اخباروگزارش های کارگری  ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری  ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

– فراخوان اتحادیه آزاد کارگران ایران در حمایت از معلمان زندانی 

– تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز و پسماند شهری شیرازنسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه ،نداشتن امنیت شغلی و عدم پاسخگویی مسئولان مقابل ساختمان شورای شهر

– تجمع اعتراضی کارکنان اداری بیمارستان عالی نسب  تبریز نسبت به تبعیض در پرداخت های مطالبات

– تجمع اعتراضی اهالی کوهمره سرخی شیراز نسبت به نابودی مزارع و باغات منطقه بدلیل عدم اجرای طرح جداسازی آب شور از رودخانه پس از ۱۰ سال مقابل استانداری فارس

– تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت رامک خودرونسبت به عدم تحویل خودروهایشان مقابل دادگاه کیفری تهران 

– مسمومیت غذایی ۲۰ کارگر پتروشیمی مخازن سبز عسلویه

– مرگ ومصدومیت شدید ۲ کارگر در حادثه سقوط بالابر ساختمان نیمه کاره تبریز

– جان باختن کارگر شهرداری اصفهان بر اثرتصادف

*فراخوان اتحادیه آزاد کارگران ایران در حمایت از معلمان زندانی 

کارگران و مردم آزادیخواه ایران

معلمان زندانی اسماعیل عبدی، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه از روز یازدهم اردیبهشت در اعتصاب غذا به سر میبرند و‌ با توجه به بی‌خبری از وضعیت آنان و انتقال اسماعیل عبدی به زندان کچویی، جان آنان در معرض خطرات جبران ناپذیری قرار دارد.

ابوالفضل رحیمی‌شاد از فعالین صنفی معلمان و همچنین زندانیان سیاسی مهدی فراخی شاندیز، مهدی بیرامی، منوچهر بختیاری و سیدساسان مکانیک‌ناریه در حمایت از خواست اسماعیل عبدی و در همبستگی با او دست به اعتصاب غذا زده‌اند که سلامت همگی آنان نیز در مخاطره قرار گرفته است.

رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، علی‌اکبر باغانی، محسن عمرانی، هادی صادق‌زاده، اصغر حاجب، رضا امانی‌فر و ….. نیز در جریان سرکوب تجمع معلمان در روز جهانی کارگر از روز دهم و یازدهم اردیبهشت تاکنون در بازداشت به سر می‌برند.

مطالبات معلمان جدای از خواستهای برحق شغلی و معیشتی که دارند، با سرنوشت و آینده‌ی تحصیلی و زندگی فرزندان ما گره خورده است.

همانطوریکه همه ما کارگران و عموم مردم ایران آگاهیم، حاکمیت با هدف جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات حق‌طلبانه روز یازده اردیبهشت‌ماه کارگران و معلمان، دست به سرکوب گسترده‌‌ای زد و تعداد زیادی از پیشروان جنبش معلمان را دستگیر کرد که بیشتر آنان هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

 اما مگر این معلمان چه جرمی مرتکب شده‌اند که چنین باید سرکوب و زندانی شوند؟ یا اسماعیل عبدی چه جرمی مرتکب شده است که پس از گذراندن هفت سال زندان ظالمانه، این‌چنین ناچار به اعتصاب غذا شده است؟

اکنون که حاکمیت علاوه بر نادیده گرفتن مطالبات معلمان به شدیدترین شیوه دست به سرکوب می‌زند و تجمعات آنان را مورد یورش وحشیانه قرار می‌دهد، دیگر هیچ راهی به جز تداوم و گسترش این اعتراضات از سوی معلمان و ما کارگران و مردم ایران باقی نمانده است.

بی هیچ پرده‌پوشی باید بگوییم امروز حکومتگران جمهوری اسلامی، بی‌شرمانه‌تر از هر دوره‌ای در مقابل ما ‌کارگران و معلمان و عموم توده‌های زحمتکش مردم ایران ایستاده‌اند. 

آنان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان را به فقیرترین کشور و مهد تمدن و  آزادی و انقلاب در خاورمیانه را به زندانی برای نزدیک به نود میلیون انسان تبدیل  کرده‌اند.

آنان در طول چهل و سه گذشته آموزش و پرورش و همه زیر ساخت‌های کشور را به نابودی کشانده و امروز در برابر دادخواهی و اعتراضات کارگران و معلمان، به جای شرمندگی و عذرخواهی از مردم و کناره‌گیری از قدرت، با دار و درفش در مقابل اعتراضات ما کارگران و معلمان و عموم مردم ایران ایستاده‌اند.

کارگران و مردم آزاده ایران!

این تنها نیروی متحد ماست که میتواند در شرایطی که حکومتگران جمهوری اسلامی جامعه ما را به خطیرترین شکلی در معرض فروپاشی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار داده‌اند ما و آیندگان ما را نجات دهد.

نباید تردید داشته باشیم که امروز معلمان به مثابه پیشروترین و آگاهترین عناصر اجتماعی در صف مقدم گذار از وضعیت موجود قرار دارند.

تردید نداشته باشیم که معلمان زندانی همچون عبدی و حبیبی و اسکندر لطفی و بداقی و صدها معلم دارای پرونده و زندانی، نماینده آمال و آرزوهای ما برای گذر از وضعیت جهنمی موجود هستند.

حبس هفت ساله و ظالمانه اسماعیل عبدی و اینک سرکوب ددمنشانه جنبش معلمان، هدفی جز تداوم وضعیت جهنمی موجود و جهنمی‌تر کردن آن از سوی حکومتگران جمهوری اسلامی ندارد.

جان معلمان زندانی، اسماعیل عبدی و اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه در خطر است.

از فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در روز پنچ شنبه هفته جاری حمایت کنیم و با شرکت و حضور گسترده در تجمعات این روز به یاری معلمان متعهد، آگاه و دلسوز فرزندانمان بشتابیم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

*تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز و پسماند شهری شیرازنسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه ،نداشتن امنیت شغلی و عدم پاسخگویی مسئولان مقابل ساختمان شورای شهر

روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت،جمعی از کارگران فضای سبز و پسماند شهری شیرازبرای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه ،نداشتن امنیت شغلی ازجمله نداشتن قراردادکاری و عدم پاسخگویی مسئولان دست به تجمع  مقابل ساختمان شورای این کلانشهرزدند.

یکی از کارگران فضای سبز شهرداری شیراز که  در تجمع اعتراضی مقابل ساختمان شورای شهر شیراز حضور داشت به خبرنگار رسانه ای گفت: حتی یکی از اعضای شورای شهر شیراز در جمع این کارگران حاضر نشد تا صدای آنها را بشنوند.

وی افزود: در شرایط کنونی پرداخت حقوق کارگران فضای سبز شهری شیراز با میزانی بسیار کمتر از حداقل دستمزد قانونی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه حقوق کارگران فضای سبز شیراز با تاخیر چندین ماهه پرداخت می شود گفت: حقوق دی ماه و یا بهمن ماه  ۱۴۰۰ به این کارگران پرداخت شده و این کارگران هنوز حقوق اسفندماه ۱۴۰۰ را نیز دریافت نکرده اند در حالی که اکنون نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ است.

او ادامه داد: مبلغ حقوق ماهیانه من اکنون به ازای هر ماه کار کردن سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است در حالیکه بعضی همکارانم نیز ماهانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با شرایط کار سختی که دارند دریافت می کنند که این میزان برابر با قانون و دشواری کار این کارگران که در فصل گرما و سرما برای تمیزی شهرشیراز می کوشند نیست.

وی اضافه کرد: هیچ نوع قراردادی با بسیاری از این کارگران منعقد نمی شود و هر زمان که شرکت پیمانکار اراده کند می تواند این افراد را از کار بیکار و خانه نشین کند.

این کارگر حق طلب فضای سبز شهرداری شیرازهمچنین گفت: کارگران فضای سبز با حقوق بسیار اندک و پایین‌تر از حقوق مصوب اداره کار باید حتی در روزهای تعطیل رسمی نیز سرکار حاضر شوند.

وی تصریح کرد: با وجود سختی فراوان کار و کار کردن در روزهای تعطیل رسمی، حقوق یک کارگر فضای سبز ماهانه حدود سه میلیون تومان و حتی کمتر از این میزان است.

وی افزود: علاوه بر حقوق اندکی که به این کارگران پرداخت می شود، در بسیاری مواقع بیمه منظمی نیز برای این افراد پرداخت نمی شود.

*تجمع اعتراضی کارکنان اداری بیمارستان عالی نسب  تبریز نسبت به تبعیض در پرداخت های مطالبات

روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت،جمعی از کارکنان اداری بیمارستان عالی نسب  تبریز برای اعتراض به تبعیض در پرداخت های مطالبات در این واحد درمانی در استان آذربایجان شرقی تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،کارکنان اداری بیمارستان عالی نسب برای رعایت عدالت در پرداخت فوق العاده ویژه که فقط برای کادر بخش درمان پرداخت شده است؛ اعتراض داشتند.

*تجمع اعتراضی اهالی کوهمره سرخی شیراز نسبت به نابودی مزارع و باغات منطقه بدلیل عدم اجرای طرح جداسازی آب شور از رودخانه پس از ۱۰ سال مقابل استانداری فارس

روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت، اهالی کوهمره سرخی شیرازبرای اعتراض چندین وچند باره نسبت به نابودی مزارع و باغات منطقه بدلیل عدم اجرای طرح جداسازی آب شور از رودخانه پس از ۱۰ سال مقابل استانداری فارس تجمع کردند و خشمشان را نسبت به بی توجهی مسئولان سازمان آب منطقه‌ای استان که از شش سال پیش تاکنون نتوانسته اند پروژه جدا سازی آب شور از رودخانه را اجرایی کنند،بنمایش گذاشتند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:از ۱۰ سال پیش تاکنون به دلیل کم شدن آب رودخانه و جهش گنبد نمکی، آب رودخانه کوهمره سرخی به شدت شور شده و زندگی اهالی چندین روستا به ورطه نابودی کشیده شده و ۷۰۰ هکتار از باغات انار نابود و تمامی مزارع برنج تعطیل شده است.

*تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت رامک خودرونسبت به عدم تحویل خودروهایشان مقابل دادگاه کیفری تهران 

روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت،جمعی از مالباختگان شرکت رامک خودروبرای اعتراض به عدم تحویل خودروهایشان مقابل دادگاه کیفری تهران تجمع کردند.

*مسمومیت غذایی ۲۰ کارگر پتروشیمی مخازن سبز عسلویه

روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت،۲۰ کارگر پتروشیمی مخازن سبز عسلویه دچارمسمومیت غذایی وبه بیمارستان منتقل شدند.

*مرگ ومصدومیت شدید ۲ کارگر در حادثه سقوط بالابر ساختمان نیمه کاره تبریز

روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت،براثر سقوط بالابریک  ساختمان نیمه کاره واقع در منطقه آبرسان تبریزیک کارگر۴۵ ساله جان باخت ویک کارگر۶۰ ساله شدیدا مصدوم و با حال وخیم به بیمارستان انتقال یافت.

*جان باختن کارگر شهرداری اصفهان بر اثرتصادف

صبح روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت،یک کارگر واحد خدماتی منطقه ۹ شهرداری اصفهان بنام علی گودرزی در مسیر خانه به محل کاربراثر تصادف یک خودرو با موتورش جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate