اخباروگزارش های کارگری  ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری  ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

– چهارمین روز اعتصاب غذای اسکندرلطفی و مسعود نیک‌خواه

– چهارمین روز اعتصاب غذا اسماعیل عبدی

جان اسماعیل عبدی در خطر است

– روز سوم اعتصاب غذای ابوالفضل رحیمی شاد در همبستگی با همکار زندانی خود، اسماعیل عبدی

– اعتصاب غذا مهدی فراحی شاندیز در همراهی با اسماعیل عبدی

– پرونده ۲ فعال صنفی در استان کرمانشاه به دادگاه انقلاب کرمانشاه ارجاع شد.

– پرونده سازی برای اعضای هیئت مدیره و برخی از فعالان صنفی کانون صنفی فرهنگیان قزوین

اسامی فعالین صنفی معلم که هنوز بازداشت هستند 

– شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران:

بازداشتی تجمع ۱۱ اردیبهشت را آزاد کنید.

– دیدار جمعی از دوستان و فعالان صنفی با خانواده رسول بداقی ( کانون صنفی اسلامشهر) به مناسبت روز معلم 

دیدار جمعی از دوستان و فعالان صنفی با خانواده محمد حبیبی ( عضو هیئت مدیره کانون صنفی ایران _تهران) به مناسبت روزمعلم 

– دیدار جمعی از دوستان و فعالان صنفی با خانواده اسماعیل عبدی( عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران _تهران ) به مناسبت روزمعلم 

– حذف شارژ کارت اعتباری کارگران شرکت واحد ویژه روز جهانی کارگر، از سوی مدیریت 

– تجمع اعتراضی اهالی جمعی از اهالی منطقه کامو و چوگان کاشان نسبت به تاثیرات مخرب محیط زیستی فعالیت معدن سنگ‌ آهن در منطقه 

– مسمومیت غذایی ۲۰ کارگر در خوابگاه منطقه ساغند یزد

*چهارمین روز اعتصاب غذای اسکندرلطفی و مسعود نیک‌خواه

طی اطلاعات موثقی که به کانال شورای هماهنگی رسیده، آقایان اسکندر لطفی و مسعود نیک‌خواه، از لحظه‌ی بازداشت، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

اسکندر لطفی و مسعود نیک‌خواه از خوشنام‌ترین و صادق‌ترین فعالان کشور هستند که سالهاست برای احقاق حقوق فرزندانِ این آب و خاک تلاش می‌کنند.

امروز سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۱،سومین روز اعتصاب غذای این عزیزان است، امیدواریم که نهادهای بازداشت‌کننده، با عقلانیت با این موضوع برخورد کرده و شرایط آزادی این عزیزان را فراهم کنند.

*چهارمین روز اعتصاب غذا اسماعیل عبدی

جان اسماعیل عبدی در خطر است

در پی اعتصاب غذای اسماعیل عبدی در اعتراض به پرونده سازی ها و احکام سنگین علیه معلمان و فشار بر خانواده های معلمان و کارگران مقامات زندان مرکزی کرج کارت تلفن اسماعیل عبدی را مسدود کرده اند.امروز چهارمین روز اعتصاب غذای عبدی است او از زندان فریاد اعتراضش را بر سر ظالمان در انداخته است. اینک که او صدای همه مظلومان و بیرونیان شده است،ما هم صدای او باشیم.

*روز سوم اعتصاب غذای ابوالفضل رحیمی شاد در همبستگی با همکار زندانی خود، اسماعیل عبدی

روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت، اعتصاب غذای ابوالفضل رحیمی شاد در همبستگی با همکار زندانی خود، اسماعیل عبدی سومین روز را پشت سرگذاشت.

*اعتصاب غذا مهدی فراحی شاندیز در همراهی با اسماعیل عبدی

همراه شو عزیز تنها نمان به درد 

کاین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود.

هفته معلم یادآور مبارزات ارزنده آموزگارانی است که برای افزایش دانش و آگاهی فرزندان این سرزمین و آزادی ایران از چنگال استبداد تلاش کرده اند و در این راه متحمل هزینه های گزاف شده اند.

نظام جمهوری اسلامی با تهدید، تبعید و زندانی کردن  فعالان صنفی و سیاسی به دنبال ایجاد ترس در صفوف مردم و تداوم حکومت مستبدانه خویش است؛ در این راستا بازداشت و سرکوب معلمان دلسوز و کارگران زحمتکش در هفته اخیر آن هم در شرایطی که مردم در بدترین وضعیت اقتصادی قرار دارند، نشان از استیصال حاکمان در مواجه با اعتراضات مرد می دارد.

با این اوصاف در تنگنای  بی عدالتی ها انسان هایی دلاور با پیوستن به تشکل های اجتماعی  و جنبش مطالبه گری به میدان مبارزه با حاکمان خودکامه آمده اند تا مردم را در رسیدن به آزادی و دموکراسی یاری رسانند. یکی از آن ها معلم شجاع اسماعیل عبدی است که با اتهام سرپرستی اعتراضات مسالمت آمیز آموزگاران در کسوت دبیر کل کانون صنفی معلمان از سال ۱۳۹۴ بازداشت و زندانی شده است او پس از سال ها ایستادگی در زندان، هم اکنون در اعتراض به ظلم گسترده جمهوری اسلامی نسبت به مردم در اعتصاب غذا است.

اینجانب به عنوان فردی که خود بیش از ۱۰ سال زندانی این رژیم استبدادی هستم، در همراهی و حمایت از خواسته های قانونی و مشروع این معلم دلسوز از ۱۴ اردیبهشت اعتصاب غذا می کنم.

 بدیهی است عواقب ناشی از این اعتصاب برعهده رژیم جمهوری اسلامی است.

۱۴  اردیبهشت ۱۴۰۱

زندان مرکزی کرج

مهدی فراحی شاندیز

*پرونده ۲ فعال صنفی در استان کرمانشاه به دادگاه انقلاب کرمانشاه ارجاع شد.

در پی دستگیری‌های گسترده در سطح کشور، برخی از فعالین احضار و پرونده ۲ نفر از آن‌ها با نام‌های علی صادقی و  خان‌عزیزاسماعیلی از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه به دادگاه انقلاب شعبه ۴ ارجاع شد.

جلسه رسیدگی به پرونده این دو فعال صنفی، صبح روز پنج شنبه پانزدهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

*پرونده سازی برای اعضای هیئت مدیره و برخی از فعالان صنفی کانون صنفی فرهنگیان قزوین

در ادامه موج تهدیدها و سرکوب های جریان معلم ستیز کشور در روز و در هفته ای که به نام معلم نامگذاری شده، برای  برخی از اعضای هئیت مدیره کانون صنفی فرهنگیان قزوین و فعالان صنفی این استان پرونده سازی هایی از یک تا سه پرونده شکل گرفته است.

آقایان اسماعیل فرهنگ منش،علی بابایی،کامبیز نوروزپور،محمد رضا بهنام نژاد ،حسن آریا منش ،علی الله بخشی و خانم مریم زیرک از طریق پیامک ابلاغیه های قضایی را دریافت کرده اند.

*اسامی فعالین صنفی معلم که هنوز بازداشت هستند 

۱-رسول بداقی (تهران)

۲-محمد حبیبی (تهران)

۳-جعفر ابراهیمی ( تهران)

۴-علی اکبر باغانی (تهران)

۵-محسن عمرانی (بوشهر )

۶-محمود ملاکی (بوشهر )

۷-رضا امانی فر (بوشهر )

۸-اصغر حاجب (بوشهر)

۹-اسکندرلطفی (مریوان)

۱۰-مسعود نیکخواه ( مریوان)

۱۱-منصوره عرفانیان (مشهد)

۱۲-هادی صادق زاده (مشهد)

۱۳-لطیف روزیخواه (جلفا)

۱۴-حسین سلامی (مازندران)

۱۵-سیاوش رضایی (خرم آباد)

۱۶-ناصرشاکرمی (خرم آباد)

۱۷-دکتر ابراهیم محمودی (الیگودرز )

*شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران:

بازداشتی تجمع ۱۱ اردیبهشت را آزاد کنید.

هدیه حاکمیت در روز معلم بازداشت معلمان کنشکر صنفی از تمام نقاط کشور بود در صورت عدم آزادی معلمان بازداشت شده در روزهای آینده، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران چنانچه در بیانیه پس از دستگیری معلمان اعلام کرده بود، کنش میدانی خود را این بار گسترده تر و وسیع تر از همیشه برای حمایت از معلمان بازداشت شده در سراسر ایران برگزار می کند. معلمان ایران امیدوارند پیش از برگزاری این تجمع گسترده در حمایت از معلمان بازداشت شده و زندانی، آنان به آغوش خانواده و جامعه فرهنگیان بازگردند.

*دیدار جمعی از دوستان و فعالان صنفی با خانواده رسول بداقی ( کانون صنفی اسلامشهر) به مناسبت روز معلم 

۴شنبه ؛ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

یدار جمعی از دوستان و فعالان صنفی با خانواده محمد حبیبی ( عضو هیئت مدیره کانون صنفی ایران _تهران) به مناسبت روزمعلم 

۴شنبه ؛ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

*دیدار جمعی از دوستان و فعالان صنفی با خانواده اسماعیل عبدی( عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران _تهران ) به مناسبت روزمعلم 

۴شنبه ؛ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

*حذف شارژ کارت اعتباری کارگران شرکت واحد ویژه روز جهانی کارگر، از سوی مدیریت 

در ادامه حذف سازمان یافته و زنجیره‌ای مزایای نقدی و غیرنقدی کارگران شرکت واحد، مدیریت شرکت واحد اینبار با سوء استفاده از نزدیکی روز عید فطر و روز  جهانی کارگر، شارژ  کارت اعتباری کارگران ویژه روز جهانی کارگر را حذف کرده است. سال گذشته کارت اعتباری کارگران بمناسبت روز جهانی کارگر پانصد هزار تومان شارژ شد که این مبلغ برلی امسال می‌بایست افزایش هم می‌یافت.

سندیکای کارگران شرکت واحد خطاب به کارگران اعلام می‌کند، برای جلوگیری از روند حذف مزایا توسط مدیریت، تنها راه اتحاد و همبستگی حداکثری کارگران در سندیکا و برگزاری مداوم اعتراضات جمعی می‌باشد. همچنان که اتحاد و همبستگی کارکران و پیوستن به سندیکا در سال ۱۳۸۴ و برگزاری اعتراضات و اعتصابات، با قدرت جمعی خود افزایش حقوق و پرداخت مزایای متعدد را رقم زدیم.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نسبت به حذف مزایای نقدی و غیرنقدی کارگران، به مدیریت شرکت واحد هشدار می‌دهد و خواهان تغییر روند فعلی و برقراری تمامی مزایای کارگران می‌باشد.

*تجمع اعتراضی اهالی جمعی از اهالی منطقه کامو و چوگان کاشان نسبت به تاثیرات مخرب محیط زیستی فعالیت معدن سنگ‌ آهن در منطقه 

روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت،جمعی از اهالی منطقه کامو و چوگان بخش قمصر شهرستان کاشان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به تاثیرات مخرب محیط زیستی فعالیت معدن سنگ‌ آهن در منطقه و کاهش منابع آبی دست به تجمع زدند و خواهان تعطیلی معدن شدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،اصفهان فعالیت معدن سنگ آهن کامو در شهرستان کاشان موجب اعتراض ساکنان این منطقه شده، به‌طوری که مردم مجبور به بستن جاده منتهی به معدن شدند، چراکه بر این باور هستند که فعال بودن این معدن سبب موجب تخریب محیط زیست و کاهش منابع آبی می‌شود.

مدتی است که ساکنان منطقه کامو و چوگان بخش قمصر شهرستان کاشان نسبت به فعالیت معدن سنگ‌آهن در این منطقه و در ارتفاعات قله گرگش در رشته کوه کرکس اعتراض دارند و معتقدند فعالیت این معدن منجر به تخریب محیط زیست و کاهش شدید دِبی آب این منطقه شده و زندگی مردم و کشاورزان دو شهر کامو و چوگان، و جوشقان قالی را با خطرات جدی مواجه کرده، به‌طوری که فعالیت این معدن آثار مخرب زیست‌محیطی بر قنوات و چشمه‌های آب دارد.

کشاورزان و دامداران این منطقه چند بار اعتراض خود را به فعالیت معدن سنگ‌آهن کامو ابراز داشته‌اند و خواهان تعطیلی و برچیده شدن این معدن شده‌اند. ساکنان منطقه همچنین معتقدند که فعالیت معدن، سببِ تخریب کوه و عوض شدن مسیر آب و نصف شدن میزان آب منطقه شده است.

*مسمومیت غذایی ۲۰ کارگر در خوابگاه منطقه ساغند یزد

صبح روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت،۲۰ کارگر در خوابگاهی واقع در منطقه ساغند یزد دچار مسمئمیت غذایی شدند وبه بیمارستان منتقل شدند.

ساغند در محدوده جغرافیایی بخش خرانق  اردکان و در مسیر شهر یزد به  طبس از توابع خراسان جنوبی قرار دارد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate