اخباروگزارش های کارگری  ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری  ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

زنده باداول ماه مه روزهمبستگی جهانی کارگران علیه نظام سرمایه داری و برای دستیابی به مطالباتشان

– تجمع کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر

– سخنرانی محمود صالحی درشهر سقز به مناسبت روزجهانی کارگر

– پیام اسماعیل عبدی معلم از زندان مرکزی کرج به مناسبت اول ماه می روز جهانی کارگر و ۱۲ اردیبهشت روز ملی معلم

– اسماعیل گرامی:اول ماه مه برکارگران وزحمتکشان گرامی باد

– برگزاری مراسم روز جهانی کارگر اول ماه مه در رشت

– تجمع سراسری  فرهنگیان شاغل وبازنشسته کشوردر روز ۱۱ اردیبهشت ودر آستانه ۱۲ اردیبهشت روز معلم

– مجموعه گزارشاتی درهمین رابطه بنقل از کانال شوای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران:

‏۱- آمار و اسامی معلمان بازداشتی 

۲- گزارشی از تجمع امروز معلمان جلو مجلس

۳- گزارش یکی از معلمان در مقابل مجلس 

۴-نیروهای امنیتی با شنیع ترین برخوردها مانع از برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و روز معلم در مقابل مجلس شدند. 

۵-  گزارش تجمع امروز استان البرز طبق فراخوان شوای هماهنگی تشکل های صنفی 

۶- عزیز قاسم زاده:درب بسته خانه معلم به روی معلم در آستانه روز معلم

۷- گزارش تجمع اعتراضی انجمن فرهنگیان هرسین

۸- گزارش تجمع امروز مریوان

۹- گزارشی از تجمع یازده اردیبهشت در مریوان وضرب و شتم شعبان محمدی توسط نیروهای امنیتی

۱۰- بیانیە انجمن صنفی معلمان کوردستان (مریوان) در محکومیت یورش وحشیانه به معلمان و بازنشستگان و تجمع قانونی و مسالمت آمیز در مریوان

۱۱- گزارش تجمع فرهنگیان الیگودرز ۱۱ اردیبهشت در اعتراض به بازداشت آقای دکتر محمودی (عضو کانون الیگودرز )

۱۲- اطلاعیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در خصوص خلف وعده فرمانداری

۱۳- تجمع با شکوه معلمان دربوشهر

۱۴- افزایش فشار نهادهای امنیتی بر معلمان شهرستان بانه 

۱۵- قطعنامه پایانی تجمع ۱۱ اردیبهشت:

“هیچ جامعه‌ای فراتر از اندیشه معلمانش رشد نمی‌کند”.

۱۶- بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در خصوص وقایع روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱

۱۷- دیدار جمعی از فعالین صنفی شهرستان سقز با خانواده صلاح سرخی

۱۸- گزارش جلسه رسیدگی به پرونده رادا مردانی امروز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ساعت ۱۰ صبح درشعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان دلفان استان لرستان برگزار شد. 

۱۹- بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران (تهران) پیرامون بازداشت آقایان محمدحبیبی، رسول بداقی، جعفرابراهیمی وعلی اکبرباغانی و افزایش فشار بر معلمان و فعالان صنفی در آستانه‌ی روز معلم

+تجمعات اعتراضی روتین همزمان با روز جهانی کارگر:

۱- ادامه و گسترش تجمع  اعتراضی کارگران شهرداری شوش نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق وحق بیمه وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری

۲- تجمع اعتراضی کارگران پیمانی کشت و صنعت کارون نسبت به عدم تبدیل وضعیت و همسانسازی نشدن حقوق در مجتمع ومقابل فرمانداری شوشتر

۳- تجمع اعتراضی کارگران کارخانه سامان کاشی بروجرد نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل فرمانداری

۴- تجمع اعتراضی کارکنان بانک سپه اصفهان نسبت به طرح  اصلاح حقوق و مزایا وعدم همسان سازی حقوق مقابل استانداری اصفهان

۵- تجمع اعتراضی جمعی از داروسازان کشور نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان و وعده های توخالی مقابل سازمان غذا و دارو

۶- تجمع اعتراضی جمعی از متقاضیان مسکن ملی گچساران نسبت به وضعیت پروژه مقابل

*تجمع کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر

روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت، کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای گرامیداشت اول ماه مه روز جهانی کارگرواعلام همبستگی دست به تجمع در مجتمع زدند.

تجمع کنندگان با ایراد سخنرانی وسردادن شعارها ضمن همبستگی با اسماعیل بخشی خواهان بازگشت بکاروی شدند.

برپایه فیلم های منتشره تجمع کنندگان از جمله شعاردادند:

سیسمونی ترکی باف  سهم نوه قالیباف

گزارش رسانه ای شده:

کارگران هفت تپه به مناسبت روز کارگر و با هدف یادآوری مطالبات گردهم آمدند

کارگران هفت تپه روز یکشنبه همزمان با روز کارگر با حضور در محوطه این شرکت رسیدگی به مطالبات صنفی خود را خواستار شدند.

یکی از فعالان کارگری روز یکشنبه در جریان تجمع حدود ۴۰۰ نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در محوطه این شرکت  روز کارگر را روز همبستگی و اتحاد کارگران دانست و گفت: کارگران طرح توسعه نیشکر حدود ۲ قرن پیش یعنی از سال ۸۸۶ یک اعتراض و اعتصاب در شیکاگو  آغاز  کردند  که با اتحاد و همدلی خود  با وجود هزینه‌های زیاد از جمله اعدام،  زندانی و کشته شدن به خواسته های خود نظیر کاهش ساعت کارگری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت و افزایش دستمزد رسیدند.

ابراهیم عباسی منجزی با بیان اینکه ما داریم ثمره اعتراضات کارگری ۲ قرن پیش را می خوریم و روزی هشت ساعت کار می کنیم، افزود:  مبارزه کارگر و کارفرما برای افزایش دستمزد همچنان ادامه دارد. 

وی با اشاره به اتفاقات شرکت هفت تپه بعد از خصوصی سازی ادامه داد: فراز و نشیب‌های زیادی در هفت تپه اتفاق افتاد و پنج سال مبارزه مستمر به نتیجه رسید؛ تنها چیزی که می‌تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند اتحاد و همبستگی است.

این فعال کارگری دستاوردهای پنج ساله اعتراضات کارگری در هفت تپه را یادآور شد و گفت: خلع ید بخش خصوصی و جایگزینی با بخش دولتی با اتحاد کارگران انجام شد.

وی افزود: بازگشت به کار مطالبه گران اخراجی،  به روز شدن حقوق،  قراردادی شدن حدود ۵۰۰ نفر کارگر فصلی به قرارداد مشخص و گِل گرفتن درب شورای ضد کارگری در هفت تپه از دستاوردهای پنج سال گذشته بوده است.

 عباسی منجزی بیان کرد: طرح محدودیت اینترنت با اعتراض کارگران لغو شد زیرا اگر  اینترنت نبود دست اسدبیگی ها و دست های کثیف مافیا افشا نمی شد.

وی با بیان اینکه هفت تپه ایستاد و خصوصی سازی را لغو کرد، ادامه داد: مقابله کارگران هفت تپه برای اولین بار در ایران با یک بخش از اصل ۴۴ قانون اساسی درخصوص خصوصی سازی آغاز شد.

این فعال کارگری با قدردانی از افرادی که منافع کارگران هفت تپه را مدنظر داشتند و کنارشان ایستادند، گفت: پرونده خانم زیلابی که بدون چشمداشت در کنار کارگران و مطالبات به حق آنها ماند باید مختومه شود زیرا جرم ایشان فقط دفاع از حقوق کارگران هفت‌تپه بود.

وی افزود: کارگر هفت تپه با شعور سیاسی، اقتصادی و  اجتماعی خود درد مشترک جامعه را فریاد می زند زیرا  همه یک درد مشترک دارند و دور کردن آنها از مطالباتشان خیانت است. 

عباسی منجزی بیان کرد: بازگشت به کار اسماعیل بخشی و همسان‌سازی حقوق کارگران هفت تپه با کارگران طرح توسعه نیشکرو ایجاد تشکل مستقل کارگری که هوای کارگر را داشته باشد و ضد کارگر عمل نکند از جمله مطالبات محقق نشده کارگران هفت تپه هستند. 

وی با بیان اینکه اعتراضات کارگران هفت تپه  دستاوردهای فرامنطقه‌ای نیز داشته است، افزود: کارگران در تولید، صنعت، پوشاک، زیرساخت‌ها و ایجاد کارخانه نقش مهمی دارند.

فعال کارگری هفت تپه دفاع از حق آبه شرکت و هورالعظیم را از دیگر مطالبات فرامنطقه‌ای کارگران هفت تپه عنوان کرد و گفت:  اولین نقطه که از بی‌آبی هورالعظیم بواسطه فقر و بیکاری و ریزگرد متضرر می‌شد هفت‌تپه بود که با اتحاد کارگران به نتیجه رسید.

 یوسف بهمنی  یکی دیگر از فعالان کارگری هفت تپه نیز در جریان این تجمع گفت: بذر  مطالبه‌گری کارگران هفت‌تپه از سال ۸۶ کاشته شد، در سال ۱۴۰۱ به اوج بلوغ خود رسید و امروز کارگران نتیجه کارشان را با اتحاد و خرد جمعی می گیرند.

وی افزود: همه پایه کار ایستاده‌اند و بخش خصوصی را خلع ید و به اهلش که طرح توسعه صنایع جانبی است واگذار کردند.

بهمنی اظهارداشت: اکنون ۲۴ هزار تن شکر استحصال، چهار هزار هکتار گندم و ۸۰۰ هکتار کلزا کشت شده و شرکت در مسیر درست قرار گرفته است البته کاستی‌هایی وجود دارد که به خاطر آنها خواهیم ایستاد و از آنها دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: مصوبه شورای تامین این است که بدهی‌های قبلی و فعلی پرداخت شوند و با وجود اینکه در حال حاضر هیچ بدهی برق، گاز و بیمه ای نداریم ولی برق قطع می‌شود و میزان آب شرکت به هشت متر رسیده است.

این فعال کارگری با بیان اینکه جاره بهای مناطق مسکونی هفت تپه زیاد است، گفت: طرح سختی و زیان آور باید شامل حال کارگران هفت تپه  نیز شود زیرا این کارگران در بدترین شرایط آب و هوایی کار می‌کنند.

وی در پایان خواستار بازگشت به کار سماعیل بخشی کارگر اخراجی هفت تپه شد.

*سخنرانی محمود صالحی درشهر سقز به مناسبت روزجهانی کارگر

امروز یکشنبه ۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰محمود صالحی به مناسبت روزجهانی کارگر در خیابان امام خمینی سقز با حضور مامورین لباس شخصی و نیروی انتظامی شروع به سخنرانی کرد و معترض به بیکاری و نابرابری حاکم بر جامعه بود و این مراسم مورد استقبال مردم زیادی قرار گرفت؛

شایان ذکر است که مامورین از مردم خواستار بودند که محل را ترک کنند اما مردم تا پایان مراسم به سخنرانی محمود صالحی گوش فرا دادند.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*پیام اسماعیل عبدی معلم از زندان مرکزی کرج به مناسبت اول ماه می روز جهانی کارگر و ۱۲ اردیبهشت روز ملی معلم

فرا رسیدن روز جهانی کارگر و روز ملی معلم در ایران یاد آور فعالیت های مستمر کنشگران صنفی برای بهبود وضعیت معیشتی و ارتقا جایگاه کارگران و معلمان از گذشته تا به امروز است و آنان همچنان در تنگنای بی عدالتی ها با تشکیل اتحادیه های مستقل برای نیل به اهداف قانونی و رسیدن به حقوق پایمال شده خود تلاش می کنند.

احضار، تهدید و زندان هرگز نتوانسته آنان را از تلاش های بی وقفه برای رفع نابرابری ها فارغ از قومیت، جنسیت و مذهب و ایجاد آموزش و پرورشی رایگان و برابر دور کند.

اول ماه می فرصتی برای یادآوری این موضوع است که جهان پیرامون ما به همان اندازه که ندای آزادی سر داده باید شیفته عدالت باشد در جهان کنونی بسیاری از مردم زحمتکش از ابتدایی ترین حقوق محروم هستند در حالی که فقر به صورت گسترده و فزآینده در جهان تکسیر شده و بخش بزرگی از ثروت دنیا در انحصار عده ایی خاص قرار دارد، در چنین شرایطی کارگران برای احقاق حق خود و برهم زده مناسبات ناموزن و ظالمانه دست ازمبارزه نمی کشند و معلمان نیز که الگوی تغییر و عدالت خواهی در هر سرزمینی برای از میان بردن این همه نابرابری ها در حیطه های آموزشی و انسانی به حکم وظیفه معلمانه خویش هر دو روز را گرامی میدارم تا تحقق رویای عادلانه تسریع یابد. امید میرود تلاشهای ارزنده و گسترده تر آن موجب همبستگی زحمت کشان و غارت بیشتر ملت ها توسط نظام های استبدادی شود.

در ایران تشکل های مستقل معلمان و کارگران مانندکانون های عضو شورای هماهنگی صنفی معلمان سراسر ایران، سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد تهران، سندیکای نیشکر هفت تپه و اتحادیه آزاد کارگران ایران مدت هاست توسط حکومت سرکوب میشوند و تاکنون صدها معلم و کارگر عضو این تشکل ها، توسط نهادهای امنیتی مانند وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران بازداشت و با اتهاماتی واهی مانند اغدام علیه امنیت کشور در دادگاه هایی فرمایشی محاکمه و سپس زندانی شده اند.

بدیهی است تلاش های این عزیزان زحمت کش، انیت کسانی را به خطر می اندازد که در شرایط نابسمان اقتصادی، مشغول ثروت اندوزی اند و در حالی که مردم برای تهیه حداقل های معیشتی در رنج اند، با گرفتن تصمیمات سیاسی نادرست موجب انزوای بین المللی ایران و فشار مضاعف بر مردم شده اند.

اینجانب ضمن گرامی داشت روز جهانی کارگر و روز ملی معلم و اعلام همبستگی با زحمتکشان سراسر دنیا از تلاش های ارزنده نهادهای حقوق بشری و سازمان های بین المللی مستقل همچون سازمان عفو بین الملل، امنستی(Amenesty)، سازمان جهانی کار(Ilo)، آموزش بین الملل (EI)، فدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری(IPO)،برای بهبود کیفیت معیشتی، منزلتی و آموزشی مردم جهان سپاسگزارم و از آنان میخواهم که شرایط دشوار معلمان و کارگران ایران را با دقت پیگیری کنند و از جمهوری اسلامی درباره ظلم مضاعف به معلمان و کارگران زندانی توضیح بخواهند. امیدوارم معلمان و کارگران با پیوستن به تشکل های صنفی مستقل جنبش مطالبه گری را در رسیدن به حقوق واقعی و قانونی خود یاری رسانند.  

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

 زندان مرکزی کرج

*اسماعیل گرامی:اول ماه مه برکارگران وزحمتکشان گرامی باد

اول ماه مه برابر با یازده اردیبهشت روزی می باشد که کارگران جهان دست در دست هم درمقابل صف سرمایه داران وحکومتهای حامی آنان ایستاده تا قدرت خود را نشان دهند واز حق وحقوق خود دفاع نمایند.

اگر بخواهیم چند کشور انگشت شما را نام ببریم که کارگران آنها بدترین شرایط کاری و زندگی را دارند، یکی از آنها کشور ما ایران است.

بیش از چهل وسه سال است که هر روز وضع زندگی کارگران وزحمتکشان بدتر وبدتر می شود.

کارخانجات و شرکتها یکی پس از دیگری تعطیل می شوندو با تعدیل نیرو ، کارگران دسته دسته به خیل جمعیت بیکاران افزوده می شوند که با کارهای کاذب و درآمد پایین امرار معاش می کنند.

جوانان آماده به کار درخانه ی والدین خود با بیکاری بسر می برند.هیچگونه بیمه بیکاری برای این کارگران بیکار نیست واز طرف حکومت فقط تبلیغات است ، تبلیغات است و تبلیغات….

در چنین شرایطی که عرصه برکارگران تنگ شده است ، اوضاع برای کارفرمایان وپیمانکاران بهتر است به طوری که به راحتی اخراج می کنند یا حقوق چندین ماه را پرداخت نمی کنند ویا حتی حق بیمه واریز نمی کنند.

کارگران بازنشسته (بازنشستگان ، ازکارافتادگان ومستمری بگیران ) با افزایش حقوق های سلیقه ای دولت ها رو به رو هستند نه با افزایش حقوق های متناسب با نرخ تورم ! که این خود نشان می دهد که هر روز بیشتر از روز قبل به زیر خط فقر فرو رفته و می روند.

درکشور ما بیکاری ، گرانی ، تورم وصدها معضل اجتماعی دیگرگریبانگیر کارگران شده اند که عامل اصلی آنهارا نباید سرمایه داران دانست بلکه عامل اصلی مافیاهای کوچک وبزرگی هستند در حکومت ، که با حقوق های نجومی ، اختلاس ، دزدی ، غارت واجرای سیاستهایی که با منافع شان منطبق است ثروت این مملکت و دسترنج کارگران وزحمتکشان را به یغما می برند.

ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر باید تاکید کرد که کارگران شاغل، بیکار وبازنشسته تنها با اتحاد خود می توانند از این شرایط فلاکت بار رهایی یابند.

اسماعیل گرامی           زندان تهران بزرگ            ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱برابربا ۱ می ۲۰۲۲

*برگزاری مراسم روز جهانی کارگر اول ماه مه در رشت

روز جمعه نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ مراسمی به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر در رشت برگزار گردید . در این مراسم ابتدا با بیان تاریخچه این روز يكي از فعالين كارگري به ریشه ها و علل ” حوادث کارگری ” پرداخت. او با اشاره به تاريخچه چهار آپريل كه روز عليه حوادث كار نام گرفته است، نگاهي به آمار حوادث كار در كشورهاي مختلف سرمايه داري كرده و اعلام كرد حوادث كار در تار و پود سرمايه داري تنيده شده است و هيچ كشوري از آن مصون نيست. هر چند در برخي كشورها همچون چين اين آمار به شدت نگران كننده است. اين فعال كارگري در ادامه با اشاره به آمار رسمي روزانه ٥ حادثه كار منجر به فوت در ايران، تاكيد كرد كارگران بخش ساختماني در معرض بيشترين ميزان حوادث كار هستن.

در ادامه مطلبي درباره ي شرايط پرستاران در ايران خوانده شد. در اين مطلب با اشاره به تفاوت فاحش نسبت پرستار به بيمار در ايران با استانداردهاي جهاني كه فشار سنگين كار براي پرستاران كه عمدتا زنان هستند را در پي دارد، به وضعيت متزلزل شغلي پرستاران پرداخته شد. 

سخنران بعدي مراسم يكي از فعالين بازنشستگان بود كه در سخنان خود نگاهي داشت به مسيري كه جنبش بازنشستگان از آغاز تا كنون طي كرده است، او  فراتر رفتن از خواست تطبيق حقوق بازنشستگان با ميزان تورم، و طرح تناسب حقوق بازنشستگي با سبد معيشت را نشانه اي از بلوغ اين جنبش شمرده و خواهان فراگير شدن اين خواست ميان ديگر اقشار طبقه كارگر شد.آخرين سخنران مراسم يكي از فعالين جنبش معلمان بود كه سخنان خود را با نگاهي به تاريخچه روز معلم و اينكه چگونه اين روز پس از انقلاب ٥٧ مصادره شد، شروع كرد و در ادامه به اعتراضات متشكل معلمان و روند سياسي شدن مطالبات و فراتر رفتن از خواسته هاي صنفي پرداخت. او با تاكيد بر اهميت شعارهاي ضد خصوصي سازي در ميان معلمان، خواهان پرداختن به مطالبات ديگر اقشار معلمان همچون معلمان مهد كودك، نهضت سواد آموزي،خريد خدمت و معلمان مدارس غير دولتي، شد. او همچنين به جاي خالي مطالبات خاص زنان از جمله خواست تعلق گرفتن حق عايله مندي وحق بيمه تكميلي براي اعضاي خانواده اشاره كرد. در قسمت پایانی برنامه با مشارکت همه شرکت کنندگان ،  مسایل مختلف جنبش کارگری از جمله مسئله زباله  سراوان گیلان به بحث و بررسی گذاشته شد . 

” کمیته برگزای مراسم روز جهانی کارگر اول ماه مه / اردیبهشت  ۱۴۰۱ – گیلان ”         

*تجمع سراسری  فرهنگیان شاغل وبازنشسته کشوردر روز ۱۱ اردیبهشت ودر آستانه ۱۲ اردیبهشت روز معلم

روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت روز همبستگی جهانی کارگران و در آستانه ۱۲ اردیبهشت روز معلم، بدنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در ده ها شهر فرهنگیان شاغل وبازنشسته دست به تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش زدند.

تجمع کنندگان بابرافراشتن پلاکاردها ودست نوشته ها، سردادن شعارها،ایراد سخنرانی وقرائت قطعنامه ضمن گرامیداشت روز معلم خواهان همسان‌سازی حقوق ‌بازنشستگان مبتنی‌ بر قانون مدیریت خدمات کشوری،اجرای رتبه‌بندی‌شاغلان حداقل هشتاد درصد حقوق‌هیات‌علمی،آموزش رایگان وپایان دادن به برخورد های امنیتی با فرهنگیان کنشگر واذیت وآزارشان و آزادی معلمان زندانی شدند.

گزارش ها،فیلم ها وتصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از ایجاد جو امنیتی و رعب و وحشت در تعدادی از شهرها وحمله نیروهای امنیتی،طلاعاتی،بسیجی ونیروی انتظامی به تجمع کنندگان وضرب وشتم آنها وبازداشت تعدادی از فرهنگیان کنشگر می باشد.

در تهران با کنترل شدید و بازداشت ها از سرصبح مانع ازبرپایی تجمع مقابل مجلس شدند و جمعی از فرهنگیان شاغل وبازنشسته دست به تجمع دریکی از پارک های تهران در اطراف مجلس زدند.

تهران،تجمع درپارک:

قزوین:

کرمانشاه:

شعارها:

فریاد فریاد از این همه بیداد

فرهنگی داد بزن حقت رو فریاد بزن

معلم زندانی آزاد باید گردد 

بداقی، حبیبی آزاد باید گردد

اصغری، همتی، نعمتی آزاد باید گردد

صلاح سرخی آزاد باید گردد

معلم، کارگر، دانشجو  اتحاد اتحاد

نه تسلیم نه سازش قانون بدون کاهش

آموزش رایگان حق فرزند ایران

اجرای همسانسازی حق مسلم ماست

سیستم آموزشی تسلیت تسلیت 

رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو

رئیسی بی سواد این آخرین پیام است جنبش فرهنگیان آماده قیام است 

ننگ ما ننگ ما وزیر الدنگ ما

یه سیسمونی کم بشه مشکل ما حل میشه 

*مجموعه گزارشاتی درهمین رابطه بنقل از کانال شوای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران:

‏۱- آمار و اسامی معلمان بازداشتی 

🔺لنگرود:

صفر رمضانی

دکتر اسدی

🔺بوشهر:

محمد خواجه 

یوسف صیادی

حمید خجسته

اردشیر صیادی 

فریدون شفیعی

محمود ملاکی 

محسن عمرانی

دکتر امانی فر 

اصغر حاجب 

محمد‌رضا اکبری 

🔺مریوان: (بازداشت‌ها چهار بامداد و با حمله به منزل) 

مسعود نیکخواه

اسکندر (سوران) لطفی

جبار دوستی 

مهدی تفسیری

🔺سقز:

صلاح سرخی

🔺تهران: (بازداشتها ساعت ۶ صبح و حمله به منزل)

علی‌اکبر باغانی

رسول بداقی

محمد حبیبی

جعفر ابراهیمی

قاضی پور

🔺مشهد

منصوره عرفانیان 

هادی صادق زاده

🔺جلفا

علی حاجی 

🔺اراک:

فاطمه بهمنی

🔺الیگودرز:

دکتر محمودی

🔺همدان:

رضا مسلمی 

این لیست به روزرسانی و تکمیل می‌شود.

۲- گزارشی از تجمع امروز معلمان جلو مجلس

ساعت ده و نیم با ورود به میدان بهارستان  و رسیدن به ضلع شرقی میدان، با حجم عظیمی از ماموران امنیتی مواجهه شدیم، که در فواصل کمتر از یک متر آرایش گرفته و مانع از هر گونه تجمع یا توقف می شدند و این آرایش نظامی تا نزدیکی های پل چوبی با شدت بیشتر ادامه داشت، دور میدان توپ خانه تجمع های کوچکی از  طیف های جوانان و بازنشستگان مشاهده می شد، که ظاهرا موفق به رفتن درب مجلس نشده بودند. در این بین عمدتا زن‌ها مشاهده می شد. 

مقابل سازمان برنامه بودجه و خروجی مترو تراکم بیشتری از نیروهای سرکوب انتظامی و لباس شخصی ها مشاهده می شد و جو به شدت متشنج و امنیتی بود،لباس شخصی‌ها تمام کسانی که داخل پارک و روی نیمکت ها حتی به صورت انفرادی نشسته بودند را مورد بازخواست قرار داده و بعضا از آن‌ها کارت شناسی می‌خواستند. 

جلوی درب خروجی مترو تعدادی از ماموران مردم خارج شده را به سمت خروجی ای غیر از درب شمالی بهارستان شمال میدان توپخانه هدایت می کردند.

 یک نفر خانوم به واسطه ۶ الی ۷ نفر مامور زن محاصره شده بود و دستگیر شد.

 حجم ماموران سرکوب از همه ی طیف‌‌های ناجا و اطلاعات و اطلاعات سپاه و لباس‌شخصی‌ها  به قدری زیاد بود که به واقع امکان حتی قدم زدن مقابل درب شمالی مجلس و پارک مقابل سازمان برنامه بودجه نبود. طیف هایی از پلیس NPO داخل پارکینگ رو به روی درب شمالی بهارستان استتار کرده و آماده باش بودند.

۳- گزارش یکی از معلمان در مقابل مجلس 

صحنه دستگیری برخی همکاران، امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت خیلی فجیع بود.

 یکی پیراهنش پاره و خودش زخمی شد. یک همکار خانم، چهاردست و پایش را گرفته به زور وارد ون نیروی پلیس کردند. وسایلی که در دستش بود شکست و پراکنده و دستش زخمی شد.

به قرارگاه پلیس امنیت که رسیدیم تعداد بیشتری دیدیم. شاید ۵۰ نفر بودیم. شاغل و بازنشسته، تعدادی کنش‌گر کارگری و یک دانشجو، عابران دستگیر شده، دو راننده تریلی، و کاسب هم کنار ما بودند. تور ماموران، صید فراگیر کرده بود. 

همه بازداشت شده ها که عموما سالمند بودند باید در حیاط و پناه اندکی سایه و آفتاب انتظار می کشیدند. حتی برای دستشویی رفتن هم چالش زیاد بود. سرانجام از ساعت ۱۳ کم کم همکاران را فراخواندند تا مراحل بازجویی و عکس گرفتن و سرانجام تعهد ( کارهایی که ثابت کند پلیس امنیت و ماموران لباس شخصی، مفید هستند) سپری شد.

 یکی یکی همه آزاد شدند به جز ۲ تا ۵ نفر که به طبقات بالا برده شدند. 

 یکی از همراهانی که آزاد نشد، آقای قاضی پور همکار بازنشسته و دیگری  آقای اکبری فعال کارگری بودند.

۴-نیروهای امنیتی با شنیع ترین برخوردها مانع از برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و روز معلم در مقابل مجلس شدند. 

کافی است چند گزارش میدانی از  لشکرکشی نیروهای امنیتی تهیه شود تا  میزان هراس حاکمیت از یک تجمع مسالمت آمیز مشخص شود. دیر نیست این آدمک های بی اراده ای را که وادار می کنید در برابر کارگر و معلم و بازنشسته صف آرایی کنند بدترین سرنوشت را برای مردم رقم بزنند چون شما اول از همه این ها را از انسانیت تهی کرده اید. جوانکی که یک مرد مسن را در خیابان جلوی مردم هل می دهد و می دواند در واقع دارد زمینه ی بدترین خشونت ها را در جامعه فراهم می کند.

خواسته های کارگران، معلمان و بازنشستگان چیست که شما را این قدر می ترساند؟ چرا باید در برابر این مطالبات حق طلبانه این همه لباس شخصی و پلیس را به خیابان گسیل کنید؟چرا دست هر آدم مجهول الهویه ای یک دوربین حرفه ای داده اید که از رهگذر و عابر و پیر و جوان فیلم و عکس تهیه کند؟ این چه رسم است که  این کانال های نان مفت خوری را به روی یک مشت مزدور باز گذاشته اید؟  شما اگر دارای این همه نیرو و امکانات انتظامی هستید چرا هر روز از یک جایی طبل بدنامی و رسوایی و دزدی و اختلاس به صدا در می آید؟ شما که هر تشکل و اتحاد و ائتلافی را با زور و خشونت و اگر نشود با حیله و ترفند بر هم می زنید، شما که تمام قدرت و ثروت مملکت در چنگال های کثیف خود گرفته اید و از آن نه برای رفاه مردم که برای ساکت کردن آنان سوء استفاده می کنید. باید بدانید شما اولین حکومتی نیستید که از منتهای زور و سرکوب برای خفقان استفاده کرده است ولی اگر چنین روش هایی نجات دهنده ی دیکتاتوری و استبداد و استثمار بود نوبت به شما نمی رسید و قدرت در دست همان حاکمان قبلی می ماند. به خواب هم نمی دیدید که چهل و سه سال پس از داغ و درفش و سرکوب روزمره و در فلاکت نگاه داشتن همگان باز هم  مردمی پیدا شوند که برای احقاق حقوق خود به خیابان بیایند ولی می آیند و این همان کابوس شماست. ترس تان از این است که چرا هر چه دستگیر و توقیف می کنید و عکس و فیلم تهیه می کنید و تعهد می گیرید و  تهدید می کنید باز هم مجبورید هر هفته این همه نیروی ضد شورش به خیابان بفرستید. پاسخ روشن است: آمدن به خیابان حق ما است، خیابان بخشی از سکونتگاه ما است، شاید امروز بتوانید مانع از تجمع ما بشوید ولی فردا و فرداهایی هم هست و ما هم هستیم. 

بشر در اثر گذشت زمان و کسب تجربه  واجد عقلی تاریخی  شده است  و پس از فراز و نشیب های بسیار و جنگ و خونریزی و شکست و پیروزی دریافت که  سرنوشت خویش را باید خود رقم بزند و آن گاه دست به کار شد تا آینده ی خود را به دست خود تغییر دهد و با بروز مشکل چاره ی آن را بیابد وضعیت کنونی کارگر و معلم و بازنشسته و زحمتشکان هم از این قاعده ی کلی مستثنا نیست و ما راه خود را با همه دشواری ها و مشکلات طی خواهیم کرد.    

گرامی باد اول ماه مه!

شرمسار باد آنان که خیابان را  از کارگر و معلم و بازنشسته و زحمتکش دریغ می کنند!

یک بازنشسته

۵-  گزارش تجمع امروز استان البرز طبق فراخوان شوای هماهنگی تشکل های صنفی 

۱۴۰۱/۲/۱۱

تجمع راس ساعت ۱۰ صبح برگزار شد؟ معلمان به تدریج اضافه شدند، متاسفانه  تعداد نیروی انتظامی بسیار پررنگ بود وافراد لباس شخص چه آقا و چه خانم تعداشان آنقدر زیاد بود که کاملا می شد آنها را تشخیص داد متاسفانه بدترین حرکت مربوط به خود مدیر کل آموزش وپرورش بود که در زمان سخنرانی پیشکسوت محترم وبازرس کانون صنفی البرز آقای ایرانژاد صدای بلند گوهای اداره را آنقدر زیاد کردند تا تجمع را برهم بزنند جالب اینجا بود، آنها زمانی که از بیانات رهبری صحبت می شد دقیقا چنان بلندگو را زیاد می کردند که کاملا توهین به نظر می آمد ومعلم های فرهیخته متوجه آن بودند.

فردی به نام حجرگشت که مثلا ریاست اداره کل البرز رادارند و فردی دیگر به نام حسینی ریاست حراست را یدک می کشند، با این رفتارشان توهین هم به معلمان بود و هم به مقدساتی که  خودشان مثلا قبول دارند.

بنابراین معلم ها مجبورشدند به شکل راهپیمایی به سمت بالای اداره بروند تا بتوانند بیانیه را بخوانند تا شنیده شود 

روی سخن ما به این افراد است روزی خواهد رسید که باید در محکمه عدالت جوابگوی این رفتارهای مشمئز کننده خودشان باشند.

۶- عزیز قاسم زاده:درب بسته خانه معلم به روی معلم در آستانه روز معلم

امروز یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ معلمان کنشگر  استان گیلان در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران طبق روال مرسوم و معمول در محوطه ی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان جمع شدند اما درست در آستانه روز معلم درب اداره کل را به روی معلمان حاضر بستند و مانع انجام مراسم بزرگداشت روز ملی مقام معلم در خانه معلمان شدند.

متاسفانه امروز برای دستگیری معلمان ون هایی آماده کرده بودند که خوشبختانه با هوشیاری معلمان حاضر این اتفاق نیفتاد و کسی دستگیر نشد.

تجمع امروز معلمان در سراسر کشور و از جمله در رشت نشان داد که مطالبات چنانچه به تکرار گفته ایم  قائم به مطالبه است و نه شخص و تا زمانی که عزمی جدی در حاکمیت برای برآورده کردن خواسته های به حق و قانونی معلمان وجود نداشته باشد، اعتراضات به قوت خود باقی خواهد بود.

چنانچه دستگیری کنشگران صادق و متعهد جامعه معلمان ایران یک روز قبل از تجمع روز معلم  آقایان رسول بداقی،محمد حبیبی،جعفر ابراهیمی،علی اکبر باغانی،سوران لطفی و مسعود روزیخواه تاثیری در اراده معلمان حق خواه ننهاد و امروز معلمان در اقصی نقاط کشور حضور خود را اعلام کردند و همچنان بر خواسته های خود از جمله اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و دفاع از آموزش رایگان و آزادی معلمان زندانی تاکید ورزیدند.در عین حال معلمان حق طلب ایران فراموش نمی کنند که برای خواسته های قانونی و مشروع خود در روز معلم لابد برای حفظ شان و کرامت آنان!!!! که در بنگاه بانگ و رنگ رسانه های میلی، ادعایش را دارند، طراحی سرکوب در این کشور می چینند.

۷- گزارش تجمع اعتراضی انجمن فرهنگیان هرسین

فرهنگیان ارجمند، اولیای محترم، دانش‌آموزان عزیز

امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ انجمن فرهنگیان هرسین، همزمان با گرامیداشت مقام معلم و بزرگداشت روز جهانی کارگر، علی رغم بازداشت ها، احضارها، وتهدیدات مذبوحانه ی دشمنان عقلانیت، برابری خواهی و رهایی بخشی و ایجاد ترس و ارعاب در بدنه‌ی آموزش و پرورش و تهدید همکاران شاغل خصوصاً بانوان آگاه و دلیر شهرمان به اخراج و زندان از طریق مدیران نابخرد آموزش و پرورش. تجمع اعتراضی به وضعیت بحرانی آموزش، ناکارآمدی وزیر آموزش و پرورش و گمارده های وی در رأس ادارات آموزش و پرورش همچنین جلوگیری از کالایی شدن آموزش، اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان سازی حقوق بازنشستگان، امنیت شغلی نیروهای آموزشی، بازگرداندن سرمایه غارت شده ی صندوق  ذخیره بازنشستگان، بازگشت به کار معلمان اخراجی، آزادی بی قید و شرط معلمان شریف زندانی و بازداشت شده، توقف پرونده سازی ها و احضار فعالان صنفی،حق تشکل یابی مستقل و اجرای کامل قانون رتبه‌بندی، برگزار نمودند .

ما فرهنگیان، قاطعانه و از روی آگاهی اعلام می داریم تا رسیدن به مطالبات قانونی و منطقی خود خیابان را رها نخواهیم کرد.

انجمن صنفی فرهنگیان هرسین.

یازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱

۸- گزارش تجمع امروز مریوان

گارد ضد شورش و سپاە مقابل آموزش و پرورش مریوان را بە شدت محاصره  کردند و با معلمین درگیر شدند.

این نیروها با معلمین درگیر شدند و تاکنون دو نفر از معلمین کە توسط  نیروهای امنیتی حاضر در مقابل اداره کل  مورد ضرب و شتم قرار گرفتە اند آقایان آرام قادری و آرام محمدی جز معلمانی هستند که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

همچنین تاکنون هویت پنج نفر دیگر کە بازداشت شدە اند برای ما شناسایی شدە اند کە بە ترتیب زیر است:

۱- شعبان محمدی

۲- اسکندر لطفی 

۳- جبار دوستی

۴- مسعود نیکخواە

۵- مهدی تفسیری

لازم بە ذکر است آرام قادری کە امروز مورد ضرب و شتم قرار گرفت برای مدتی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

۹- گزارشی از تجمع یازده اردیبهشت در مریوان وضرب و شتم شعبان محمدی توسط نیروهای امنیتی

در آغاز جو امنیتی حاکم بود و سپس ماموران به آقای آرام قادری حمله کرده و ایشان را زخمی و بازداشت کردند، آقای ارکان صائب را با باتوم و شوکر زدند به خانم سعدی حمله ور شدند و گوشی ایشان را ربودند و از ایشان بابت عودت گوشی و آزادی تعهد گرفتند. 

اقای امید رشیدی را به باد کتک گرفتند و ایشان را نیز دست بند زدند و بردند .

آقای مبارکشاهی را زدند و قصد داشتند که ایشان را بازداشت کنند که با مقاومت همکاران مواجه شدند و ایشان را رها کردند.

سپس چندین بار سعی کردند تحسین مصطفی، صالح حبیبی و شعبان محمدی را بازداشت کنند که با مقاومت سخت همکاران مواجه شدند در نهایت چندین نفر لباس شخصی به تحسین مصطفی حمله کرده و ایشان را به طرز وحشیانه ای کتک زدند و گوشی ایشان را ربودند با همت همکاران تحسین مصطفی را از دست آنها رها شد .

در نهایت وساطت همکاران برای پس گرفتن گوشی همکاران میسر نیفتاد و آقای شعبان محمدی را به داخل یک مغازه برده در را بستند و به ایشان شوکر و باتوم تا سرحد مرگ زدند و ایشان را بازداشت کردند.

۱۰- بیانیە انجمن صنفی معلمان کوردستان (مریوان) در محکومیت یورش وحشیانه به معلمان و بازنشستگان و تجمع قانونی و مسالمت آمیز در مریوان

تجمعات سراسری معلمان ایران نسبت به وضعیت نامناسب معیشت معلمان و بازنشستگان و ندای عدالتخواهی در طول سالیان متمادی به صورت کاملا مدنی و مسالمت آمیز و قانونی بنا بر اصل ۲۶ قانون اساسی برگزار شده ولی متاسفانه همچنان مورد بی توجهی حکومت بوده و عملا تصمیماتی عادلانه از طرف حاکمیت اتخاذ نشده است.

امروز ۱۱ اردیبهشت، فرهنگیان مریوان و سروآباد در آستانه عید سعید فطر و روز بزرگداشت معلم، همراه با سراسر کشور همانند تجمعات قبلی قصد تجمع قانونی و مسالمت آمیز در مقابل اداره آموزش و پرورش مریوان را داشتند تا بار دیگر مطالبات خود را در خصوص معیشت عادلانه برای معلمان و بازنشستگان و آموزش رایگان فریاد بزنند. 

متاسفانه امروز از همان اوایل صبح، نیروهای نظامی و امنیتی در قالب نیروهای انتظامی، اطلاعاتی، ضد شورش، لباس شخصی و نیروهای ویژه نقابدار در حجمی گسترده و چند صد نفری با آرایشی نظامی و جنگی تمامی خیابانها و کوچه های اطراف اداره آموزش و پرورش مریوان را تسخیر کرده و به حضور و عبور فرهنگیان و حتی عابران پیاده مشکوک شده و با حمله و یورش به معلمان و بازنشستگان آنان را با مشت و لگد و باتوم و شوکر، مورد ضرب و شتم و هتاکی و فحاشی قرار دادند. در برخورد وحشیانه و غیر قابل انتظار مامورین گاها ناشناس و نقابدار چندین نفر از همکاران فرهنگی با سر و دست و پای زخمی و با حداکثر فشار و زور فیزیکی دستگیر شده و موبایل و تلفن شخصی دهها همکار فرهنگی به زور و کاملا غیر قانونی، از سوی این مامورین تسخیر و ضبط شدند. لازم به ذکر است تعدادی از همکاران فرهنگی با تهدید و تعهد اجباری به قبول برعهده گرفتن اغتشاش آزاد شده ولی تعداد زیادی تلفن همراه آنان همچنان در تصرف غیرقانونی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی است. همچنین دو عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کوردستان (مریوان) آقای مسعود نیکخواه و اسکندر (سوران) لطفی از شب گذشته با یورش ماموران به منزل شخصی ایشان و ضبط وسایل الکترونیک شخصی آنان، همچنان در مکانی نامعلوم دستگیر و در بازداشت می باشند. 

انجمن صنفی معلمان کوردستان (مریوان) ضمن محکوم کردن این یورش بر مطالبات قانونی فرهنگیان تاکید داشته و استفاده از زور و برخورد مبتنی ضرب و شتم بی رحمانه و هتاکی و فحاشی نسبت به معلمان، بازنشستگان و بانوان فرهنگی را به شدت محکوم می کند و خواستار آزادی آقایان:

مسعود نیکخواه و اسکندرلطفی هستیم.

یورش و بی حرمتی مامورین نقابدار و لباس شخصی به حدی وقیحانه بود که به زور و کاملا غیرقانونی وارد محوطه اداره آموزش و پرورش شده و با تسخیر  اداره آموزش و پرورش، معلمان و همکاران فرهنگی را مورد ضرب و شتم و تهدید و بی احترامی قرار دادند. در این مورد ناکارآمدی و بی مدیریتی، ریاست و حراست آموزش و پرورش مریوان در اهانت و هتاکی به ساحت آموزش و پرورش مریوان غیر قابل قبول و نابخشودنی است.

ما ضمن تشکر و ارج نهادن تعداد زیادی از معلمان و بازنشستگان مریوان و سروآباد در خصوص حضور و همراهی شما با شورای هماهنگی تشکلهای صنفی کشور، همراه شما بر پیگیری مطالبات عدالتخواهانه فرهنگیان بیش از گذشته راسخ و ثابت قدم هستیم و در این راستا خواستار حمایت جامعه فرهنگی سراسر کشور و تشکلهای صنفی هستیم. 

ما معتقدیم که عامل اصلی ناامنی و بی نظمی امروز شهر مریوان شیوه برخورد نابخردانه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و لباس شخصی ها بوده و شورای تامین شهرستان و شخص فرماندار به عنوان مسئول شورای تامین و نماینده عالی رتبه حاکمیت در مقابل ضرب و شتم و هتاکی به فرهنگیان مسئولیت مستقیم داشته و باید ضمن برخورد قاطع و قانونی با مسببان ناامنی در مقابل اداره آموزش و پرورش از جامعه فرهنگی و آموزش و پرورش به صورت رسمی عذرخواهی نماید.

انجمن صنفی معلمان کوردستان (مریوان) به عنوان تشکلی صنفی و قانونی به حاکمیت توصیه می کند به جای برخوردهای خشن، ادعای و سرکوب و دستگیری معلمان و بازنشستگان به مطالبات فرهنگیان که همان مطالبات آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان و دانش آموزان است توجه کند که جزء وظیفه ذاتی و قانونی خود است. به حاکمیت توصیه می شود که بیشتر از این جامعه فرهنگی و فضای عمومی جامعه و آموزش و پرورش را متشنج نکرده و تصمیمات امنیتی و نظامی را جایگزین تصمیمات سیاسی و مدیریتی قانونی نکند.

انجمن صنفی معلمان کوردستان (مریوان)

۱۴۰۱/۲/۱۱

۱۱- گزارش تجمع فرهنگیان الیگودرز ۱۱ اردیبهشت در اعتراض به بازداشت آقای دکتر محمودی (عضو کانون الیگودرز )

همکاران گرامی، دانش آموزان عزیز و اولیا محترم

در روز ۱۰ اردیبهشت ساعت ۶:۳۰ دقیقه بعد از ظهر، ماموران لباس شخصی با مراجعه به منزل آقای دکتر محمودی ضمن بازداشت ایشان لوازم ارتباطی ایشان را هم ضبط نمودند.

امروز یازدهم اردیبهشت همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته راس ساعت ۹ صبح تجمع خود جوشی داشتند.

در این تجمع شعار ” ابراهیم محمودی آزاد باید گردد ” بصورت مکرر تکرار شد.

در حین تجمع بنا به درخواست شرکت کنندگان در تجمع  پنج نفر از همکاران جهت گفتگو با فرماندار و دادستان انتخاب شدند.

تیم گفتگو کننده ضمن مراجعه به فرمانداری درخواست آزادی همکار بازداشتی را با معاون سیاسی فرماندار مطرح کردند که ایشان قول مساعد دادند که همکار بازداشت شده در اسرع وقت آزاد شوند.

در ادامه افراد منتخب با دادستان ملاقاتی داشتند که تقاضای مساعدت از ایشان جهت آزادی مطرح شد و نظر دادستان هم مساعد بود.

بعد از این دو دیدار همکاران مذاکره کننده به جمع تجمع کنندگان ملحق شدند و با نظر همکاران و قول مساعد دادستان محترم و معاون فرمانداری تجمع راس ساعت ۲ بعد از ظهر پایان یافت.

لازم به ذکر است چنانچه آقای دکتر محمودی آزاد نشوند یا آنکه بعد از آزادی با پیگیری قضایی مواجه شوند.

فرهنگیان الیگودرز حق تجمع، تحصن و اعتراض را برای حمایت از همکار خود لازم و ضروری می دانند.

ضمنا قرار شد امشب نمایندگان فرهنگیان حاضر در تجمع با فرماندار ملاقاتی داشته باشند. که گزارش آن منتشر خواهد شد.

در پایان از  همدلی، همبستگی و حمایت  همکاران گرامی که در تجمع امروز شرکت نمودند، بینهایت سپاسگزاریم.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز 

۱۴۰۱/۲/۱۱

۱۲- اطلاعیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در خصوص خلف وعده فرمانداری

همکاران گرامی 

در تجمع امروز (یازده اردیبهشت ) همکاران حاضر در تجمع گروه پنج نفری را جهت ملاقات با فرماندار انتخاب نمودند.

این گروه ضمن دیدار با معاون سیاسی خواهان مساعدت لازم جهت آزادی دکتر محمودی شدند که ایشان هم اعلام کردند در صورت پایان دادن به تجمع مساعدت لازم انجام خواهد شد.

در پایان دیدار خواهان ملاقات با فرماندار محترم شدیم که معاون سیاسی اعلام کردند  اطلاع می دهیم. 

ساعت ۳ بعد از ظهر طی تماس تلفنی معاون سیاسی با یکی از نمایندگان اعلام شد که ساعت ۹ شب این ملاقات صورت می گیرد.

متاسفانه ساعت ۸ شب مجددا معاون سیاسی تماس می گیرند که این ملاقات به خاطر نبود وقت منتفی است. 

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز شدیدا بازداشت دکتر محمودی را محکوم نموده و خواهان آزادی فوری ایشان می باشد.

در صورتیکه ایشان ظرف ۲۴ ساعت آینده آزاد نشود اقدامات اعتراضی خود را ادامه خواهد داد.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

۱۳- تجمع با شکوه معلمان دربوشهر 

 نیروهای سرکوبگر انتظامی، صبح امروز با یورش به تجمع مسالمت‌آمیز معلمان در بوشهر، تعدادی از آنها را همراه با ضرب و شتم دستگیر کردند.

تا این لحظه هویت حمید خجسته، اردشیر صیادی، یوسف صیادی، فریدون شفیعی، محمود ملاکی و محسن عمرانی از معلمان دستگیر شده در بوشهر، مشخص شده است.

۱۴- افزایش فشار نهادهای امنیتی بر معلمان شهرستان بانه 

بنابر گزارش دریافتی از معلمان شهرستان بانه، در پی انتشار فراخوان تجمعات اعتراضی معلمان همزمان با روز جهانی کارگر، امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه شماری از فعالان صنفی فرهنگیان را احضار کرده است.

طبق این گزارش، علیرضا موحد، رئیس حراست اداره آموزش و پرورش بانه، ضمن برقراری تماس تلفنی با مدیران مدارس، معلمان را در خصوص شرکت در تجمعات اعتراضی تهدید کرده است.

گفته می‌شود، در پی برگزاری تجمعات اعتراضی معلمان اداره اطلاعات به یکی از مدارس شهرستان بانه یورش برده‌اند که در پی مقاومت کارکنان مدرسه، از ورود آنها جلوگیری شده است.

۱۵- قطعنامه پایانی تجمع ۱۱ اردیبهشت:

“هیچ جامعه‌ای فراتر از اندیشه معلمانش رشد نمی‌کند”.

و ما معلمان در پس طوفان‌ها و بحران‌های هم‌آیندی که کشورمان را فرا گرفته، دردمندانه و دلیرانه به پا خاسته‌ایم تا از ساحت نظام آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه همه‌جانبه و پایدار دفاع کنیم. امروزه در هر کجای کشور و هر گوشه جهان که سخن از معلم ایرانی باشد، ذهن می‌رود به سمت جنبشی پیشرو که عدالت و آزادی را فریاد می‌زند.

حال که این مملکت نیاز به فرزندانی دلیر برای عبور از بحران‌های مختلف پیدا کرده است، ما معلمان فریاد می‌زنیم که تا جایی که به ما مربوط است، ما هستیم، ما آماده‌ایم، ما آمده‌ایم که بهار را به ارمغان آوریم. در هفت ماه گذشته پاییز و زمستان را به آتش کشیدیم. از تاریکی و سرمای زمستان عبور کردیم و اتحادمان نشان از بهاری بود که در راه است.

همکاران گرانقدر:

همانگونه که اطلاع دارید دشمنان معلمان حق طلب ایران و هم پیمانان غارتگران سرزمین ما،صبح روز دهم اردیبهشت با یورش وحشیانه به منزل چهار هم پیمان صادق و عاشق جنبش معلمان ایران آقایان رسول بداقی، محمد حبیبی،جعفر ابراهیمی و علی اکبر باغانی ضمن بازداشت و انتقال آنها به مکانی نامعلوم،به خیال واهی خود قصد خاموش کردن صدای حق طلبانه شما را دارند اما معلمان ایران و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران رساتر از همیشه ضمن دفاع از همکاران بازداشت شده،اعلام می کند، چنین حرکت های مذبوحانه ای وحدت و اتحاد معلمان را در دفع دشمنان منافعشان، بیش از پیش خواهد کرد.

معلمان عزیز و همراهان گرامی:

به یقین  آزادگی و عدالت‌خواهی شما شکوفه خواهد داد، به بار خواهد نشست و قهقه‌های پیروزی‌تان آسمان را پر خواهد کرد. این را ما با تمام باورمان می‌گوییم که طنین فریاد “من می‌خواهم شما” بر خواست قداره‌بندان و دوستاخبانان آزادی و عدالت شیواتر و رساتر و گرم‌تر است.

معلمان عزیز و گرامی، در آستانه هفته معلم، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان این همه بود و حضورتان را در جنبش عدالت‌طلبی و آزادیخواهی به شما تبریک می‌گوید و بابت هر گام بزرگ و کوچکتان در این مسیر گاه آرام و گاه طوفانی قدردانی می‌کند.

از زمانی که دکتر خانعلی بزرگ در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۰ خورشیدی سر بر آستان بلند آزادی و عدالت‌طلبی بسود، تا امروز که ما اینجا جمع شده‌ایم و فریاد عدالت و آزادی را سر می‌دهیم، وظیفه معلم آگاه، دلسوز و پیشرو بر همگان روشن است. معلمان در این راه پر فراز و نشیب هزینه‌های بسیار داده‌اند و هیچ‌گاه وظیفه آموزگاری خویش را فراموش نکرده‌اند. عمق جنبش معلمان را می‌توان در میزان هزینه‌ای که تا کنون داده‌اند سنجید. صدها معلم زندان‌رفته و زندانی و اخراجی نشان از همت این قشر فرهیخته است که عزم جزم کرده‌اند که طرحی نو دراندازند. این همه هزینه نشان‌دهنده این است که امروز معلمان پیش‌قراول آزادی و آزادگی و عدالتند و جنبش آنها پرچمدار تغییر شرایط و وضع موجود.

اهداف ما بسی واضح‌اند. ما به حق خواهان بهبود وضعیت معیشتی خود و خانواده‌مان هستیم ولی در این نقطه نمی‌مانیم و مطابق با نص قانون اساسی آموزش رایگان و با کیفیت را برای همه فرزندان عزیز کشورمان خواهانیم. دست در دست و همراه و هم‌گام همه محرومان و رنجبران فریاد می‌زنیم که مدارس خصوصی، آموزش را کالایی لوکس کرده‌اند که دست همه افراد جامعه به آن نمی‌رسد و از همین پایه نابرابری بازتولید می‌شود و گسترش می‌یاید.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران بار دیگر با تاکید بر مطالبات جامعه معلمان اعلام  می‌کند مادامی که دولتمردان تغییر رویه ندهند از تمام پتانسیل اعتراضی خود برای تحقق مطالبات استفاده خواهد کرد. 

معلمان خواهان:

  1. اجرای اصولی قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 
  2. امنیت شغلی و استخدام قطعی بخش‌های مختلف نیروی آموزشی
  3. توقف خصوصی سازی و تخصیص بودجه کافی برای سرانه مدارس
  4. بازگردندان سرمایه‌های غارت شده صندوق ذخیره فرهنگیان 
  5. بازگشت به کار معلمان اخراجی و آزادی فعالین صنفی و توقف پرونده سازی ها و احضارها 
  6. پرداخت به موقع و بدون تاخیر پاداش پایان خدمت بازنشستگان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

۱۶- بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در خصوص وقایع روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱

روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در خصوص وقایع روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱بیانیه ای بشرح زیر منتشر کرد:

در حالی که ماه اردیبهشت به نام معلم مزین است و همواره در بزرگداشت مقام معلم مراسمی در روز ۱۲ اردیبهشت برگزار می شده، امسال ما معلمان در حالی به استقبال این روز می رویم که تعدادی از نمایندگان واقعی ما در تشکلهای صنفی و کنشگران صنفی دلسوز در بازداشت به سر می برند و در برخی از شهرها مانند مریوان و بوشهر رفتارهای غیر انسانی مذبوحانه و خلاف شان معلم دل همه فرهنگیان را به درد آورده است.

علیرغم به رسمیت شناختن حق تجمع و اعتراض در اصل بیست و هفتم قانون اساسی برای آحاد مردم، نیروهای امنیتی با هجوم به تجمعات صنفی ضمن زیر پا گذاشتن حق مسلم معلمان در مواردی به ضرب و شتم و هتک حرمت ایشان پرداخته و با رفتارهای فراقانونی و غیر قانونی بدون داشتن مجوز قضایی اقدام به بازداشت این عزیزان کرده اند و با زخم و جراحت بدن معلمین بذر نفرت کاشته اند.

آیا دراین روندِ غیرقانونی هیچ ارزش وجایگاهی برای اصل بیست وششم قانون اساسی یعنی حق فعالیت مدنی درنظر گرفته شده است یا بازهم دراین زمینه قانون هیچ حرمت وجایگاهی نداشته است؟

مسئولین سه قوه:

ابتدایی ترین وظیفه ی حقوقی اخلاقی، انسانی ومدنی شما،حفظ حرمت ِشهروندان ایرانی درچهار چوب قانون اساسی کشور است. اگر برای جایگاه ومسئولیت خود، احترام قائل هستیدباید به دومیلیون نفر فرهنگی بازنشسته و شاغل و خانواده های آنها در قبال این بی قانونی صورت گرفته پاسخگو باشید و با ورودِ مسئولانه و به موقع، نسبت به بازداشت شدگان و جامعه فرهنگی کشور، اعاده ی حیثیت نمایید تا معلوم‌ شود آنچه را که در شعار با عنوان مردم‌سالاری مطرح می کنید، درعرصه ی عمل نیز به آن پایبند هستید و با مسئولیتی که در اختیار شما گذاشته شده، رویکرد تلاشتان باید بر آن باشد تا خدمتگذار راستین ملت باشید.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران بعنوان عصاره وچکیده ی انجمن ها و کانون های صنفی معلمان کشور ضمن محکوم کردن این تصمیم و رفتار غیرقانونی و ضد فرهنگ با معلمان ( در هفته ی بزرگداشت مقام معلم ) و پافشاری بر حق اعتراض و برگزاری تجمعات اعتراضی بر اساس اصول مصرح در قانون اساسی، خواستار آزادی بی قیدو شرط بازداشتی های این دو روز و پایان دادن به برخوردهای امنیتی با حرکت های صنفی و مدنی معلمان است.

شورای هماهنگی تاکید میکند که در صورت ادامه این وضعیت و عدم توجه به درخواست های فرهنگیان و ادامه سکوتِ تامل برانگیز وزیر آموزش وپرورش و روسای سه قوه نسبت به موضوع پیش آمده و بی عملی محض ایشان نسبت به تضییع حقوق فرهنگیان، این شورا به وظایف خود در قبال جامعه فرهنگی ایران عمل خواهد کرد و هر اقدام قانونی از جمله تجمعات اعتراضی در جهت دفاع از  همکاران خود را حق مسلم جامعه فرهنگی میداند. 

۱۷- دیدار جمعی از فعالین صنفی شهرستان سقز با خانواده صلاح سرخی

عصر امروز جمعی از فعالین صنفی شهرستان سقز، با حضور در منزل فعال بازداشتی شهرستان سقز، آقای صلاح سرخی، با خانواده ایشان دیدار کردند. اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان( سقز و زیویه) در این دیدار خاطر نشان کردند که برخوردهایی از این دست تنها به کورتر شدن گره‌ بحران آموزش و پرورش منجر خواهد شد.

لازم بە ذکرست صبح امروز در پی برگزاری تجمع اعتراضی در سراسر کشور، فرهنگیان سقز خواستار آزادی بی قید و شرط تمام معلمان زندانی، از جمله اقای سرخی شدند. 

در پایان این دیدار همکاران آقای سرخی ابراز امیدواری کردند که بحران پیش‌رو هر چه سریع‌تر خاتمه یافته و آقای سرخی و سایر معلمان زندانی هر چه زودتر آزاد شوند. ایشان همچنین تاکید کردند در صورت ادامه‌ی روند غیرقانونی و تداوم بازداشت آقای صلاح سرخی، تجمعات اعتراضی برگزار خواهند کرد.

۱۸- گزارش جلسه رسیدگی به پرونده رادا مردانی امروز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ساعت ۱۰ صبح درشعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان دلفان استان لرستان برگزار شد. 

آقای محمد علی کامفیروزی و رامین صفرنیا وکلای پرونده و رادا مردانی دفاعیات خود را ارائه داده و به قاضی محترم اعلام داشتند که کیفرخواست صادره دارای ایراد اساسی می باشد و مصداق های جرم در پرونده اصلا روشن و مشخص نیست.

متاسفانه بازپرس محترم شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دلفان بدون توجه به قوانین موجود و رعایت حقوق شهروندی، قرار جلب به دادرسی صادر نموده است. 

همچنین بازپرس در شکایت رادا مردانی علیه ماموران به اتهام ضرب وجرح و توهین و افترا، صرفا با استناد به ادعاهای متناقض متهمین پرونده (ماموران ) مبنی بر اینکه آقای مردانی خودزنی نموده و سرش را به ماشین و زمین کوبیده، بدون انجام هرگونه تحقیقات و استماع شهادت شهود متعدد حاضر در صحنه فورا قرار منع تعقیب صادر نموده است، اما حالا که نظریه پزشکی قانونی اعلام گردیده، معلوم شده که آثار متعدد ضرب و جرح در سر تا پای آقای مردانی بر اثر اصابت جسم سخت مشهود است و ادعای خودزنی طبق نظر پزشکی قانونی و شهادت شهود کذب محض می باشد. ضمنا فرم معاینه جسمی رادا مردانی که باید همان زمان رسیدگی تنظیم می شد، هم تنظیم نشده و بر خلاف قانون در پرونده موجود نیست.

گفتنی است در روند رسیدگی به پرونده در مرحله دادسرا موارد متعددی از نقض قانون دیده می شود که برای نمونه می توان به عدم تفهیم حقوق متهم به وی، بازداشت غیرقانونی، محاکمه با دست بند از پشت و پابند در حضور بازپرس و در شعبه بازپرسی ، پرونده سازی بدون دلایل و مستندات، هتک حرمت و حیثیت فعال صنفی فرهنگیان و … اشاره کرد. در مجموع با توجه به عدم اخذ دفاع آخر و جهت انجام تحقیقات بیشتر احتمال تجدید جلسه رسیدگی وجود دارد.

مدتی است جهت سرکوب جنبش فرهنگیان، فرهنگیان و معلمان معترض در شهرهای مختلف بدون دلیل بازداشت می شوند و سپس با جستجو در حریم خصوصی و مکالمات شخصی و فشار به شخص بازداشت شده برای اعلام رمز گوشی موبایل، اقدام به پرونده سازی های واهی از طریق پرینت چت های خصوصی می کنند که این موضوع برخلاف قانون، اخلاق و آزادیهای فردی بوده و بعضاً قضات نیز مخالف این رویه غیرقانونی هستند.

تا کنون چنین رویه ای در دادگاه وجود نداشته که ابتدا شخصی را دستگیر و بعد از بازداشت با جستجو در گوشی اتهام سازی نمایند !!!

این روش جدید سرکوب معلمان از سوی نیروهای امنیتی می باشد.

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشک های صنفی فرهنگیان ایران

۱۹- بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران (تهران) پیرامون بازداشت آقایان محمدحبیبی، رسول بداقی، جعفرابراهیمی وعلی اکبرباغانی و افزایش فشار بر معلمان و فعالان صنفی در آستانه‌ی روز معلم

در حالی به استقبال روز معلم می‌رویم که حاکمیت و نیروهای امنیتی با بازداشت محمدحبیبی، رسول بداقی، جعفرابراهیمی وعلی اکبرباغانی برخورد قهرآمیز خود را با معلمان و کنشگران صنفی افزایش داده است. برای بسیاری از معلمان در سراسر کشور پرونده‌های قضایی تشکیل داده آنها را به دادگاه فرا می‌خواند.

در صبح روز شنبه ۱۴۰۱/۲/۱۰  نیروهای امنیتی، صبح زود به منزل محمدحبیبی حمله می‌کنند و وسایل الکترونیکی همسر ایشان را ضبط و با خود می‌برند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که هم‌زمان به خانه آقایان بداقی بازرس کانون صنفی معلمان ایران (تهران) و باغانی عضو هیئت‌مدیره کانون یورش برده و پس از شکستن درها و پنجره‌ها با برخوردهای عصر جاهلیت این دو عضو کانون صنفی معلمان ایران (تهران) را بازداشت و وسایل الکترونیکی آن‌ها را ضبط می‌کنند. عناصر وزارت اطلاعات هم‌زمان نسبت به بازداشت محمدحبیبی سخنگوی کانون تهران اقدام و پس از دستگیری، وی را به زندان اوین منتقل می‌کنند. با نشان دادن حکم تفتیش خانه به آقای ابراهیمی بازرس شورای هماهنگی، به خانه جناب ابراهیمی می‌روند و پس از تفتیش خانه، او را بدون ارائه هیچ‌گونه حکمی مبنی بر قرار بازداشت، به شکل غیرقانونی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل می‌کنند.

آنچه در بالا بیان شد خلاصه‌ای از اتفاقاتی است که محصول بی‌تدبیری و شتاب‌زدگی بی‌موردی است که نیروهای امنیتی در ناتوانی از دستگیری دزدها و اختلاس‌گران بیت‌المال، بر معلمانی روا می‌دارند که جز حق‌خواهی و ارج نهادن به مقام والای معلم و ارزش‌گذاری برای آموزش، عمل و اندیشه‌ای خلاف آن را ندارند.

با این‌ وجود حاکمیت و دولت با کوته‌فکری و حرکت‌های ناشیانه بجای حل مشکل معلمان و کارگران و پرستاران و در کل حل مشکلات اقتصادی جامعه، بودجه‌های کشور را به غارت بی‌تدبیری و حماقت‌های امنیتی می‌برند تا شاید برای تثبیت جایگاه پوشالی خود فضای ارعاب و ترس را حاکم کنند؛ اما تجربه‌های مدنی و تاریخی نشان داده است این روش جز افزایش نارضایتی توده‌های عظیم مردمی حاصلی به همراه نخواهد داشت.

بر هر عقل سلیمی واضح و مبرهن است که جنبش معلمان هرگز قائم به فرد یا افرادی نبوده و نیست و موج حق‌طلبی معلمان با دستگیری و تهدید و فشار هرگز آرام‌ نمی‌گیرد و تا رسیدن بر خواسته‌های به‌حق خود استوار خواهد ایستاد و بسیار روشن است که حاکمیت با بکار بردن روش‌های قرون‌وسطایی جز خلق مشکلات اساسی برای خود و مردم طرُفی نخواهد بست.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) بارها انزجار و نفرت خود را از ایجاد فضای امنیتی بر کل جامعه و متعاقب آن معلمان اعلام کرده و پافشاری حاکمیت را در افزایش فشار بر فعالان صنفی را بشدت محکوم می‌کند.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) بازداشت آقایان رسول بداقی، علی‌اکبر باغانی، جعفرابراهیمی و محمدحبیبی را بشدت محکوم می‌کند و بدون هیچ قیدوبندی خواهان آزادی سریع فعالان صنفی بازداشت‌شده است و اعلام می‌کند؛ کانون صنفی معلمان به این باور رسیده، دولت در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان و دیگر اقشار جامعه بشدت ناتوان شده و بجای آنکه در مقابل عوامل تضعیف ‌کننده خود بایستد و بر رفع مشکلات مردم اهتمام ورزد، با واگذاری فضای جامعه به قشون‌کشی نیروهای امنیتی و با ایجاد فضای ترس و وحشت در سطح کشور، درماندگی و استیصال خود را لاپوشانی کند.

کانون صنفی معلمان ایران‌(تهران) همراه با فراخوان شورای هماهنگی و همدوش معلمان آزاده تلاش خود را در برگزاری هر چه ‌بهتر تجمع ۱۱ اردیبهشت بکار خواهد بست و اعلام می‌کند که حاکمیت چاره‌ای جز تن دادن به خواسته‌های به ‌حق فرهنگیان ندارد و با بازداشت فعالان صنفی ما را در مسیر صنفی خود استوارتر خواهد کرد.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

۱۴۰۱/۲/۱۰

یکشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته همزمان با اول ماه مه روزجهانی کارگر:

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق ومستمری وعدم همسان سازیش مقابل اداره کل سازمان تامین اجتماعی استان های خوزستان،گیلان،مرکزی و….

روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشوربه اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق ومستمری وعدم همسان سازیش با برپایی تجمع مقابل اداره کل سازمان تامین اجتماعی استان های خوزستان،گیلان،مرکزی و….ادامه دادند.

برپایه گزارش های منتشره در برخی از شهرها منجمله قزوین کارگران بازنشسته درتجمع فرهنگیان شاغل وبازنشسته مقابل اداره آموزش و پرورش شرکت کردند.

اهواز:

اراک:

رشت:

– یکشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته همزمان با اول ماه مه روزجهانی کارگر:

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق ومستمری وعدم همسان سازیش مقابل اداره کل سازمان تامین اجتماعی استان های خوزستان،گیلان،مرکزی و….

+تجمعات اعتراضی روتین همزمان با روز جهانی کارگر:

۱-ادامه و گسترش تجمع  اعتراضی کارگران شهرداری شوش نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق وحق بیمه وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری

روزیکشنبه ۱۱ اردیبهشت، کارگران واحد خدمات و فضای سبز شهرداری شوش با همراهی کارگران موتوری، آتش نشانی و سایر همکاران برای اعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق وحق بیمه وعده های توخالی مسئولان به تجمعشان مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان خوزستان ادامه دادند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:شهرداری چرا باید امنیت شغلی و معیشتی بیش از ۴۰۰ کارگر شاغل در مجموعه شهرداری را به پیمانکارانی بسپارد که منابع مالی مشخصی ندارند. یک پیمانکار حداقل باید توان مالی پرداخت سه ماه از معوقات مزدی کارگران تحت مسئولیت خودرا داشته باشد.

کارگران معترض افزودند: عملکرد شهردار فعلی که برای چند سال سکاندار شهر شوش بوده، رضایت‌بخش نیست و ما کارگران هر ماه مطالبات خود را سه تا چهار ماه با تاخیر دریافت کرده‌ایم.

کارگران معترض شهرداری شوش با بیان اینکه مسئولانی که توانایی مدیریت شهر را ندارند باید به خاطر منافع عموم مردم خودخواسته کنار بروند نه با فشار کارگران، در پایان گفتند: از مسئولان استانی و شهرستانی انتظار داریم به مشکلات شهرداری شوش ورود کنند تا در نتیجه آن مشکلات شهر و در کنار آن کارگران خاتمه پیدا کند.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران شهرداری شوش نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق وحق بیمه وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری واداره کار

روز شنبه ۱۰ اردیبهشت، کارگران شهرداری شوش با ادامه تجمع مقابل فرمانداری واداره کار این شهرستان دراستان خوزستان ضن ادامه اعتراض نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق وحق بیمه و وعده های توخالی مسئولان،عزم راسخشان را برای دست یابی به مطالباتشان بنمایش گذاشتند.

کارگران شهرداری شوش درباره علت حضور خود مقابل ساختمان فرمانداری و اداره کاربه خبرنگار رسانه ای گفتند: امروز ششمین روز هفته کارگر است که برای بیان مطالباتمان به فرمانداری شهرستان شوش مراجعه کردیم اما موفق به گفتگو با مسئولان نشدیم لذا اعتراض خود را به اداره کار شهرستان انتقال دادیم که بازهم نتیجه نداد.

این کارگران گفتند: چهار ماه است حقوق‌مان به تاخیر افتاده و بیش از دوماه حق بیمه‌مان پرداخت نشده است؛ آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۰) بوده که پایان اسفند به همراه عیدی پرداخت شده است؛ قرار بود بعد از تعطیلات نوروز بخش دیگری از معوقات نیز به حساب کارگران واریز شود که هنوز انجام نشده است.

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع گفت: در مجموعه شهرداری شوش بیش از ۳۰۰ نفر تحت مسئولیت پیمانکاران مختلف ۱۷ تا ۱۸ سال سابقه کار مشغول کارند که جدا از معوقات مزدی و بیمه‌ای در طول فعالیت شغلی‌شان به دنبال تبدیل وضعیت شغلی خود بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در نتیجه حضور پیمانکار مطالباتمان به صورت حداقلی پرداخت می‌شود و این موضوع ما را در شرایط بد مالی قرار داده است، افزود: بارها مسئله تبدیل وضعیت استخدامی خود را از شهرداری و شورای اسلامی شهر شوش مطالبه کرده‌ایم اما باوجود آنکه از مشکلات ما کارگران با پیمانکاران باخبرند، اقدامی انجام نمی‌دهند.

او افزود: در چند سال گذشته حقوق کارگران پیمانی شهرداری شوش معمولا با سه تا شش ماه تاخیر پرداخت می‌شد اما حقوق کارکنان و کارگران قرارداد مستقیم شهرداری تقریبا به‌روز بوده است.

وی افزود:علاوه بر پرداخت دستمزدهای پایین، مسئله فقدان امنیت شغلی نیز ازجمله نگرانی‌های کارگران پیمانکاری شهرداری شوش است.

۲- تجمع اعتراضی کارگران پیمانی کشت و صنعت کارون نسبت به عدم تبدیل وضعیت و همسانسازی نشدن حقوق در مجتمع ومقابل فرمانداری شوشتر

روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت، کارگران پیمانی کشت و صنعت کارون برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و همسانسازی نشدن حقوق در مجتمع ومقابل فرمانداری شوشترتجمع کردند.

کارگران پیمانی واحد صفافی انبار (شکر سفید) و کیسه گیر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر به خبرنگار رسانه ای گفتند: صبح امروز شنبه (۱۱اردیبهشت ماه) شماری از کارگران واحد صفافی انبار (شکر سفید) و کیسه گیر مجتمع کشت و صنعت کارون که تحت مسئولیت پیمانکاران مشغول به کار هستند، با حضور در محدوده مجتمع خواستار پیگیری وضعیت شغلی خود با کارفرما شدند.

یکی از کارگران گفت: اعتراض امروز ما کارگران صفافی انبار (شکر سفید) و کیسه گیر به مشخص نشدن وضعیت شغلی‌مان است. ما به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم هستیم.

وی افزود:کارگران پیمانکاری که در مجتمع کشت و صنعت کارون به شغل صفاف شکر سفید و کیسه گیری فعالیت دارند نسبت به کارگران قرارداد مستقیم، از بسیاری مزایا مزدی محرومند و امنیت شغلی نیز ندارند. درخواست این گروه از کارگران از مدیریت مجموعه عقد قرارداد سالانه است تا امنیت شغلی داشته باشند.

اواضافه کرد:کارگران کیسه گیر مسئولیت پرکردن شکر و دوختن کیسه‌های پرشده از شکر را برعهده دارند و کارگران صفافی مسئولیت چیدن منظم بسته‌ها، کیسه‌ها و کارتن‌ها را در انبار برعهده دارند. آن‌ها خواهان تبدیل وضعیت و عقد قرارداد با شرکت تامین نیرو هستند که طرف قرارداد با کارفرمای اصلی است.

۳- تجمع اعتراضی کارگران کارخانه سامان کاشی بروجرد نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل فرمانداری

روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت،جمعی از کارگران کارخانه سامان کاشی بروجردبرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان  نسبت به بیکاری بدنبال تعیطلی کارخانه و عدم پرداخت مطالباتشان دست به تجمع مقابل فرمانداری بروجرد زدند.

بنا به گزارش رسانه ای شده،مطالبات این کارگران از سال ۱۳۹۲ پرداخت نشده است.

۴- تجمع اعتراضی کارکنان بانک سپه اصفهان نسبت به طرح  اصلاح حقوق و مزایا وعدم همسان سازی حقوق مقابل استانداری اصفهان

روز شنبه ۱۰اردیبهشت ،کارکنان برخی از بانک های ادغامی از جمله بانک سپه برای اعتراض به طرح  اصلاح حقوق و مزایا وعدم همسان سازی حقوق مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

یکی از حاضران در این تجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:این جمع خواهان اجرای کامل توافقنامه ۳۱ بندی سران قوا از منظر حفظ و صیانت از حقوق کارکنان بانک های ادغامی هستند.

وی ادامه داد: تعین تکلیف کارکنان مبنی بر اینکه تابع قوانین سازمان تامین اجتماعی هستند یا خدمات کشوری و تبعیت مطلق و جامع همه امور کارکنان از یکی از این دو دستگاه خدمت رسان، ایجاد عدالت و همسان سازی حقوق و مزایای همه کارکنان بانک سپه با شبکه بانکی و اطلاح نظام بیمه درمانی و بیمه تکمیلی از جمله خواسته های معترضان بود.

اودرخاتمه گفت: ما خواهان بازیابی سوابق ارائه شده به سازمان تامین اجتماعی و جلوگیری از تضییع منافع ناشی از پرداخت حق بیمه پرداختی پرسنل ادغامی در سنوات قبل هستیم.

۵- تجمع اعتراضی جمعی از داروسازان کشور نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان و وعده های توخالی مقابل سازمان غذا و دارو

روزیکشنبه ۱۱ اردیبهشت، جمعی از داروسازان کشوردرادامه اعتراضاتشان نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان و وعده های توخالی برای باری دیگرمقابل سازمان غذا و داروتجمع کردند.

معترضین که پیش از این در ۲۷ فرودین ماه ۱۴۰۱ مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کرده بودند،به خبرنگاررسانه ای گفتند: قرار بود کارگروهی با حضور سازمان غذا و دارو، نظام پزشکی و نمایندگان داروسازان و صاحبان داروخانه‌ها برای حل مشکل حقوق داروسازان برگزار شود اما تاکنون چنین کارگروهی تشکیل نشده است. 

آنها افزودند: در سال‌های گذشته آسیب‌های فراوانی توسط مافیای داروسازی و پزشکی و سرمایه‌دارها به داروسازان وارد شده است. 

این داروسازان که نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان معترض هستند،اضافه کردند: طی چند سال گذشته وضعیت معیشتی داروسازان تضعیف شده است و حقوق‌های پرداخت شده در شأن پزشکان داروساز نیست. 

آنها گفتند:سرمایه‌دارها و اعضای انجمن داروسازان و چندشغله‌ها و داروسازهای کهنسال که چندین سال از سن بازنشستگی آن‌ها می‌گذرد با تصویب قوانین به نفع خود در انجمن داروسازان و سازمان غذا و دارو معیشت داروسازان را با مشکلات جدی روبه رو کرده‌اند. 

یکی دیگر از مطالبات این تجمع‌کنندگان برگزاری انتخابات انجمنِ داروسازان است و گفتند:بیش از ۱۶ ماه است که به بهانه‌های واهی انتخابات انجمن داروسازان برگزار نمی‌شود. 

آنها درخاتمه گفتند: هیچ کدام از وعده‌هایی که در تجمع قبلی به ما داده شد تاکنون محقق نشده است.

۶- تجمع اعتراضی جمعی از متقاضیان مسکن ملی گچساران نسبت به وضعیت پروژه مقابل فرمانداری  روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت،جمعی از متقاضیان مسکن ملی گچساران برای اعتراض نسبت به وضعیت پروژه مبنی بر کندی روند تکمیل و ساخت پروژه مسکن ملی در گچساران و مشخص نبودن زمان احتمالی واگذاری این مسکن های در حال ساخت مقابل فرمانداری  این شهرستان دراستان  کهگیلویه و بویراحمدزدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate