۹ خرداد: ادامه اعتراضات در آبادان و ابراز حمایت و همبستگی ها

۹ خرداد: ادامه اعتراضات در آبادان و ابراز حمایت و همبستگی ها

خبرها حاکی از شروع دوباره تظاهرات شبانه در آبادان است. جوانان شهر خیابان را قرق کرده اند. فضا  ملتهب است و  نیروهای سرکوب حکومت وحشت زده  با ماشین آبپاش در خیابان حضور دارند. امروز جمع زیادی از مردم خرمشهر بصورت راهپیمایی به سمت آبادان حرکت کردند  و امشب همراه با مردم آبادان تجمع میکنند. گفتنی است که بامداد امروز دوشنبه مردم آبادان همچنان در کف خیابان شعار داده و در برابر نیروهای سرکوب حکومت جنایتکار و سرکوبگر ایستادند و فریاد اعتراضشان را بلند کردند. از همان آغاز صبح حضور نیروی انتظامی گسترده بود وشهر حالت انفجاری داشت. زنانی  را می بینیم که عزیزشان را از دست داده و در کف خیابان فریاد میزنند و دادخواهی میکنند.

بنا بر خبرها مردم در نجف در عراق در حمایت از مردم آبادان تجمع داشتند. و طی بیانیه ای اعلام کردند که به سمت آبادان حرکت خواهند کرد تا همبستگی خود را با مردم آبادان اعلام کنند.

امروز مردم مینوشهر در استان خوزستان در اعتراض به جنایت ساختمان متروپل و در گرامیداشت یاد جانباختگان این فاجعه انسانی دست به راهپیمایی زدند. برخی از کشته ها و زخمی های این رخداد از مردم مینوشهر هستند.

در این روز  در شیراز مردمی که قصد داشتند با روشن کردن شمع یاد قربانیان فاجعه متروپل را گرامی بدارند با ممانعت نیروی انتظامی روبرو شدند. اما زنان رودر روی آنها ایستادند و با روشن کردن شمع اعتراض خود را ابراز کرده و با مردم آبادان اعلام همبستگی کردند.  در کازرون نیز مردم در همبستگی با مردم آبادان شمع روشن کردند.

یک صحنه درخشان از همبستگی با مردم آبادان در استادیوم آزادی در تهران بود و جوانان با فریاد آبادان، آبادان حمایت و همبستگی خود را از مردم آبادان اعلام داشتند. نیروی انتظامی از ترس کشیده شدن این اعتراض به خیابان اجازه ورود بیشتر افراد به استادیوم را نداده و شمار زیادی از مردم پشت درهای استادیوم آزادی ماندند .

در زاهدان نیز امروز مردم در همبستگی با مردم آبادان به تجمع در خیابان آزادی فراخوان داده بودند. حکومت اسلامی برای جلوگیری از این تجمع نیروهای سرکوبش را بسیج کرد.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ خرداد ۱۴۰۱، ۳۰ مه  ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate