اختلافات مبنایی !

وزیر خارجه قطر روز شنبه در اظهاراتی که از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد گفت، رهبر حکومت اسلامی در ایران آمادگی خودش را برای مصالحه بر سر «پرونده هسته‌ای سپاه » ابراز کرده است.

اما وزارت خارجه حکومت دینی ایران اعلام کرد که اظهارات رهبر به اشتباه ترجمه شده و یا یک شیطنت‌ رسانه‌ای و تبلیغاتی در میان است.

حکومت اسلامی گفت اول سپاه را از لیست تروریستی خارج کنید بعد ادامه میدیم .

کاخ سفید گفت : شیطنت یعنی چی ؟ هم پول بدیم ، هم موشک بزنید ، هم از لیست خارج بشید ، هم ترور کنید ، هم گروگان بگیرید و هم … مگه اسکولیم ؟

سپاه : اسکول نیستید ولی مجبورید چون بهتر از ما پیدا نمیکنید . ما نمی‌توانیم از اصول اسلامی دست برداریم اختلاف ما با جهان امروز مبنایی است .

آمریکا هم از اول میدانست مبنای حکومت اسلامی اختلاس است و ترور … ولی حساب و کتاب کرده که میشه این اصول مبنایی را ساباند به الک  !

اروپا گفت : هر چه منتظر بمانیم کار دشوارتر می‌شود . چقدر لاس خشکه میزنید زودتر توافق کنید و شیوه بازی رو عوض کنیم . از این تکرار خسته شدیم .

کاخ سفید گفت عجله نکن مستر ، بالاخره میان پای معامله…

در حجره فکر نظام جواد به رسول گفت این همه مقاومت میکنیم یه وقت کار از کار نگذره ؟

رسول گفت نترس دیر نمیشه . اول بذار ببینیم سرنوشت جنگ اوکراین چی میشه ؟

کاخ سفید گفت : حکومت دینی و رهبر آن بايد تصميم بگيرد که آيا کماکان بر شروط غیربرجامی اصرار کند و يا می‌خواهد به يک توافق چرب و چیلی برسد که از نظر ما منافع تمامی طرفين را تامين خواهد کرد به جز مردم البته … دسترسی به نظام مالی جهان یک شرایط و شروطی دارد .

اصرار نظام به خروج سپاه از لیست مثل اصرار بر خارج کردن جنازه ای از قبرستان و صدور شناسنامه برای یک مرده است … اگر موشک نزند و خراب نکند که دیگر سپاه نیست و اگر مثل نیم قرن گذشته به تخریب ادامه دهد که برجام موضوعییت ندارد .

برجام یک تمامییت و یک کلییت است در مسیر مدنییت قرن ۲۱ که سرنوشت سپاه و کل نظم تروریستی در ایران به آن گره خورده است . تا هر زمان که برای استحاله یا همان اهلی شدن ناز کنید امثال پمپئو آماده دیدار با منافقین کوردل و فرقه و اینا … است . زودتر استحاله شوید تا منافقین سوسک شوند و نظام کمتر حرص بخورد !

حکومت اسلامی فرمود : رهبر معظم حکومت اسلامی هیچ سخنی از سازش به میان نیاورده بلکه به امیر قطر فرمودند “ما همیشه گفته‌ایم که مذاکرات باید نتیجه دار باشد نه وقت تلف کردن . آمریکایی‌ها می‌دانند که برای این کار باید چه اقدامی انجام بدهند … پول نقد مثل سال ۲۰۱۵ بدهند ، تحریمها را بردارند و سپاه از لیست تروریستی خارج شود . یعنی در یک کلام به تسهیلات و نظام مالی جهان وصل باشیم ولی بازی و جفتک خاص دینی خودمان را بزنیم !

کاخ سفید هم گفت : نظام میداند چکار باید بکند تا سپاه از لیست تروریستی خارج شود . آنها باید از دخالت در کشورهای دیگر پرهیز کنند و قواانین نظم نوین جهانی را بپذیرند ! دست از ترور و آدم ربایی بردارند و گروهای تروریستی در خاورمیانه را تغذیه نکنند !

حکومت اسلامی گفت : ای بابا ، یه باره شعار سرنگونی بده و راحتمون کن …

خلاصه حالا همه منتظرند تا ببینند کی چکار میکند ؟

۲۳.۰۵.۲۰۲۲

اسماعیل هوشیار

تاریخ انتشار :۲۳.۰۵.۲۰۲۲

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate