اخباروگزارش های کارگری  ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری  ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

– اطلاعیه  کانون صنفی فرهنگیان گیلان پیرامون تجمع پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت 

– آخرین خبر درباره فرهنگیان کنشگر بوشهر

– بازداشت عمادی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان اصفهان و سواستفاده از وسایل ارتباطیش

– شعبان محمدی عضو انجمن صنفی معلمان مریوان بازهم بازداشت شد

– مسعود نیکخواه عضو هیئت مدیره انجمن صنفی فرهنگیان کردستان / مریوان آزادشد

– آزادی حسین رمضانپور از اعضای هیات مدیره انجمن‌صنفی‌فرهنگیان خراسان‌شمالی پس از تحمل چهارماه حبس

– بازداشت دو فعال سندیکایی فرانسه در ایران

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اعتصاب همکاران در پالایش میعانات گازی آدیش و ستاره فاز ۱۱

– ادامه اعتراضات کارگران پایانه نفتی خارک و عسلویه نسبت به کیفیت و کمیت غذا  وتبعیض زیرسایه سکوت مصلحتی مسئولان

– ادامه اعتراضات داروسازان کشور نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان و وعده های توخالی با تجمع مقابل سازمان غذا و داروبرای سومین بار درسال جاری

– پنجمین روز اعتصاب کامیونداران معدن  سنگ آهک سرآسیاب شش کرمان

– نامه سرگشاده جمعی ازاستادان باستان‌شناسی دانشگاه‌ها  دراعتراض به طرح استفادۀ بهینه از اشیای باستانی نمایندگان مجلس

– تجمع  اعتراضی مقابل ساختمان سازمان هدفمندی یارانه ها

– تجمع اعتراضی جمعی از سهامداران بانک دی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به بلاتکلیفی مقابل بانک مرکزی

– بیانیه عمومی علیه حکم اعدام احمدرضا جلالی و دیگر زندانیان محکوم به اعدام.

– ۲ کارگر نانوایی روستای خومه زار شهرستان ممسنی با خودکشی به زندگیشان خاتمه دادند

*اطلاعیه  کانون صنفی فرهنگیان گیلان پیرامون تجمع پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت 

معلمان فرهیخته استان گیلان:

در راستای فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در حمایت از معلمان بازداشتی و زندانی و مطالبات صنفی جامعه معلمان، از عموم فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان گیلان مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی  دعوت می شود که در روز پنج شنبه مورخه ۲۲ اردیبهشت راس ساعت ۱۰ در جلوی اداره کل آموزش و پرورش گیلان همچون سنوات گذشته حضور آموزگارانه داشته باشند.

تو را من چشم در راهم…

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

*آخرین خبر درباره فرهنگیان کنشگر بوشهر

بنا بر اخبار دریافتی محمود ملاکی و اصغرحاجب روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت برای بازجویی از زندان بوشهر به سپاه منتقل شدند و پس از ۶ ساعت به زندان برگردانده شدند.اما محسن عمرانی و دکتر رضاامانی‌فر دو عضو دیگر کانون صنفی فرهنگیان بوشهر که از دیروز به بازجویی سپاه رفته اند تا این لحظه به زندان برنگشته اند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن ابراز نگرانی از شرایط نگهداری و وضعیت  معلمان بازداشتی و حمایت از آنها امیدوار است درایتی در تصمیم سازان و زعمای امور برای بازبینی در رفتار معلم ستیزانه به وجود بیاید. برخورد قهری با معلمان جامعه نمودار صادقی است که معدل میزان آزادی ها و رعایت حقوق شهروندی کل آن جامعه را به تصویر می کشد.

*بازداشت عمادی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان اصفهان و سواستفاده از وسایل ارتباطیش

یک عمل زشت!

جناب عمادی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان اصفهان در بعد از ظهر چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت میشود و پس از ضبط وسائل ارتباطی ایشان، پیامهای سراسر کذب در خصوص اتمام مجوز کانون اصفهان به توسط گوشی و اکانت ایشان به گروههای تلگرامی، ارسال میکنند.

کانون اصفهان ضمن محکوم کردن این حرکت زشت و فراقانونی و سو استفاده از وسایل دیگران، تاکید دارد که کانون صنفی فرهنگیان استان اصفهان تشکلی قانونی و دارای مجوز میباشد.

*شعبان محمدی عضو انجمن صنفی معلمان مریوان بازهم بازداشت شد

شعبان محمدی عضو انجمن صنفی معلمان مریوان امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت دستگیر شد. شایان ذکر است که شعبان محمدی پیش از این یک بار  در ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ پیش از تجمع  و بار دیگر در یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ در تجمع معلمان مریوان بازداشت شده بود.

*مسعود نیکخواه عضو هیئت مدیره انجمن صنفی فرهنگیان کردستان / مریوان آزادشد

روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت،مسعود نیکخواه عضو هیئت مدیره انجمن صنفی فرهنگیان کردستان / مریوان با استقبال خانواده و همکاران آزاد شد.

*آزادی حسین رمضانپور از اعضای هیات مدیره انجمن‌صنفی‌فرهنگیان خراسان‌شمالی پس از تحمل چهارماه حبس

حسین رمضانپور از فرهنگیان صنفی و از اعضای هیات مدیره انجمن‌صنفی‌فرهنگیان خراسان‌شمالی که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام با حکم ۶ماهه با دو میلیون تومن جزای نقدی در زندان بود، پس از تحمل چهارماه حبس با پرداخت جریمه روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت از زندان بجنورد آزاد شد.

متاسفانه نیروهای حراست آموزش و پرورش خراسان شمالی و دستگاههای امنیتی این استان، با فشار بر دستگاههای قضایی و هیات تخلفات، اخطار و احکام بسیاری را برای معلمان این استان رقم زده اند.

(با آرزوی آزادی دیگر معلمان زندانی)

منبع خبرهای بالا:شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

*بازداشت دو فعال سندیکایی فرانسه در ایران

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات طی اطلاعیه ای« از بازداشت دو فرد اروپایی سازمان دهنده آشوب و بی نظمی » خبرداد و با مرتبط کردن آنها با تشکل ها وکنشگران اجتماعی درایران  و منجمله فرهنگیان  نقشه شومشان از دستگیری این دوفعال سندیکایی وپاپوش درست کردن برای کنشگران اجتماعی منجمله فرهنگیان رابرملا کرد.

براساس اخبار رسانه ای شده  ومنتشره درشبکه های اجتماعی ،این دوفعال سندیکایی فرانسه، سیسیل کوهلر و همسرش، مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون ملی کار آموزشی و فرهنگی هستند که سفری توریستی به ایران کردند وپس ازبیش از یک هفته اقامت در ایران روزیکشنبه ۱۸ اردیبهشت هنگام باز گشت به فرانسه بازداشت شدند وخبر بازداشتشان روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت با انتشاراطلاعیه اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات رسانه ای شد.

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اعتصاب همکاران در پالایش میعانات گازی آدیش و ستاره فاز ۱۱

از دیروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، نیروهای مخزن سازی به پیمانکاری جاسم فرامرزی و رمضان کرمی در کنگان دست به اعتصاب زده و کارگاه را تعطیل کرده اند.

به گفته این نیروها کرمی و فرامرزی تا به الان به دروغ وعده افزایش دستمزدها را می دادند و شرایط بیست روز کار و ده روز استراحت را هم به ظاهر قبول کرده بودند.

فرامرزی گفته بود ۳۸ درصد افزایش را اعمال می کنم اما لیست بیمه هایتان را عادی رد خواهم کرد.

همکاران عزیز مراقب باشیم و فریب وعده های دروغین پیمانکاران را نخوریم.

*ادامه اعتراضات کارگران پایانه نفتی خارک و عسلویه نسبت به کیفیت و کمیت غذا  وتبعیض زیرسایه سکوت مصلحتی مسئولان

روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت، کارگران پایانه نفتی خارک و عسلویه از ادامه اعتراضاتشان نسبت به کیفیت و کمیت غذا  وتبعیض زیرسایه سکوت مصلحتی مسئولان،خبردادند.

کارگران بخش عملیات دریایی، کشتیرانی و صادرات پایانه‌های نفتی خارک و عسلویه به خبرنگاررسانه ای گفتند: بارها به کیفیتِ غذای نیروهای پیمانکاری اعتراض کردیم اما تا امروز هیچ اقدامی در جهت رفعِ این مطالبه‌ی حداقلیِ کارگران انجام نشده است.

آنها افزودند:غذای نیروهای پیمانکاری هم از نظر کیفیت و هم کمیت مناسب نیروهایی که ساعت‌ها در شرایط سخت کار می‌کنند، نیست. این نیروها ۲۴ساعت در روز کار و ۲۴ ساعت استراحت می‌کنند. 

آنها همچنین گفتند: کیفیتِ غذای نیروی پیمانکار با کیفیتِ غذای نیروی رسمی فرق دارد. 

کارگران معترض در خاتمه گفتند:شرکت موادِ غذایی مورد نیازِ کارگرانِ شناورهای دریایی را به موقع و به مقدار کافی نمی‌آورد و آنچه می‌آورد بسیار کمتر از چیزی است که کارگران نیاز دارند. این کارگران ۱۴روز در دریا هستند و شرکت موظف است مواد غذایی مورد نیاز آن‌ها را برای مدتی که در شناورها هستند به موقع و کافی به دست آن‌ها برساند.

*ادامه اعتراضات داروسازان کشور نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان و وعده های توخالی با تجمع مقابل سازمان غذا و داروبرای سومین بار درسال جاری

روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت برای سومین بار درسال جاری،جمعی از داروسازان کشوربا برپایی تجمع مقابل سازمان غذا و دارواعتراضشان را نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان و وعده های توخالی،بنمایش گذاشتند.

یاد آوری: تجمع اعتراضی جمعی از داروسازان کشور نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان و وعده های توخالی مقابل سازمان غذا و دارو

روزیکشنبه ۱۱ اردیبهشت، جمعی از داروسازان کشوردرادامه اعتراضاتشان نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان و وعده های توخالی برای باری دیگرمقابل سازمان غذا و داروتجمع کردند.

معترضین که پیش از این در ۲۷ فرودین ماه ۱۴۰۱ مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کرده بودند،به خبرنگاررسانه ای گفتند: قرار بود کارگروهی با حضور سازمان غذا و دارو، نظام پزشکی و نمایندگان داروسازان و صاحبان داروخانه‌ها برای حل مشکل حقوق داروسازان برگزار شود اما تاکنون چنین کارگروهی تشکیل نشده است.

آنها افزودند: در سال‌های گذشته آسیب‌های فراوانی توسط مافیای داروسازی و پزشکی و سرمایه‌دارها به داروسازان وارد شده است.

این داروسازان که نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان معترض هستند،اضافه کردند: طی چند سال گذشته وضعیت معیشتی داروسازان تضعیف شده است و حقوق‌های پرداخت شده در شأن پزشکان داروساز نیست.

آنها گفتند:سرمایه‌دارها و اعضای انجمن داروسازان و چندشغله‌ها و داروسازهای کهنسال که چندین سال از سن بازنشستگی آن‌ها می‌گذرد با تصویب قوانین به نفع خود در انجمن داروسازان و سازمان غذا و دارو معیشت داروسازان را با مشکلات جدی روبه رو کرده‌اند.

یکی دیگر از مطالبات این تجمع‌کنندگان برگزاری انتخابات انجمنِ داروسازان است و گفتند:بیش از ۱۶ ماه است که به بهانه‌های واهی انتخابات انجمن داروسازان برگزار نمی‌شود.

آنها درخاتمه گفتند: هیچ کدام از وعده‌هایی که در تجمع قبلی به ما داده شد تاکنون محقق نشده است.

*پنجمین روز اعتصاب کامیونداران معدن  سنگ آهک سرآسیاب شش کرمان

روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت برای پنجمین روز متوالی، کامیونداران معدن سنگ آهک واقع درروستای سرآسیاب شش کرمان برای اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه از مطالباتشان دست به اعتصاب زدند و ماشین هایشان را استارت نزدند واز بارگیری خودداری کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،۲۵ کامیوندار حق طلب قربانی اختلافات مالی کارفرما (میدکو،شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) وشرکت پیمانکاری هستند که با معیشت آنها وخانواده هایشان در حال بازی هستند.

*نامه سرگشاده جمعی ازاستادان باستان‌شناسی دانشگاه‌ها  دراعتراض به طرح استفادۀ بهینه از اشیای باستانی نمایندگان مجلس

جمعی ازاستادان باستان‌شناسی دانشگاه‌ها  طی نامه ای سرگشاده خطاب به قالیباف به طرح استفادۀ بهینه از اشیای باستانی نمایندگان مجلس اعتراض کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،۶۱ نفر از استادان باستان‌شناسی سراسر کشور با امضای این نامه متذکر شده اند اجرای طرح “استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها” می‌تواند به حفاری و قاچاق‌های غیرمجاز در کشور، رسمیت و وجاهت قانونی ببخشد.

استادان معترض دراین نامه یادآورشدند :در شرایطی که به گواه یگان حفاظت میراث فرهنگی حفاری‌های قاچاق و غیرمجاز رو به فزونی گذاشته و عده‌ای آزادانه در حال تبلیغ حفاری و برگزاری اردو‌های آموزشی در این باره اند، تعدادی از نمایندگان مجلس به اجرای آن اصرار دارند.

آنها همچنین متذکرشدند: هرگونه حفاری برای کشف آثار باستانی نیازمند سپری کردن دوره‌های علمی است و اگر جلوی اجرای این طرح جدید گرفته نشود، هر کسی با هر وسیله غیراستانداردی به بهانه کشف عتقیه اقدام به حفاری یا تخریب‌های غیراصولی در کشور می‌کند.

*تجمع  اعتراضی مقابل ساختمان سازمان هدفمندی یارانه ها

تصاویر منتشره در رسانه ها بتاریخ ۲۱ اردیبهشت،حاکی از تجمع متقاضیان معترض به تعیین دهک و همچنین  عدم واریزیارانه مقابل ساختمان سازمان هدفمندی یارانه ها می باشد.

بنا بهمین گزارشات،بدنبال هجوم متقاضیان معترض به تعیین دهک و همچنین جاماندگان یارانه کمک معیشتی به سامانه وزارت رفاه بودیم که موجب شد این سامانه با کندی مواجه شده و در بسیاری مواقع از دسترس کاربران خارج باشد.

*تجمع اعتراضی جمعی از سهامداران بانک دی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به بلاتکلیفی مقابل بانک مرکزی

روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت، جمعی از سهامداران بانک دی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران  برای اعتراض به بلاتکلیفی مقابل بانک مرکزی تجمع کردند.

مدیرعامل فرابورس ایران درباره وضعیت نماد دی به خبرنگاررسانه ای گفت: برای توقف نماد بانک دی دو موضوع اصلی وجود دارد؛ اول زیان‌ده بودن بانک است. این بانک در بازار دوم فرابورس پذیرش شده اما به دلیل زیان‌دهی شرایط پذیرش را از دست داده و در فرصت هیات پذیرش هم نتوانست شرایط را احراز کند. سپس سازمان بورس فرصت جدید تا پایان سال ۱۴۰۰ برای احراز شرایط به این بانک داد که البته مشروط به توقف نماد بود تا در این فرصت بانک بتواند زیان انباشته را از بین ببرد با این همه همچنان بانک دی بر اساس آخرین صورت مالی شرایط حضور در بازار دوم را ندارد.

وی ادامه می دهد: موضوع دوم نیز مربوط به تصمیم بانک مرکزی درخصوص صورت‌های مالی این بانک است. در این رابطه طی روزهای گذشته جلساتی را با مدیرعامل بانک دی برگزار کردیم. سازمان بورس هم همزمان در حال تصمیم‌گیری است، اینکه صورت مالی این بانک از ماده ۱۴۱ خارج می‌شود یا خیر باید توسط بانک مرکزی تعیین تکلیف شود. تقریبا تصمیم‌سازی در بانک مرکزی انجام شده و از بانک دی برنامه خروج از ماده ۱۴۱ را دریافت کردند، بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود سازمان بورس طی یک الی دو هفته آینده تصمیم نهایی را اعلام و به فرابورس ابلاغ کند.

*بیانیه عمومی علیه حکم اعدام احمدرضا جلالی و دیگر زندانیان محکوم به اعدام.

چهل و سه سال است که سایه اعدام بر سر جامعه گسترانیده شده است. ده ها هزار انسان آزادیخواه، برابری طلب و ده ها هزار انسان دیگر که قربانی شرایط غیر انسانی گردیده اند، از جمله مجرمان قاچاق مواد مخدر، قتل و غیره در زندانها اعدام شده اند.

اعدام یک قتل عمد دولتی است که توسط دستگاه‌های قضایی حکمش صادر  و توسط زندانبانان به اجرا در می آید. اعدام زندانیان، بخصوص زندانیان سیاسی با اتهامات واهی معاند، محارب ، جاسوس و غیره حربه ای برای ایجاد رعب و وحشت و به سکوت کشاندن مردم جامعه در برابر اراده و خواست سرکوبگرانه طبقه حاکم است.

آزادی بیان، تجمع، تشکل و تحزب از حقوق بنیادی انسانهاست که بیش از چهل سال است از مردم گرفته شده است. این حقوق باید بی چون و چرا به مردم برگردانده شود. نباید هیچ انسانی به خاطر این فعالیتها و همچنین با اتهامات ساختگی دستگاه‌های قضایی و امنیتی بازداشت، زندانی و یا اعدام شود. 

هم اکنون بسیاری از زندانیان سیاسی و دو تابعیتی به اتهامات بی اساس زیر حکم اعدام بسر می برند و هر آن ممکن است به چوبه های دار سپرده شوند.

 از جمله این افراد، احمدرضا  جلالی زندانی دو تابعیتی، فیروز موسی لو، محی الدین ابراهیمی، شاکر بهروز، هادی کیانی، ماجد عموری زندانیان سیاسی هستند و تعداد زیادی زندانی دیگر همچون برومند نجفی محیط بان و ابوالفضل مجتبی متهمان به قتل و محکوم به قصاص و حمیدرضا اژدری کودک مجرم که به قصاص محکوم شده است، در زندان هستند.

دستگاه قضایی اعلام کرده که تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ حکم اعدام احمدرضا جلالی را به اجرا در خواهد آورد و همچنین احتمال خطر قریب الوقوع قصاص حمیدرضا اژدری می رود. 

باید وسیعا به احکام اعدام و بویژه حکم اعدام احمدرضا جلالی و حمیدرضا اژدری اعتراض کرد و نگذاشت این دو نفر و هیچ زندانی دیگری اعدام شود.

امضاء

۱-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

۲-سندیکای نقاشان البرز

۳-ندای زنان ایران

۴-گروهی از رانندگان تاکسی شهرک ظفر کرمانشاه

۵-گروهی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه رازی کرمانشاه

۶-گروهی از کارگران جوشکار شهرک دولت آباد کرمانشاه

۷-گروهی از مهندسان نرم‌افزار پاساژ میرداماد کرمانشاه

۸-گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه

۹-گروهی از کارگران نقاش ساختماني سقز 

۱۰-گروهی از کارگران لوله کش ساختمانی سقز 

۱۱-گروهی از کارگران برق کار ساختمانی سقز 

۱۲-گروهی از جوانان بیکار محله تپه‌ شافعی سقز 

۱۳-گروهی از جوانان بیکار محله کریم آباد سقز 

۱۴-گروهی از جوانان بیکار محله تپه مالان سقز 

۱۵-گروهی از جوانان بیکار محله برد بران سقز.

۱۶-گروهی از مردم محلە نشمیلان سقز

۱۷-گروهی از معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش سقز

۱۸-گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی و خدمات درمانی سقز

۱۹-گروهی از کارگران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سقز

۲۰-گروهی از کارگران ساختمانی خیابان هفده شهریور سنندج

۲۱-گروهی از کارگران لوله کشی گاز خانگی سنندج

۲۲-گروهی از کارگران ساختمانی سنندج

۱۴۰۱/۰۲/۲۱

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

*۲ کارگر نانوایی روستای خومه زار شهرستان ممسنی با خودکشی به زندگیشان خاتمه دادند

۲ کارگرحدود ۲۰ ساله  نانوایی روستا یخومه زار شهرستان ممسنی بنام های سیروس حسین پور و کریم محمدی و  از اهالی روستای اردشیری شهر کوه چنار شهرستان قائمیه با مصرف قرص برنج در خارج از نانوایی خودکشی و به زندگیشان خاتمه دادند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate