کیم توپولو، رهبر کشور فقرا و گرسنگان “بزرگترین مصیبت کره شمالی را تایید کرد”!

(بخش ۲۱ از ارشیو مقالات در موضوع کووید)

مقدمه:

در اخبار امده که رهبر توپولوی کشور فقر زده و گرسنه و دیکتاتور زده کره شمالی بالاخره بعد از ۲ سال چرخش بیماری کووید در دنیا “اعلام کرد” که این بیماری بسرعت در کره شمالی در حال توسعه است .

امار رسمی اعلام شده نیم میلیون بیمار را اعلام کرده و ۲۷ نفر مرگ بخاطر کووید.

هیچ ادم عاقلی نمی پذیرد که امار حکومت جانی کره شمالی ربطی به حقیقت دارد.حکومتی که با توسعه فقر و دیکتاتوری و در توهم ماندگاری توسط توسعه سلاحهای اتمی و موشکهای بالستیک ، نمونه منحصر بفردی در دنیا ساخته و ۲۵ میلیون جمعیت خود را به بردگی کامل کشانده.

سالها بعد سرنگونی این حکومت جانی مردم کره شمالی باید مورد رواندرمانی فردی و اجتماعی قرار گیرند. حکومت کره شمالی چندین نسل را به توده ای بی شکل و از خودبیگانه و زامبی تبدیل کرده .

کیم توپولو صبر کرد تا مراسم ننگین “جشن حکومتیش” تمام شود و بعد بالاخره اعلام کرد که “بزرگترین مصیبت ، کشورش را تهدید می کند”!

او بعد از ۲ اسال توسعه پاندمی کووید اعلام کرد که نیم میلیون نفر دچار این بیماری شده اند .اراذل حکومتی او اعلام کردند که روزی ۱۸ هزار نفر احتمالا به مبتلایان به کووید اضافه می شوند و تا بحال فقط ۲۷ نفر از این بیماری در گذشته اند.

دنیای انساندوست نگرانست که این ماجرا به مرگ میلیونی در کره شمالی تبدیل شود. هیج خبری موثق در مورد میزان واکسیناسیون مردم کره شمالی در دست نیست.

حکومت جانی کیم توپولو تنها ابزارش برای جلوگیری از کووید بستن مرزهای کره شمالی بوده.

در نظریه سیاسی او “بستن مرزها” مهمترین راه حل بوده برای تمام دردهای حکومت و نه فقط کووید!

مردم کره شمالی چندین نسل است رفت و آمد آزاد به دنیا ندارند و اساسا درکی از این حق انسانی ندارند.مردم کره شمالی دسترسی به اینرنت جهانی ندارند و حکومتشان یک “اینرنت حکومتی” براشان ساخته! اینها تنها گوشه هائی از این نظام جهنمی است که کلیت مردم کره شمالی را به اسارت و گروگان گرفته.

از این نکات بگذرم و مقداری به مسئله پاندمی کووید در حال حاضر متمرکز شوم و ارتباطش را با وضعیت کره شمالی روشن کنم:

(۱)توسعه انوع اومیکرون در دنیا و نگرانی توسعه وسیع کورونا در اغاز ماههای پائیز و زمستان:

متاسفانه چند ماهی هست که ورژن اومیگرون ویروس کورونا در تمام دنیا می چرخد و زیر شاخه های این ویروس شناسائی شده اند که میزان واگیریشان بسیار بیشتر از انواع دلتا و الفاست.

 در شرایط کنونی میزان ابتلای گزارش شده بیماری کورونا هم به دلیل تغییر فصل هم به دلیل افزایش میزان ایمنی اکتسابی و طبیعی در سطح دنیا کاهش نشان می دهد. اما این کاهش  فقط مقطعی است و متاسفانه بنا به هوشدار سازمان بهداشت جهانی ، در پائیز و زمستان امسال جهان دوباره با موج جدید توسعه کووید مواجه خواهد شد. تقریبهائی که زده اند بالای ۱۰۰ میلیون ایتلاست و مفلوم نیست چقدر مرگ و میز و ابتلای مزمن به همراه داشته باشد.

اما چرا کووید و چرخش ان در سطح دنیا ادامه دارد؟

(۲)دلایل چرخش و تداوم پاندمی  کورونا:

دلایل متعددی هست که پاندمی کورونا  سخت جانی می کند.

 یک علتش عدم پوشش واکسیناسیون اولیه است چه در کشورهای پیرامونی خصوصا در کشورهای فقر زده که اصلا واکسینه نشده اند (منجمله کره شمالی)

علت دوم: عدم پوشش بوسترهاست از انجا که بطور تقریبی بهترین واکسنها میزان مصونیت کافی بین ۶ تا ۸ ماه تولید می کنند و نیاز به بوستر وجود دارد. تحقیق در مورد موارد جدید ابتلا به کووید در امریکا نشان می دهد که در صد بسیار بالای مبتلایان هم اکنون یا انها هستند که با زدن واکسن مخالفت کردند یا بوسترهای لازمه را نزدند.

علت سوم: کیفیت و ماهیت خود ویروسهای خانواده کوروناست و توانائی انها برای جهش ژنتیک .در حال حاضر زیر خانواده اومیکرون در حال توسعه است و طبق قانون انتخاب طبیعی به نوع غالب تبدیل شده و این احتمال هست که با استفاده از سلولهای میزبان این تغییرات ژنتیکی تسریع شود و خصوصا سرعت انتقال این ویروسها بسیار نگراتی اور است.

(۳)بحران سرمایه داری و توسعه فقر و نابرابری علت ریشه ای تداوم کرونا:

تردیدی نیست که مهمترین علل تداوم بیماری کورونا نابرابری اجتماعی است.طبق امار بسیاری کشورهای فقر زده منجمله افریقا فقط ۱۷ در صد پوشش واکسیناسیون داشته اند در حالیکه پوشش واکسیناسیون کشورهای ثروتمند از مرز ۷۰ در صد مدتهاست گذشته و بوستر زدن مردم هم در صد بالا انجام شده .اگر در کشورهای ثروتمند هنوز ادمهائی واکسن نزده اند بیشترشان بر طبق ایدئولوژی و تئوری توطئه بوده. توضیحات بیشتری در این موضوع را من در مقالات قبلیم داده ام.(۲)

)توسعه اخیر  بیماری کرونا در چین و ارتباطش با توسعه کورونا در کره شمالی:

 حکومت کره شمالی فقط حکومت چین را کشور “خودی” می بیند . در طی یکی دو ماه گذشته موج جدید ابتلا به کورونا در شنگهای میلیونها ادم را زمینگیر کرده و حکومت چین با سیاستهای بستن و قرنظینه احباری تلاش کرده جلوی توسعه بیشتر را بگیرد. 

به نظر می رسد توسعه اخیر کورونا در کره شمالی ریشه اش از طریق مرزهای چین و کالاهای واراداتی از این کشور باشد.

حکومت جانی کره شمالی با وجود ادعاهای “استقلال” همواره با “براداران چینی” و حکومت جانی چین در ارتباط نزدیک بوده و بعید نیست از طریق مرزهای چین که بسیار طولانیست ، این ویروس به کره شمالی راه یافته باشد.

متاسفانه محققین و دانشمندان دنیا به کره شمالی راه ندارند و نمی دانند پشت مرزهای همیشه بسته این جهنم چه گذشته و چه می گذرد!

(۵)کیم توپولو چه خواهد کرد با توسعه کورونا؟

 اخبار منتشر شده نشان می دهد که کره شمالی فاقد زیر ساخت بهداشتی درمانی لازم برای پیشگیری و درمان و ممانعت از توسعه کوروناست.

در حال حاضر کشورهائی مثل کره جنوبی و چین و روسیه اعلام امادگی کرده اند که به کره شمالی واکسن بفرستند همینطور سازمان بهداشت جهانی اعلام امادگی کرده.

فعلا کیم توپولو کرشمه می اید و درخواست کمک را قبول نکرده! پارانویای این ادم مهمل و جانی احتمالا به قیمت جان هزاران انسان طی روزهای اینده تمام خواهد شد.

اگر اخبار درست باشد و میزان اولیه واکسیناسیون در کره شمالی پائین باشد بی تردید دنیا شاهد یک فاجعه بزرگ انسانی خواهد بود.۲۵ میلیون جمعیت کره شمالی بجز خطر معمول قحطی در حال حاضر در معرض خطر مرگ و میر وسیع هستند.

نظام دیکتاتوری کره شمالی بی تردید با سانسور سعی خواهد کرد این مرگ و میرها را سانسور کند و تصویری دروغین از وضعیت ارائه دهد. اینهم یک فاجعه انسانی دیگر در این دنیای وارونه!

تغییرات جهانی ابتلا به کووید ۱۹ و افق ساخت واکسنهای یونیورسال 

www.azadi-b.com/?p=17888

آرشیو مقالات قیلی  در موضوع کورونا(سعید صالحی نیا)

www.azadi-b.com/?p=16716

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate