اخباروگزارش های کارگری ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱

– طومار اعتراضی فعالان صنفی معلمان و کارگران ایران، خطاب به سازمان جهانی کار (ILO)

– فراخوان تجمع همبستگی با اتحادیه های کارگری و معلمان ایرانی در ژنو، پنجشنبه ۹ ژوئن ۲۰۲۲

– ‌تجمع اعتراضی آبداران دیشموک بدنبال اقدام به خودسوزی یک آبدار چاروسا مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

– اظهار نظرها ی کارگران درباره اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط  و ابنیه فنی راه آهن لرستان وبرخورد ضدکارگری مدیرکل

– ادامه افشای شورای اسلامی کارراه آهن بقلم کارگران

– کنش های کارگران شهرداری های کشور در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

– به وکیل رسول بداقی معلم زندانی اجازه ورود به پرونده داده نشد

– تاریخ برگزاری دادگاه احسان و سعید رضایی

*طومار اعتراضی فعالان صنفی معلمان و کارگران ایران، خطاب به سازمان جهانی کار (ILO)

معلمان ایران طبق اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی، تجمعاتی را در چارچوب موازین صنفی طی دو دهه شکل داده اند.

یکی از خواسته‌های مهم معلمان در این تجمعات، احیای اصل ۳۰ قانون اساسی و دستمزد شایسته و… بوده است.

متاسفانه در سال‌های اخیر و به‌ویژه در تجمعات ۱۱ و ۲۲ اردیبهشت امسال، تعدادی زیادی از معلمان و کارگران دستگیر شده‌اند.

با توجه به این‌که دولت جمهوری اسلامی ایران، عضو هیئت اجرایی سازمان جهانی کار (ILO)است، به‌طبع، موظف به رعایت مقاوله‌نامه‌های بین‌المللی منجمله در مورد حق تشکل و تجمع است.

در متن پیش رو از این نهاد خواسته شده، از معلمان و کارگران و همکاران بازداشت شده حمایت نماید:

نامه سرگشاده معلمان و کارگران ایران به شرکت کنندگان در یکصد و دهمین اجلاس سالانه سازمان جهانی کار (ILO)، ژنو، ۲۷ ماه مه الی ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲

ما امضا کنندگان این نامه هیات‌های نمایندگی شرکت‌کننده در یکصد و دهمین اجلاس سازمان جهانی کار، به‌خصوص هیات‌های نمایندگی کارگری-صنفی را مورد خطاب قرار می‌دهیم و توجه آن‌ها را به سرکوب‌های اخیر علیه معلمان و نمایندگان آن‌ها در کانون‌های صنفی و فعالان کارگری_صنفی  در ایران جلب می‌کنیم. 

طی سالیان گذشته، به‌خصوص در ماه‌های اخیر سیاست‌های اقتصادی دولت ایران، فقر و فلاکت گسترده‌ای را برای عموم مردم، به‌ویژه برای مزدبگیران و کارگران ایجاد کرده‌است. این‌مساله باعث ایجاد فاصله‌ی طبقاتی گسترده و کوچک شدن سفره‌ی معیشتی عموم مردم شده  و نهایتاً منجر به اعتراضات عمومی شده‌است. جای تاسف‌است که آن‌ها، به‌جای پاسخ مناسب و حل مشکلات، به این اعتراضات قانونی، واکنش‌های تند نشان داده و پاسخ‌ آن‌ها چیزی جز سرکوب گسترده نبوده است. یکی از وجوه مختلف این سرکوب ها حمله و بازداشت علیه فعالین شناخته شده صنفی، معلمان، کارگران و بسیاری از زحمتکشان معترض بوده است. اخیرا نیز طی یک سناریوی کاذب و پوشالی از صدا و سیمای دولتی “شبه گزارشی” علیه فعالین شناخته شده معلمی و کارگری که نمایندگان قانونی و مورد قبول اصناف خود هستند منتشر شد. دراین “شبه گزارش” طی تلاشی مذبوحانه و نخ نما، تلاش شد فعالین صنفی ایران را به همکاری با “جاسوسان” خارجی متهم کنند. انتشاراین سناریوسازی حکومتی علیه فعالین صنفی بلافاصله با موجی از اعتراض و انزجار در سراسر ایران مواجه شد. 

ما از هیات های نمایندگی شرکت کننده در این اجلاس درخواست داریم که اقدام دولت ایران در نقض فزاینده حقوق کارگران و معلمان و به خصوص نقض حق تشکل یابی مستقل و نیز نقض حق تظاهرات مسالمت آمیز را محکوم کنند. این نقض حقوق بدیهی یک امر بسیار اضطراری ست زیرا از یازدهم اردیبهشت ماه و روز جهانی کارگر به این سو، تعدادی از فعالین صنفی و مردم متعرض، بازداشت شده، تحت بازجویی قرار گرفته و به موارد جدی اما کاملا بی پایه ای همچون اقدام علیه امنیتی ملی متهم شده اند فقط به این دلیل واضح که دولت ایران میخواهد جنبش مستقل کارگری و صنفی در ایران و اعتراضات برحق مردم زحمتکش و تحت ستم را خاموش کند. موارد نقض حقوق بدیهی و پایه ای کارگری و صنفی درحالی توسط دولت ایران اجرا می شود که این دولت عضوی از هیات مدیره سازمان جهانی کار است.

تعداد زیادی از اعضای کانون های صنفی معلمان، اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد، و همچنین اعضای سایر تشکل های مستقل کارگری و صنفی و نیز مردم معترض در ماه ها و روزهای اخیر به علت فعال بودن در فعالیت های مشروع و قانونی کارگری و صنفی تحت بازداشت و یا حبس و بازپرسی قرار گرفته اند. ما از هیات های نمایندگی شرکت کننده در اجلاس میخواهیم که سرکوب تشکل های مستقل صنفی و کارگری و اعضای آنها توسط دولت ایران را محکوم کنند.

از نمایندگان حاضر در کنفرانس بین‌المللی کار می‌خواهیم که اعتراض خود را نسبت به این اقدامات سرکوبگرانه به هیات‌های نمایندگی دولت ایران که در اجلاس حضور دارند اعلام کنند و از دولت ایران بخواهند که اقدامات لازم برای آزادی فوری و بی قید و شرط تمام معلمان دستگیر شده، فعالین کارگری بازداشتی و معترضان بازداشت شده، را در دستور کار قرار بدهند و سرکوب کارگران و تشکل‌های مستقل کارگری و صنفی را پایان دهند و به حق پایه‌ای آزادی تشکل صنفی و کارگری طبق مقاوله نامه های جهانی ۹۸ و ۸۷ و “بیانیه اصول و حقوق بنیادین در کار” احترام بگذارند و این حقوق را رعایت و اجرایی نمایند. لازم به تأکید است که متأسفانه اتحادیه‌های کارگری مستقل ایران در کنفرانس بین‌المللی کار نماینده‌ای ندارند و نمایندگان «اتحادیه‌های کارگری» شرکت کننده از ایران، دولت ساخته هستند.

دولت ایران باید فوری و بدون قید شرط تمام معلمان زندانی و فعالان تشکل‌های مستقل کارگری که از روز جهانی کارگر بدین سو بازداشت شده‌اند را آزاد کند: رسول بداقی، اسکندر لطفی، رضا شهابی، جعفر ابراهیمی، حسن سعیدی، آنیشا اسدالهی، ریحانه انصاری نژاد، محمد حبیبی، کیوان مهتدی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، رضا امانی‌فر، هادی صادق زاده، محمد عالیشوندی، اصغر_امیرزادگان، مهرداد یغمایی، افشین رزمجو، غلامرضا غلامی‌کندازی، حمید عباسی، عبدالرزاق امیری، محمدعلی زحمتکش، محسن بهرامی، مرتضی محمدی و بسیاری دیگرچون هاشم خواستار که سال‌هاست در زندان است و علی‌رغم بیماری و کهولت سن، حتی به او مرخصی درمانی نمی‌دهند

علاوه بر این، ما اکیدا خواستار پایان حبس و آزارواذیت سایر فعالان صنفی و کارگری، که در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند، می باشیم، از جمله معلم زندانی اسماعیل عبدی، که بعد از اتمام یک دوره زندان ۶ ساله اکنون در حال گذران یک زندان ده ساله دیگر که در سال ۸۹ متهم شده است، و هاشم خواستار، که سال‌ها در زندان به سر می‌برد و با وجود بیماری و کهولت سن حتی مرخصی استعلاجی به او نمی‌دهند. همچنین احکام و اتهامات علیه زنان معلمی که پیش از این به دلیل اعتراض به سیاست‌های آموزشی دولت کماکان در زندان به سر می‌برند باید لغو و آنها فوراً آزاد گردند، ازجمله: زینب همرنگ، عالیه اقدم دوست، هاله صفرزاده، ناهید فتحعلیان، نصرت. بهشتی، معصومه عسکری و مژگان باقری.

ما امضا کنندگان این نامه هم‌چنین و به طور مشخص از هیات‌های کارگری شرکت کننده در اجلاس سالانه سازمان جهانی کار درخواست داریم موارد فوری زیر را به صورت ویژه دردستورکار اجلاس قرار داده و مصرانه تقاضا داریم که در راستای تصویب و اجرایی کردن آن‌ها تمام تلاش خود را به‌ کار بندند:

الف) رفع فوری و بی‌قید و شرط تمامی اتهامات منتسب شده به تمامی فعالین صنفی محبوس در ایران و آزادی تمام دستگیر شدگان.

ب) ملزم کردنِ دولت ایران به احترام به حقوق بنیادین کارگران و معلمان و مزدبگیران در زمینه آزادی ایجاد و یا پیوستن به تشکل مستقل صنفی و کارگری، احترام و رعایت حق آزادی بیان و حق تجمع مسالمت‌آمیز بدون بیم و هراس از دخالت نیروهای امنیتی.

ج) بررسی و اقدام در مورد اعزام هیاتی بین‌المللی تحت هماهنگی گروه کارگری سازمان جهانی کار و فدراسیون‌های بین المللی اتحادیه‌ای، جهت بررسی شرایط نیروی کار در ایران، نشست با تشکل‌های مستقل صنفی و دیدار از فعالین صنفی زندانی در ایران و خانواده‌های آن‌ها.

د) تقاضای اخراجِ نمایندگان دولت‌ساخته‌ی ایران از هیئت مدیره سازمان جهانی کار و عدم حمایت از انتخاب مجدد آن‌ها در این‌هیات مدیره به‌دلیل نقض مداوم مقاوله نامه‌های بین‌المللی و عدم پاسخگویی نسبت به سرکوب متداوم تشکلها و فعالین اتحادیه ای و صنفی در ایران

برای امضای متن به لینک زیر مراجعه نمایید: 

https://www.petitions.net/free_imprisoned_trade_unionists_in_iran

لازم به ذکر است، چنانچه در امضای طومار مشکل داشتید، می‌توانید مشخصات خود را به آی‌دی شورا بفرستید:

@kashowranews

*فراخوان تجمع همبستگی با اتحادیه های کارگری و معلمان ایرانی در ژنو، پنجشنبه ۹ ژوئن ۲۰۲۲

 به مناسبت کنفرانس بین‌المللی کار، اتحادیه‌های کارگری امضاکننده فرانسه خواستار تجمع در مقابل مقر سازمان ملل متحد در ژنو در ۹ ژوئن ۲۰۲۳ در اعتراض به کمپین سرکوب جدید مقامات جمهوری اسلامی شدند.

 از ایران اخیراً عملیات گسترده سرکوب کارگران، معلمان و سایر کارمندان را تحت تأثیر قرار داده است. دستگیری ها و توقیف ها با فریبکارانه ترین اتهامات به دنبال یکدیگر می آیند.

 جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای سازمان بین المللی کار است که چندین کنوانسیون این نهاد بین المللی را امضا کرده اما به تعهدات خود احترام نمی گذارد.

ماده ۲۲ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) و همچنین ماده ۸ میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (ICESCR) از حق تشکیل اتحادیه‌های کارگری، پیوستن به آنها و ملاقات با اتحادیه‌های کارگری حمایت می‌کند. کشورهای دیگر.

ایران هر دوی این معاهده ها را امضا کرده است.

برای حمایت از کارگران و معلمان دستگیر شده سندیکایی و خواستار آزادی فوری آنها تجمعی ترتیب می دهیم

پنجشنبه ۹ ژوئن ۲۰۲۲ از ساعت ۱۱ صبح در مقابل کاخ ملل در ژنو

کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه (CFDT)

کنفدراسیون عمومی کار (CGT)

اتحادیه اتحادیه های کارگری (FSU)

اتحادیه کارگری همبستگی

اتحادیه ملی اتحادیه های کارگری خودمختار (UNSA)

‌*تجمع اعتراضی آبداران دیشموک بدنبال اقدام به خودسوزی یک آبدار چاروسا مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

روز سه شنبه ۳ خرداد،جمعی از آبداران دیشموک بدنبال اقدام به خودسوزی یک آبدار چاروسا دست به تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد زدند واعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ونداشتن امنیت شغلی بدلیل عدم تبدیل ضعیت بنمایش گذاشتند وخواهان پاسخگویی مسئولان شدند.

قابل یادآوری است که روز دوشنبه ۲ خرداد،یک آبداراداره آب و فاضلاب بخش چاروسا بدلیل عدم پرداخت بموقع حقوق، جلوی ساختمان این اداره اقدام به خودسوزی کرد و دچارسوختگی ۵۰ درصدی شد ودر بیمارستانی در دهدشت بستری شد.

*اظهار نظرها ی کارگران درباره اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط  و ابنیه فنی راه آهن لرستان وبرخورد ضدکارگری مدیرکل

اظهارنظراول:

در جواب مدیر کل ناحیه لرستان که امروز به نیروها گفته شما رو اخراج میکنیم و نیرو جایگزین میاریم آخه مگه تو ما رو آوردی سر کار آقای پیروزفر  ( کردعلیوند ) .

ما چقدر بدبخت بودیم گفتیم تو لر زبان هستی و اومدی اینجا میتونیم باهات درد دل کنیم اما ما چی فکر کردیم و چی شد بازم خدا رحمت کنه مدیرکل های قبلی اینجوری بهمون نگفتن که اینجوری من کارگر رو تحقیر کنن که شما گفتین  آقای پیروزفر ( کردعلیوند ) همین کارگرها میتونن به راحتی شما رو عوض کنن با چند روز کار نکردن پس زیاد خودت رو نگیر و فکر نکن چون مدیر کلی همه کار میتونی بکنی نه آقا . ما خودمون بدیم که میاییم پشت سر همکاری‌های خودمون پیش شما حرف میزنیم که شما هم اینجور هوا برت داره و ما رو تهدید کنی اگه اون همکار نامرد ما پشت بقیه همکاری‌های خودش رو خالی نکنه اینجوری نمیشه اره آقای کردعلیوند . 

اینجا میخوام به تمام همکاران عزیز بگم هوای خودتو رو داشته باشین نه هوای منو و همکار منو هر نفر می‌تونه از حق و  حقوق خودش دفاع کنه نه حق و حقوق دیگران پس اگه ما عرضه داشته باشیم حقمون و مزایا حتی تجمیع شدن رو میگیریم و اگه هم عرضه نداشتیم همون بهتر که هی بزنن تو سرمون تا وقتی بازنشسته بشیم . 

ما هم مثل بقیه شرکت ها همون ۵۷ درصد هستیم نه کمتر هوای خودتون رو داشته باشین این درصد اگه از ۵۷ بشه ۵۶ هم ما اعتراض داریم چه برسه به خیلی پایین‌تر همکاران عزیز اگه عرضه داریم نه تنها یه ناحیه و دو ناحیه  همه نواحی که تراورسی هستن یکدست و یکصدا بشیم تا حقمون رو این مدیران و معاونین پولکی نخورن .

انشالله همه یک صدا و هماهنگ چه کارگر ، راهبان ، نگهبان ، راهبند ، راهدار ، راننده درزین ، مباشر ، قطعه و حتی حوزه این چندین دسته که گفتم اگه مرد باشیم و با هم هماهنگ هرگز حقمون پایمال نمیشه و اونایی هم که مرد نیستن میتونن برن بخوابن کنار اعضای خانواده و بگن ما مرد نیستیم . 

حق گرفتی هست برادر بلند شو و حقت رو بگیر 

اگه اینکه خواهر هم هستی بفرما کنار و اعلام کن من مرد نیستم .

اظهارنظر دوم:

آقایون اداره کل بخصوص مدیر کل ناحیه لرستان هوای حرفهایی که میزنی رو داشته باش زیاد منم منم کردن خیلی خوب نیست ها

مدیر کل ناحیه لرستان اقای پیروز فر بیسواد دیروز که کارگران نگهداری لرستان (تروارس) به علت اعمال نشدن افزایش دست مزد ۵۷درصدی سال جدید  در محل کار خود تحصن نمودن اقای مدیر کل پیروز به میان کار گران امده وانها را تهدید به اخراج نموده وبه قول خودش ۳۰۰ نیرو کاری که حاضرن حقوق ماهیانه ۳۰روز خودرا باایشان   تقسیم نموده وحق هیچ گونه اعتراض وافزایشی داشته باشن درصورتی که اقای پیروز فر مدیر نالایق لرستان ومعاون دزدش اقای سلیمان نژاد به کارگران توهین کردن در صورتی که ایشان دست از پا خطا کند جوی از خون راه خواهد افتاد در ناحیه لرستان 

  اقای مدیر کل اینجا لرستان هست گوشتو خوب باز کن وبه عواقب حرفهای که میزنی فکر کردی   اینجا قم نیست که بخواهی لات بازی  وگردن کشی کنی  ومطمعن باش تا یک ماهه اینده با ارودنگی همین کارگران عزیز  وشرافتمند  اخراج خواهی شد  اگه تا الان کسی بهت  بی احترامی نکرده فقط بخاطر هم زبانی بودنت هست در صورتی که نه لیاقت مدیر کلی رو داری نه دانشش نه سوادش نه تخصصش رو داری  از کسانی که با مدیر کل راه اهن ایران ارتباط دارن خواهشمندم هر چه سری تر این اقارو دیپورت نمایند در غیر اینصورت  خودمون عکسعمل نشان خواهیم داد

اظهارنظرسوم:

همین طورکه دوستان گفتن این مدیرکل بی سواد دیروز که به خاطرحق وحقوق مان سرکارنرفتیم میگه همتون اخراج میکنم ونزدیک به ۳۰۰نفراسم نوشتم بیارم سرکاراگه مردی یک نفراخراج کن تابهت بگیم مادرکی بچه زاییده 

گوشات بازکن مدیرکل بی لیاقت وآقای سلیمان نژاد دزدشماره یک راه آهن لرستان به زودی فیلم پل پازردالوکه ازکفی واگن های راه آهن وریل به عنوان شاسی استفاده کردید ودراخباراستان اعلام کردید۸میلیارد خرجش کردیم ودیوار های پل هم هیچی نشده ترک خورده وسریع باسیمان پرکردیت دراین کانال خواهم گذاشت.

اظهار نظرچهارم:

همکار عزیری از لرستان پیام دادن مبنی بر اینکه‌ از دیروز اعتصاب کردن جهت اعتراض به وضع موجود و‌ عدم پرداخت حقوق

اولا درود به شرف و غیرتشون که همیشه پیشگام بودن و در مقابل ظلم سر خم نکردن

متاسفم برای بقیه نواحی که صرفا نظاره گرن انگاری که این مشکل فقط برای ناحیه لرستانه و حقوق انها واربز شد

دلخوش بودن به وعده و وعید تا کی, بی غیرتی و‌ منفعل عمل کردن تا کی,دعا و‌ نفرین تا کی..اگر در ده سال گذشنه با این همکاران  همراهی میکردیم و بصورت یکدست اعتراض و اعتصاب داشتیم امروز این حال و روز ما نبود.قطعا اینده ما بدتر از امروز خواهد بود اگر همچنان دست رو دست بزاریم..فرودین نگاه به اردیبهشت داشته باشیم که درست میشه, اردیبهشت به خرداد و اخرش هیچی به هیچی

بخاطر همین بیخیالی و عدم اتحاد ماست که امروز اقایون با حکمی که حدود دو سال پیش صادر شده ما را به بازی میگیرن و به ریش ما می خندن.حکمی که صرفا با ان اموالشون را پس گرفتن و اکنون با همون حکم می خواهند سر ما شیره بمالن و  ده درصد به حقوق ما اضافه کنن

کاری که تو این ده سال با ما کردن و بلایی که بر سر ما اوردن محاله بتونن بر سر بقیه پرسنل وابسته به راه اهن بیارن.قطع به یقین بیچاره شون میکنن ولی اینا ده ساله رگ‌ خواب ما را پیدا کردن.هفت هزار نیرویی که اگه دنیا را اب ببره کل اینا را خواب میبره

*ادامه افشای شورای اسلامی کارراه آهن بقلم کارگران

کارگران عزیز:

 اینها شورا کارگری نیستن.اینها مخبر و اطلاعاتی شرکت هستن که توسط مدیران بی شرف نواحی گلچین شدن تا اهداف شرکت را خائنانه پیش ببرن..

هوشیار باشید.اگر امروز بعد از ده سال هنوز نمیدانیم چه تاریخی حقوق میگیریم و هر ماه برای گرفتن حقمون جنگ اعصاب داریم بخاطر وجود پر از نکبت این افراد است.اینهایی که گروه زدن و در گروهشون کارگران را به ناله و نفرین کردن عادت دادن ,به وعده های پوچ و دروغ عادت دادن تا همه را سرگرم کنن بلکه معینی و امثالهم اهدافشون را راحت تر پیش ببرن.وگرنه چه دلیلی دارد صحبت از اعتصاب و‌ اعتراض میشود کهیر میزنن و در جا اخراج میکنن

بخاطر این نامه نگاریهای فرمالیته و مسخره اینها هست که امروزه حق مسلم ما را که افزایش ۵۷درصدی حقوق است از ما سلب میکنن و به ما میگویند بروید نامه نگاری کنید بلکه شاید به حقتون برسید

تا دیروز وقتی صحبت از حکم دادگستری میشد میگفتن چون شما ده ساله جدا شدین دولت دیگر شما را قبول نمیکند بر گشت شما سخت است ولی امروز بخاطر اینکه حق و حقوق ما را بالا بکشن توسط مزدورانی مثل سعیدی خبررسانی میکنن که شما دولتی شدین.ما چگونه دولتی شدیم که هیچ گونه تغیراتی در قرارداد ما ,حقوق ما ,اپشن های واریزی ما و  حکم ما بوجود نیومد.یعنی دولتی شدن به همین سادگی بود و ما خبر نداشتیم؟!!!!..زبانی دولتی شدیم تمام!!!!!

همکاران عزیز:

شما را به هر کس که برای شما عزیزترینه قسم کمی غیرت به خرج دهید.در نواحی با افراد با سابقه هماهنگی کنید جهت اعتراض.قرار نیست کسی جلو بیفتد و هزینه بدهد.همه مردانه دوشادوش هم,نه جلو نه پشت سر دوشادوش هم بلند شیم و از حق زن و بچه مون دفاع کنیم.بخدا قسم ابرو برامون نموند.زبانزد خاص و عام شدیم چه تو کوچه چه تو اداره و چه تو شهر.ما خطی ها تنها پرسنلی هستیم که ده سال حال و روز ما  تو اداره اینه و همه اش بخاطر بیخیالی و بی عاری ماست..یکبار برای همیشه از این حالت خمودگی بیرون بیائیم و مردانه تا پای جان برای پس گرفتن حقمون بایستیم

این گوی و این میدان

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:پیام دریافتی از همکاران در پارس جنوبی

باتوجه به گردوخاک شدید و افزایش شدید مشکلات ریوی و تنفسی برای افراد شاغل در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و تعطیلی کلیه ادارات دولتی ولی ظلم به کارگران در عسلویه همچنان ادامه دارد و کارگران در شرایط سخت جوی و گردو خاک همچنان مشغول فعالیت هستند و هیچ کس جوابگوی کارگران نیست .

به امید برچیده شدن نظام سرمایه داری حاکم بر ایران .

*کنش های کارگران شهرداری های کشور در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

توضیحات رخداد بخش محل خدمت شهرداری شهر تاریخ شماره
به دلیل عدم دریافت ۴ ماه حقوق جلسه با شهردار دولتی خدماتی شوش ۱۶/۰۲/۱۴۰۱ ۱
جهت افزایش  کرایه ها اعتصاب خودمالک تاکسیرانی بوکان ۱۷/۰۲/۱۴۰۱ ۲
کارزار افزایش حقوق با ۵هزار امضا کارزار دولتی همه قسمت ها تهران ۱۸/۰۲/۱۴۰۱ ۳
نسبت به عدم تبدیل قرارداد ها و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اعتراض خصوصی همه قسمت ها دزفول ۱۹/۰۲/۱۴۰۱ ۴
عدم پرداخت ۴ ماه حقوق و عدم عقد قرارداد تجمع خصوصی فضای سبز و پسماند شیراز ۲۰/۰۲/۱۴۰۱ ۵
به دلیل تصادف فوت نامعلوم خدمات شهری اصفهان ۲۰/۰۲/۱۴۰۱ ۶
۶۵۰ کارگر بابت ۴ ماه پرداخت نکردن حقوق و ۱۴ سال عیدی و سنوات معترض شدند اعتراض دولتی خدمات شهری و فضای سبز ایرانشهر ۲۲/۰۲/۱۴۰۱ ۷
تجمع بازنشستگان به دلیل عدم پرداخت حق سنوات و ۴ درصد افزایش حقوق بابت سختی دوران کار تجمع دولتی اتوبوسرانی تهران ۲۵/۰۲/۱۴۰۱ ۸
به دلیل عدم دریافت ۴ ماه حقوق اعتراض دولتی اکثربخش ها شوش ۲۷/۰۲/۱۴۰۱ ۹
حین کار به دلیل تصادف فوت نامعلوم خدمات شهری شاندیر ۲۹/۰۲/۱۴۰۱ ۱۰

*به وکیل رسول بداقی معلم زندانی اجازه ورود به پرونده داده نشد

امروز سه شنبه ۳ خرداد برای پیگیری پرونده رسول بداقی، وکیل این معلم زندانی رامین صفر نیا به همراه همسر آقای بداقی به دادسرای ناحیه ۳۳ اوین شعبه دوم بازپرسی مراجعه نمودند اما اجازه ورود به پرونده به وکیل داده نشد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن این رویه غیر حقوقی انتظار دارد که دستگاه قضایی با رعایت حقوق متهم مندرج در قوانین، شرایط برگزاری دادگاه عادلانه و بی طرفانه کنشگران صنفی را فراهم آورد.

*تاریخ برگزاری دادگاه احسان و سعید رضایی

بر اساس ابلاغیه های صادر شده برای آقایان احسان و سعید رضایی دو تن از فعالان مدنی و کارگری، قرار است برادران رضایی در روزهای هفتم و دهم خرداد در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان رشت و شعبه اول دادگاه انقلاب رشت با عناوین اتهامی تبلیغ علیه نظام، تبلیغ به نفع گروه های معاند جمهوری اسلامی، نشر اکاذیب و توهین به رهبری محاکمه شوند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن روند پرونده سازی غیر قانونی علیه فعالان صنفی و کارگری خواهان بازگشت تصمیم سازان مسند قضا به چارچوب های حقوقی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی بر اساس میثاق جمعی مندرج در قانون اساسی است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate