۱۱خرداد: در آبادان چه میگذرد

۱۱خرداد: در آبادان چه میگذرد

ساعت ۵عصر امروز مراسم خاکسپاری سه عضو خانواده جلیلیان در آبادان با حضور شمار فراوانی از مردم خشمگین و عزادار و در میان شعار “آبادان دلش چه خونه” صورت گرفت.

بر اساس گزارش های دریافتی، همزمان با خاکسپاری این خانواده تجمع اعتراضی بزرگی از سوی مردم داغدار آبادان و جزیره مینو برگزار شد. شهروندان بسیاری از شهرهای آبادان، شادگان، خرمشهر و جزیره مینو در این تجمع حضور داشتند. در لین احمدآباد نیز تجمع اعتراضی دیگری امروز برگزار شد.

نیروهای یگان ویژه و ضد شورش تلاش کردند مردم را متفرق کنند و از پیوستن جمعیت بیشتر به این تجمع جلوگیری کنند اما اما مقاومت مردم و درگیری با این نیروها موجب شد تا عقب نشینی نمایند.

حکومت در تلاش است با قطع اینترنت مانع از انتشار اخبار و ویدیوهای اعتراضات گسترده مردم در آبادان شود تا بدین شکل اوضاع را آرام و عادی جلوه دهند.

امروز استاندار خوزستان اعلام کرده است که تا ۲۴ ساعت آینده تکلیف سایر اجساد باقی مانده زیر آوار روشن خواهد شد. او گفته است ساختمان استحکام و مقاومت کافی ندارد و امکان ریزش آن وجود دارد و بنابرای تکلیف آن باید روشن شود. حکومت از همان روز بروز فاجعه مکررا ادعا می کند که ساختمان در حال ریزش است و به این بهانه و یا حتی با برنامه ریزی برای ریزش عمدی باقیمانده ساختمان قصد دارد ابعاد گسترده این جنایت را زیر خاک مدفون نماید اما مقاومت و ایستادگی مردم در مخالفت با این تصمیم تا کنون مانع از عملی شدن نقشه های آنان شده است.

لازم به توضیح است که از روز گذشته بر حجم ادوات و ماشین های سرکوب در آبادان افزوده شده است و میدان طیب این شهر کاملا مملو از ماموران یگان ضد شورش به همراه ماشین های ویژه سرکوب و ماشین های آبپاش شده است.

مردم آبادان نیز تصمیم گرفته اند از امشب تجمعات اعتراضی و مراسم های یادبود جانباختگان را به جای تمرکز در یک نقطه، در چند مکان مختلف برگزار نمایند. بر همین اساس از امشب مطابق با فراخوان های انتشار یافته از ساعت ۲۱تجمعات مردمی در کوی ذوالفقاری، سده، جمشیدآباد و ایستگاه ۱۲شکل خواهد گرفت.

مردم آزاده و معترض در سراسر کشور را فرا می خوانیم که در همبستگی با مردم آبادان و علیه رژیمی که مایه بدبختی و جنایت و فلاکت اکثریت عظیم مردم شده است به هر شکل که میتوانند دست به اعتراض بزنند. حکومت جنایت و فلاکت اسلامی باید گورش را گم کند.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱ ژوئن   ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate