اخباروگزارش های کارگری  ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری  ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

یکصدا ومتحدانه خواهان آزادی و بازگشت بکار تمامی همکاران در بندمان باشیم 

– بیانیه راهبران متروی تهران دراعتراض به افزایش ۱۰ درصدی حقوق وبرای آزادی کارگران حق طلب بازداشتی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

– ادامه اعتراضات کارگران قراردادی صنعت نفت نسبت به افزایش ۱۰ درصدی حقوق مقابل ساختمان وزارت نفت

– بیانیه انجمن فرهنگیان هرسین در محکومیت سناریوی دروغین عناصر قدرت علیه فعالین صنفی فرهنگی

– دیدار جمعی از فعالین مدنی و مردم شهر مریوان با خانوادە های آقایان اسکندر لطفی  و شعبان محمدی در اعتراض به پرونده سازی و بازداشت غیر قانونی فعالین انجمن صنفی معلمان مریوان.

– گزارشی درباره وضعیت جسمی معلم زندانی اصغرامیرزادگان

– احضار محمد داوری به دادسرای عمومی و انقلاب شیراز

– آزادی محسن عمرانی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر

– تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به تخلیه خانه‌های سازمانی  قبل از پرداخت مطالبات مقابل فرمانداری شوش

– بیانیه فعالان صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران 

– بازهم مینی‌بوس حامل کارگران فصلی واژگون شد اینبار مصدومیت ۱۳ کارگرفصلی کرمانشاه

– جان باختن یک کارگر جوان در حصارک بر اثر سقوط از ارتفاع

– جان باختن ۲ کارگر مقنی در حسن آباد شیرازدر چاه براثرمسمومیت گازی

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

یکصدا ومتحدانه خواهان آزادی و بازگشت بکار تمامی همکاران در بندمان باشیم 

رانندگان خطوط بی آرتی با اعتصاب متحدانه و با شکوه و بی نظیر و حمایت کارگران تعمیرگاهها و توقفگاهها،و تعدادی ازبخش اداری  توانستند شهردار و مدیریت شرکت واحد را که با آگاهی کامل دست درجیب کارگران کرده بودند و قصد داشتند مصوبه شورایعالی کار را دور بزنند ,  را به عقب نشینی و پذیرفتن مطالبات  وابدارند.

 رانندگان هم آنقدر منسجم و یکپارچه اقدام به برگرداندن اتوبوس ها به توقف گاهها کردند و با ابتکار جمع شدن مقابل سامانه سه،  فرصت سرکوب نیروی های امنیتی را از بین بردند.

 در عرض چند ساعت صدهها راننده از سامانه های دیگر خودشان را به محل تجمع سامانه ۳ مقابل دفتر مدیرعامل رساندند.

 شهردار و مدیرعامل مجبور شدند در محل تجمع رانندگان در مقام پاسخگو بایستند. 

این اتحاد وهمبستگی،  فرصت هر نوع فریب کاری و وعده های دروغین را از زاکانی و نکاحی گرفت و به اجبار چهل درصد بطور موقت وعلی الحساب درفیش حقوقی رانندگان منظور گردید و این موفقیت یادآور  اتحاد و یکپارچگی اعتصابات دی وبهمن ۸۴ است . 

هرچند که  عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و مسئله مسکن که  سالهاست علیرغم تمامی پیگیری های اعضای سندیکا همچنان برزمین مانده  و نیاز به یک انسجام و همبستگی متحدانه دیگر دارد،  چرا که  تمام منابع مسکن واعتبارات آن دراختیار فردی بنام کشاورزیان است که از افسران بازنشسته نیروی انتظامی است که نه تنها هیچ سمتی در شرکت واحد ندارد،  بلکه هیچ دغدغه و دلسوزی هم نسبت به کارگران  و کارکنان اتوبوسرانی ندارد.

البته اعتصاب روزهای ۲۶و۲۷  اردیبهشت هم مانند اعتصابات دی وبهمن ۸۴ یکبار دیگر نشان داد تا اعتراض واعتصاب نباشد نه تنها مسئولین پاسخگو نیستند بلکه دست خود را تا آرنج درجیب کارگران میبرند و هرگز درمورد سرکوب و تفرقه انداختن بین کارگران کوتاهی نخواهند کرد ، بطوری که تا امروز هنوز یازده تن از رانندگان معترض درزندان اوین هستند.

 همچنین دوتن از اعضای فعال وتاثیر گذار رضا شهابی وحسن سعیدی به اتهامات واهی در بند انفرادی۲۰۹زندان اوین محبوس هستند . 

بی تفاوتی مسئولین و مدیران در پاسخگویی به رانندگان  شرکت واحد   فقط با عدم اعتراضات رانندگان میسر خواهد بود و میتواند امکان سرکوب را به کارفرما وعوامل امنیتی بدهد.

همکاران حق طلب وحق خواه ،  امروز به دلیل اعتصاب باشکوه و منسجم چندروز گذشته کارفرما را مجبور به عقب نشینی کردید  بطوری که موقتا با خواست بحق شما موافقت کردند، اما درکنارش عوامل حراست وامنیتی هم تعدادی از همکاران را بازداشت کردند که هم اکنون یازده نفر از رانندگان معترض  همچنان درزندان اوین زندانی هستند و برای تعدادی هم پرونده سازی کردند.

 بطوری که  قرار وثیقه های ۵۰۰میلیون تومانی از سوی دادسرای اوین برایشان صادر کرده اند .

تاکید داریم نه تنها باید  بازداشتی های اعتصابی را دریابیم و به فکر آزادیشان باشیم،  بلکه باید به فکر دوتن از اعضای سندیکا رضا شهابی و حسن سعیدی هم که همچنان در بند انفرادی ۲۰۹ زندان اوین میباشند ، باشیم 

امروز اتحاد و همبستگی شما موقعیت خوبی ایجاد کرده است  که توجهی هم به اخراجی های چند ین ساله گذشته  سندیکا ی کارگران شرکت واحد هم بکنیم که سالهاست به دلیل دفاع از همین  مطالبات بحق همکارانشان اخراج شده اند و تا کنون با اقدامات فراقانونی عوامل امنیتی از بازگشت بکارشان جلوگیری کرده اند و نباید با گذشت زمان و فرسایشی کردن اخراج  همکاران  رضاشهابی،  حسن سعیدی و ناصرمحرم زاده و خانم فرحناز شیری وحسین کریمی سبزوار  را هم از یاد ببریم چرا که در آنزمان هم مانند همین همکاران بازداشتی اعتصاب چند روز گذشته ، این اعضای اخراجی سندیکا به دلیل شرکت در اعتراضات جمعی از کار اخراج شده اند.

اسامی بازداشتی های اعتصاب.

۱-وحید فریدونی ۲-فریبرز سجادپور۳-محسن قرایی ۴-حامد اصغری ۵-علی صمع خانی ۶-جوادصادقی۷- محمد علی عبادداری ۸-علی اصغر آبشناس۹- محسن کبیری دور ۱۰-احد صالح پور ۱۱-ابراهیم گورانی

سندیکای کارگران شرکت واحد با تمام توان وامکانات از مطالبات بحق رانندگان و کارگران شرکت واحد پشتیبانی میکند و  بازداشت تمامی رانندگان اعتصابی اخیر و بازداشت رضا شهابی و حسن سعیدی  و حمله وحشیانه عوامل امنیتی وشکستن درب ساختمان و درب ورودی منزل داود رضوی دیگر عضو سندیکا را به قصد دستگیری قویا محکوم می کنیم و خواستار آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم  و همچنین خواستار بازگشت بکار همه ی رانندگان حق طلب وحق خواه  اخراجی  میباشیم.

*بیانیه راهبران متروی تهران دراعتراض به افزایش ۱۰ درصدی حقوق وبرای آزادی کارگران حق طلب بازداشتی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

روزشنبه ۳۱ اردیبهشت،راهبران متروی تهران با انتشار بیانیه ای اعتراضشان را نسبت به افزایش ۱۰ درصدی حقوق اعلام کردند وخواهان آزادی کارگران حق طلب بازداشتی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه شدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،در بیانیه‌ی راهبران مترو آمده است:

 پرسنل حمل و نقل عمومی تهران از گذشته تا به حال در سخت‌ترین روزها از جمله آلودگی شدید هوا، سرما و گرمای جانفرسا و دوران پاندمی کرونا و… در صف اول خدمت رسانی به مردم شریف این شهر و سرزمین بوده و  این خدمت رسانی صادقانه را وظیفه و مایه مباهات خود می‌دانند . مصوبه مورخه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ هیات وزیران مبنی بر افزایش ده درصدی حقوق کارگران دولتی و تایید ضمنی این مصوبه توسط شهردار تهران موجب دلسردی کلیه کارکنان مشمول این مصوبه شد.

لازم است در اینجا تاکید نماییم پرسنل حمل و نقل عمومی  شهر تهران خواستار اجرای کامل بخشنامه شورای عالی کار برای سایر سطوح مزدی می‌باشند و هرگونه تصمیم شورای شش نفره که تشکیل آن جهت دستکاری و اعمال نظر بر روی بخشنامه‌ی شورای عالی کار مسبوق به سابقه نبوده را به هیچ عنوان نخواهند پذیرفت و یقینا با اعتراض این صنف روبرو خواهند شد.

راهبران مترو در پایان بیانیه خواستار آزادی رانندگان بازداشتی شرکت واحد و افزایش دستمزد تمام کارگران شهرداری به اندازه‌ی مصوبات شورایعالی کار شدند. آن‌ها همچنین اعلام کردند معوقه‌ی حقوق فروردین باید به زودی پرداخت شود.

*ادامه اعتراضات کارگران قراردادی صنعت نفت نسبت به افزایش ۱۰ درصدی حقوق مقابل ساختمان وزارت نفت

کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران:

تجمع پرسنل قراردادی وزارت نفت در اعتراض به سطح پایین حقوق

شماری از پرسنل وزارت نفت که با قراردادهای موقت مشغول به کار هستند، امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، مقابل ساختمان این وزارتخانه تجمع اعتراضی برپا کردند.

معترضان نسبت به افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان و اجرای ناقص طرح ساماندهی حقوق پرسنل قراردادی اعتراض دارند.

آنها با حمل کاغذ نوشته‌هایی ضمن اعتراض به وضعیت شغلی و معیشتی، خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات خود شدند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

تجمع کارگران قرارداد موقت صنعت نفت با خواست تعیین وضعیت شغلی و افزایش دستمزد

کارکنان قرارداد موقت صنعت نفت امروز شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه در اعتراض به امتناع وزارت نفت از افزایش دستمزد به میزان مصوب وزارت کار، و با خواست تعیین وضعیت شغلی خود، مقابل ساختمان مرکزی این وزارت خانه تجمع کردند.

*بیانیه انجمن فرهنگیان هرسین در محکومیت سناریوی دروغین عناصر قدرت علیه فعالین صنفی فرهنگی

سیاست آنگاه بر مدار حقیقت می چرخد

که بر «مردم» و «اخلاق» تکیه زند.

اما حقیقت آن است که امروزه، سیاست

جز بر مدار « سرمایه» و «دروغ » نمی چرخد.

و اینچنین است که سیاسیون سرمایه زده

و اخلاق برانداز، تمام توان خود را در بر

ساختن « وضعیت استثنایی» برای تعلیق

هر امر مردمی، اخلاقی، قانونی، دینی 

بکار می بندند تا برای خویش بر اسب

طمع بتازند و دیگری را خوار دارند.

اما صاحبان عقلانیت، خرد و اخلاق چنین

معرکه ای را بر نمی تابند و به منتقدان

مردم‌دار و اخلاق مدار مبدل می شوند،

تا عدالت و آزادی چهره نمایند و از مرگ

رهایی یابند.

مردم شریف ایران :

این است فلسفه وجودی کانونها و انجمنهای

صنفی فرهنگیان در حیطه تخصص خود :

آموزش و پرورش.

کانونها و انجمنهای صنفی فرهنگیان بیش از دو دهه است برای امر آموزش رایگان مطابق اصل سوم قانون اساسی و اجرای اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی برای رسیدن به این مهم از هیچ کوششی دریغ نکرده است ( که مشروح آن در

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ماه آمده است).حال به جای تمکین به قانون اساسی، اربابان قدرت مضحکه ای علیه راستگوترین و متعهدترین فرزندان شریف این کشور (آقایان رسول بداقی،اسکندرلطفی ،مسعود نیکخواه وشعبان محمدی ) آفریده اند که قلب میلیونها ایرانی حق طلب را به درد آورده که هیچگاه تحت تأثیر این غوغا سالاران خرد ستیز قرار نخواهند گرفت.

این اعمال غیر قانونی از جانب عموم

حقوقدانان، عقلا، اهل فن و تدبیر خصوصاً مردم شریف ایران مردود است و معلمان شریف، آگاه، قانون‌مدار و حق طلب ایران که در لحظات تاریخ ساز این کشور سر افراز و پر افتخار درخشیده اند نزد ملت، و شرف خویش، روسفیدان تاریخ خواهند ماند.

تاریخ آموخته که، قلم بر قداره پیروز است.

انجمن فرهنگیان هرسین

بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

*دیدار جمعی از فعالین مدنی و مردم شهر مریوان با خانوادە های آقایان اسکندر لطفی  و شعبان محمدی در اعتراض به پرونده سازی و بازداشت غیر قانونی فعالین انجمن صنفی معلمان مریوان.

*گزارشی درباره وضعیت جسمی معلم زندانی اصغرامیرزادگان

بنا بر گزارش های دریافتی شرایط جسمی آقای اصغرامیرزادگان از معلمان بازداشت شده در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه شیراز مساعد نمی باشد، ایشان دچار خون ریزی معده شده و نیاز به پزشک متخصص برای معالجه دارند. همکاران و خانواده ایشان نگران وضعیت این همکار می باشند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران خواهان رسیدگی به وضعیت این همکار بازداشتی و آزادی بدون قید و شرط تمامی همکاران بازداشت شده می باشد.

*احضار محمد داوری به دادسرای عمومی و انقلاب شیراز

محمد داوری فعال کارگری، در خصوص پرونده جدیدی که برای او گشوده شده به شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز احضار شد.

در این احضاریه از او خواسته شده که امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت جهت اخذ آخرین دفاع در این شعبه حاضر شود.

محمد داوری، فعال کارگری در تاریخ ۱۰ مهر ۹۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات در شیراز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز (پلاک ۱۰۰) منتقل شد. پس از بازداشت منزلش مورد تفتیش ماموران وزارت اطلاعات قرار گرفت و وسایل شخصی، کتاب‌ها و دستنوشته‌های وی ضبط شد.

محمد داوری پس از چند مرحله بازجویی در بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تاریخ ۲۱ دی ۹۸ به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. او نهایتا در تاریخ ۳۱ فروردین ۹۹ با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*آزادی محسن عمرانی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر

محسن عمرانی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر که در تجمع ۱۱ اردیبهشت ماه بازداشت شده بود امروز ۳۱ اردیبهشت ماه آزاد شد.

شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی معلمان در بند امیدوار است که با پایان دادن به روند پرونده سازی و آزادی معلمان در بند روندی عقلایی و قانونی  در تصمیم گیری های کشور ایجاد شود.

*تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به تخلیه خانه‌های سازمانی  قبل از پرداخت مطالبات مقابل فرمانداری شوش

روز شنبه ۳۱ اردیبهشت،جمعی از کارگران بازنشسته شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای اعتراض به تخلیه خانه‌های سازمانی قبل از پرداخت مطالبات دست به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،تجمع کنندگان که همگی بازنشسته و ساکن خانه‌های سازمان مجتمع هفت تپه هستند گفتند:اخیرا اخطار فوری از مدیریت هفت تپه برای تخلیه خانه‌هایی که سالهاست در آن سکونت دارند دریافت کرده‌اند. 

آنها افزودند:اعتراض امروز ما برای تخلیه نکردن خانه‌های سازمانی نیست بلکه خواستار دریافت هزینه‌هایی هستیم که طی این سال‌ها برای تعمیرات این خانه‌های غیر قابل سکونت انجام داده‌ایم.

آنها با بیان اینکه کارفرما در زمان بازنشستگی از سنوات پایان خدمت هر یک از کارگران ساکن این منازل سازمانی مبالغی بین ۱۲ تا ۲۵ میلیون تومان گرو نگه داشته است،اضافه کردند: بیشتر این منازل که قدمت ساخت آنها بالای ۶۰ تا ۷۰ سال است در زمان تحویل غیر قابل سکونت بودند که هر یک از ساکنین با هزینه کرد بسیار این خانه‌ها را آماده سکونت کرده‌اند و در طول اقامت هم همه مشکلات کلی و مقطعی آن‌ را برطرف کرده‌اند.

یکی ازکارگران بازنشسته معترض هفت تپه نیز گفت: از مجموع خانه‌های سازمانی هفت تپه، حدودا ۱۲۰ تا ۱۳۰ واحد در اختیار بازنشستگان است.

وی افزود: طبق آئین نامه مسکن مصوب مدیریت شرکت که از آغاز تاکنون در حال اجراست، ماهانه مبالغ قابل توجهی (رقمی بین ۱ میلیون و۳۰۰ تا یک میلون ۵۰۰هزار تومان) بابت ایاب ذهاب، حق تردد و حق مسکن از دستمزد ماهانه کارگران ساکن در منازل سازمانی هفت تپه کسر شده است با این حال برای آماده‌سازی این منازل از سوی کارگران ساکن بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است تا قابل سکونت شوند.

او با بیان اینکه بحران معیشتی و تورم افسارگسیخته در گرانی مسکن طی سال‌های اخیر مانع از آن شد که ما کارگران بتوانیم برای خود مسکن تهیه کنیم، افزود: هر چند برای تخلیه خانه‌های سازمانی هیچ اعتراضی بجز دریافت هزینه انجام شده نداریم اما به طور قطع بیشتر این ساکنین بازنشسته، هیچ مکانی برای جابجایی خانواده و اسباب اثاثیه منزل خود ندارند.

این کارگر با بیان اینکه شرکت هفت تپه سال‌هاست برای تعمیرات و بازسازی واحدهای سازمانی اقدامی صورت نداده و این کار از سوی ساکنین انجام می‌شود، گفت: خواسته جمعی ما کارگران بازنشسته ساکن خانه‌های سازمانی از مدیریت نیشکر هفت تپه این است که ضمن دادن فرصت به ما بازنشستگان برای تخلیه خانه‌های سازمان ترتیبی اتخاذ کنند تا کارشناسان شرکت با بازدید از خانه‌ها میزان هزینه کرد آن را براورد و پرداخت کنند تا به ما هم دچار خسارت نشویم.

*بیانیه فعالان صنفی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران 

دانشجویان گرامی 

با سلام 

همانطور که مستحضرید، امروز طی اتفاقی بی‌سابقه، شنیع و غیرقانونی، رئیس حراست با همکاری معاون دانشجویی (دکتر سعیدی)، اقدام به خفت‌گیری دبیر اسبق شورای صنفی دانشجویی کرده و پس از ضبط غیرقانونی تلفن همراه ایشان، تمام اعضای کانال شورای صنفی را حذف نمودند.لذا شایسته است در چنین شرایطی خطاب به رئیس دانشگاه، دکتر انبیا، بگوییم:

خجالت بکشید آقای رئیس!

در دانشگاهی که شما ریاست آن را به عهده دارید، کارمندان و رئیس حراست با همکاری معاون دانشجویی اقدام به خفت‌گیری دانشجویان می‌کنند! تا کی باید زیر سایه ریاست شوم شما علم و صنعت تیتر یک اخبار دانشگاهی در زمینه رفتار غیرقانونی حراست باشد؟ به خودتان بیایید آقای رئیس!

از رئیس حراست، آقای پناهی، پاسخ می‌خواهیم:

کارمند شما، آقای خلیلی، با دستور چه کسی اقدام به ضبط غیرقانونی تلفن همراه دبیر اسبق شورای صنفی و دانشجوی فعلی دانشگاه کرده، وارد حساب کاربری تلگرام وی شده، خود را به ادمین کانال ارتقا داده و اعضا آن را حذف کرده است؟ این دستور را شما صادر کرده‌اید یا نهاد‌های خارج از دانشگاه؟ شما مسئول این رفتار غیرقانونی هستید یا آقای مهدی خلیلی، کارمند حراست؟

خطاب به آقای سعیدی، معاون دانشجویی، می‌گوییم:

برای شما متاسفیم! معاون دانشجویی؟ لقب خنده‌داری است! همکاری با رئیس حراست برای خفت گرفتن یک دانشجو؟! مگر نه این‌که شما باید حامی دانشجویان باشید؟

آقای معاون، ضمن پیگیری جدی برای محاکمه افراد خاطی در جریان امروز، به شما هشدار می‌دهیم: یا به زودی، در روندی صحیح، طبق آیین‌نامه و بدون دخالت حراست و نهادهای بالادستی -تاکید می‌کنیم: بدون دخالت حراست و نهاد های بالا دستی- انتخابات شورای صنفی را برگزار می‌کنید، یا جمع عظیم دانشجویان را مقابل ساختمان معاونت دانشجویی ملاقات خواهید کرد.

اما سخنی با دانشجویان: 

می‌بینید که چگونه آسمان را به زمین دوختند و دست به هر کاری زدند تا ارتباط شما را با ما قطع کنند؟ چرا که می‌ترسند. از قدرت شما و شورای صنفی، از هرگونه همبستگی دانشجویان واهمه دارند. چرا که زمانی که همهٔ ما، «ما» شویم، دیگر چیزی جلودار ما نخواهد بود‌ و اینان به خوبی می‌دانند که تشکیل شورای صنفی این اتفاق را تسریع خواهد کرد. با نبود شورای صنفی، مسئولان دانشگاه با خیالی آسوده، بدون نظارت نمایندگان دانشجویی و بدون ترس از ایجاد اعتراضات هماهنگ، به زیر پا گذاشتن حقوق دانشجویان ادامه داده و فضای دانشگاه را بیش از پیش به سوی امنیتی شدن خواهند برد. 

با جلوگیری از تشکیل دوبارهٔ شورای صنفی؛

– احضاریه‌ها و حکم‌های کمیته انضباطی بی‌حساب و بدون توجه به شیوه‌نامه و به طور فله‌ای صادر می‌شوند‌. 

– ایرادات واهی حراست به پوشش دانشجویان بدون اعتراض جدی و هماهنگ، هر روز سخت‌گیرانه‌تر می‌شود.

– در صورت کاهش سنوات تحصیلی و رفاهی رایگان دانشجویان زیر فشار هزینه‌های میلیونی تحصیل قرار می‌گیرند؛ حال آن‌که در سال‌های گذشته با اعتراضات دانشجویی سامان‌دهی شده توسط شورای صنفی، از کاهش سنوات رایگان جلوگیری شد.

– هیچ نهاد دانشجویی امکان نظارت مستقیم بر کیفیت غذا و برنامه غذایی دانشگاه را ندارد. حال آن‌که در سال‌های گذشته این موارد به طور منظم تحت نظارت نمایندگان دانشجویی شورای صنفی قرار داشت.

به طور کلی، با عدم تشکیل شورای صنفی، هیچ نهاد دانشجویی جدی و منسجمی برای پیگیری و آگاهی‌رسانی حقوق دانشجویان، اعتراض به رفتارهای غیرقانونی مسئولان وجود نخواهد داشت.

طبیعی است که در چنین شرایطی مسئولان دانشگاه  از هر فرصتی برای مانع شدن از تشکیل شورای صنفی استفاده خواهند کرد تا دست خود را برای اعمال فشار بیشتر بر دانشجویان بازتر کنند.

دوستان، این اقدامات غیرقانونی که شاهد بودیم، تنها برای قطع ارتباط میان ما بوده است. اینان می‌دانند که ما در کنار هم چه قدرتی داریم. لذا از شما می‌خوایم که متحد و هم‌صدا همراه ما باشید تا دانشگاه را مجاب کنیم که سریعا طی روندی قانونی و مطابق آیین‌نامه، انتخاباتی سالم برای تشکیل دوبارهٔ شورای صنفی دانشجویی برگزار نماید.

در زمستانی که بس ناجوانمردانه سرد است، در شبی که بی‌ستارگی‌اش به گور طعنه می‌زند، شعله‌ای برافروخته‌ایم در دل‌هامان.

دست در دست یکدیگر، بر گرد آتش درون سینه‌مان، راوی قصه‌ای شده‌ایم از شکستن هیمنۀ زمستان؛ تا نهیبی باشد بر این سرمایِ سخت سوزان.

مگر نه آن‌که عشق، آتش به سینه داشتن است.

در ایامی که همه‌اش آلودگی‌ست، من‌های منفرد و مهجور اگر «ما» شویم، سرود ‌«سر اومد زمستون»مان طنین‌انداز می‌شود. که زمستان هر چند سخت و مهیب، در آخر رفتنی‌ست. آن‌چه جاوید می‌ماند، فریاد مقاومت‌مان در گوش تاریخِ دانشگاه است.

با احترام

جمعی از فعالین صنفی دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران

برگرفته از کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*بازهم مینی‌بوس حامل کارگران فصلی واژگون شد اینبار مصدومیت ۱۳ کارگرفصلی کرمانشاه

صبح روز شنبه ۳۱ اردیبهشت، مینی‌بوس حامل کارگران فصلی در محور کرمانشاه به کوزران/۱۳ نفر مجروح شدند 

یک دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران فصلی در مسیرکرمانشاه – کوزران بدنبال ترکیدن لاستیک عقب مینی‌بوس واژگون شد و ۱۳ نفر مصدوم شدند.

*جان باختن یک کارگر جوان در حصارک بر اثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر۳۴ ساله حین کار درانباری واقع منطقه حصارک براثر سقوط از ارتفاع شدیدا مصدوم وپس از انتقال به بیمارستان جان خودراازدست داد.

*جان باختن ۲ کارگر مقنی در حسن آباد شیرازدر چاه براثرمسمومیت گازی

روز شنبه ۳۱ اردیبهشت،یک کارگرمقنی تبعه افعانستان حین کار لایروبی و بررسی چاه آب در فضای یک باغ واقع در روستای حسن آباد شیرازبراثر وجود گازهای سمی در عمق چاه دچار مسمومیت گازی وخفگی می شود و یک کارگر ۳۰ ساله که برای نجات همکارش به داخل چاه رفت هم دچار مسمومیت گازی شد وهردوجان خودرا ازدست دادند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate