اخباروگزارش های کارگری ۵ خرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۵ خرداد ماه ۱۴۰۱

– تجمع وراهپیمایی اهالی بهبهان،بندرعباس وخرمشهر برای همبستگی وهمدردی با اهالی آبادان و اعتراض به مسئولان – ادامه تجمع اهالی خشمگین ومعترض آبادان 

– انجمن صنفی فرهنگیان اسلام‌آباد غرب:تسلیت نامه حادثه متروپل آبادان ویران شده

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

تسلیت وهمدردی با  خانواده های جانباختگان ساختمان متروپل  وکلیپ فراخوان اعتصاب کارکنان پالایشگاه و پتروشیمی آبادان

– اعتصاب کارگران پروژه ای پتروشیمی پتروپالایش کنگان در اعتراض به سطح نازل حقوق،روزهای استرحت کم و خوابگاه وغذای نامناسب وغیربهداشتی

– طی ۲ روز گذشته بیش از هزارنفر طومار اعتراضی فعالان صنفی معلمان و کارگران ایران، خطاب به سازمان جهانی کار (ILO) را امضاکردند

– دیدار انجمن های صنفی استان کردستان ( دیواندرە، سقز، سنندج و مریوان ) با خانوادە های آقایان شعبان محمدی، مسعود نیک خواە و اسکندر (سۆران) لطفی

– آخرین خبرها درباره حسن سعیدی ورضا شهابی

– روزشمارِ سمانه عابدینی همسرجعفرابراهیمی معلم زندانی

– ادامه بازداشت ریحانه انصاری نژاد

– آزادی مرتضی محمدی پس از ۱۴ روز بازداشت

– آزادی محسن بهرامی پس از ۱۵ روز بازداشت

– جان باختن ۳ کارگر کارخانه مقواسازی پانولی شهرضا و مصدومیت ۵ کارگر دیگر براثر مسمومیت گازی

*تجمع وراهپیمایی اهالی بهبهان،بندرعباس وخرمشهر برای همبستگی وهمدردی با اهالی آبادان و اعتراض به مسئولان – ادامه تجمع اهالی خشمگین ومعترض آبادان 

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از راهپیمایی وتجمع اهالی بهبهان،بندرعباس وخرمشهر برای همبستگی وهمدردی با اهالی آبادان و اعتراض به مسئولان در روز پنج شنبه ۵ خرداد می باشد.

فیلم های منتشره همچنین  ادامه تجمع اعترضی اهالی آبادان را بنمایش میگذارند.

تجمع کنندگاندگان در آبادان، بهبهان،بندرعباس وخرمشهربا سرددان شعارهایی ضمن همبستگی با خانواده های جان باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان اعتراض وخشمشان را نسبت به مسئولان در رابطه با اجازه احداث این ساختمان،روند کند آواربرداری،اقدامات نمایشی مسئولان درصحنه فاجعه و برپایی جشن در استادیوم آزادی برای بت سازی از رهبردراین ایام بنمایش گذاشتند.

گزارشات منتشره درشبکه های اجتماعی از بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان در آبادان خبرمی دهند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی صدها نفرازاهالی  خشمگین آبادان با شعار« مسئول بی‌کفایت  نمی‌خوایم نمی‌خوایم»

چهارشنبه شب(۴ خرداد)،صدها نفر از اهالی خشمگین آبادان در حدود ۲۰۰ متری برج متروپل در فلکه طوطیا تجمع کردند واعتراضشان با سردادن شعارهایی  هچون «عزا عزاست امروز  آبادان بی‌صاحب صاحب‌عزاست امروز»، «مسئول بی‌کفایت  نمی‌خوایم نمی‌خوایم»، «ننگ ما ننگ ما  صدا و سیمای ما»،«عبدالباقی نمرده دروغه دروغه»،«مرگ بر مسئول بی‌لیاقت»و…… بنمایش گذاشتند.

براساس گزارشات رسانه ای شده،تجمع کنندگان خواستار برخورد با عوامل اهمال در بنای ساختمان متروپل شدند.

*انجمن صنفی فرهنگیان اسلام‌آباد غرب:تسلیت نامه حادثه متروپل آبادان ویران شده

گویا حادثه و غم، ماتم و اندوه، بدیمنی و بدشگونی با سرنوشت و سرشت مردمان این سرزمین عجین گشته.

هر روزمان در حسرت دیروز و هراس امروزمان از در پیش بودن فردا.

و آوار نا امیدی و یاس است که فرو می ریزد ستون های لرزان امید را.

تا کی باید این مردم نجیب و رنجدیده، با جان خویش تاوان رابطه و رانت و واسطه و بدمدیریتی و بی مدیریتی را بدهند، مگر دیگر نایی مانده، تا در نی بیداد، فریاد دادخواهی را سر دهند.

ما معلمین، همدردان و همنوایان بینوایان این سامان، خود را شریک غم های جانفرسای مردم مصیبت زده آبادان دانسته و یاد و خاطره آن شادروانان بخصوص همکار فقیدمان، معلم سرفراز جناب صیداوی را گرامی می داریم.

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

تسلیت وهمدردی با  خانواده های جانباختگان ساختمان متروپل  وکلیپ فراخوان اعتصاب کارکنان پالایشگاه و پتروشیمی آبادان

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های جانباختگان ساختمان متروپل اعلام داشته و خود را  با اعتراضات مردم خشمگین این شهر به بساط مافیایی حاکم که آفرینننده چنین فجایعی است همراه میداند.

در واکنش به این فاجعه همکاران ما در پالایشگاه و پتروشیمی آبادان طی بیانیه ای تصویری اعلام کرده اند که در اعتراض به فاجعه متروپل و ابراز همدرددی با خانواده های جانباختگان اعتصاب خود را آغاز  خواهند کرد. 

در همین راستا امروز بعد از ظهر در شهر تجمعی خواهند داشت و اعتصاب خود را رسما اعلام خواهند کرد. 

شورای سازماندهی با حمایت از این اقدام همکاران در پتروشیمی و پالایشگاه آبادان و خواستهای اعلام شده در بیانیه اعتراضی آنها همه همکاران در مراکز نفتی را به پیوستن به این اعتصاب و ابراز خشم و نفرت خود به آنچه در آبادان اتفاق افتاده فرا میخواند. از نظر ما مردم، بساط مافیایی سرمایه داری حاکم و حمایتهای حکومتی از افراد چون عبدالباقی مالک ساختمان متروپل، عامل اصلی چنین فجایعی است. 

مسببین این جنایت آشکار باید محاکمه شوند. 

کلیپ بیانیه همکاران ما در پالایشگاه و پتروشیمی آبادان را ملاحظه میکنید.

اخباروگزارش های کارگری:برای مشاهده کلیپ به کانال تلگرام شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت مراجعه کنید.

*اعتصاب کارگران پروژه ای پتروشیمی پتروپالایش کنگان در اعتراض به سطح نازل حقوق،روزهای استرحت کم و خوابگاه وغذای نامناسب وغیربهداشتی

روز پنج شنبه ۵ خرداد، کارگران پروژه ای پتروشیمی پتروپالایش کنگان (شرکت پیمانکاری ناورود)برای اعتراض به سطح نازل حقوق،روزهای استرحت کم و خوابگاه وغذای نامناسب وغیربهداشتی دست از کارکشیدند.

*طی ۲ روز گذشته بیش از هزارنفر طومار اعتراضی فعالان صنفی معلمان و کارگران ایران، خطاب به سازمان جهانی کار (ILO) را امضاکردند

شورای هماهنگی تشکل های صنفی کارگران ایران:

همکاران گرانقدر، هموطنان شریف ایران !

بیش از هزار نفر در دو روز گذشته با امضای خود، از معلمان و کارگران حمایت کرده‌اند

این کنش حداقلی‌ترین کاری است که میتوانیم برای حمایت از این عزیزان انجام دهیم

برای خواندن و امضای متن به لینک زیر مراجعه نمایید : 

https ://www.petitions.net/free_imprisoned_trade_unionists_in_iran

*ما زنده به آنیم که آرام نگیریم …

دیدار انجمن های صنفی استان کردستان ( دیواندرە، سقز، سنندج و مریوان ) با خانوادە های آقایان شعبان محمدی، مسعود نیک خواە و اسکندر (سۆران) لطفی

امروز ۵ خرداد ۱۴۰۱

*آخرین خبرها درباره حسن سعیدی ورضا شهابی

۱- حسن سعیدی از اعضای زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد که در ۲۸اردیبهشت در محل اقامتش توسط مامورین امنیتی بازداشت شده بود  امروز پنجم خرداد ماه در چهارمین روز اعتصاب غذا،  طی تماسی از بند ۲۰۹ زندان اوین با خانواده اش اعلام کرد به دلیل موافقت با بخشی از خواسته هایشان و انتقال به بند عمومی به اعتصاب غذای خود پایان خواهد داد.

آقای سعیدی درحال حاضر با آقای محمد حبیبی و چند تن از معلمان در یک اتاق میباشند.

۲- رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت با هجوم پنج ماموراطلاعات به منزلش بازداشت شده بود ، امروز پنجم خرداد در محل زندان اوین برای اولین بار در طی بازداشت با خانواده اش ملاقات حضوری داشته است .

خانواده آقای شهابی امروز جهت تحویل لباس،های ایشان به زندان رفته بودند که با تقاضای ملاقات ربابه رضایی همسر و دختر شان موافقت گردید .

طی این ملاقات رضاشهابی اعلام کرد که  تاکنون ۱۲ بار بازجویی در خصوص سفرهایی که درگذشته به نماینگی سندیکا کرده و دیدار اخیر با دو معلم  فرانسوی،   داشته است.

 این دیدار  برخلاف ادعای صداوسیما و سناریوی ساختگی وزارت اطلاعات در یک مکان عمومی (رستوران) انجام پذیرفته است.

اساسا این دعوت صرف ادب و مهمانوازی صورت گرفته است و کاملا با آنچه سناریو تهیه شده از سوی وزرات اطلاعات به نمایش گذاشته شده ، مغایرت دارد .

سندیکای کارگران شرکت واحد از اعضای آی تی اف (فدراسیون جهانی کارگران حمل ونقل) میباشد و این دیدارها درسطح سندیکاها بسیار رایج است.

*روزشمارِ سمانه عابدینی همسرجعفرابراهیمی معلم زندانی

این روزها نیستند که میگذرند، گذشت دقیقه‌ها و ثانیه‌هایند که فشاری بر گلویمان است. 

وقتی که دستی که دور گلویمان را گرفته، هر روز خفه‌ترمان می‌کند و فشار را مضاعف می‌کند. به این فکر می‌کنم که در نهایت چه می‌شود؟ 

اصلا، نهایت چه زمانی‌ست؟ 

خفه می‌شویم و نفس می‌بُریم، ولی آیا تمام می‌شویم؟ 

صدایمان آیا گم می‌شود؟ 

بی‌شک خیر! 

وقتی حتی زمزمه‌های آرام‌مان اینگونه به وحشت می اندازدشان که برای هزارمین بار دست به دامن چسباندن فیلم‌ها و عکس‌ها و متن‌های بی‌سر و ته بهم می‌شوند و سناریوهای نخ‌نما شده را تکرار می‌کنند. وقتی مخاطب این نمایش‌های مسخره و پوشالی فقط خودشان هستند و بس.

به دو دلیل برای جعفر روز شمار نوشتم، اول اینکه در خط اول پیگیری‌ها و خبرهای موثق هستم و دوم آنکه هستند پرشمار دوستانی که حتی نمیشناسم‌شان ولی خوب می‌دانم که پیگیر وضعیت جعفر هستند و شاید ثبت این روزشمارها کمکی باشد که از یاد نبریم جعفر و باقی معلمان دربند را. 

این که جای معلمان شریف این کشور در زندان نیست، یک شعار نیست! زودتر آزادشان کنید.

برگرفته از صفحه‌ی شخصی سمانه عابدینی

*ادامه بازداشت ریحانه انصاری نژاد

 با وجود تعیین وثیقه‌ی یک‌ میلیارد تومانی توسط شعبه‌ی دو دادسرای ناحیه‌ی سی‌ و سه تهران (مقدس، اوین) و تودیع آن توسط خانواده‌ ریحانه انصاری نژاد،  وی هنوز آزاد نشده است، در حالیکه زندانبانان وظیفه دارند به محض تودیع وثیقه، فرد محبوس را در کوتاه ترین زمان ممکن آزاد کنند. این در حالی است که روز سه شنبه، سوم خردادماه، بر اساس وعده‌ی شعبه‌ی مربوطه، فرزند این فعال کارگری (که تنها سرپرست وی، مادرش است و در این مدت زندگی اش دچار اختلال و مشکلات فراوان شده) و تعدادی از آشنایان از ساعت چهار عصر تا یازده نیمه‌شب مقابل درب زندان اوین منتظر آزادی ریحانه بودند، اما در نهایت نگهبانان مقابل درب زندان، بدون ذکر هیچ دلیل قانع‌کننده‌، از قول زندانبانان بند «دویست‌و‌نُه» اعلام کردند که او آزاد نخواهد شد و در نتیجه حاضران و مخصوصاً فرزند ریحانه با ناراحتی زیاد آنجا را ترک کردند.

خانواده و آشنایان ریحانه انصاری‌نژاد که تمام مراحل قانونی تودیع وثیقه‌ای که خود دادسرا تعیین کرده را انجام داده‌اند، خواستار آزادی فوری این فعال کارگری شریف هستند  و حق اعتراض و پیگیری‌های لازم را تا حصول نتیجه برای خود محفوظ می‌دانند.

ریحانه انصاری‌نژاد را فوراً آزاد کنید، او جُرمی مرتکب نشده که برای آزادی‌اش نیازی به گذاشتن چنین وثیقه‌‌ی سنگینی باشد، اما با این وجود و به دلیل نگرانی فرزندش و بر اساس اعلام شعبه‌ی مربوطه‌ی دادسرای مقدس، وثیقه‌ی تعیین‌شده تودیع شده است، با اینهمه مسئولین زندان نشان دادند که حتی  به تصمیمات دادسرا نیز پایبند نیستند!

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

۱۴۰۱/۰۳/۰۴

*آزادی مرتضی محمدی پس از ۱۴ روز بازداشت

آزادیت مبارک همکار عزیز 

روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۳/۴ همکار عزیزمان جناب آقای مرتضی محمدی پس از ۱۴ روز بازداشت آزاد شدند.

انجمن صنفی معلمان فارس آزادی این همکار شجاع و حق طلب را به ایشان، خانواده محترم و جامعه فرهنگیان کشور تبریک گفته و خواهان آزادی سایر همکاران بازداشتی می باشد.

*آزادی محسن بهرامی پس از ۱۵ روز بازداشت

آزادیت مبارک همکار عزیز

گر به زندان بردنت

محسن ما بی گنهی 

جرمت این بود که از آگاهی و علم و قلم می ترسند

خبر آزادی دیگر همکار شجاع و حق طلبمان، جناب آقای محسن بهرامی پس از ۱۵ روز بازداشت، اندکی از اندوهمان در بازداشت همکاران شریفمان کاست و مرهمی بر دل های اندوهگین مان گردید.

انجمن صنفی معلمان فارس آزادی این همکار شجاع و حق طلب را به ایشان، خانواده محترم و جامعه فرهنگیان کشور تبریک گفته و خواهان آزادی سایر همکاران بازداشتی می باشد.

*جان باختن ۳ کارگر کارخانه مقواسازی پانولی شهرضا و مصدومیت ۵ کارگر دیگر براثر مسمومیت گازی

روز پنج شنبه ۵ خرداد،۳ کارگر۳۸ ،۴۲ و ۴۸ ساله کارخانه مقواسازی پانولی واقع شهرک صنعتی سپهرآباد  شهرضا حین کار تخلیه پسماند فاضلاب در یک منبع نگهداری و تجمع گاز متان در مخزن فاضلاب دچار مسمومیت وجان خودرا ازدست دادند.

دراین حادثه یک کارگرزن ۲۰ ساله و۴ کارگر مرد ۲۰ تا ۴۰ ساله دچار گازگرفتگی وبه بیمارستان این شهرستان دراستان اصفهان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate