اخباروگزارش های کارگری  ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری  ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

– پرونده سازی، بازداشت و نشر و پخش اکاذیب از طرف وزارت اطلاعات و دیگر نیروهای سرکوب، محکوم است!

– ساعت شماراعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد تهران در اعتراض به عدم افزایش ۵۷ درصدی حقوق بنقل از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

– تجمع اعتراضی کارگران و کارکنان قرارداد مدت موقت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون اهواز نسبت به عدم افزایش ۵۷ درصدی حقوق مقابل ساختمان مرکزی مناطق نفتخیز جنوب

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اعتراضات ما مردم علیه سونامی گرانی بر حق است 

مجموعه ای درباره اذیت آزار وبگیروببند فرهنگیان کنشگر وهمبستگی میان حق طلبان  بنقل از کانال  شورای  هماهنگی  تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۱- رسول کارگر آزاد شد 

۲- اصغرحاجب آزاد شد

۳- دیدار جمعی از دوستان و فعالان صنفی با علی اکبر باغانی ( عضو پیشکسوت هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران _تهران)  

۴- دیدار جمعی از کنشگران صنفی با مسعود فرهیخته یک روز پس از آزادی 

– محمود صالحی: افشین رشیدی آزاد شد

*پرونده سازی، بازداشت و نشر و پخش اکاذیب از طرف وزارت اطلاعات و دیگر نیروهای سرکوب، محکوم است!

مبارزات طبقه کارگر ایران برای یک زندگی انسانی و حق ابراز وجود و دستیابی به ابتدایی‌ترین حقوق پایمال شده‌شان نه تنها در دوران کرونا کاهش نیافته بلکه ابعادی گسترده تر پیدا کرده است. اعتراضات سراسری معلمان برای حق آموزش رایگان و همگانی، برای دستمزد بالای خط فقر و برای حق تشکل و آزادی معلمان زندانی در سراسر کشور با حمایت دانش آموزان و جامعه لحظه‌ای متوقف نشده است.

در روزهای اخیر یک بار دیگر شاهد گسترش موج دستگیری فعالین کارگری، معلمین و فعالین مدنی و هنری بوده‌ایم. همچنین اعتراضات سراسری مردم  کارگر، زحمتکش و ستم دیده ایران علیه گرانی، فساد، غارت اموال عمومی، بی‌عدالتی‌های لجام گسیخته و نقض ابتدایی‌ترین حقوق انسانی با وجود سرکوب‌های گسترده کماکان ادامه دارند و تعداد زیادی بازداشت شده و اخبار مربوط به قتل رساندن مردم توسط نیروهای انتظامی و امنیتی گزارش شده است.

مقامات امنیتی، قضایی و اجرایی حکومت از آنجا که از هرگونه پاسخ انسانی و مسئولانه نسبت به مطالبات بر حق طبقه کارگر و مردم محروم و ستم دیده ایران ناتوان بوده و هستند، بیش از پیش به راه حل همیشگی شان، یعنی سرکوب، پرونده سازی، بازداشت، سناریو سازی و نشر و پخش اکاذیب و اتهامات نخ نمای امنیتی، متوسل شده‌اند.

با وجود اینکه وزارت اطلاعات هنوز رسما اسامی بازداشتی‌های اخیر همراه با اتهامات آنان را به روشنی به اطلاع عموم نرسانده است، اما عوامل وزارت اطلاعات از طریق پخش اخبار و شایعات دروغین و کاملا بی‌پایه و اساس در شبکه‌های مجازی در حال پرونده سازی علیه فعالان کارگری و معلمین بازداشت شده در روزهای اخیر می‌باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد، به عنوان بخشی از جنبش مستقل کارگری در ایران، حق کامل و وظیفه خود می‌داند که با تمامی بخش‌های طبقه کارگر در ایران و سراسر جهان در ارتباط باشد و در همبستگی بین‌المللی با کارگران، از ارتباطات خود با کارگران سایر نقاط دنیا دفاع کرده و آنرا حق بدیهی خود می‌داند.

سندیکای کارگران شرکت واحد، هر گونه اتهام وارده و پخش اکاذیب علیه اعضای خود از جمله رضا شهابی که در تاریخ ۲۲ اردیبهشت بازداشت شده است، و دیگر بازداشت‌های کارگری و فرهنگی را محکوم می‌کند. کلیه فعالین کارگری و اجتماعی در روزهای اخیر از جمله آنیشا اسدالهی، ریحانه انصاری‌نژاد، کیوان مهتدی و همچنین معلمان بازداشتی از جمله رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، اسکندر لطفی، محمد حبیبی، محسن عمرانی … باید بدون هر گونه قید و شرط آزاد شوند.

آزادی انجمن، تشکل، بیان، تجمع، اعتراض، اعتصاب و همبستگی طبقاتی و بین‌المللی از ابتدایی‌ترین حقوق شناخته شده جهانی تشکلات کارگری است و تداوم سرکوب این آزادی‌های بنیادی، که در مقاوله نامه‌های سازمان جهانی کار و دیگر مقاوله‌نامه‌های بین‌المللی که جمهوری اسلامی موظف به رعایت آنها است به صراحت  لحاظ شده‌اند، تنها به گسترش هر چه بیشتر انزجار عمومی از سرکوب‌گران منتج خواهد شد.

 سندیکای کارگران شرکت واحد به عنوان عضو فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، بخشی از جنبش جهانی کارگران در بخش عمومی است و همینجا از تمامی کارگران در جهان و از نهادهای بین‌المللی کارگری می‌خواهد که مقامات جمهوری سلامی ایران را در نشست آتی سازمان جهانی کار، از ۲۷ مه تا ۱۱ جون ۲۰۲۲، و در سطوح دیگر به دلیل سرکوب، بازداشت و پخش اکاذیب علیه فعالین کارگری و معلمان تحت شدیدترین فشارها قرار دهند. اتهامات امنیتی علیه فعالین کارگری و معلمان و فعالین جنبشهای دانشجویی و جنبشهای برابری طلب و آزادیخواه در ایران سابقه دیرینه دارد و به هیچ عنوان در اراده ما و جنبش مستقل کارگری در ایران تاثیری نداشته است. بنابراین به مقامات یادآور می شویم که بیش از این صبر و حوصله طبقه کارگر و مردم محروم ایران را آزمایش نکنید. کلیه فعالین کارگری و معلمین را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنید!

سندیکای کارگران شرکت واحد بدین وسیله کارزار داخلی و بین‌المللی خود برای آزادی رضا شهابی و دیگر بازداشتی‌های روزهای اخیر را اعلام می‌کند و تا لغو هر گونه اتهام و پرونده سازی دروغین علیه آنان و آزادی بدون قید و شرط‌شان این کارزار را ادامه خواهد داد. از عموم تشکل‌های کارگری و مدافعان حقوق کارگران و فعالین صنفی و اجتماعی می‌خواهیم که آگاهانه حربه‌های عوامل امنیتی را افشا کنند و با درایت و هماهنگی کامل مهر پایانی بر این طرح‌ها و سناریو سازی های ورشکسته بزنند.

اخبار مربوط به سندیکای کارگران شرکت واحد و این کارزار از طریق کانال تلگرامی، اینستاگرام و ایمیل رسمی سندیکا به اطلاع عموم خواهد رسید. در درج و باز انتشار آنها با ما همراهی کنید.

دوشنبه۲۶اردیبهشت۱۴۰۱

*ساعت شماراعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد تهران در اعتراض به عدم افزایش ۵۷ درصدی حقوق بنقل از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱- شکل‌گیری هسته اولیه تحصن رانندگان و کارگران شرکت واحد در درب توقفگاه شرق سامانه یک بی‌آرتی در اعتراض به نادیده گرفتن مصوبه مزد شورایعالی کار و اعمال ده درصد افزایش حقوق برای کارگران شرکت واحد

۲- رانندگان و کارگران سامانه سه بی‌آرتی نیز تحصن مشابهی برگزار کرده‌اند.

شکل‌گیری هسته اولیه تحصن رانندگان و کارگران شرکت واحد در درب توقفگاه سامانه سه بی‌آرتی واقع در جنب اداره مرکزی شرکت واحد در اعتراض به نادیده گرفتن مصوبه مزد شورایعالی کار و اعمال ده درصد افزایش حقوق برای کارگران شرکت واحد

یک اتوبوس از کارگران تعمیرگاه زرند سامانه یک برای محلق شدن به این اعتراض در حرکت هستند.

۳-رانندگان شاغل در پایانه آزادی در اعتراض به عدم رعایت مصوبه مزد شورایعالی کار و افزایش ده درصدی برای سال ۱۴۰۱ مسافر سوار نمی‌کنند و برای عدم برخورد پلیس اتوبوس‌ها را رها کرده و رفته‌اند.

۴-  دوشنبه ۲۶ اردیبهشت رانندگان و کارگران دست از کار کشیده و به سمت اداره مرکزی حرکت کرده‌اند.

۵–  تحصن و اعتصاب  امروز دوشنبه ۲۶اردیبهشت  رانندگان شرکت واحد خطوط بی آر تی هم اکنون مقابل درب سامانه ۳ اداره مرکزی شرکت واحد

۶-  دوشنبه ۲۶ اردیبهشت شکل‌گیری هسته اولیه تحصن رانندگان و کارگران در توقفگاه بخارایی سامانه چهار.

۷-  ۲۶ اردیبهشت رانندگان و کارگران سامانه پنج بی‌آرتی در حال حرکت بسمت اداره مرکزی شرکت واحد و پیوستن به تحصن.

۸-  ۲۶ اردیبهشت برگشت تعداد زیادی از رانندگان سامانه ۵ بی‌آرتی به داخل توقفگاه و حرکت بسمت اداره مرکزی برای پیوستن به تحصن.

۹-  دوشنبه ۲۶ اردیبهشت بازگشت تعداد زیادی از رانندگان سامانه چهار به توقفگاه برای پیوستن به تحصن.

۱۰-  دوشنبه ۲۶ اردیبهشت، حضور پرشمار نیروی انتظامی در توقفگاه سامانه چهار شرکت واحد برای فشار بر رانندگان و کارگران و شکستن اعتصاب

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه دخالت پلیس براس شکستن اعتصاب و دخالت در مطالبه گری کارگران را قویا محکوم می‌کند.

۱۱- دوشنبه ۲۶ اردیبهشت، اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد تا این لحظه(ساعت ۱۹:۳۰) ادامه دارد.

کارگران بدرستی فریاد می‌زنند که حقوق مسلم خود را می‌خواهند و حاضر نیستند نماینده برای دیدار با شهردار به داخل ساختمان بفرستند و فریاد می‌زنند شهردار بیا اینجا اما تا این لحظه زاکانی به میان اعتصاب کنندگان نیامده است و به تعداد تحصن کنندگان مقابل اداره مرکزی شرکت واحد افزوده شده است.

۱۲- دوشنبه ۲۶ اردیبهشت، به دلیل اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد جابجایی مسافران با اتوبوس‌های نظامی انجام می‌شود.

۱۳- زاکانی، شهردار تهران به میان اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد آمده است.

۱۴- بازداشت چند تن از رانندگان و کارگران در پی حضور شهردار تهران در میان اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد

وحید فریدونی در میان بازداشت شدگان است.

۱۵- امشب ۲۶ اردیبهشت، افرادی از سپاه در سامانه چهار در حال آموزش رانندگی هستند تا فردا بجای رانندگان شرکت واحد مسافران را جابجا کنند

به دلیل هراس مدیریت شهر تهران و نیروهای امنیتی از ادامه اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد در روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهست، افرادی از سپاه را به سامانه چهار بی‌آرتی واقع در نازی آباد آورده‌اند و در حال آموزش رانندگی به این افراد با اتوبوس‌های شرکت واحد هستند. و در حین آموزش چندین تصاذف روی داده است که برخی از عکس‌ها را مشاهده می‌کنید.

سندیکای کارگراو شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، عدم توجه مسئولان به خواسته‌های بحق کارگران شرکت واحد و تلاش مذبوحانه‌شان برای اخلال در اعتصاب کارگران را محکوم می‌کند. سندیکا نسبت به تداوم رانندگان و کارکران بازداشت شده در جریان اعتصاب هشدار می‌دهد و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط کارگران بازداشت شده می‌باشد.

گزارشات رسانه ای شده:

۱- جابجایی شهروندان با اتوبوس‌های پلیس

در پی تجمع تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد و پیش آمدن مشکل برای بخشی از سیستم حمل و نقل شهری، نیروی انتظامی اتوبوس‌های خود را برای جابجایی شهروندان اعزام کرد.

یک منبع آگاه در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: به دنبال اخلال در سرویس‌دهی خطوط بی‌آرتی، پلیس تعدادی اتوبوس را به منظور خدمت‌رسانی در نظر گرفته است.

وی گفت: درحال حاضر به خطوط بی‌آرتی که در سرویس‌دهی دچار ضعف شده بودند، اتوبوس‌هایی از سمت فرماندهی انتظامی فرستاده شده تا مردم دچار مشکل نشوند.

۲- اعتراض کارکنان شرکت واحد تهران: شهردار بی لیاقت استعفا استعفا! 

برخی اخبار در فضای مجازی حاکی از اعتراض و تجمع رانندگان و کارگران بازنشسته و شاغل شرکت واحد تهران است.

امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت، رانندگان و کارگران شرکت واحد در درب توقفگاه سامانه سه بی‌آرتی واقع در جنب اداره مرکزی شرکت واحد در اعتراض به نادیده گرفتن مصوبه مزد شورایعالی کار و اعمال ده درصد افزایش حقوق برای کارگران شرکت واحد تحصن کرده اند.

مسافران اتوبوس های حمل و نقل عمومی در برخی از خطوط تندرو ۳، ۴ و ۵ پایتخت در ساعات اخیر سرگردان شده‌اند. اتوبوس‌ها با فاصله خیلی زیاد به ایستگاه‌ها وارد می‌شوند و در برخی خطوط ساعت‌ها است که اتوبوسی وارد ایستگاه‌ها نشده است.در اقدامی خلاف عرف مدیریت شهری، زاکانی حقوق کارگران  شرکت واحد را براساس مصوبه دولت درباره کارمندان خود، تنها ۱۰ درصد افزایش داده است. رانندگان اتوبوس‌های واحد به این تصمیم شهرداری اعتراض داشته و به همین دلیل در برخی از خطوط دست از کار کشیده‌اند.پیش از این نیز اخباری مبنی بر اعتراض رانندگان اتوبوسرانی بخش خصوصی درخصوص جبران نشدن دستمزد خدمات شنیده شده بود.

طبق گزارش‌های رسیده از سطح شهر برخی شهروندان تهرانی درخطوط پرمسافر مانند راه آهن –پارک وی و خط تندروی چمران مدت هاست در انتظار آمدن اتوبوس هستند و در این ایستگاه‌ها شاهد ازدحام جمعیت هستیم.

۳- اعتراض رانندگان بی‌آرتی به افزایش ده درصدیِ حقوق

جمعی از رانندگان اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی امروز (دوشنبه، ۲۶اردیبهشت ماه) در اعتراض به نادیده گرفتنِ مصوبه‌ی شورایعالی کار در افزایش ۵۷درصدیِ دستمزد اعتراض کردند. 

این کارگران در واقع به بخشنامه‌ای سازمان استخدامیِ کشور معترض هستند. طبق این بخشنامه که در اردیبهشت ماه صادر شده است، مزد کارگرانِ نهادهای دولتی باید ده درصد افزایش یابد. این در حالیست که براساس قانون کار، افزایش مزد تمام کارگرانِ مشمول قانون کار باید تابع تصمیمات شورایعالی کار باشد. 

شورایعالی کار حداقل دستمزد امسال را ۵۷ درصد و سایر سطوح را ۳۸ درصد افزایش داد.

*تجمع اعتراضی کارگران و کارکنان قرارداد مدت موقت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون اهواز نسبت به عدم افزایش ۵۷ درصدی حقوق مقابل ساختمان مرکزی مناطق نفتخیز جنوب

کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران:کارگران و کارکنان قرارداد مدت موقت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون اهواز در اعتراض به وضعیت حقوقی خود مقابل ساختمان مرکزی مناطق نفتخیز جنوب تجمع اعتراضی برگزار کردند .

این تجمع در پی فراخوان قبلی و در اعتراض به اعلام معاون وزیر نفت مبنی بر افزایش حقوق کارکنان قرارداد مدت موقت بر اساس افزایش سالانه کارکنان دولت انجام شد.

در حالیکه در اکثر آیتم ها حقوق کارکنان مدت موقت بر اساس قانون کار محاسبه می شود اما در موضوع افزایش سالیانه، افزایش حقوق کارکنان دولت را ملاک افزایش سالیانه قرار داده است.

این کارگران روز  شنبه بیست و چهارم اردیبهشت نیز در بعضی از شهرهای نفتی از جمله اهواز، گچساران و خارگ دست به تجمع زده و خواستار اعمال افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ بر اساس مصوبه شورای عالی کار شدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی همزمان کارگران قراردادموقت صنعت نفت نسبت به عدم افزایش ۵۷ درصدی حقوق

روز شنبه ۲۴ اردیبهشت، کارگران قراردادموقت صنعت نفت برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم افزایش ۵۷ درصدی حقوق دست به تجمع همزمان در چند شهر نفتی زدند.

تصاویر:

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اعتراضات ما مردم علیه سونامی گرانی بر حق است 

سونامی و موج عظیم گرانی های کمرشکن، درد مشترک همه ما کارگران، معلمان ، بازنشستگان و همه بخش های مردمی است. 

دستمزدهای چندین بار زیر خط فقر زندگی بخش عظیمی از ما کارگران و ما مردم را به نابودی کشانده است. 

در یک چنین شرایطی می بینیم که همکاران قرارداد موقت و قرارداد معین ما در نفت و کارگران شاغل در دستگاههای دولتی که قاعدتا باید مشمول قانون کار باشند، افزایش ۵۷ درصدی دستمزد مصوب شورای عالی کار که خود چند بار زیر خط فقر است، شامل حالشان  نمی شود و گفته شده مزد آنها  فقط ده درصد افزایش خواهد داشت. 

از سوی دیگر همین مشکلات دامنگیر بازنشستگان هم هست. اجرای طرح همسان سازی و متناسب سازی با هزار دست انداز روبرو شده و انسانهایی که سالها کار کرده و الان باید در آسایش زندگی بگذرانند امروز نگران بدست آوردن لقمه نانی هستند.  

معلمان نیز با همین مشکلات دست و پنجه نرم میکنند. اجرای طرح رتبه بندی به طرح سرهم بندی شده و سردواندن معلمان تبدیل شده است و این لیست بسیار است.

 همه ما به دستمزدهای زیر خط فقر اعتراض داریم، به ویژه اکنون با چندین برابر شدن قیمت ها حتی تهیه نان خالی هم برای ما کارگران و ما مردم با مشکل روبروست. 

محرومیت از اولیه ترین بیمه های اجتماعی چون درمان رایگان و تحصیل رایگان و تسهیلات لازم برای داشتن مسکن نیز وضع را بشدت بحرانی کرده است.  

در این شرایط است که مردم شهر به شهر به خیابان آمده و فریاد اعتراضشان به گرانی ها و سونامی گرانی بلند است.

این فریاد همه ما مردم به بساط مافیایی سیستم حاکم است. 

اعتراضات مردم در کف خیابان، اعتراضات معلمان و بازنشستگان و بخش های مختلف معترض جامعه، اعتراض ما کارگران پروژه ای و پیمانی نفت نیز هست و بنابراین از این اعتراضات قاطعانه حمایت و پشتیبانی میکنیم و همصدا با مردم معترض و با فریاد معیشت، منزلت، حق مسلم ماست، پیگیر مطالباتمان هستیم.  

از همین رو ما همانطور که قبلا نیز اعلام کرده ایم خواستهای معلمان خواستهای همه ما کارگران و ما مردم است و قاطعانه از اعتراضات آنها پشتیبانی میکنیم و اعتراض شدید خود را به تشدید فشارهای امنیتی بر روی معلمان عزیز و دستگیریها و ادامه بازداشت معلمان دربند اعلام میکنیم و بشدت نگران وضع معلم گرامی اسماعیل عبدی هستیم. باید اسماعیل عبدی، تمامی معلمان و کارگران عزیز زندانی و همه زندانیان سیاسی فورا و بدون وقفه و بدون هیچ  قید و شرطی آزاد شوند.

ما به عنوان مطالباتی فوری بار دیگر تاکید میکنیم که باید دستمزدهایمان بی هیچ بهانه ای مطابق با ارقام درخواستی اعلام شده مان افزایش یابد و مزد هیچ کارگری و هیچ فردی نباید کمتر از ۱۶ میلیون باشد. ۲۰ روز کار و ده روز استراحت حق مسلم ماست . 

مابرده نیستیم؛ دست پیمانکاران از سر ما و از سفره ما کارگران نفت باید کوتاه شود و قوانین برده وار مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری لغو شوند. 

ما کارگران پیمانی نفت همراه با مردم معترض به گرانی ها اعلام میکنیم که هزینه گرانی ها را دولت باید بپردازد. تحمل این وضعیت غیر ممکن است و جز اعتراض و مبارزه راهی در مقابل ما کارگران و ما مردم باقی نمانده است. 

این بربریت و بردگی باید پایان پیدا کند. 

همین الان و فوری باید به کالاهای اساسی مورد نیاز ما مردم سوبسید پرداخت شود تا بتوانیم نفس بکشیم.  

بیمه درمانی و تحصیل رایگان و داشتن مسکن حق همه ما مردم است و باید فورا اجرایی شود.  

در عین حال ما این سرکوبگری ها را بر نمی تابیم و باید به امنیتی کردن مبارزات پایان داده شود. 

حق تشکل، حق اعتراض و تجمع حقوق پایه ای ماست. 

در آخر خطابمان به همه کارگران، معلمان و بخش های مختلف هم طبقه ای خودمان و مردمی که از فقر و گرسنگی به امان آمده است اینست که بیایید تا بر محور مشترک این مطالبات همراه یکدیگر شویم و از مبارزات یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنیم. به بازنشسته عزیز اطمینان دهیم که در یکشنبه های اعتراضی همراهش هستیم و همه با هم یکصدا اعلام کنیم :

” فقط کف خیابون بدست میاد حقمون ” 

” معیشت، منزلت حق مسلم ماست “

*مجموعه ای درباره اذیت آزار وبگیروببند فرهنگیان کنشگر وهمبستگی میان حق طلبان  بنقل از کانال  شورای  هماهنگی  تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۱- رسول کارگر آزاد شد 

مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید.

آقای رسول کارگر عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان فارس با مرخصی پایان حبس به آغوش خانواده بازگشت

 ضمن تبریک آزادی به این معلم فرهیخته و آزاد اندیش و خانواده گرامی ایشان و همه معلمان ایران زمین، منتظر آزادی دیگر معلمان دربند هستیم.

۲- اصغرحاجب آزاد شد

اصغرحاجب عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر که در تجمع ۱۱ اردیبهشت بازداشت شده بود با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی لحظاتی پیش آزاد شد.

شورای هماهنگی با استقبال از آزادی معلمان در بند همچنان چشم انتظار آزادی همه معلمان بازداشتی در تجمعات اخیر است.

۳- دیدار جمعی از دوستان و فعالان صنفی با علی اکبر باغانی ( عضو پیشکسوت هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران _تهران)  

به امید آزادی همه ی معلمان زندانی 

دوشنبه  ؛ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

۴- دیدار جمعی از کنشگران صنفی با مسعود فرهیخته یک روز پس از آزادی 

به امید آزادی همه ی معلمان زندانی 

دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

*محمود صالحی: افشین رشیدی آزاد شد

افشین رشیدی یکی از دستگیرشدگان بانه ، امروز دوشنبه ساعت ۳ بعدازظر بعد از سپری کردن ۲۱ روز بازداشت با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد .

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate