۵ خرداد ۱۴۰۱: تظاهرات خروشان مردم آبادان و گسترش دامنه اعتراضات به چند شهر دیگر

۵ خرداد ۱۴۰۱: تظاهرات خروشان مردم آبادان و گسترش دامنه اعتراضات به چند شهر دیگر

بدنبال تظاهرات شب گذشته ، امروز پنجم خرداد ماه نیز بنا بر قرار قبلی تظاهرات شبانه در آبادان در اعتراض به فاجعه متروپل و جنایات مافیای حاکم برگزار شد و مردم با شعارهای “نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم” ، مرگ بر دیکتاتور”، فریاد اعتراض خود را علیه حکومت مافیایی حاکم و جنایاتش بلند کردند.

در حالیکه خانواده های زیرآوارماندگان هنوز امید دارند که عزیزانشان زنده باشند و برای نجات آنها تلاش میکنند، مسئولان ستاد مدیریت بحران وزارت کشور با بی شرمی و بی رحمی تمام اظهار کرده اند که تا آخر وقت امروز به عملیات جستجوی زیر آوار ماندگان پایان خواهند داد و باقی ساختمان را بطور کامل منهدم خواهند کرد. این موضوع بر آتش خشم مردم بیشتر دامن زده و امشب آبادان یکپارچه خشم و اعتراض است.

 امشب همچنین مردم در شهرهای خرمشهر، بهبهان، بندرعباس و شاهین شهر نیز در حمایت از اعتراضات مردمی در آبادان به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. خیزش مردمی از خوزستان و شهرهای جنوب سر بلند کرده و دامنه اش دارد گسترده تر میشود. امشب در خرمشهر مردم بسیاری در فلکه الله در مرکز شهر در حمایت از خیزش مردمی در آبادان جمع هستند و شعار میدهند: “رئیسی، رئیسی، استعفاء، استعفاء”، “‏آبادان ما هستیم، تنهات نمی‌گذاریم”، “فرمانده، فرمانده، شهر زیر آوار مانده”، “توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه”، “مرگ بر دیکتاتور”، “ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما”، ” باقی جنایت میکند، مسئول حمایت میکند”. در بندرعباس نیز امشب مردم در همبستگی با آبادان در محل ششصد دستگاه جمع شدند و شعارهای اعتراضی سر دادند. در شاهین شهر جمعیت زیادی در پارک سر فردوسی تجمع کرده و با شعار ” میکشم میکشم آنکه برادرم کشت”، فریاد خشم و نفرت خود را بلند کردند.

این اعتراضات بطور واقعی ادامه اعتراضات مردمی است که دو  دو هفته اخیر در سی شهر به خیابان آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. نکته مهم اینست که همراه با تظاهرات‌های خیابانی کارگران پالایشگاه و پتروشیمی آبادان نیز طی بیانیه ای اعلام کرده اند که اعتصاب خود را در همبستگی با خانواده های جانباختگان آبادان آغاز میکنند و این حرکت به گفتمان اعتراض در دیگر بخش های کارگری دامن زده است. جان باختن شمار بسیاری از مردم در جریان فروریزی ساختمان متروپل نتیجه فساد و تقلب و دزدی در تار و پود مافیای حاکم است که همه چیزش حتی ساختمانها بر بنیاد تاراج بنا شده است.

پاسخ ما به مافیای جنایتکار اسلامی حاکم، اعتراضات گسترده مردمی در خوزستان و در تمام شهر ها و اعتصابات سراسری کارگری و پیوستن به فراخوان کارگران پتروشیمی و پالایشگاه آبادان است. حزب کمونیست کارگری کارگران شاغل در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند، کارگران سازمان بنادر، کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز، شهرداری ها، کارگران فرودگاه آبادان، کارگران نیروگاهی و دیگر بخش های کارگری در آبادان و در استان خوزستان و همچنین معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و جوانان معترض را  به حمایت و پیوستن به اعتصاب کارگران پالایشگاه و پتروشیمی آبادان و به اعتراضات مردمی در این شهر فرا میخواند. تنها با قدرت متحد خود، با تظاهرات ها و اعتصابات همبسته و سراسری می توانیم جمهوری اسلامی را بزیر بکشیم و شرایط فاجعه باری که حکومت به جامعه تحمیل کرده است  را پایان بدهیم.

سرنگون باد جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ خرداد ۱۴۰۱، ۲۶ مه  ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate