۱۰ خرداد: ادامه اعتراضات در آبادان و دیگر شهرها

۱۰ خرداد: ادامه اعتراضات در آبادان و دیگر شهرها

آبادان همچنان در التهاب و اعتراض است. شب گذشته مردم در این شهر با نیروهای سرکوبگر رژیم اسلامی درگیر شدند و شعار مرگ بر دیکتاتور، توپ، تانک ، فشفشه آخوند باید گم بشه سر دادند.  نیروهای سرکوبگر حکومتی نیز به مردم معترض شلیک کردند.

همچنین تجمعات در همبستگی با مردم این شهر وعلیه بساط مافیایی جنایتکار حاکم ادامه دارد. شب گذشته مردم در کرمانشاه در خیابان نوبهار در حمایت از مردم آبادان به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی  و آبادان تسلیت، تسلیت  سر دادند.

در تهران در نازی آباد مردم در حمایت از مردم آبادان به خیابان آمده و تجمع کردند و با فریاد مرگ بر دیکتاتور با  نیروهای سرکوبگر رژیم اسلامی درگیر شدند.

بنا بر گزارشات دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز مراسمی در گرامیداشت قربانیان فاجعه متروپل آبادان برپا کردند. همچنین  دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ل با برپایی مراسمی، یاد جانباختگان فاجعه متروپل آبادان را گرامی داشتند. این دانشجویان ضمن نمایش تصاویری از قربانیان این جنایت و روشن کردن شمع، همدردی و همبستگی خود را با خانواده‌های جانباختگان متروپل ابراز کردند. آنها با تجمع در محوطه دانشگاه و حمل پلاکاردهایی با مضمون ابراز تسلیت، همدردی و همبستگی خود را با بازماندگان فاجعه متروپل آبادان اعلام کردند.

در بوشهر در منطقه چغادک گورگ مردم برای ممانعت از حرکت نیروهای حکومتی، با آتش زدن لاستیک خیابان را سد کردند و شعار “مرگ بر دیکتاتور”،  “دشمن ما همینجاست/ دروغ میگن آمریکاست” سر دادند.

در شادگان نیز مردم در حمایت و همبستگی با مردم آبادان تجمع کردند و شعارهای  ضد حکومتی سر دادند. در ایذه نیز جوانان شهر در همبستگی با مردم آبادان و علیه حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی به خیابان آماده و با آتش زدن لاستیک جاده‌ها را مسدود کردند و شعار دادند.

بنا بر خبرهای دریافتی واحد خوزستان حزب کمونیست کارگری در جریان فروریزی ساختمان متروپل تا این زمان دستکم ۵۰ نفر قربانی شده اند. اما آمار حکومت به درگذشت ۳۴ نفر اشاره دارد. خواست فوری مردم محاکمه  عاملین این جنایت و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان و بازماندگان قربانیان است.  از سوی دیگر در جریان اعتراضات مردمی در آبادان و شهرهای مختلف طی این مدت شماری از مردم بازداشت شده اند. از جمله یلدا معیری عکاس خبری و مستندساز که جهت تهیه تصاویری برای پوشش خبری به آبادان رفته بود، از روز شنبه هفتم خرداد ماه ناپدید شده است. همچنین  آرش قلعه گلاب شاعر و روزنامه نگار و نویسنده در آبادان  که در تظاهرات مردمی سه شب قبل در آبادان حضور داشت، زمانی که مشغول گرفتن آب برای توزیع در جمعیت از یک فروشگاهی بود همراه با ضرب و شتم بازداشت و  از آن زمان خبری از او نیست. طبق همین گزارشات. شب گذشته نیروهای امنیتی به منزل تعدادی از جوانان معترض شهر ریخته و نزدیک ۲۰۰ نفر بازداشت شده اند. یک خواست فوری مردم آزادی بدون قید و شرط تمامی بازداشت شدگان است.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۳۱ مه  ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate