت مابه التفاوت حقوق‌هایشان است.

به گفته آن‌ها، با تصویب افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد در شورایعالی کار در نوزدهم اسفند، همه کارفرمایان موظف به پرداخت حقوق قانونی کارگران خودبر اساس مصوبه جدید هستند اما ظاهرا شرکت تراورس امکان افزایش حقوق کارگران را ندارد.

این گروه از کارگران اظهار داشتند: علارغم گذشت بیش از ۷۰ روز از آغاز سال جاری که قیمت بسیاری از اجناس به شکل سرسام آوری افزایش یافته، ما کارگران ابنیه فنی تراورس همچنان با دریافت حداقل پایه حقوق سال ۱۴۰۰ گذران می‌کنیم.

این کارگران که به عنوان نگهدارنده و تعمیرات مشغول کارند، با بیان اینکه میزان دریافتی اردیبهشت ماه یک کارگر تراورس با دوفرزند ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است، اظهار داشتند: نادیده گرفتن مصوبه مزد شورای عالی کار در افزایش ۵۷ درصدی دستمزد خلاف قانون کار است و در این مورد کسی در راه آهن پاسخگو نیست.

*۴ هزار امضا پای  طومار اعتراضی معلمان و کارگران کنشگر ایران، خطاب به سازمان جهانی کار (ILO)

  همکاران گرانقدر، هموطنان شریف ایران!

بیش از چهار هزار نفر در روزهای گذشته با امضای خود، از معلمان و کارگران حمایت کرده‌اند.

این کنش حداقلی‌ترین کاری است که میتوانیم برای حمایت از این عزیزان انجام دهیم

برای خواندن و امضای متن به لینک زیر مراجعه نمایید: 

https://www.petitions.net/free_imprisoned_trade_unionists_in_iran

لازم به ذکر است، چنانچه در امضای طومار مشکل داشتید، می‌توانید مشخصات خود را به آی‌دی شورا بفرستید:

 @kashowranews

* نامه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران به معلم و سخنگوی بازداشتی شورا  اسکندرلطفی درسومین روز اعتصاب غذای خشکش

روز چهارشنبه ۱۱ خرداد، شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران نامه ای بشرح زیرخطاب به معلم و سخنگوی بازداشتی شورا  اسکندرلطفی درسومین روز اعتصاب غذای خشکش منتشرکرد:

جناب آقای اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با درود و آرزوی تندرستی جنابعالی.

بیش از یک ماه است که حضرتعالی و آقایان مسعود نیکخواه،شعبان محمدی و رسول بداقی با اتهامی ناروا که به هیچ وجه مورد قبول جامعه معلمان نیست بازداشت شده اید.

در سناریوی کذایی صدا و سیما که  از طرف دستگاههای اطلاعاتی طراحی شده،تهمت های ناروایی به شما زده اند که هیچ کس در مضحک بودنش لحظه ای درنگ نمیکند.

غیر از شما عزیزان معلمان سرافراز دیگری چون جعفرابراهیمی بازرس محترم شورا ی هماهنگی و محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران به همراه تعداد زیادی از کنشگران صنفی شیراز و شهرهای دیگر در تجمع ۱۱ و ۲۲  اردیبهشت بی هیچ دلیل قانونی بازداشت شدند که تعدادی از آن عزیزان تاکنون در زندان به سر می برند.

حضرتعالی در اعتراض به فشارهای امنیتی جهت اعتراف گیری، سه روز است که دست به اعتصاب غذای خشک زده اید.از آنجا که این نحوه از اعتصاب غذا در زمانی کوتاه بسیار خطر آفرین می شود،این خبر موجب نگرانی شدید خانواده و خیل عظیمی از دوستان و همکاران و کنشگران صنفی گشته است. خواهشمندیم که جهت حفظ سلامتی خویش و آرامش دوستداران خود دست کم با تبدیل اعتصاب  خشک به تر و نوشیدن آب و دارو،از   نگرانی بسیار  خانواده و همکاران خود  بکاهید. 

جناب آقای لطفی:

 صدای اعتراض شما به همه ی حق طلبان عدالت طلب و  به قانون شکنان پروژه ساز رسیده آنچه اکنون بیش از همه نگران کننده است وضعیت خطرناک اعتصاب غذای خشک شماست.

بی شک تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور و جامعه کنشگران صنفی و مدنی، تا آزادی شما پشتیبان و حامی محکم  شما خواهند بود و هرگونه اتفاق ناگواری که برای شما همکار بی گناه ما بیفتد مسئول مستقیم آن دستگاه اطلاعاتی و قضایی کشور خواهد بود. امید که با درخواست شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران موافقت نمایید.

بدیهی است مقاومت و ایستادگی حضرتعالی, نام بلند و حق جوی شما را در پیشگاه تاریخ و معلمان سرافراز و حق طلب ایران بیش از پیش طنین انداز خواهد کرد.

*محمود بهشتی لنگرودی:صدای اسکندر لطفی معروف به کاک سوران باشیم

اسکندر لطفی معروف به کاک سوران ، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران ، در اعتراض به پروژه ی اعتراف اجباری در جهت تایید سناریو سازی ۲۰:۳۰ و کیهان و رسانه های وابسته ، وارد سومین روز اعتصاب غذای ( خشک ) شد!!!

این نوع اعتصاب غذا که با محرومیت از هرگونه خوردن و نوشیدن همراه است ، به شدت خطرناک و طول دوره ی آن حداکثر بین ۷ تا ۱۰ روز است و صدمات جبران ناپذیری به همراه دارد .

مسایل آبادان و ظلمی که متوجه مردم خوزستان است را به هیچ وجه نباید نادیده گرفت یا با بی توجهی از کنارش گذشت اما حمایت از معلمانی که با اراده ی پولادین خود ، راه مطالبه گری و خیابان را برایمان باز کردند هم نباید از دستور کار فعالان مدنی خارج شود.

اعتصاب غذای خشک ، دردناک تر از آن است که قابل وصف باشد .

لطفا با به اشتراک گذاشتن این متن و پست ، صدایش باشیم ، قبل از آن که خدای ناکرده  دیر شود.

یانیە انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه، دیواندره، مریوان و سروآباد، بیجار، سنندج و کلاترزان) در رابطە با نحوە برخورد مدیرکل با خواستە نشست فعالان صنفی با ایشان در روز سە شنبە ١٠ خردادماه ١٤٠١

در جوامع انسانی فرهنگ به دو شیوه شکل می‌گیرد. در شیوه اول جامعه باتوجه به نیازهای خود هنجارها و ارزش‌هایی را خلق می‌کند تا با تأسی از آنها توسعه و ترقی خود را محقق سازد این شیوه را “فرهنگ مهندسی” عنوان می‌کنند. جامعه‌ای که به این شیوه فرهنگ خود را خلق می‌کند کمترین اعتراض و نارضایتی در آن پدید می‌آید و کمترین تعارض منافع را خواهد داشت اما در شیوه دوم که به عنوان “مهندسی فرهنگ ” از آن یاد می‌شود ارزش‌ها و هنجارها توسط کسانی که خود کمترین مقبولیت را در میان عامه مردم ندارند خلق می‌شود. در شیوه دوم ارزش و هنجارهای خلق شده اقبال عمومی نداشته و سبب بی نظمی و انارشیسم سازمان یافته می‌شوند. مانند آنچه که امروز در بحث آموزش‌ و پرورش با آن مواجه هستیم. بدتر آنکه کسانی که درک آن را پیدا کنند که این شیوه نمی‌تواند جامعه را به توسعه برساند و بر اساس آن درصدد اصلاح و بازگشت به ارزش‌ها و هنجارهای مورد قبول برآیند با برچسب ضد هنجار و اخلال گر به حاشیه رانده می‌شوند و با ارزش‌ها و هنجارهای تدوین شده توسط اقلیت مجازات می‌شوند. 

امروز فعالین صنفی فرهنگیان و تشکل های مستقل معلمی با این پدیده مواجه هستند با این تفاوت که اکثریت جامعه فرهنگی کشور این وضعیت را درک کرده که ارزشهای تدوین شده در قالب شیوه دوم، با قانون اساسی مغایر است و جامعه با خسرانی ویرانگر مواجه است که اثرات آن  تمام جوانب جامعه از جمله تربیت نیروی انسانی، زیستن با کرامت اقشار جامعه، اخلاق حسنه، محیط زیست ،آمایش سرزمین و در یک کلمه آینده کودکان این سرزمین را به لبه پرتگاه برده است. 

تشکل‌های مستقل و قانونی معلمان از جمله انجمن صنفی معلمان کردستان سالهاست اعتراض خود به این وضعیت، به ویژه وضعیت معیشت و زیستن با کرامت را در قالب‌های مسالمت‌آمیز صنفی مطرح کرده اما تنها بازخورد حاکمان، سرکوب، ارعاب، بازداشت و سناریوسازی‌های نخ‌نما به کمک استیلای رسانه‌ای بوده است. 

رویه سرکوب و بازداشت و سناریوسازی در اردیبهشت امسال (١٤٠١) و در هفته گرامیداشت مقام معلم به اوج خود رسید به گونه‌ای که در جواب مطالبه‌گری صنفی معلمان برای اجرای اصول ١٥، ٢٦، ٢٧، ٣٠ و… قانون اساسی بیشترین هجمه‌های روحی، روانی و فیزیکی با معلمان معترض صورت گرفت و در پیشگاه ملت و جامعه جهانی صحنه‌های دلخراشی از برخورد با معلمان در افکارعمومی و بر صفحه رسانه‌های جمعی نقش بست.

در این جریان فعالین سرشناس صنفی فرهنگیان در سراسر ایران بازداشت و همزمان به شیوه غیر قانونی تحت فشارهای غیر قابل تحمل، برای تسلیم شدن به خواسته‌های دستگاه سرکوب از جمله اعتراف به نقش داشتن در سناریوسازی دستگاه رسانه‌ای، قرار گرفتند. تشکل‌های مستقل معلمی و فعالین صنفی بازداشتی در تقابل با این روند غیر قانونی دست به اعتصاب زدند از جمله آقای #اسکندر_لطفی در اعتراض به این رویکرد ناصواب، دست به #اعتصاب_غذای_خشک زده و جان خود را برای اصلاح وضعیت با خطر جدی مواجه کرده است. 

انجمن صنفی معلمان کردستان برای بیان نگرانی خود از اثرات تخریبی این رویکرد و گوشزد کردن مسئولیت حاکمیت در قبال وضعیت معلمان بازداشتی از در مذاکره و تعامل با مسئولان مربوطه از جمله مدیرکل آموزش و پرورش خواستار دیدار با ایشان در روز سه شنبه ١٤٠١٫٣٫١٠ شد که متاسفانه نه تنها حاضر به دیدار نشدند بلکه در عملی غیرقانونی در ورودی اداره کل را بر روی همکاران مراجعه کننده بستند! ظاهرا به این امید که با در خیابان نگه داشتن خیل همکاران، تنشی ایجاد و نیروهای امنیتی اقدام به برخورد قهرآمیز از نوع *یکشنبه سیاه مریوان* کنند و پیرو تذکرات قبلی برای بازداشت فعالین صنفی در سنندج عدەای از همکاران گرد آمدە در مقابل ادارە کل را بازداشت کنند. خوشبختانه در سایه منش قانونی و متکی بر تعامل و گفتگو معلمان و نیروهای انتظامی مستقر در محل این  ترفند نیروهای انتصابی تندرو در اداره کل آموزش و پرورش خنثی شد و اثبات گردید اعتراضات قانونی و به حق معلمان ادامه‌دار بوده و قائم و منحصر به فعالین در بند و بازداشت شده نیست و با سناریوسازی‌های نخ‌نما و غیر قانونی مرعوب نشده و به نقش و جایگاه خود در جامعه برای آموزش مطالبه‌گری از مجاری قانونی و تشکل یافته بر پایه اصول ٢٦ و ٢٧ قانون اساسی آگاه و برای تثبیت آن نقش آفرینی خواهد کرد.

ربودن آقای مسعود فرهیخته در ترمینال سنندج و همکار خوشنام ما آقای #مجید_کریمی در جلو ساختمان نهادهای امنیتی و دوربین‌های آن در بعداز ظهر سە‌شنبە و رد کردن درخواست نشست فعالین صنفی در روز چهارشنبە یازدهم خردادماه ١٤٠١ با مدیرکل از سوی ایشان( آقای ناظمی جلال ) در سقز، در ادامە آن رفتارهای تنش‌زا و سوال برانگیزاست و بستن در تعامل و بستن در مطالبە گری معلمان از راهکارهای قانونی مورد اشارە نهادهای بازخواست کنندە معلمان کنشگر است. 

لذا به حاکمیت هشدار می‌دهیم خلق هنجارِ” آن که را خبری شد خبری باز نیامد “هیچگاه مورد قبول ما قرار نخواهد گرفت و سعی نکنید با اغفال اذهان عمومی زمینه را برای مجازات فعالین صنفی فراهم کنید. شرایط جامعه ایجاب می‌کرد تا حاکمیت در دستگاه آموزش و پرورش کردستان برای بازگشت فضای تعامل و دیالوگ اقدام به انتصاب افراد اهل منطق و گفتگو در جهت کاهش آلام این دستگاه و اصلاح امور آن می‌زد اما متاسفانه روش انکار و به کار گماردن نیرو های تندرو و تنش آفرین را در پیش گرفت. لذا یادآور می شویم اذهان عمومی امروز هشیارتر از هر زمانی تنها هنجارها و قانون های برآمده از بطن اجتماع را می‌پذیرد و مرعوب سرکوب و برخورد مسئولان تندرو نمی‌شود و فریب کلیپ‌های تصویری نخ‌نما و ضد هنجار را نخواهد خورد. 

در پایان ضمن تاکید و اصرار بر خواستەهای برحق جامعە فرهنگی و استمرار در پیگیری آنها، خاضعانه از اسکندر لطفی می‌خواهیم اعتصاب غذای خود را شکسته و اکیدا هشدار می‌دهیم حاکمیت را مسئول مطلق حفظ حقوق انسانی، حفظ جان و کرامت بازداشتی ها به ویژە بازداشتی‌های فرهنگی  می‌دانیم.* 

انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز و زیویه، دیواندره، مریوان و سروآباد، بیجار، سنندج و کلاترزان)

١١ خردادماه ١٤٠١

*آخرین خبر از جعفرابراهیمی معلم زندانی

بنا بر اخبار واصله به دنبال پیگیری های مجدد خانم سمانه عابدینی همسر جعفرابراهیمی بازرس شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران،متاسفانه علی رغم تامین وثیقه، قرار بازداشت ایشان بدون زمان مشخص و به طور غیر قانونی تمدید شده است و با وجود اتمام بازجویی ها در هفته ی گذشته، مجددا بازجویی از جعفر ابراهیمی به قصد فشارهای بیشتر روی این فعال خوشنام صنفی از سر گرفته شده است. در عین حال از شنبه هفتم خرداد تماس او با خانواده نیز قطع شده است. 

شورای هماهنگی با دعوت از مدعیان قانونگرایی به رعایت قوانین جاری کشور ادامه روند معلم ستیزانه فعلی را بسیار مخرب ارزیابی می کند و خواهان درایتی مبتنی بر عقلانیت و قانونگرایی در تصمیم سازی های کشور است.

  *دادگاه تجدیدنظررسول بداقی عینا رای دادگاه بدوی را تایید کرد

بر اساس توئیتی از رامین صفرنیا وکیل رسول بداقی حکم تجدید نظر این معلم زندانی صادر شد و دادگاه تجدید نظر عینا رای دادگاه بدوی را تایید کرده است‌. 

بر اساس این رای، رسول بداقی کنشکر صادق و نستوه جامعه معلمان ایران بابت اتهام اجتماع و تبانی به چهار سال حبس، بابت فعالیت تبلیغی به یک سال حبس محکوم شده است. در کنار این پنج سال حبس، رسول بداقی به منع خروج از کشور و منع اقامت در تهران و استان های هم جوار به مدت دو سال محکوم شده است. 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکومیت شدید این حکم معلم ستیزانه هشدار می دهد که در افتادن با جامعه معلمان و نمایندگان شایسته ی آن و صدور احکام سنگین خللی در مسیر مطالبه گری معلمان ایجاد نمی کند. راه حل اساسی برای عبور از بحران های پی در پی، بازگشت امور به مدار قانون و احترام به حقوق شهروندی در چارچوب اصول متعدد قانون اساسی و به ویژه فصل دوم و سوم است.

*آزادی مهرداد یغمایی پس از ۲۱ روز بازداشت

آزادیت مبارک همکار عزیز 

امروز چهارشنبه ۱۴۰۱/۳/۱۱ همکار عزیزمان جناب آقای مهرداد یغمایی پس از ۲۱ روز بازداشت آزاد شدند.

انجمن صنفی معلمان فارس آزادی این همکار شجاع و حق طلب را به ایشان، خانواده محترم و جامعه فرهنگیان کشور تبریک گفته و خواهان آزادی بدون قید و شرط سایر همکاران بازداشتی می باشد.

*گزارش دادگاه عثمان اسماعیلی

عثمان اسماعیلی: جهت اطلاع دوستان 

دیروز ۱۰اردیبهشت۱۴۰۱ طی ابلاغیه‌ای که برایم ارسال شد،مطلع شدم که امروز باید طبق ساعت ذکر شده(۹تا۱۰)به دادگاه انقلاب بروم؛

امروز ساعت ۱۰در دادگاه انقلاب  سقز حاضر شدم و قاضی به من گفت که طبق گزارش پلیس امنیت جرم شما تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام است،دفاعیتتان در این راستا چیست؟

جواب:روز جهانی کارگر روزی بین‌المللی است هیچ ربطی به جمهوری اسلامی یا هیچ دولت بخصوصی ندارد؛دولت موظف است که از برگزاری مراسم روزجهانی کارگر حمایت کند تا کارگران مطالبات خودشان را روبه دولت یا کارفرما‌ها اعلام کنند.

کارگران حق دارند شعار و پرچم سرخ که نماد جنبش کارگری است سر بدهند و در خیابان‌ها رژه بروند.

قاضی:شعار “شعار و پرچم سرخ با‌ هم‌اند” مربوط به کومله و حزب کمونیست ایران است.

جواب:خیر جناب قاضی،من با شصت سال عمر چندین بار در رابطه با این موضوع دادگاهی و زندانی شده‌ام،پرچم سرخ و شعار برای جنبش کارگری است و استفاده کومله و حزب کمونیست ایران از این شعار و پرچم به خودشان مربوط است.

جناب قاضی،آیا به نظر شما ما کارگران ناامنی شغلی حاکم در جامعه را به وجود آوردیم یا تعدادی مافیا که جدا از ناامنی شغلی این تورم سرسام‌آور را به وجود آوردند؟

آیا ساختمان متروپل آبادان، که تعدادی مافیا  بدون درنظر گرفتن نکات معماری، آن را با رشوه و پول بالا بردند  ضعف کارگران است یا سودجویان مفت‌خور؟

 جناب قاضی،من شخصا از بند به بند این قطعنامه و شعارهایم دفاع میکنم و سر حرفم هستم که آنها را میان مردم توزیع کردم تا اینکه آگاهی باشد برای مردم که روز جهانی کارگر و یاد و خاطرات کارگرانی که برای این اهداف جانباختند را گرامی بدارند.

قاضی در پایان سخنانم جلسه دادگاهی را پایان داد و من نیز در آخر به قاضی گفتم که امیدوارم برای خودتان قاضی مستقلی باشید. 

۱۴۰۱/۰۳/۱۱

*تجمع  اعتراضی کشاورزان بخش بیرانشهرخرم آباد نسبت به بی آبی و رها نشدن آب سد ایوشان همراه با تراکتورمقابل بخشداری

روز چهارشنبه ۱۱ خرداد،جمعی از کشاورزان بیرانشهرخرم آباد برای اعتراض به بی آبی و رها نشدن آب سد ایوشان همراه با تراکتورهایشان دست به تجمع مقابل بخشداری این بخش دراستان لرستان زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،کشاورزان این بخش تا کنون برنج می‌کاشتند، اما امسال به دلیل محدودیت کاشت محصولات آبدوست از کاشت برنج منع شده اند.

*تجمع اعتراضی اعضای شرکت تعاونی مسکن دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به بلاتکلیفی مقابل استانداری زنجان

روز چهارشنبه ۱۱ خرداد، اعضای شرکت تعاونی مسکن دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای اعتراض  نسبت به عدم رسیدگی به وضعیتشتان وادامه بلاتکلیفی مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate