اخباروگزارش های کارگری  ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری  ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) روز جهانی ایمنی وبهداشت کار

لاپوشانی آمار قربانیان حوادث کاری وبیماری های شغلی توسط حاکمیت ضد کارگری جمهوری اسلامی را افشا کنیم،

با مبارزه با رعایت نکردن اصول ایمنی وبهداشتی کار بدلیل سود اندوزی و طمع ورزی کارفرمایان (خصوصی ودولتی) وعدم پایبندی دولت به موازین بین المللی در راستای تبدیل کردن رعایت اصول ایمنی وبهداشتی کار به خواست عمومی حرکت کنیم،

همبستگی با کارگران از کارافتاده و خانواده های کارگران جان باخته براثرحوادث کاری وبیماری شغلی را با خواست تامین مالی آنها توسط نهادها وصندوق های ذیربط اعلام کنیم.

– یورش وحشیانه نیروهای انتظامی بنابه تصمیم شورای تامین استان گیلان به اهالی حق طلب سراوان وبازداشت ۲۲ نفر

– بیانیه کانون صنفی معلمان خوزستان در خصوص برگزاری گردهمایی فرهنگیان ولایی و انقلابی

درهمین رابطه:ارزان فروشی ( فقط صد هزار تومان) 

– سندیکای کارگران شرکت واحد از فراخوان معلمان برای تجمع مقابل مجلس در روز جهانی کارگر حمایت می‌کند 

– ادامه اعتصاب کارگران پروژه ای صنایع نفت ،گاز وپتروشیمی ونیروگاه ها برای افزایش دستمزد و ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت:

کارگران پروژه‌ای شرکت فراپتروسازان نفت ستاره بندرعباس دست به اعتصاب زدند

– تجمع اعتراضی  صدها کارگر شرکت شکوفا صنعت نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق مقابل استانداری کرمان

– ادامه تجمعات اعتراضی کارگران معدن زغالسنگ گلندرود نسبت به تبدیل وضعیت وبخطرافتادن امنیت شغلیشان

– تجمع اعتراضی کارگران گرانیت دلفان نسبت به بیکاری بدنبال تعطیلی کارخانه مقابل فرمانداری نورآباد

– اخراج یکی از کارکنان حق طلب وزارت کار،چند نفر درلیست اخراج واحضار چندنفر دیگرشان به حراست بدنبال تجمع اعتراضیشان

– احضار کوکب بداغی پگاه ، معلم ورزش دبیرستانهای شهرستان ایذه به دادگاه انقلاب اهواز

– احضار پنج معلم خوزستانی به دادگاه انقلاب اهواز 

– اعتراض شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به محکومیت مهندس سید حمیداخلمدی هنر آموز  هنرستانهای طرقبه شاندیز(مشهد) به دو سال نیم زندان

– گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران درباره احضار غلامرضا شریفه معلم کنشگربه اداره  اطلاعات سنندج

– احضار و بازجویی مظفر صالح‌نیا توسط اداره اطلاعات سنندج

– احضار و بازجویی شیث امانی توسط اطلاعات سپاه سنندج

*یورش وحشیانه نیروهای انتظامی بنابه تصمیم شورای تامین استان گیلان به اهالی حق طلب سراوان وبازداشت ۲۲ نفر

صبح روز پنج شنبه ۸ اردیبهشت بنابه تصمیم شورای تامین استان گیلان نیروهای انتظامی با قصد بازگشایی مسیر حمل زباله به اهالی حق طلب سراوان  وحشیانه یورش آوردند و ۲۲ نفرشان را بازداشت کردند.

یادآوری:

+اتمام حجت اهالی سراوان با مسئولان کشوری واستانی با ادامه تجمع اعتراضی شبانه روزی نسبت به حمل زباله به منطقه درجاده ومسدود کردن مسیر خودروی حمل زباله و صدور بیانیه

روز دوشنبه ۵ اردیبشهت، اهالی سراوان همزمان با آغاز سومین هفته تجمع اعتراضی شبانه روزیشان نسبت به حمل زباله به منطقه درجاده ومسدود کردن مسیر خودروی حمل زباله،با انتشار بیانیه ای با مسئولان کشوری واستانی اتمام حجت کردند.

متن بیانیه:

مسئولان همچنان به خواسته اصلی ما بی‌توجه هستند

با سلام و عرض ادب!

با توجه به اظهارات بعضی از مسئولین استان مبنی بر اینکه تا اطلاع ثانوی زباله ای به سایت سراوان نخواهد آمد و قصد دارند اول بهسازی سایت زباله را شروع کنند چنین نتیجه گرفته می‌شود که بعد از بهسازی سایت، مجددا حمل زباله به سایت شروع خواهد شد.

آنچه برداشت می‌شود این است‌ که مسئولین استانی به اولین خواسته اجتماع کنندگان که صدور حکم ممنوعیت حمل زباله به سایت سراوان است توجه نکرده و آن را نادیده گرفته و یا به حاشیه برده اند.

بنابراین خواسته ما اجتماع کنندگان در ۳محور زیر تیترشده است که جهت انعکاس خواسته هابه رسانه ها و مسئولین به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

خواسته اول (و اولویت یک):

صدورحکم قطعی قضایی مبنی بر ممنوعیت حمل هر نوع زباله به سایت سراوان و تصویب درشورای تامین استان

خواسته دوم:

بهسازی کامل لندفیل سراوان مطابق با استانداردهای زیست محیطی و بهداشتی

خواسته سوم:

پرداخت خسارتهای مالی وجانی و…به همه ی کسانی که در روستاهای اطراف سایت، در اثر زباله آسیب دیده اند، البته برابر با دادخواستی که خسارت دیدگان به مراجع قضایی ارائه خواهند داد و بعد از صدور حکم قضایی

++تجمع اعتراضی شبانه روزی صدها نفراز اهالی سراوان نسبت به حمل زباله به منطقه درجاده ومسدود کردن مسیر خودروی حمل زباله کماکان ادامه دارد

روز جمعه ۲ اردیبهشت،حدود۵۰۰ نفراز اهالی سراوان به تجمعشان وبستن جاده ادامه دادند ومانع عبور خودروهای حمل زباله به منطقه شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جمع تجمع کنندگان سراوان حاضر شد و ضمن اینکه از تجمع کنندگان خواست به زندگی عادی خود برگردند گفت: حتی اگر مردم در ورودی محل انباشت زباله سراوان حضور نداشته باشند ورودی این منطقه برای ورود ماشین‌های حمل زباله همچنان بسته خواهد ماند.

اما معترضین به این صاحب منصب هم همچون فرماندار رشت قاطعانه پاسخ منفی دادند و به تجمعشان در جاده ومسدود کردن مسیر ادامه دادند.

*بیانیه کانون صنفی معلمان خوزستان در خصوص برگزاری گردهمایی فرهنگیان ولایی و انقلابی

به تازگی گروهی با استفاده ابزاری از کلمات و امکانات دولتی تحت عنوان فرهنگیان ولایی و انقلابی یادشان آمده که مشکلات و خواسته های معلمان را پیگیری کنند. با بسیج کردن همه مدیران بادمجان دور قاب چین و نان به نرخ روز خور و همه ابزار های دولتی اعم از رسانه و بخشنامه و …

با وقاحت تمام ما را هنجار شکن و وابسته خطاب میکنند. هنوز بوجود نیامده از ما اعلام برائت میکنند.

ما هم به پاس رنج های بداقی و بهشتی و باغانی و حبیبی، به حرمت اشکهای فرزند بهامین به احترام خانواده اسماعیل عبدی و پرونده سازی و حبس بیش از ۲۵۷ معلم مطالبه گر صنفی، از شما اعلام برائت میکنیم.

شما هدفی جز انشقاق میان معلمان ندارید 

ما همواره معلمان را  به دو دسته مطالبه گر و غیر مطالبه گر تقسیم میکردیم و همیشه با کمال احترام و بدون هیچگونه منتی آنها را همکار خود می دانیم با امید به اینکه روزی سهمی در مطالبه گری داشته باشند ولی شما معلمان را به دو دسته *انقلابی و ولایی* و *هنجار شکن  وابسته* دسته بندی کردید.

با کدام حکم و سندی  ما را وابسته خطاب کردید.

بدینوسیله کانون صنفی معلمان خوزستان مراتب اعتراض و انتقاد خود را نسبت به این فراخوان  اعلام میدارد، بنا بر متن بیانیه که در آن معلمان مطالبه گر را هنجارشکنان وابسته خطاب کرده و حرکت حق طلبانه و جنبش پرتوان معلمان را که از پشتوانه معلمان، کارگران و اقشار ستم دیده جامعه برخوردار است را با واژگانی من درآوردی و مضحک هنجار شکن خطاب میکنند شدیدا محکوم میکند.

 به واقع هنجارشکنان آنهایی هستند که قانون اساسی را عامدانه و در جهت سرازیر کردن سرمایه ملی در جیب چپاولگران به سخره می گیرد و تجمع و راهپیمایی که طبق اصل ۲۷ قانون اساسی حق قانونی هر شهروندی است با سرکوب مواجه می کنند  و معلم مطالبه گر را با اتهامات واهی و انتسابی تهدید و احضار می کند و با وقاحت تمام در خیابان معلم را مورد ضرب و شتم قرار داده و در نهایت به زندان می افکنند .

در متن بیانیه از منزلت و کرامت و مطالبه گری می گویند ، مگر منزلت و کرامتی برای معلم گذاشته اید . دقیقا مشخص کنید چه چیزی را مطالبه می کنید .از کدام کرامت حرف می زنید .

تاریخ شما را به درستی قضاوت خواهد کرد با انتشار این چنین متون سراپا خدعه و نیرنگ بدانید جایی در دل مردم نخواهید داشت. دیگر کسی بازیچه و مغبون شما نخواهد شد. 

کانون صنفی معلمان خوزستان این حرکت را در جهت انشقاق بین معلمان و ایجاد دو دستگی و نفاق میداند و از همه همکاران تقاضا دارد که این حرکت را محکوم و آنرا تحریم نمایند.

کانون صنفی معلمان خوزستان 

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱

*درهمین رابطه:ارزان فروشی ( فقط صد هزار تومان) 

همانطورکه می دانید، ازچند روز پیش، ارگان‌های دولتی، به خصوص آموزش و پرورش، با اطلاع رسانیِ گسترده از طریق سامانه‌های پیامکی و استفاده ازپلتفرم‌های دولتی، به صورت گسترده، برگزاری نمایشیِ شبهِ تجمعات معلمی رابرای روز پنج شنبه ۸ اردیبهشت درکشور اعلام نمودند.

اماعلیرغم تمهیدات فراوان واستفاده از اموال بیت‌المال، این برنامه در سراسر کشور با شکست روبرو شد.

همانطور که درتصاویر می بینید، ارزان فروشی هم نتوانست رسوایی را کمرنگ کند،اجرای برنامه در برخی از ادارت شرم آور بود.

طرفه این‌که همین تعداد رابا مینی‌بوس‌های دولتی و ازنیروهای اداری،از ادارات تابعه به مراکز استان همدان  منتقل نموده وعده‌ای از مدیرانِ وابسته که همیشه در مقابل خواسته‌های قانونیِ معلمان ایستاده‌اند، نیزاین جمع اندک راهمراهی کردند.

این جماعت ازاین حقیقت غافلند که معلمان ۱۱ اردیبهشت درسراسرکشور باردیگر حماسه ی تجمع سراسری رادر راستای مطالبه‌گری، به منصه ظهور خواهندگذاشت واین پیام رابه این افراد منتقل خواهد کرد که:

معلمانِ مطالبه‌گر متحد هستند.

*سندیکای کارگران شرکت واحد از فراخوان معلمان برای تجمع مقابل مجلس در روز جهانی کارگر حمایت می‌کند 

روز جهانی کارگر (اول ماه مه برابر با ۱۱ اردیبهشت) فرصتی مناسب برای همبستگی و اتحاد سراسری کارگران در جهان می‌باشد. معلمان بخشی از طبقه کارگر هستند و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، حمایت و همبستگی خود را با فراخوان تجمع معلمان در روز جهانی کارگر اعلام می‌کند.

در فراخوان معلمان برای تجمع در روز جهانی کارگر مقابل مجلس آمده:

فراخوان تجمع سراسری معلمان به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم

فرهنگیان شریف بازنشسته و شاغل!

درود بر شما

همانطور که می‌دانید ۱۲ اردیبهشت سال‌روز جان باختن ابوالحسن خانعلی به دست نیروهای سرکوبگر  در سال ۱۳۴۰ است. از آن زمان این تاریخ به صورت غیررسمی روز معلم نام گرفت. در دهه هشتاد کانون‌ها و انجمن‌های صنفی با احیای نام ابوالحسن خانعلی، روز معلم را به این مناسبت ثبت نمودند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران هفته معلم را به تمام فرهنگیان شاغل و بازنشسته تبریک و شادباش می‌گوید و یاد و خاطره خانعلی و تمام معلمان جانباخته راه آموزش و آزادگی و برابری را گرامی می‌دارد.

همکاران عزیز! 

با توجه به اینکه  هنوز مطالبات ما محقق نشده، شورای هماهنگی به تجمع سراسری در روز یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت در سراسر ایران فراخوان می‌دهد. 

از آنجایی که این روز مصادف با اول ماه می و روز جهانی‌ کارگر است و اکثریت والدین دانش‌آموزان ما کارگران و زحمتکشان هستند و مطالبات معلمان مانند آموزش رایگان و باکیفیت، افزایش حقوق بالای خط فقر ، حق تجمع و تشکل‌یابی و حق فعالیت آزادانه و آزادی معلمان و کارگران با سایر اقشار کارگری مشترک است. 

شورای هماهنگی ضمن تبریک اول ماه می به کارگران شریف جهان و ایران و دفاع از مطالبات و حق اعتراض کارگران، از والدین دانش‌آموزان خود می‌خواهیم برای تحقق مطالبات خود و دفاع از اصل آموزش رایگان و باکیفیت از مطالبات معلمان که بخشی از مطالبات اکثریت جامعه است حمایت نمایند و صحنه‌ واقعی از اتحاد فرهنگیان و سایر اقشار اجتماعی را رقم بزنند.

 امیدواریم که سایه اتحاد عمل زمینه همبستگی بیشتر بین تمام اقشار جامعه برای تحقق حاکمیت مردم ، دموکراسی، آزادی، برابری، رفاه و شادی فراهم گردد.

وعده ما : 

یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

ساعت ۱۰

تهران : مقابل مجلس

مراکز استان‌ها : ادارات کل آموزش و پرورش 

شهرستان‌ها : اداره آموزش و پرورش

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

*ادامه اعتصاب کارگران پروژه ای صنایع نفت ،گاز وپتروشیمی ونیروگاه ها برای افزایش دستمزد و ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت:

کارگران پروژه‌ای شرکت فراپتروسازان نفت ستاره بندرعباس دست به اعتصاب زدند

کارگران پروژه‌ای شرکت فراپتروسازان نفت ستاره بندرعباس نیز دست به اعتصاب زدند. 

کارگران پروژه‌ای نفت خواستار افزایش دستمزد و نوبت‌کاری ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت هستند.

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*تجمع اعتراضی  صدها کارگر شرکت شکوفا صنعت نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق مقابل استانداری کرمان

روز پنج شنبه ۸ اردیبهشت، صدها کارگر شرکت شکوفا صنعت برای انعکای صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق دست به تجمع  مقابل استانداری کرمان زدند.

تجمع کنندگان که حقوق فروردین ماه آنها پرداخت نشده است،خواستار بازگشایی حساب‌های شرکت و پرداخت حقوق هستند.

برپایه گزارش رسانه ای شده، این شرکت که در صنعت فولاد و در زمینه ساخت تجهیزات صنعتی فعالیت دارد، ۹۰۰ کارگر مستقیم دارد که تعداد کارکنان آن با پیمانکاری‌ها به ۱۵۰۰ نفر می‌رسد؛ گفته می شود هیچ کدام از این کارگران هنوز حقوق فروردین را نگرفته اند.

*ادامه تجمعات اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ گلندرود نسبت به تبدیل وضعیت وبخطرافتادن امنیت شغلیشان

روز پنج شنبه ۸ اردیبهشت، کارگران معدن زغال سنگ گلندرود درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به تبدیل وضعیت وبخطرافتادن امنیت شغلیشان+ تجمع دیگری برپاکردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،اصرار کارفرما و پیمانکار بخش خصوصی معدن زغال سنگ گلندرود برای تبدیل وضعیت قرارداد کار ۳۰ کارگر دائمی این واحد معدنی باعث شد آن‌ها روز چهارشنبه (۸اردیبهشت ماه) دست به اجتماع بزنند.

کارگران معترض گفتند: مدیران شرکت سرمایه‌گذاری (به اصطلاح راهبر تجلی) هیچ توجهی به مخالفت ما کارگران دائمی معدن گلندرود برای پیمانی شدن ندارند. این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که در روزهای گذشته برخی مسئولان و مدیران قول همکاری و عقد قرارداد با شرکت تهیه تولید را به کارگران همانند گذشته داده بودند که محقق نشد و روز چهارشنبه عوامل پیمانکار برای متقاعد کردن کارگران برای عقد قرارداد به کارگاه فرستاده شده بودند که در نتیجه آن ناخواسته اعتراض کارگران برای چند ساعت در محل نهارخوری شکل گرفت و در ادامه، هم مسئولان شرکت پیمانکار و هم مدیران معدن زغال سنگ گلندرود برای تصمیم‌گیری به ساختمان اداری در روستای گلندرود مراجعه کردند.

کارگران معدن گلندرودکه تعداد آن‌ها حدود ۳۰ نفر است،اضافه کردند: از زمان شروع به کار (از۸ تا ۹ سال پیش) به واسطه یک شرکت تامین نیرو طرف قرارداد با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی مشغول کار بوده‌ایم، اما اخیرا مجتمع زغال سنگ گلندرود با عقد قرارداد با پیمانکار بخش خصوصی، استخراج کارگاه و همه کارگران را از قرارداد تامین نیرو به بخش خصوصی تبدیل وضعیت کرده است که در نتیجه آن کارگران مخالفت می‌کنند.

+ادامه کنش های کارگران معدن زغال سنگ گلندرود برای تامین امنیت شغلی با امضای طومار

کارگران معدن زغال سنگ گلندرودمازندران درادامه کنش های دامنه دارشان از جمله تجمع در استانداری، فرمانداری، اداره کار و…. برای تامین امنیت شغلی مبنی برعقد قراردادکاری طوماری را خطاب به مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران امضاکردند.

براس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۳۰ فروردین،در این نامه که به امضای بیش از ۲۰نفر از مجموع ۳۰ کارگر معدن زغال سنگ گلندرود در استان مازندران رسیده، منجمله آمده است: ما کارگران معدن زغال سنگ گلندرود هستیم که از بدو شروع بکار (۱۳۹۳) به واسطه یک شرکت تامین نیرو طرف قرارداد با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی مشغول بکار هستیم.

مجتمع زغال سنگ گلندرود از تاریخ یکم آذر ماه ۱۴۰۰با عقد قرارداد با پیمانکار بخش خصوصی کارگاه و همه کارگران را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

خواسته ما عقد قرارداد به واسطه یک شرکت تامین نیرو با شرکت تهیه تولید مواد معدنی همانند سالهای گذشته است.

در حال حاضر شرایط شغلی کارگران با فشار کارفرما برای عقد قرارداد با شرکت پیمانکار هر روز بیشتر می‌شود.

در ارتباط با رفع مشکلاتمان کارگران «معدن گلندرود» چندین بار هم به صورت کتبی و شفاهی مشکلات ناشی از عقد قرارداد با پیمانکار را به اطلاع مسئولان از جمله استانداری، فرمانداری، اداره کار و حتی شورای محلی رسانده‌اند که در نتیجه جلسه فرمانداری که شورای محلی و تعدادی از کارگران حضور داشتند مقرر شده شرکت تهیه تولید مواد معدنی در صورت هر گونه جذب نیروی کار جدید از کارگران قدیمی استفاده کند. این در حالی است که پس از گذشته سه ماه از تاریخ این جلسه، اخیرا شرکت تهیه تولید بدون توجه به کارگران با سابقه، فراخوان جذب نیروی کارصادر کرده و هم اکنون تعداد ۱۵ کارگر در قالب یک شرکت تامین نیرو در حال طی مراحل ثبت‌نام هستند.

این اقدام مدیران معدن مغایر با اصول اخلاقی و شرعی است و مخالفت کارگران را در پی داشته است.

درست نیست بعداز گذشت ۸ سال از تلاش شبانه‌روزی کارگران که این واحد معدنی را با تمام امکانات خدماتی و رفاهی آماده بهره‌برداری کرده‌اند، ما کارگران قدیمی نادیده گرفته شویم.

بنابراین درخواست ما از مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران این است که شرکت تهیه وتولید همانند سال‌های گذشته با کارگران به واسطه یک شرکت تامین نیرو قرارداد کار امضاء کند تا کارگران به امنیت شغلی برسند.

*تجمع اعتراضی کارگران گرانیت دلفان نسبت به بیکاری بدنبال تعطیلی کارخانه مقابل فرمانداری نورآباد

روز پنج شنبه ۸ اردیبهشت، کارگران گرانیت دلفان برای اعتراض به بیکاری بدنبال تعطیلی کارخانه مقابل فرمانداری نورآباد دراستان لرستان تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،۵۲کارگر بیکار شده کارخانه پرشن گرانیت دلفان (فرآوری سنگ) امروز مقابل فرمانداری نورآباد تجمع کردند.

کارخانه پرشین گرانیت دلفان ۵۲ کارگر دارد و به خاطر کم توجهی مسئولان شهرستان به مشکلات آن و هزینه‌های تولید، گاز و برق و بیمه کارگران تعطیل شد و امروز کارگران با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان دلفان خواستار حل مشکلات کارخانه و از سرگیری فعالیت آن شدند.

*اخراج یکی از کارکنان حق طلب وزارت کار،چند نفر درلیست اخراج واحضار چندنفر دیگرشان به حراست بدنبال تجمع اعتراضیشان

یکی از کارکنان حق طلب وزارت کار بدنبال تجمع اعتراضیشان + مقابل این وزارتخانه از کار اخراج ،تعدادی دیگر درلیست اخراج وچندنفرشان هم به حراست احضارشدند.

روز پنج شنبه ۸ اردیبهشت، یکی از کارکنان وزارت کاربه خبرنگاررسانه ای گفت: حراست برخی از نیروهایی که جلوی وزیر صحبت کرده‌اند را خواسته است. او می‌گوید قبل از اعتراضات هم ما پیش‌بینی داشتیم که این اتفاق رخ می‌دهد و برای ما پرونده درست می‌کنند اما واقعا وضعیت معیشتی و کاهش مزایای رفاهی ما به اندازه‌ای بود که موضوع تشکیل پرونده برایمان اهمیتی نداشت ولی اینکه بخواهند به خاطر اعتراض، نامه عدم نیاز بزنند، غیرمنطقی است. شما فکر کنید خودشان می‌گویند جلسه بگذاریم و حرف‌هایتان را بزنید، بعد که مشکلات را می‌گوییم اینطور برخورد می‌کنند. 

اوافزود: وزیر کار حتی بعد از جلسه توییت زد که «کارکنان درخواست‌های به حقی داشتند و بی‌‌عدالتی وجود دارد.» خب اگر خودتان می‌گویید بی‌عدالتی وجود دارد، پس چرا پرونده‌سازی می‌کنید و نامه عدم نیاز می‌زنید؟ آیا این تناقض در رفتار نیست که شما در توییتر و مصاحبه جوری دیگر حرف بزنید و در واقعیت کار دیگری بکنید؟ مگر ما چه گفته بودیم؟ گفتیم به والله مشکل داریم و با این ارقام نمی‌توانیم زندگی کنیم. اصلا با تندترین و خشمگنانه‌ترین شکل هم حرفمان را زده باشیم، آیا این مجوزی است که چنین کنند؟ یعنی حتی صبوری شنیدن یک حرف را هم ندارند، بعد اسم خودشان را «وزارت مردم» گذاشته‌اند.

یکی از دیگر از کارمندانی که در جلسه اعتراض حضور داشته نیزگفت: بعد از جلسه قرار شد کمیته‌ای به نام رفاهیات تشکیل شود و قرار است چهار نفر در آن کمیته حضور داشته باشند و به این ترتیب خود کارکنان یک تشکل قانونی داشته باشند که درخواست‌هایشان از طریق آن به دست تصمیم‌گیران برسد و ترتیب اثر آن پیگیری شود. 

جلسه امروز برگزار شد و جو امنیتی شدیدی حاکم بود؛ به عنوان مثال دیروز در سالن همایش جلسه‌ای با حضور کارکنان برای انتخاب اعضای هیات پیگیری رفاهیات تشکیل شد که خانم رفیعی و آقای مسلم‌خانی و آقای غفوری و آقای کازرونی رای آوردند. به خاطر همان فضای امنیتی، بخش عمده کارکنان نیامده بودند که ظاهرا تهدید شده بودند.

او درباره اخراج به خاطر اعتراض کارکنان ادامه داد: نامه عدم نیاز چند نفر از همکاران ما امضا شده و به کارگزینی ارسال شده است. نامه چند نفر هم روی سیستم قرار گرفته و آماده امضاست. این نامه‌ها از دفتر اشتغال به کارگزینی رفته است. دقیقا مشکل ما همین است که اینها حتی روال کاری در وزارتخانه‌ای که خودشان مسئول هستند را نمی‌دانند و بلد نیستند که معرفی به کارگزینی اساسا غیرقانونی است و آنها حق چنین کاری ندارند و اگر قرار به اخراج باشد، فقط هیات تخلفات اداری می‌تواند رسیدگی کند، نه اینکه هر مدیری بیاید و نیروهای وزارتخانه را اخراج کند!

او درخاتمه گفت: ما به آقای عبدالملکی نامه زده‌ایم و گفته‌ایم روی نامه‌های اخراج کارکنان، دستور کان‌لم‌یکن بزند و دیگر چنین کارهایی نکند اما هنوز جواب نیامده است.

+تجمع اعتراضی کارکنان وزارت کارکشور نسبت به سطح حقوق مقابل ساختمان وزارتخانه با شعار«وزیر بی کفایت خجالت خجالت»

روزسه شنبه ۳۰ فروردین، کارکنان وزارت کارکشور برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به سطح حقوق وتبعیض درپرداخت ها نسبت با دیگر وزارتخانه ها دست به تجمع مقابل ساختمان این وزارت کار در تهران با شعار«وزیر بی کفایت خجالت خجالت» زدند وخواستار افزایش دستمزدشان شدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،این تجمع به دلیل کاهش قابل توجه مبلغ حقوق، رفاهیات و اضافه کاری کارکنان وزارت کاربرگزارشده است.

*احضار کوکب بداغی پگاه ، معلم ورزش دبیرستانهای شهرستان ایذه به دادگاه انقلاب اهواز

کوکب بداغی پگاه ، معلم ورزش دبیرستانهای شهرستان ایذه بوسیله شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اهواز احضار شد

کوکب بداغی پگاه، یکی از معلمان معترض است که بارها در تجمعات معلمان کشور در سخنرانی های خود خواستار توجه مسئولین کشور به وضعیت آشفته ی آموزش و‌پرورش ایران ( رایگان بودن آموزش و‌پرورش ، همسان سازی حقوق بازنشستگان ، اجرای درست رتبه بند، پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان، استخدام رسمی نیروهای قرارداد موقت ، استخدام معلمان خرید خدمات آموزشی، خدمتگزاران و سرایدار آن ، آموزشیاران نهضت سواد آموزی ، مربیان پیش دبستانی) و سایر مشکلات آموزش و‌پرورش شده است. 

وی بایستی ۵ روز پس از دریافت ابلاغ خود را شعبه ی ۱۲ دادگاه انقلاب معرفی کند.

۷ تن از معلمان خوزستان در نوبت محاکمه هستند

*احضار پنج معلم خوزستانی به دادگاه انقلاب اهواز 

اقبال تامرادی، بهنیا بهمئی نژاد، سیامک چهرازی، شهریار شیروانی نیا و کوکب بداغی‌پگاه، پنج معلم خوزستانی هستند که پیش از عید به دادگاه انقلاب اهواز شعبه ۱۲ احضار شده بودند، پس از حضور در دادگاه، جلسه بازپرسی آن‌ها به بعد از عید موکول گردید.

این فعالان صنفی خوش‌نام، برای دفاع از اتهامات انتسابی، پس از دریافت ابلاغ، طی مدت پنج‌روز، باید در دادگاه حضور داشته داشته باشند. لازم به ذکر است که مهلت پنج روزه‌ی آن‌ها، یازدهم اردیبهشت به پایان می‌رسد

کوکب بداغی پگاه، یکی از معلمان معترض است که بارها در تجمعات معلمان کشور در سخنرانی های خود خواستار توجه مسئولین کشور به وضعیت آشفته ی آموزش و‌پرورش ایران ( رایگان بودن آموزش و‌پرورش، همسان سازی حقوق بازنشستگان، اجرای درست رتبه بند، پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان، استخدام رسمی نیروهای قرارداد موقت، استخدام معلمان خرید خدمات آموزشی، خدمتگزاران و سرایدار آن، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی) و سایر مشکلات آموزش و‌پرورش شده است.

منبع ۲ خبربالا: کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

*اعتراض شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به محکومیت مهندس سید حمیداخلمدی هنر آموز  هنرستانهای طرقبه شاندیز(مشهد) به دو سال نیم زندان

مهندس سیدحمیداخلمدی هنر آموز  هنرستانهای طرقبه شاندیز(مشهد) امروز هفتم اردیبهشت پس از پنج ماه از دستگیری و پرونده سازی در دادگاه تجدید نظر به دو سال نیم زندان به اتهام توهین به رهبری و توهین به مقدسات محکوم شد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از این فعال صنفی،افزایش پرونده سازی ها و احکام قضایی ناعادلانه برای کنشگران صنفی را کاملا مغایر با فصل سوم قانون اساسی و به ویژه اصول:

۳۹_۳۷_۳۶_۳۴_۳۳_۳۲_۲۷_۲۶_۲۵_۲۳ می داند.

*گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران درباره احضار غلامرضا شریفه معلم کنشگربه اداره  اطلاعات سنندج

دیروز چهارشنبه‌‌ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ آقای غلامرضا شریفه معلم سنندجی طی‌ چند‌ تماس‌ تلفنی که با خود و خانواده اش گرفته شد، به اداره ی اطلاعات سنندج احضار‌شد.

وی پس از مراجعه، چندین ساعت در اداره ی اطلاعات سنندج بازجویی شد.

شریفه در ساعت ۱۴ پس از بازجویی های سنگین همراه باتهدید و ارعاب، در باره ی شرکت‌ درتجمعات‌ معلمان، تهیه‌ ی پلاکارد‌، با‌ محتوای‌ حمایت‌ از زندانیان‌ صنفی و سیاسی‌، شعبان‌ محمدی‌، رسول‌ بداقی، فراخوان ‌و دعوت‌ به‌ تجمع‌ معلمین‌ و خانواده‌ ی دانش‌آموزان‌ در شهر‌ سنندج‌، پلاکارد‌، دفاع‌ از حقوق کارگران‌ و‌ کارگران زندانی، بدست گرفتن بنر، عکس و…. آزاد شد.

*احضار و بازجویی مظفر صالح‌نیا توسط اداره اطلاعات سنندج

امروز پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ مظفر صالح‌نیا از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از احضار تلفنی توسط ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج به مدت بیشتر از ۲ ساعت مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت. 

تاکنون تعداد زیادی از فعالین کارگری و فعالین صنفی معلمان و اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط نهادهای امنیتی احضار شده‌اند. احضار، بازجویی و اقدام به تهدید فعالین جنبش کارگری و معلمان در راستای تلاش برای ممانعت از برگزاری تجمعات روز جهانی کارگر است. 

اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام می‌کند که برگزاری تجمعات روز جهانی کارگر حق مسلم کارگران، معلمان، بازنشستگان و تمامی مزدبگیران است و هرگونه احضار و تهدید و بازجویی فعالین توسط نهادهای امنیتی را محکوم می‌کند. 

اتحادیه آزاد کارگران ایران

*احضار و بازجویی شیث امانی توسط اطلاعات سپاه سنندج

امروز پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ شیث امانی از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از احضار تلفنی توسط اطلاعات سپاه سنندج مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت. 

همچنین بازجویان اطلاعات سپاه به شیث امانی اعلام کرده‌اند که برای وی پرونده قضایی تشکیل شده است. 

تعداد زیادی از فعالین کارگری و فعالین صنفی معلمان و اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران در شهرهای مختلف توسط نهادهای امنیتی احضار شده‌اند. 

احضار، بازجویی و اقدام به تهدید فعالین جنبش کارگری و معلمان در راستای تلاش برای ممانعت از برگزاری تجمعات روز جهانی کارگر است. 

اتحادیه آزاد کارگران ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate