نگاهی به (نا)کارآمدی ارتش آزادیبخش ملی ایران در روند سرنگونی – پیش زمینه

لینک به: پیشگفتار

نوشته های پراکنده قلم – در بخش پیشین (پیشگفتار) به موارد متعددی سر زده و به هر مبحثی اشاره ای داشتیم. در این بخش به پیش زمینه هایی که می تواند ما را به نتیجه گیری نزدیک کند، می پردازم. پیش از این به مختصر نوشته شده بود:

این سلسله نوشتار تلاش دارد با استفاده از مدارک و اسناد و بریده جراید، به نکاتی عدیده بپردازد. در متن، مباحث و عناوین پیشگفتار، پیش زمینه، دستاوردها، ناکامی ها، تغییرات تاکتیکی، اخراج از عراق، تشکیل کانون های شورشی، نگاهی به مجاهدین دیروز و امروز، نگاهی به شورای ملی مقاومت دیروز و امروز، نگاهی به دوری مسعود رجوی از ملأ عام، نگاهی به نقش آفرینی مریم رجوی، آیا مریم رجوی می تواند جای مسعود رجوی را پر کند، دیپلماسی انقلابی شورا در قرن حاضر، فاکتورهای تعیین کننده برای سقوط در دام فاشیسم، فاکتورهای تعیین کننده برای سکولاریسم یا اسلامی نوین، سازمان چریکهای فدایی خلق بمثابه چوب عصا در دست مجاهدین برای گذار از پیچ های خطیر، یا بازوی مقتدر و مستقلی در شورا، اشاراتی داشته و سرانجام قلم به جمع بندی پیرامون (نا)کارآمدی ارتش برای سرنگونی، می رسد.
از آنجا که این سلسله نوشتار گردآمده از نوشته های پراکنده است، بطور حتم خوانش متن ممکن است آنطور که که بایسته و شایسته است موزون نباشد.

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate