اخباروگزارش های کارگری ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱

– تجمع اعتراضی فرهنگیان کنشگر نسبت به بازداشت معلمان حق طلب مقابل ادارە کل آموزش وپرورش استان کردستان همزمان با دومین روز اعتصاب غذای خشک اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

– بازداشت مسعود فرهیخته، مجید کریمی وتعدادی از فرهنگیان کنشگر در سنندج

– دیدار جمعی از همکاران شهرستان فیروزآباد با خانواده جناب اصغرامیرزادگان معلم زندانی فارس در زاد روز ایشان

بیانیه تحلیلی کانون صنفی معلمان ایران در ارتباط با اتفاقات جدید در حوزه آموزش و پرورش

– سندیکای اف او (FO) “نیروی کارگری” فرانسه عزم خود را برای آزاد کردن دو عضو زندانی خود در ایران جزم کرده است

– کانون نویسندگان ایران:بازداشت آرش قلعه‌گلاب، شاعر و روزنامه‌نگار آبادانی

– اعتصاب کارگران راه آهن قزوین در اعتراض به عدم افزایش حقوق

– دومین تجمع اعتراضی کارگران باز‌نشسته تأمین اجتماعی زنجان نسبت به عدم افزایش حقوق وحقوق معوقه سه ماه سال جاری مقابل ساختمان شماره ۲ استانداری و برنامه و بودجه استان

– از سرگیری اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت کارون  نسبت به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق واجرانشدن حکم انفصال از خدمت مدیرعامل بدلیل به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازار

– جان باختن یک کارگر درحادثه ریزش معدن زغال سنگ پرورده شرقی

*تجمع اعتراضی فرهنگیان کنشگر نسبت به بازداشت معلمان حق طلب مقابل ادارە کل آموزش وپرورش استان کردستان همزمان با دومین روز اعتصاب غذای خشک اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

تجمع اعتراضی اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (دیواندرە.بیجار.سقز.سنندج.مریوان) و کرماشان و فعالین صنفی شهرهای مذکور مقابل ادارە کل آموزش وپرورش استان کوردستان(سنندج) 

اعتراض بە بازداشت معلمان زندانی شعبان محمدی، مسعود نیکخواە و اسکندرلطفی

امروز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۳/۱۰ طبق اطلاع‌رسانی‌های انجام شده و نیز تماس‌های مکرر با دفتر مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، نمایندگان تشکلهای صنفی معلمان از شهرهای کردستان به همراه تعدادی از معلمان برای دیدار و مذاکره با مدیر کل راهی اداره کل آموزش و پرورش کردستان شدند اما به دستور حراست و مدیرکل درهای اداره کل به روی همکاران بسته شد و به هیچ‌کس اجازه ورود به اداره داده نشد. بنابراین معلمان حاضر که تعداد آنها به ۲۰۰ نفر می‌رسید جلو در اداره کل تجمع اعتراضی برگزار کردند و زندانی کردن معلمان و نیز فرار مدیرکل از گفتگو و مذاکره را غیرقانونی و به دور از اخلاق، انسانیت و مسولیت سازمانی دانستند.

شعارها: 

– تجمع تشکل حق مسلم ماست

– معلم زندانی آزاد باید گردد

– مسئول بی کفایت استعفا استعفا

*بازداشت مسعود فرهیخته، مجید کریمی وتعدادی از فرهنگیان کنشگر در سنندج

دقایقی پیش مجید کریمی دبیر انجمن صنفی معلمان سنندج و کلاترزان کە با عدەای دیگر از معلمان سنندج برای پیگیری وضعیت آقای مسعود فرهیخته به جلو اطلاعات سپاه رفته بودند توسط چند نفر لباس شخصی با یک پژو سفید دستگیر و ربوده شد.

مسعود فرهیخته معلم اسلامشهر و عضو شورای هماهنگی و کمیته مذاکره برای آزادی معلمان است که برای مذاکره با مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به سنندج آمده بود.

*دیدار جمعی از همکاران شهرستان فیروزآباد با خانواده جناب اصغرامیرزادگان معلم زندانی فارس در زاد روز ایشان

منبع ۳ خبربال: کانال شورای هماهنگی تشک صنفی فرهنگیان ایران:

یانیه تحلیلی کانون صنفی معلمان ایران در ارتباط با اتفاقات جدید در حوزه آموزش و پرورش

روز سه شنبه ۱۰ خرداد، کانون صنفی معلمان ایران بیانیه ای بشرح زیر در ارتباط با اتفاقات جدید در حوزه آموزش و پرورش،منتشرکرد:

این روزها آبادان قلب ایران است، قلبی پر از درد و ناله مادران و پدران و همسران و فرزندانی که داغدار عزیزان خود در قتلگاه “مترو پل” هستند. بی شک حادثه آبادان نتیجه ناکارآمدی سیستماتیک، اقتصاد بی‌اخلاق و زد و بندهای غیر‌قانونی افرادی همچون عبدالباقی‌ها با لایه های گسترده فساد در بخش‌های گوناگون حاکمیت است. ناکارآمدی و فسادی که سال‌هاست معلمان در نظام آموزشی تجربه‌اش کرده‌اند و فعالین صنفی آن را فریاد زنده‌اند اما نه تنها گوش شنوایی برای شنیدن آن پیدا نشده بلکه برخوردهای امنیتی نخستین ابزار برای ساکت کردن آنان بوده است. کانون صنفی معلمان ضمن عرض تسلیت به مردم شریف آبادان و ملت دغدار ایران بویژه خانواده همکار گرامی مرحوم حسن صیداوی و خانواده پنج دانش آموز جانباخته خود را شریک این غم بزرگ می‌داند و خواستار رسیدگی فوری و بی کم و کاست به پرونده مقصران جنایت متروپل است.     

اما به روزهای پایانی سال تحصیلی نزدیک می‌شویم، سالی که نقطه عطفی بود بر جنبش حق‌خواهی معلمان ایران. سالی که بیش از ۱۵۰  شهر کشور شاهد حضور پر شور معلمان شاغل و بازنشسته‌ای بود که در مقابل تبعیض‌های ناروای حقوقی و بی عدالتی گسترده آموزشی فریاد زدند و ایران و جهان را به شگفتی و احترام واداشتند. اما در این آخرین روزهای سال تحصیلی بسیاری از معلمان حق‌گو به دلیل حضور حق‌خواهانه، قانونی، مسالمت‌آمیز و مدنی در زندان به سر می‌برند و تاوان پیگیری خواسته‌های یک میلیون و ۶۰۰  هزار معلم شاغل و بازنشسته را می‌پردازند. آنچه که این معلمان مطالبه می‌کردند چیزی جز خواسته‌های معلمان و البته همه ایرانیان نبوده و نیست؛ خواسته‌هایی همچون داشتن یک زندگی آبرومندانه و بدون دغدغه‌های اقتصادی، اجرای بی کم و کاست لایحه رتبه بندی، اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین، ارائه آموزش غیر ایدئولوژیک، اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و فراهم شدن آموزشی رایگان، عادلانه و کیفی برای همه فرزندان ایران و … اما پاسخ حاکمیت به این خواسته‌های قانونی و مدنی چه بود؟ زندان‌های درازمدت، بازداشت‌ها و پرونده سازی‌های غیر قانونی، تشکیل دادگاه‌های نمایشی و سناریوسازی‌های مضحک و نخ‌نما آن هم برای چند ده نفر از شریف‌ترین معلمان کشور که به اذعان دوست و دشمن از پاک‌ترین شهروندان کشور بشمار می‌آیند. 

همزمان با برخوردهای غیر‌قانونی و ناجوانمردانه با فعالین صنفی شاهد ستم‌هایی آشکار در حوزه آموزش و پرورش هستیم. در حالی که مردم زیر فشار تورم افسار گسیخته چند ده درصدی و حتی چند صد درصدی  در کالاهای ضروری و حیاتی کمر خم کرده اند، افزایش ده درصدی دستمزد حقوق بگیران دولت ستمی آشکار بر آنان به ویژه معلمان  و بازنشستگانی است که اگرچه از سال‌ها قبل نیز حقوق‌شان زیر خط فقر بود اما با این تورم به سرعت به یکی از اقشار محروم جامعه تبدیل شدند. 

امروز که سایه سنگین سیاست‌های ناکارآمد و فاسد بر زندگی مردم از جمله معلمان سایه انداخته و هر روز آنان را فقیر و فقیرتر می‌کند، ناباورانه خبرها از سنگ اندازی‌های سازمان برنامه بودجه و سازمان امور استخدامی در اجرای لایحه سرهم بندی شده رتبه بندی حکایت دارد. کاهش بودجه، به تعویق انداختن‌های پی در پی و قول اجرای آن در شهریور ۱۴۰۱ ! سخت‌تر کردن معیارهای ارزشیابی، ایجاد ابهام در تاثیر آخرین مدرک تحصیلی، سپردن بخشی از ارزیابی‌ها به نهادهای بیرون از آموزش و پرورش از جمله سازمان سنجش! و از همه توهین آمیزتر برگزاری آزمون توسط این نهاد برای کسب بخشی از امتیازهای لازم برای هر رتبه!!! از جمله این موارد است. کانون صنفی معلمان به مسببان این اقدامات هشدار می‌دهد که با چنین کارهایی زمینه خشم معلمان را فراهم نکنید، چراکه این قشر نشان داده که بر سر حق خود با کسی شوخی ندارند. 

تازه ترین سیاهکاری‌های دست اندرکاران در ادامه پولی سازی آموزش، پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی برای ثبت نام در مدرسه‌های خصوصی است! بنا بر اصل ۳۰ قانون اساسی تحصیل تا پایان سال دوازدهم باید رایگان باشد. این اقدام علاوه بر این که خلاف قانون است زمینه سوء استفاده بیشتر از خانواده هایی خواهد بود که به امید آینده بهتر برای فرزندان خود در دام قسط ها وبهره های کمرشکن بانکی می‌افتند. جامعه به ویژه خانواده‌ها باید بدانند که تحصیل رایگان و کیفی حق مسلم همه ملت است و چنین کارهایی شانه خالی کردن دولت از وظیفه حداقلی خود در این زمینه بوده است.

خبرهای نگران کننده‌ای از فشار بر اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان شنیده می‌شود. این خبرها حاکی از آن است که این فعال صنفی خوشنام و تلاشگر برای مقابله با این فشارها دست به اعتصاب غذای خشک زده و ما و همه فعالین صنفی را نگران کرده است. کانون صنفی معلمان ایران از مسئولان اجرایی، امنیتی و قضایی می خواهد و انتظار دارد به سرعت او و دیگر فعالین صنفی بازداشتی و زندانی را آزاد کنند و به پرونده سازی و تشکیل دادگاه‌های نمایشی پایان دهند. 

گرچه، ما برای پیگیری قضایی و قانونی همکاران زندانی، چند صباحی سکوت کردیم اما؛ بدانید این سکوت مسلما ادامه دار نخواهد بود.

 چرا که تداوم بازداشت ها و سرکوبهای غیر قانونی؛  تعلیق آزادی همکارانمان و فشار و شکنجه برای اعتراف اجباری و پروژه های تکراری شما، نشان از  عدم قانونمندی و حسن نیت شما مسئولین و نشنیدن فریاد همبستگی معلمان برای مطالبات فرهنگیان است.

 منتظر طوفان بعد از این سکوت باشید

کانون صنفی معلمان ایران 

۱۰خرداد ۱۴۰۱

*سندیکای اف او (FO) “نیروی کارگری” فرانسه عزم خود را برای آزاد کردن دو عضو زندانی خود در ایران جزم کرده است

“ایو ورییر”،   ( Yves Veyrier )رهبر سندیکای فرانسوی “نیروی کارگری” FO در بیست و پنجمین کنگرۀ این سندیکا در شهر “روآن” گفت که دو عضو این سندیکا، ” ناتالی کولر” و همسر وی “ژاک پاری”، به اتهامات بی اساس توسط جمهوری اسلامی ایران به گروگان گرفته شده اند و هفته هاست که این سندیکا عزم خود را برای آزاد کردن آنان از زندان جمهوری اسلامی ایران جزم کرده است.

رهبر سندیکای FO “نیروی کارگری” تصریح کرده است که ناتالی کولر و همسرش همزمان با تعطیلات “عید پاک” به ایران سفر کرده بودند و مقامات این کشور به طرز ناعادلانه ای آنان را دستگیر و زندانی کرده اند. “ایو ورییر” دلایل اعلام شده از سوی رژیم جمهوری اسلامی ایران را برای توجیه دستگیری و بازداشت آنان کاملاً بی اساس خوانده است. “ناتالی کولر” مسئول سندیکای معلمان در سندیکای “نیروی کارگری” است.   

جمهوری اسلامی ایران او و همسرش را به برانگیختن آشوب و بی ثباتی در این کشور متهم و دستگیر کرده است.  “بنژمن بیریر”، یک جهانگرد دیگر فرانسوی است که از بیش از دو سال پیش به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر و زندانی شده است. مقامات غربی معتقدند که جمهوری اسلامی ایران از زندانیان یا گروگان های غربی جهت اعمال فشار در مذاکرات وین و یا تعدیل تحریم های بین‌المللی علیه تهران استفاده می کند.

*کانون نویسندگان ایران:بازداشت آرش قلعه‌گلاب، شاعر و روزنامه‌نگار آبادانی

آرش قلعه‌گلاب شاعر و روزنامه‌نگار آبادانی روز پنجم خرداد در جریان اعتراض مردم آبادان به فاجعه‌ی فروریختن ساختمان متروپل، همراه با ضرب و جرح بازداشت شد و کماکان پس از گذشت ۵ روز در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برد. به گفته‌ی دوستان و نزدیکان این شاعر آبادانی، او به شدت از بیماری آسم و دیابت رنج می‌برد و ادامه‌ی بازداشتش می‌تواند خطرها و پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. 

پس از فروریختن ساختمان متروپل آبادان در روز دوشنبه دوم خردادماه، مردم شهرهای مختلف در اعتراض به این فاجعه به خیابان‌ها آمدند. اکنون بیش از یک هفته از این اعتراض‌ها می‌گذرد و پاسخ حاکمیت همچون همیشه چیزی جز سانسور و سرکوب مردم نبوده است. 

در سایه‌ی این سرکوب و با وجود محدودیت‌هایی که بر اینترنت و اخبار اعمال می‌شود وضعیت آرش قلعه‌گلاب و دیگر بازداشت‌شدگان این اعتراض‌ها به شدت نگران‌کننده است و بدیهی است هر گزندی به سلامت و جان آن‌ها متوجه نهاد‌های امنیتی حکومت خواهد بود.  

۱۰ خرداد ۱۴۰۱

*اعتصاب کارگران راه آهن قزوین در اعتراض به عدم افزایش حقوق

روز سه شنبه ۱۰ خرداد،کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن شمال ۲(قزوین)بدنبال فراخوان ازپیش داده شده برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم افزایش حقوق دست از کار کشیدند.

گزارش اعتصاب بقلم کارگران:

طی فراخوان ازقبل تنظیم شده کارگران شمال ۲که خواهان افزایش حقوق درسال ۱۴۰۱ شدند.کارگران میگویند این حقوق هیچ مشکلی در این گرانی از آنها حل نکرده هست و نمیتوانند معیشت زندگی خود را بگذارند .

مطابق ماده ۴١ قانون کار، دستمزد کارگران باید بر پایه نرخ تورم و سبد هزینه زندگی خانوار کارگری تعیین شود.

ولی شرکت های قرار دادی حاضر نیستند ۵۷ درصدی حقوق را رعایت کنند.

یکی از کارگران امروز که در اعتصاب بود گفت :

امروز تو ناحیه ی شمال ۲.تو قزوین اعتصاب کردن معاون رئیس خط آقای تاتی اومده شیره مالیده سرشون که من حرف میزنم ماه بعد کامل بهتون میدن و نمیدونم من ال میکنم و بل میکنم. همش وعده های توخالی .خب آقای برادر تاتی که میای این حرفارو میزنی.اینو که خود مدیر خط هم گفته بود ماه بعد معوقه رو پرداخت میکنه .ما دردمون الان عود کرده الان نیاز داریم نه سر ماه .الان آبرومون توخطره. الان مغازه دار با آبروم داره بازی میکنه. بانک گوشی تلفنم رو سوراخ کرد،  آنقدر که زنگ زد آقا قسط و بریز .الان داره جلو حقوق ضامن هامو میبنده.برادر من این حرفا دیگه سر ماه به دردمون نمیخوره .چند روز پیش تو کمیسیون گفتند که ۲۰خرداد ماه معوقه پرداخت میشه .یک بلاک رفتن اونورتر حرفشان عوض شده که سر برج میدیم. بابا تا کی میخواید ما رو با این حرفای خاله زنک بازی آزار بدین. مگه شماها خانواده ندارین بچه ندارین که درد رو بفهمین.

*دومین تجمع اعتراضی کارگران باز‌نشسته تأمین اجتماعی زنجان نسبت به عدم افزایش حقوق وحقوق معوقه سه ماه سال جاری مقابل ساختمان شماره ۲ استانداری و برنامه و بودجه استان

روزسه شنبه ۱۰ خرداد برای دومین بار درهفته جاری، کارگران باز‌نشسته تأمین اجتماعی زنجان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم افزایش حقوق وحقوق معوقه سه ماه سال جاری مقابل ساختمان شماره ۲ استانداری و برنامه و بودجه استان تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،در این تجمع کارگران بازنشسته با سر دادن شعارهایی در مخالفت با اجرای سیاست های عدم افزایش حقوق و مزایا و همچنین معوقات سه ماهه بازنشستگان تأمین اجتماعی از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار توضیح در این باره شدند

*از سرگیری اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت کارون  نسبت به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق واجرانشدن حکم انفصال از خدمت مدیرعامل بدلیل به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازار

روزسه شنبه ۱۰ خرداد، کارگران کشت و صنعت کارون  برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت،  همسان سازی نشدن حقوق واجرانشدن حکم انفصال از خدمت مدیرعامل بدلیل به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازاردست از کارکشیدند ودراین مجتمع تجمع برپاکردند.

کارگران معترض در ارتباط با مطالبات خود  به خبرنگاررسانه ای گفتند: مطالبات کارگران این شرکت، تبدیل وضعیت پرسنل فصلی، تامین نیرو، قراردادها و همچنین همسان‌سازی حقوق‌است. قرار بود در آخرین جلسه‌ای که در محل فرمانداری شهرستان به دنبال اعتراض کارگران شکل گرفت، هیاتی برای بررسی مطالبات کارگران با مقایسه‌سازی با شرکت‌های همتراز و مشابه تشکیل شود تا کارگران به مطالبات خود برسند که هنوز اجرا نشده است.

این کارگران در ارتباط با رای انفصال از خدمت مدیریت مجتمع گفتند: به دنبال رای سازمان تعزیرات کشور که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری صادر شده است، مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت کارون به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازار به انفصال از خدمت محکوم شده است؛ متاسفانه این رای که قطعی و لازم اجراست، هنوز عملی نشده.

آنها با بیان اینکه امروز هیاتی از سوی بانک کشاورزی برای بررسی وضعیت مجتمع وارده کشت و صنعت کارون شد، اضافه کردند: مدیریت فعلی از سال ۹۳ مدیریت شرکت را برعهده دارد و بعد از رای سازمان تعزیرات هیات مدیره یک نفر از اعضای خود را به عنوان سرپرست معرفی کرده است اما وی حاضر به ترک محل کار خود نیست.

یادآوری:

+تجمع اعتراضی کارگران پیمانی کشت و صنعت کارون نسبت به عدم تبدیل وضعیت و همسانسازی نشدن حقوق در مجتمع ومقابل فرمانداری شوشتر

روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت، کارگران پیمانی کشت و صنعت کارون برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و همسانسازی نشدن حقوق در مجتمع ومقابل فرمانداری شوشترتجمع کردند.

کارگران پیمانی واحد صفافی انبار (شکر سفید) و کیسه گیر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر به خبرنگار رسانه ای گفتند: صبح امروز شنبه (۱۱اردیبهشت ماه) شماری از کارگران واحد صفافی انبار (شکر سفید) و کیسه گیر مجتمع کشت و صنعت کارون که تحت مسئولیت پیمانکاران مشغول به کار هستند، با حضور در محدوده مجتمع خواستار پیگیری وضعیت شغلی خود با کارفرما شدند.

یکی از کارگران گفت: اعتراض امروز ما کارگران صفافی انبار (شکر سفید) و کیسه گیر به مشخص نشدن وضعیت شغلی‌مان است. ما به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم هستیم.

وی افزود:کارگران پیمانکاری که در مجتمع کشت و صنعت کارون به شغل صفاف شکر سفید و کیسه گیری فعالیت دارند نسبت به کارگران قرارداد مستقیم، از بسیاری مزایا مزدی محرومند و امنیت شغلی نیز ندارند. درخواست این گروه از کارگران از مدیریت مجموعه عقد قرارداد سالانه است تا امنیت شغلی داشته باشند.

اواضافه کرد:کارگران کیسه گیر مسئولیت پرکردن شکر و دوختن کیسه‌های پرشده از شکر را برعهده دارند و کارگران صفافی مسئولیت چیدن منظم بسته‌ها، کیسه‌ها و کارتن‌ها را در انبار برعهده دارند. آن‌ها خواهان تبدیل وضعیت و عقد قرارداد با شرکت تامین نیرو هستند که طرف قرارداد با کارفرمای اصلی است.

++دومین روز تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت کارون نسبت به عدم تبدیل وضعیت و همسان سازی نشدن حقوق

روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت برای دومین روز متوالی، کارگران کشت و صنعت کارون نسبت به عدم تبدیل وضعیت و همسانسازی نشدن حقوق دست به تجمع زدند.

این کارگران با بیان اینکه خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود هستیم،به خبرنگاررسانه ای گفتند: کارگران در کشت و صنعت کارون دو گروه‌اند یکی کارگران پیمانکاری که به دنبال عقد قرارداد مستقیم هستند و گروه بعد کارگرانی که قرادادی‌اند اما به دنبال عقد قرارداد مستمر و دائم هستند تا امنیت شغلی آن‌ها تامین شود.

کارگران پیمانکاری کشت و صنعت کارون تاکید کردند: از کار با پیمانکاران خسته شده‌ایم بنابراین از مدیریت درخواست داریم به مطالبه قانونی ما پاسخ مثبت دهد.

لازم به ذکر است در مجموعه کشت و صنعت کارون حدود هزار و صد کارگر قراردادی و هزار ودویست کارگر پیمانکاری و ۲۶۰کارگر فصلی شاغل هستند که به دنبال تبدیل وضعیت خود هستند.

*جان باختن یک کارگر درحادثه ریزش معدن زغال سنگ پرورده شرقی

بامداد روزسه شنبه ۱۰ خرداد،یک کارگر ۳۹ ساله معدن زغال سنگ پرورده شرقی(شرکت پیمانکاری ممرادکو)بنام میثم شهمرادی واهل و ساکن شهر مینودشت استان گلستان،حین کار بر اثر ریزش سنگ برویش جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate