اخباروگزارش های کارگری  ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری  ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

– تحصن معلمان کردستان در حمایت از معلمان بازداشتی و اعتراض به هتک حرمت معلمان در تجمع ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

– بیانیه تجمع معلمان، خانواده های معلمان بازداشت شده، اولیا دانش آموزان در اعتراض به بازداشت چهار نفر از معلمان استان بوشهر 

– هشتمین روز اعتصاب غذای  اسماعیل عبدی،اسکندر لطفی ومسعود نیکخواه

– احضار محمد حسن‌پوره فعال صنفی به دادسرای اوین

– لطیف روزیخواه بصورت مشروط با رأی باز آزادشد

– اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد.

– یکشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته:

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق ومستمری وعدم همسان سازیش مقابل اداره کل  سازمان تامین اجتماعی استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی،خوزستان،کرمانشاه،گیلان،مرکزی و….

– ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته دوسال اخیرکشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت مطالبات وبدرازا کشیدن روند رسیدگی شکایتشان در هیات تشخیص با برپایی تجمعی دیگر مقابل اداره کار شوش

– اعتصاب وتجمع کارگران پتروشیمی تبریز دراعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق 

– تجمع اعتراضی کارگران مخابرات روستایی خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق ومشکلات بیمه مقابل استانداری

– کارزار کارکنان  رسمی شهرداری تهران برای افزایش حقوق

– تجمع اعتراضی مالباختگان پروژه مسکن رضوان قم مقابل دادگستری استان

– تجمع اعتراضی دامداران استان مرکزی  نسبت به قیمت علوفه و نهاده‌ دامی و کمبودش ونرخ گوشت و شیر مقابل اداره کل جهاد کشاورزی

– جان باختن کارگر زن قنادی بابل دردستگاه داغ  بر اثر کشیده شدن بداخل دستگاه داغ زن بدنبال گیر کردن لباس

– جان باختن یک کارگر در خمین براثر سقوط به چاله آسانسور

*تحصن معلمان کردستان در حمایت از معلمان بازداشتی و اعتراض به هتک حرمت معلمان در تجمع ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت،جمعی از فرهنگیان کردستان به فراخوان اعتراض ۲ روزه انجمن صنفی معلمان کوردستان – مریوان نسبت به هتک حرمت معلمان وبرای حمایت از معلمان بازداشتی پاسخ مثبت دادند ودرده ها مدرسه دست به تحصن زدند.

*بیانیه تجمع معلمان، خانواده های معلمان بازداشت شده، اولیا دانش آموزان در اعتراض به بازداشت چهار نفر از معلمان استان بوشهر 

مردم شریف استان بوشهر، همکاران محترم 

استحضار دارید که نهاد مدرن آموزش‌وپرورش،که مهمترین نهاد تربیت کننده فرزندان ایران زمین، برای اداره مطلوب و کارآمد امور گوناگون کشور است، در دهه های گذشته، چنان توسط دولت های مختلف، مورد بی مهری و فراموشی قرار گرفته است که آسیب ها و عوارض آن بی توجهی و بی مهری، خسارات جبران ناپذیری بر روح و روان دانش آموزان عزیز که معصوم ترین و مظلوم ترین و در عین حال ارزشمندترین سرمایه کشور هستند وارد گردیده است، غصه این قصه پردرد در این مقال کوتاه نمی گنجد و تنها به این مختصر، بسنده می کنیم که اگر امروز، بحران و ابر بحران های مختلف زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مدیریتی، کشور را فرا گرفته است و منابع ملی اعم از منابع انسانی، آب، هوا، خاک، تاریخ، فرهنگ، معادن و منابع زیرزمینی، به سرعت در حال نابودی است؛ باید علل آن را در آموزش و پرورش مهجور و محروم نگه داشته ایران، جستجو کرد. 

در تمام کشورهای توسعه یافته( پیشرفته) و در حال توسعه جهان، مسئولین امر با درک درست و شایسته از فلسفه وجودی نهاد دوران ساز آموزش و پرورش، بر ارتقاء کمی و کیفی آن سعی وافر و اهتمام بلیغ دارند و از هر کوششی برای روزآمدسازی و کارآمد سازی آن دریغ نمی ورزند. 

اما جای تاسف شدید است که در میهن عزیزمان، ایران، علیرغم برخورداری از مواهب طبیعی و ثروت های خدادادی‌؛ نهاد آموزش و پرورش سال به سال، بیشتر و عمیقتر به انزوا و انحطاط،درماندگی، فقر، فلاکت و فروپاشی فرو می غلطد. 

در این میان نقدهای عالمانه و مسئولانه از سوی معلمان متخصص و آگاه بر روند نافرجام و نامیمون سیستم آموزش و پرورش ایران نه تنها سودی نبخشیده است بلکه با پرداخت حداقل حقوق معیشتی ممکن، عملا ذهن و زبان معلمان را از نقدهای اصلاح گرایانه به سیستم معیوبِ آموزش و پرورش ویرانگر فعلی، *به  اعتراضات معیشتی* تقلیل داده اند. 

گرچه این اعتراضات طبق اصول مصرح قانون اساسی؛ قانونی، صنفی، مدنی و دور از هیاهو و جنجال برگزار می گردیده است اما همین اعتراض آرام و مدنی بارها از سوی حاکمیت سرکوب و معلمان متعهد و آگاه و دلسوز، با پرونده سازی و محکومیت های سنگین و بسیار ناعادلانه، روانه تبعید و زندان شده اند.

از جمله این برخوردهای زشت و قرون وسطایی،ضرب و شتم معلمان معترض استان بوشهر و زندانی کردن آنها در ١١ اردیبهشت ١۴٠١ _مصادف با آغاز هفته معلم_بود که موجب جریحه دار شدن اذهان عمومی به ویژه فرهنگیان عزیز و شریف گردید. با پیگیری های انجام گرفته، ٧ نفر از این عزیزان بازداشت شده، آزاد گردیدند اما متاسفانه چهار تن از این عزیزان، علیرغم پیگیری فراوان از سوی تعدادی از همکاران و خانواده های آنان و وعده های واهی مسئولان امنیتی و قضایی استان مبنی بر آزادی اشان، کماکان در زندان بسر می برند. این در حالی است که متاسفانه عزیزان زندانی و دربند دچار کرونا امیکرون شده اند و سلامتی اشان به شدت در خطر است.

لذا در اعتراض به این رفتار ظالمانه مسوولان امر، *از ساعت ٩ صبح روز دوشنبه ١۴۰۱/۲/۱۹  تا عصر همان روز، در محوطه داخلی* اداره کل آموزش و پرورش تجمع و تحصن اعتراضی برگزار خواهد شد و در صورت عدم اعتنا مسئولان امنیتی و قضایی به خواسته منطقی تجمع کنندگان، در روزهای آتی در مقابل ساختمان استانداری و دادگستری استان اعتراضات ادامه خواهد داشت. 

در پایان اعلام می گردد مسئولیت عواقب هر نوع اتفاق ناخوشایند، متوجه مسوولانی خواهد بود که با خیره سری و لجاجت و بی توجهی، زمینه این اعتراضات را فراهم می آورند. 

میعادگاهِ معلمان آگاه، شجاع و حق طلب اداره کل آموزش و پرورش بوشهر 

زمان:دوشنبه ۱۴۰۱/۲/۱۹ساعت ۹ صبح

جمعی از معلمان و فعالان صنفی فرهنگیان و خانواده های بازداشت شدگان استان بوشهر

*هشتمین روز اعتصاب غذای  اسماعیل عبدی،اسکندر لطفی ومسعود نیکخواه

بنا بر اخبار واصله قطع تلفن و ممنوع الملاقات بودن اسماعیل عبدی و انتقال او به زندان کچویی که  از پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت صورت گرفته بنا بر دستور دادستانی و عالی ترین مقامات قوه قضاییه انجام گرفته است.

 همچنین زندانیان هم بند عبدی که در پی اعتصاب او و حمایت از اسماعیل عبدی دست به اعتصاب غذا زده اند،به بند جرائم خطرناک و مواد مخدر منتقل شده اند.تا کنون مهدی فراحی شاندیز ،منوچهر بختباری ،مهدی بیرامی و سید ساسان مکانیک ناریه در حمایت از اسماعیل عبدی در زندان مرکزی کرج دست به اعتصاب غذا زده اند.

*احضار محمد حسن‌پوره فعال صنفی به دادسرای اوین

ماموران اطلاعات روز ۲۵ فروردین ساعت ۷ صبح گوشی همراه آقای پوره را توقیف نمودند.

امروز ۱۸ اردیبهشت با تماس تلفنی به دادسرای شعبه ۲ اوین احضار شدند.

*لطیف روزیخواه بصورت مشروط با رأی باز آزادشد

لطیف روزیخواه، معلم زندانی، از اعضای شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران و عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان آذربایجان شرقی که در روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت با وجود رای باز، احضار و روانۀ زندان شده بود، امروز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت بصورت مشروط با رأی باز آزاد شد.

*اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد.

حسین تاج، وکیل دادگستری درباره آخرین وضعیت محمد حبیبی، علی اکبر باغانی، رسول بداقی و جعفر ابراهیمی، فعالان صنفی معلمان که دهم اردیبهشت ماه در منزل بازداشت شده‌اند، اظهار کرد: در طول این چند روز که از بازداشت این معلمان می‌گذرد، هنوز پاسخ روشنی به پیگیری‌ خانواده‌‌ها داده نشده‌است.

او ادامه داد:متأسفانه امکان ورود وکلا به پرونده نیز به استناد تبصرهٔ مادهٔ ۴۸ از قانون آیین دادرسی کیفری وجود ندارد و فقط وکلایی که معتمد قوهٔ قضاییه هستند می‌توانند در این مرحله ورود کنند.

این وکیل دادگستری در بخش دیگری از اظهاراتش با رد برخی مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مبنی بر ارتباط معلمان بازداشتی با گروهک منافقین، اظهار کرد:معدود اخباری در برخی از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در مورد ارتباط معلمان با منافقین مطرح شده که به هیچ عنوان صحت ندارد.

تاج خاطرنشان کرد: جای تأسف و تأمل است که برخی افراد مطالبی تا بدین پایه سخیف و بی‌پایه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. 

در این موارد اگر شکایتی از طرف شاکی خصوصی طرح نشود، متاسفانه موضوع از چشم‌ ریزبین و دقیق نهادهای نظارتی و قضائی دور می‌ماند. 

نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی که بی‌شمار رفتارها یا گفتارها در فضای مجازی را رصد و با تعیین مصادیق متعدد جرم‌انگاری می‌کنند، هیچ توجیهی در عدم‌برخورد قاطع با چنین افرادی ندارند.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: باید این سؤال را از خود بپرسیم: در موقعیتی که متهمان در بند امنیتی بازداشت‌اند و در مرحلهٔ بازجویی در اختیار نهاد امنیتی هستند و هیچ‌کدام از خانواده‌ها، وکلا و خبرنگاران کوچک‌ترین دسترسی به پرونده ندارند، چگونه ممکن است برخی افراد با اطمینان اطلاعات پرونده‌ را منتشر ‌کنند. 

بی‌تردید حق تعقیب و پیگیری موضوع در مراجع صالحهٔ قضایی برای این معلمان شریف نسبت به اتهام‌های بی‌پایه و ناروا علیه این افراد محفوظ است و در اولین فرصت نیز مطرح خواهیم کرد.

وکیل محمد حبیبی و دیگر معلمان بازداشتی همچنین تصریح کرد: تا زمانی که پرونده به صورت کامل در اختیار وکلا قرار نگیرد و مطالعه نشود، نمی‌توان راجع به آن اظهارنظر دقیقی کرد اما تلقی و تحلیل منطقی این است که دلیل بازداشت ۴ تن از معلمان، مربوط به تجمع‌های اعتراضی سراسری فرهنگیان است.

منبع خبرهای بالا:کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

*یکشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته:

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق ومستمری وعدم همسان سازیش مقابل اداره کل  سازمان تامین اجتماعی استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی،خوزستان،کرمانشاه،گیلان،مرکزی و….

روز یکشنبه ۱۸اردیبهشت، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشوردرادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به سطح نازل حقوق ومستمری وعدم همسان سازیش دست به تجمع مقابل اداره کل  سازمان تامین اجتماعی استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی،خوزستان،گیلان،مرکزی و….در کلانشهرهای تبریز، اردبیل ، ،مشهد،اهواز،کرمانشاه، رشت،اراک و….زدند.

تبریز:

اردبیل:

رشت:

شعارها:

– فریاد ما بر این است  عدالت بهترین است

– خواسته ما مشخص  همسان سازی بی نقص

اراک:

*ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته دوسال اخیرکشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت مطالبات وبدرازا کشیدن روند رسیدگی شکایتشان در هیات تشخیص با برپایی تجمعی دیگر مقابل اداره کار شوش

روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت، کارگران بازنشسته دوسال اخیرکشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت مطالبات  وبدرازا کشیدن روند رسیدگی شکایتشان در هیات تشخیص اداره کار، با تجمعی دیگر مقابل اداره کار شوش برپاکردند.

یکی از کارگران بازنشسته با بیان اینکه بیش از یکسال است به دنبال وصول بخشی از مطالبات جا مانده خود از کارفرما هستیم که در نتیجه بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالباتمان، ناچار شدیم بعد از یکسال دوندگی در هیات تشخیص اداره کار شهرستان شوش طرح شکایت کنیم، در ادامه به خبرنگاررسانه ای گفت: روند رسیدگی به شکایات کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه در هیات تشخیص اداره کار شوش در حالی از بدو تشکیل پرونده به کندی دنبال می‌شود که بارها این موضوع را به مسئولان اداره کار شوش گزارش داده‌ایم اما مثمرثمر واقع نشده است.

او با بیان اینکه هیات تشخیص به مستندات ارائه شده از سوی کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه توجه نمی‌کند وبا رد شکایت آنان تاکید کرده باید موضوع شکایت خود را مستقیما به دیوان عدالت اداری ببریم، اضافه کرد: طبق قانون کار هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر و یا نمایندگان آن‌ها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد و در صورت‌ عدم سازش از طریق هیأت تشخیص و هیأت حل اختلاف و در نهایت دیوان عدالت اداری به ترتیب آتی رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.

او گفت: مستندات ما بازنشستگان شامل آرای عمومی دیوان عدالت اداری (برای پرداخت سنوات شغلی و مرخصی ذخیره)، نامه اداره کل کار و تامین اجتماعی استان و اداره کار شهرستان شوش است که در آن کارفرما ملزم به پرداخت (حق بیمه و ایاب و ذهاب) شده است. هیات تشخیص همه این مستندات قانونی را فاقد ارزش حقوقی دانسته و موضوع شکایت کارگران را پیگری نمی‌کند.

نماینده کارگران بازنشسته با بیان اینکه چندین ماه است منتظر اقدام هیات تشخیص برای وصول مطالبات بازنشستگی خود هستیم، در ادامه گفت: ما بازنشستگان کارگری سال ۹۹ و ۱۴۰۰مجتمع نیشکر هفت تپه حدود ۲۰۰ نفر هستیم که برای رسیدن به مابقی سنوات و مرخصی ذخیره خود (بر اساس ماده ۳۴ و ۳۵ قانون کار و رای شماره ۳۳۲۸ دیوان عدالت اداری) یک سال دوندگی کردیم بنابراین از مسئولان بالادستی همانند بازرسی وزارت کار درخواست داریم تا هرچه سریعتر به مطالبات بازنشستگی ما رسیدگی کند.

درهمین رابطه:کارگران بازنشسته خشمگین دوسال اخیرکشت وصنعت نیشکر هفت تپه درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات دست به تجمع و اقدام به مسدود کردن درب بهره برداری زدند

روز شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، کارگران بازنشسته خشمگین سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰کشت وصنعت نیشکر هفت تپه درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات برای انعکاس هرچه بیشتر صدایشان پس از جلوگیری حراست از ورودشان به مجتمع اقدام به بستن درب بهره برداری کردند و در ادامه مقابل مدیریت شرکت تجمع کردند.

*اعتصاب وتجمع کارگران پتروشیمی تبریز دراعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق 

روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت،جمعی از کارگران پتروشیمی تبریز در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق و فاصله زیاد بین حقوق رسمی ها و شرکتی ها دست از کار کشیدند و مقابل ورودی مجتمع واقع در در جنوب غربی تبریز و جنب پالایشگاه تجمع کردند.

تجمع کنندگان کفتند:در حالی که حقوق  و کارانه پرسنل رسمی این شرکت  تفاوت فاحشی با ما دارد  برای کارگران شرکتی این رقم ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

*تجمع اعتراضی کارگران مخابرات روستایی خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق ومشکلات بیمه مقابل استانداری

روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت، کارگران مخابرات روستایی خوزستان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق ومشکلات بیمه مقابل استانداری این استان در کلانشهر اهواز تجمع کردند.

یکی از کارگران تجمع کننده مخابرات روستایی خوزستان به خبرنگاررسانه ای گفت : کارکنان مخابرات روستایی خوزستان خواستار بهبود وضعیت حقوقی و معیشتی خود هستند.

وی افزود: تبدیل وضعیت نشدن کارکنان این بخش، شرایط نامطلوب بیمه و دریافت حقوق بسیار نامناسب از مواردی است که خواستار رسیدگی به آن هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد کارکنان مخابرات روستایی خوزستان ۲۴۰ نفر است،اضافه کرد: تاکنون چند بار نسبت برای رسیدگی به خواسته‌های خود تجمع و اعتراض کرده‌ایم اما کسی پاسخگو نبوده است.

وی ادامه داد: در این شرایط سخت اقتصادی و تورم، وضع معیشتی کارکنان این بخش بسیار نامناسب است .

*کارزار کارکنان  رسمی شهرداری تهران برای افزایش حقوق

از ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰،جمعی از کارکنان رسمی شهرداری تهران، کارزاری برای افزایش حقوق راه انداخته اند  که تاکنون بیش از پنج هزار نفر از کارکنان شهرداری پایتخت آن را امضا کرده‌اند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۸ اردیبهشت،این کارکنان طی نامه ای سرگشاده خطاب به زاکانی شهردار تهران نوشتند:

همانگونه که استحضار دارید حقوق پرسنل رسمی شهرداری در سنوات اخیر به میزان سایر نهادها و سازمان‌ها افزایش نداشته و برای پیوستن به نظام جامع پرداخت کشوری نیز اقدام موثری صورت نگرفته است.

 ما پرسنل شهرداری درخواست داریم:

۱- در سال جاری حقوق پرسنل به پایه سایر شرکت‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان مانند توزیع برق، گاز، بانک و… برسد.

۲- حقوق پرسنل بر اساس نظام جامع کشوری محاسبه گردد.

۳- دفترچه خدمات درمانی شهرداری مانند سنوات قبل قدرتمند و دارای اعتبار باشد.

۴- در صورت استخدام پرسنل رسمی جدید، منابع جدید برای آن در نظر گرفته شود و از عقب‌ماندگی حقوق و مزایای پرسنل موجود برای تامین حقوق استفاده نشود.

۵- مسئولان مربوطه پاسخ دهند در شرایطی که حقوق نیروهای شرکتی و‌ خدمات اداری بیش از ۵۰درصد افزایش داشته چگونه پرسنل رسمی حداکثر ۱۰درصد باید افزایش بیابد؟

بنا بهمین گزارش،این کارزار از ۱۰ اردیبهشت ماه آغاز شده است و تاکنون بیش از پنج هزار نفر از کارکنان شهرداری  تهران آن را امضا کرده‌اند.

*تجمع اعتراضی مالباختگان پروژه مسکن رضوان قم مقابل دادگستری استان

روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت، مالباختگان پروژه مسکن رضوان قم  برای اعتراض به کلاهبرداری مقابل دادگستری استان تجمع کردند وخواهان رسیدگی فوری به شکایتشان درباره پرونده کلاهبرداری شدند.

*تجمع اعتراضی دامداران استان مرکزی  نسبت به قیمت علوفه و نهاده‌ دامی و کمبودش ونرخ گوشت و شیر مقابل اداره کل جهاد کشاورزی

روز شنبه ۱۷ اردیبهشت، دامداران استان مرکزی  برای اعتراض به قیمت علوفه و نهاده‌ دامی و کمبودش ونرخ گوشت و شیر مقابل اداره کل جهاد کشاورزی این استان دراراک اجتماع کردند.

یکی از دامداران از روستای مالک آباد اراک در این تجمع  به خبرنگار رسانه ای گفت: نهاده به دست دامداران نمی رسد، از طرفی قیمت نهاده به کیلویی ۱۳هزار تومان رسیده، اما متاسفانه شیر کیلویی ۶ هزار تومان به فروش می رسد، این ضرر تا کی قرار است از جیب دامدار پرداخت شود؟

وی ادامه داد: در کدام کشور قیمت آب معدنی ۷هزار تومان و قیمت شیر ۶ هزار تومان است. کنسانتره آزاد کیلویی ۱۲ هزار تومان، کاه خرواری یک میلیون و۶۰۰ هزار تومان، یونجه خرواری ۲ میلیون تومان و ذرت علوفه کیلویی ۱۷۰ هزار تومان است.

*جان باختن کارگر زن قنادی بابل دردستگاه داغ  بر اثر کشیده شدن بداخل دستگاه داغ زن بدنبال گیر کردن لباس

روزیکشنبه ۱۸ اردیبهشت،یک کارگر زن ۴۰ ساله یک  قنادی شهرستان بابل در استان مازندران بدلیل گیر کردن گوشه لباسش بداخل دستگاه داغ زن کشیده شد وبراثر خفگی در دم جان خود را از دست داد.

*جان باختن یک کارگر در خمین براثر سقوط به چاله آسانسور

یک کارگر ۳۳ساله حین کار در یک ساختمان نیمه کاره در شهرستان خمین از طبقه چهارم به داخل چاله آسانسور سقوط کرد ودردم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate