حقارت جمعی ! 

هیاتی ۴۳ نفره به نمایندگی وزارت کار حکومت اسلامی در ایران در نشست سازمان بین‌المللی کار در ژنو سوئیس شرکت کرده‌اند. هزینه حدود ۱۰۰ هزار یورو برای یک هفته…

در داخل ایران فقر و کمبود سرعت تازه ایی پیدا کرده است . حالا نوبت نان رسید و مجددا ارزاق کوپنی … حالا شهر کرد در قیام است و بقیه ناظر…

این شکل از گرانی نمیدانم اسمش چیست ؟ اقتدار قطعا نیست ، شبیه به تحقیر جمعی است . بعد از نیم قرن تازه و دوباره رسیدند به کوپنی کردن نان و آرزاق … حالا کجا برویم تمرین دموکراسی کنیم ؟

رهبرشان گفته بود معشیت مردم در این حکومت دینی از زمان سلطنت بهتر است . البته آخوند رهبر شده توسط غرب در ۱۳۵۷  و چهل لایه بعدش دغدغه شان دیگر نان نیست … فعلا بدون مانع مشغول مکیدن هستند . بزرگترین جانور خونخوار دنیا هم میبود تا حالا یا سیر شده بود یا ترکیده بود !

سالها بعد خواهند نوشت ، در نیم قرن حکومت دینی هنرشان فقط سرکوب مردم و ناراضیان بود . مردم را با تیغ سرکوب به حاشیه راندند و نظم نوین جهانی تروریستهای حاکم در ایران را حمایت میکرد و ۱۵۰ میلیارد دلار نقد در ۲۰۱۵ به نام برجام داد تا نظام در درون خودش نرمبد … تا بتوانند برای جامعه میلیونی ایران تصمیم بگیرد و در خاورمیانه جدید جفتک بزند .

در دوران حکومت دینی ، مردم ایران زیر چتر نظم نوین و خاورمیانه جدید گران نفس میکشیدند ، امّا ارزان می مردند . در حکومت دینی کسی مسئول نیست که شرمنده باشد !

شرمندگی ومسئولییت در نظام دینی اگر معنی داشت بعد از نیم قرن حکومت وضع مردم این نبود . آدم از بیرون بهتر میفهمد که حاکمان ایران با سیاستهای بلاهت بار دینی به شکل عجیبی سعی میکنند مردم ایران را با کردیت مشخص سیاسی غرب تحقیر کنند .

اسماعیل هوشیار

۱۷.۰۵.۲.۲۰۲۲

 hoshyaresmaeil2017@hotmail.com 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate