اخباروگزارش های کارگری  ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری  ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

– مجموعه ای درباره اعتصاب کارگران پروژه ای صنایع نفت ،گاز وپتروشیمی ونیروگاه ها برای افزایش دستمزد و ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت:

۱- شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

 لیستی از مراکز اعتصابی همکاران پروژه ای ما در نفت:

۲- اعتصاب کارگران پروژه‌ای شرکت ناورود در پتروپالایش کنگان

۳- اعتصاب کارگران پروژه‌ای نیروگاه Boo عسلویه

۴- تداوم اعتصاب کارگران مخازن سبز عسلویه

۵- اعتصاب کارگران داربست‌بند نیروگاه برق اردبیل

۶ – اعتصاب کارگران پالیشگاه آدیش کنگان،،  پتروشیمی بوشهرسایت ۲ و نیروگاه سیکل ترکیبی بوستانو عسلویه

– تجمع کارگران کارخانه آذرآب اراک دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی وبرای لغو واگذاری

– اعتصاب وتجمع کارگران خشمگین معدن سنگ آهن سادات و کارخانه کنسانتره سیریزدر جاده با همراهی جمعی از اهالی سیریزبرای اعتراض به سطح پایین حقوق ونداشتن امنیت شغلی

– تجمع اعتراضی کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نسبت به سطح نازل حقوق مقابل ساختمان وزارت کار

– ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته هما نسبت به انتقال صندئق بازنشستگی به  صندوق کشوری با برپایی تجمع مقابل اداره مرکزی ایران ایر

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شوش نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق  و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری برای سومین روز متوالی

– ادامه تجمع اعتراضی کارگران فصلی کشت وصنعت نیشکرهفت تپه نسبت به عدم تبدیل وضعیت با تجمع مقابل ورودی مجتمع

– احضار و تهدید تلفنی اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد از سوی وزارت اطلاعات در آستانه روز جهانی کارگر

– هجوم ماموران امنیتی به منزل رهام یگانه

– آخرین خبر از بازداشتی های پارک کرج بقلم زهرا صادقی همسر مرتضی صیدی

– احضار رادا (روح‌اله) مردانی به دادگاه

– تجمع اعتراضی کارگران مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان نسبت به تغییر مدیرعامل شرکت 

– تجمع اعتراضی درمانگران اعتیاد کشورنسبت به توزیع داروهای خاص در داروخانه‌ها مقابل ستاد مبارزه با مواد مخدر

– جان باختن کارگر کارخانه فولاد ابهر پس از ۱۰ روز دست وپنج نرم کردن با مرگ دربیمارستان

*مجموعه ای درباره اعتصاب کارگران پروژه ای صنایع نفت ،گاز وپتروشیمی ونیروگاه ها برای افزایش دستمزد و ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت:

۱- شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

 لیستی از مراکز اعتصابی همکاران پروژه ای ما در نفت:

– کارگران پیمانی پروژه ای نفت در نیروگاه BOO در عسلویه

– کارگرن داربست‌بند پروژه‌ای شرکت ناورود که  در پتروپالایش کنگان

– کارگران پروژه‌ای پیمانی  شاغل پتروشیمی بوشهر 

– کارگران پتروکیان راکی در پتروشیمی هنگام

-کارگران داربست‌بند پیمانکاری علیخانی شاغل در پتروشیمی کیان واقع در عسلویه 

-دو پتروشیمی پترو کیان 

– کارگران شرکت فرجود ( پیمانکاری منوچهر موسوی ) سایت ۱ پتروشیمی بوشهر در عسلویه جاده پارسیان به کنگان 

– اعتصاب کارگران پروژه‌ای شاغل در فاز ۱۳ عسلویه  

-کارگران پروژه‌ای ساخت مخازن سبز عسلویه

۲- اعتصاب کارگران پروژه‌ای شرکت ناورود در پتروپالایش کنگان

امروز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ کارگران داربست‌بند پروژه‌ای شرکت ناورود شاغل در پتروپالایش کنگان نیز دست به اعتصاب زدند.  

کارگران پروژه‌ای نفت خواستار افزایش دستمزد و نوبت‌کاری ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت هستند.  

از روز گذشته که اعتصاب کارگران پروژه‌ای آغاز شده است، تعدادی از پیمانکاران و کارفرمایان شرایط کارگران را قبول کرده و با افزایش دستمزد و توافق بر سر نوبت‌کار ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت با کارگران قرارداد جدید منعقد کرده‌اند.

اتحادیه آزادکارگران ایران

درهمین رابطه:اعتصاب همکاران پروژه‌ای ای ناورود در پتروپالایش کنگان

امروز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ همکاران داربست‌بند پروژه‌ای شرکت ناورود که  در پتروپالایش کنگان کار میکنند نیز دست به اعتصاب زدند.  افزایش دستمزدها و بیست روز کار  و ده روز استراحت خواست سراسری ما کارگران پروژه ای است. گفتنی است که از روز گذشته که اعتصابات سراسری خود را استارت زده ایم تعدادی از پیمانکاران مجبور به بستن قرارداد جدید با همکاران ما بر مبنای افزایش مزد و شیفت کاری ٢٠ روز کار و ده روز استراحت شده اند.  اعتصاب ما سراسری است و تا به خواستهایمان نرسیم به اعتراضاتمان ادامه میدهیم. وعده قبول نمیکنیم و باید عمل شود.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

۳- اعتصاب کارگران پروژه‌ای نیروگاه Boo عسلویه

امروز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ کارگران پروژه‌ای پیمانکاری بهروز لیموچی شاغل در نیروگاه سیکل ترکیبی Boo عسلویه نیز دست به اعتصاب زدند.

اتحادیه آزادکارگران ایران

درهمین رابطه:اعتصاب همکاران پروژه ای پیمانی ما در نیروگاه  Boo در عسلویه

امروز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت همکاران پروژه ای ما که با پیمانکاری بهروز لیموچی در نیروگاه سیکل ترکیبی Boo عسلویه کار میکنند نیز دست به اعتصاب زدند.

خواست فوری همکاران پروژه‌ای ما در نفت افزایش دستمزد ها و نوبت‌کاری ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت است..  ما کارگران پروژه این نفت به خلف وعده ها و بدتر شدن وضع زندگی خود بخاطر گرانی ها و شرایط دشوار کاری اعتراض داریم. ما تجربه اعتصاب سال گذشته را داریم و تاکید میکنیم که تخلیه خوابگاهها باعث پراکنده شدن ما میشود. در سال گذشته هر جا که ماندیم بهتر نتیجه گرفتیم. بنابراین تاکید ما بر اعتصاب، حضور در محل و برپایی تجمعات و تصمیم گیری جمعی در مجامع عمومی مان و  برگزیدن نمایندگان منتخب خود در مجامع عمومی مان برای پیشبرد تصمیمات جمعی مان است.  تاکید ما بر اتحاد و همبستگی است.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

۴- تداوم اعتصاب کارگران مخازن سبز عسلویه

امروز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ کارگران پروژه‌ای ساخت مخازن سبز عسلویه در راستای پافشاری بر خواسته‌های‌شان به اعتصاب خود ادامه دادند.

اتحادیه آزادکارگران ایران

۵- اعتصاب کارگران داربست‌بند نیروگاه برق اردبیل

امروز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ کارگران داربست‌بند نیروگاه برق اردبیل دست به اعتصاب زدند.

اتحادیه آزادکارگران ایران

۶ – اعتصاب کارگران پالیشگاه آدیش کنگان،،  پتروشیمی بوشهرسایت ۲ و نیروگاه سیکل ترکیبی بوستانو عسلویه

روز سه شنبه ۶ اردیبهشت ،تصاویر و فیلم های از اعتصاب کارگران پالیشگاه آدیش کنگان،،  پتروشیمی بوشهرسایت ۲ و نیروگاه سیکل ترکیبی بوستانو عسلویه برای افزایش دستمزد و ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت در شبکه های احتماعی منتشر شد.

تصویری از اعتصاب وتجمع کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی بوستانو عسلویه:

*تجمع کارگران کارخانه آذرآب اراک دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی وبرای لغو واگذاری

روز سه شنبه ۶ اردیبهشت،کارگران کارخانه آذرآب برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی دست به تجمع دراین واحد تولیدی به نفس نفس افتاده در اراک زدند وخواهان لغو خصوصی سازی شدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،خواسته اصلی کارگران معترض آذرآب تعیین تکلیف با سهامدار شرکت است و خواهان بازگشت  آذرآب به دولت هستند. 

تجمع کننگان گفتند:تمام پیمانکاران ما دولتی هستند و خصوصی بودن آذرآب درست نیست.

یادآوری:زمزمه های اعتراضی کارگران کارخانه آذرآب اراک نسبت به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت حقوق اسفند ماه

طی روز های پایانی اولین ماه سال جدید شاهد زمزمه های اعتراضی کارگران کارخانه آذرآب اراک نسبت به نداشتن امنیت شغلی و عدم پرداخت حقوق اسفند ماه هستیم.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۳۰ فروردین،کارخانه آذر آب در حال حاضرهیچ قرارداد و کار جدیدی ندارد و هیچ منبع مالی هم برای انجام کاربدلیل عمل نکردن سهامدار به تعهدات مالیش دراختیارش نیست.

همچنین به دلیل چک های برگشتی آذرآب، بانک ها هم امکان صدور ضمانت‌نامه که لازمه عقد قرارداد است را ندارند.

بنابهمین گزارش، سال گذشته سهامدار ۱۸۰۰ درصد افزایش سرمایه را به تصویب رساند و قول داد که ۵۰۰ میلیارد تومان آورده نقدی برای شرکت داشته باشد که این رقم انجام نشد و امسال باید ۷۰۰میلیارد تومان به شرکت تزریق کند.

درحالی که فروردین ماه به پایانش رسیده هنوز حقوق اسفندماه کارگران آذرآب پرداخت نشده است.

*اعتصاب وتجمع کارگران خشمگین معدن سنگ آهن سادات و کارخانه کنسانتره سیریزدر جاده با همراهی جمعی از اهالی سیریزبرای اعتراض به سطح پایین حقوق ونداشتن امنیت شغلی

عصر روز سه شنبه ۶ اردیبهشت، کارگران معدن سنگ آهن سادات و کارخانه کنسانتره سیریزبرای اعتراض به سطح پایین حقوق ونداشتن امنیت شغلی دست از کارکشیدند وبا همراهی جمعی از اهالی 

سیریز از توابع بخش یزدان آباد شهرستان زرند در استان کرمان جاده معدن را مسدودکردند.

 برپایه گزارش رسانه ای شده،کارگران مشکلات خود راحقوق و دستمزد پایین، عدم امنیت شغلی و اخراج نیرو بدون دلیل، بیمه عادی بدون سختی کار، بی احترامی مسئولان با کارگران، عدم پرداخت بن و مزایا، کسر بیمه از حقوق کارگران، استخدام نیروی غیر بومی بیان کردند.

کارگران معترض اعلام کردند تا مهندس احرامیان در جمع معترضین حضور پیدا نکنند دست از تحصن و اعتصاب برنمیدارند.

*تجمع اعتراضی کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نسبت به سطح نازل حقوق مقابل ساختمان وزارت کار

روز سه شنبه ۶ اردیبهشت، کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق دست به تجمع  مقابل ساختمان وزارت کاردر پایتخت زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:دستمزد کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با سابقه‌ی کاری بالای ۱۵ تا ۲۰ سال ۳ و نیم تا ۵ میلیون تومان است. 

آنها افزودند:رفاهیات کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای از مربی گرفته تا کارمند اداری و حراست، فاجعه است و اکثر نیروها دچار مشکلات شدید معیشتی هستند. 

آنها اضافه کردند: ما تحصیلات بالای فوق لیسانس تا دکترا داریم اما با حقوقمان هزینه‌ی تحصیل فرزند خود و خرج روزمره را هم نمی‌توانیم پرداخت کنیم. 

تعدادی از آنها با انتقاد از بیمه تکمیلی آرمان،گفتند: این بیمه پایین‌ترین اشل را بین بیمه‌های تکمیلیِ دیگر دارد و نمی‌تواند پاسخگوی نیاز درمان ما باشد. 

آنها همچنین گفتند: کرامت ما به عنوان نیروی با سابقه و تحصیلکرده حفظ نمی‌شود. 

آنها ادامه دادند: با کار در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، به شکل‌های مختلف از دستمزد پایین گرفته تا عدم پرداخت اضافه‌کاری و اجبار به انجام کارهایِ خارج از وظیفه، تحقیر می‌شویم. 

براساس گزارش رسانه ای شده،در خلال این تجمع ، جلسه‌ای با حضور تجمع‌کنندگان و حسینی‌نیا (رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور) در سالن همایش های وزارت کار برگزار شد. 

در این جلسه، نماینده‌ی کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: معیشت مهم‌ترین مشکل ماست. ما می‌دانیم که نیازمند  است که دولت و مجلس به طور جدی فکری به حال معیشت کارکنان سازمان فنی و حرفه‎‌ای کشور بکنند. 

وی گفت: گفته می‌شود قرار است موضوع رتبه‌بندیِ معلمان در برنامه‌ی هفتم دیده شود اما ما خیلی به این موضوع خوشبین نیستیم و فکر نمی‌کنیم به نتیجه برسیم. به جای پرداختنِ به رتبه‌بندی ما از دولت می‌خواهیم که فوق‌العاده خاص را برای همه‌ی کارکنان و نه فقط برای مربیان اجرایی کنند. 

نماینده تجمع‌کنندگان گفت: با توجه به اینکه دولت از جانب مجلس در مورد پرداخت فوق‌العاده خاص تام الاختیار است ما از وزیر کار و دولت می‌خواهیم با پرداخت فوق‌العاده خاص به همه‌ی کارکنان تا حدودی مشکل معیشت ما را حل کنند. 

وی ادامه داد: مطالبه‌ی بعدی ما ظرفیت قانونی فوق‌العاده ویژه است که تا ۳۵ درصد تصویب شده اما تا  ۵۰ درصد هم قابل افزایش است. با توجه به اینکه سازمان ما تخصصی است این ظرفیت وجود دارد که تا سقف  ۵۰ درصد اعمال شود. 

نماینده کارگران تصریح کرد: اگر همین دو مورد را برای ما اجرا کنید بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد. 

خاطرنشان میشود که در حال حاضر ۱۳ هزار و دویست نفر در سازمان فنی و حرفه‌ای کار می‌کنند اما پایه بودجه این سازمان بسیار ضعیف است. اگر همه‌ی بودجه‌ی این سازمان هم برای حقوق کارکنان این سازمان در نظر گرفته شود باز هم این کسری جبران نمی‌شود. 

*ادامه اعتراضات کارگران بازنشسته هما نسبت به انتقال صندئق بازنشستگی به  صندوق کشوری با برپایی تجمع مقابل اداره مرکزی ایران ایر

روز سه شنبه ۶ اردیبهشت، کارگران بازنشسته هما درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به انتقال صندئق بازنشستگی ایران ایر به  صندوق کشوری دست به تجمع مقابل اداره مرکزی ایران ایر در ورودی فرودگاه مهرآباد تهران زدند.

این بازنشستگان علت اعتراض خود را تصمیم دولت برای انتقال صندوق بازنشستگی هما به صندوق کشوری اعلام کردند وبه خبرنگاررسانه ای گفتند: صندوق از پرداختی ما در دوران اشتغال تشکیل شده، بنابراین اموال و دارایی آن غیردولتی و شخصی است و لذا انتقال آن بدون رضایت صاحبان اصلی، امر غیرقانونی محسوب می‌شود.

معرضان افزودند:با انتقال به صندوق کشوری حق و حقوق ما ضایع می‌شود؛ ما در دوران اشتغال پنج یا شش درصد بیشتر پرداخته‌ایم تا از مزایای بهتر در دوران بازنشستگی بهره‌مند شویم؛ حالا نمی‌توانند ما را با تصمیم دولت به یک صندوق دیگر منتقل کنند.  

آنها درخاتمه گفتند: تا امروز (ششم اردیبهشت) هنوز حقوق فروردین واریز نشده است.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شوش نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق  و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری برای سومین روز متوالی

روز سه شنبه ۶ اردیبهشت برای سومین روز متوالی، کارگران شهرداری شوش به تجمعشان مقابل فرمانداری برای اعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق  و وعده های توخالی مسئولان ادامه دادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،شهردار شوش چندی پیش اعلام کرده بود حقوق معوقه کارگران در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

درهمین رابطه:دومین روز تجمع اعتراضی کارگران شهرداری شوش نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق مقابل فرمانداری

روز دوشنبه ۵ اردیبهشت برای دومین روز متوالی، کارگران پیمانی و قراردادی‌ شهرداری شوش شاغل در بخش‌های عمران، تاسیسـات، آتشنشانی، خدمات و فضای سبزبرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان خوزستان زدند.

*ادامه تجمع اعتراضی کارگران فصلی کشت وصنعت نیشکرهفت تپه نسبت به عدم تبدیل وضعیت با تجمع مقابل ورودی مجتمع

روز سه شنبه ۶ اردیبهشت، حدود ۱۵۰کارگرافصلی کشت وصنعت نیشکرهفت تپه بنمایندگی از طرف بیش از هزار نفر از همکارانشان به اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت با برپایی تجمع مقابل ورودی مجتمع ادامه دادند.

تعدادی از تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: با گذشت چند سال از اشتغال کارگران فصلی در این شرکت تاکنون هیچ اقدامی برای تبدیل وضعیت شغلی آنها از کارگر فصلی به نیروی کار دائمی صورت نگرفته است.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران فصلی کشت وصنعت نیشکرهفت تپه نسبت به عدم تبدیل وضعیت با تجمع درورودی وداخل شرکت

روز دوشنبه ۵ اردیبهشت، کارگران فصلی کشت وصنعت نیشکرهفت تپه درادامه اعتراضاتشان  نسبت به عدم تبدیل وضعیت دست به  تجمع درورودی وداخل مجتمع زدند.

یکی از کارگران حاضردرتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: اعتراض امروز ما کارگران فصلی، به مشخص نشدن وضعیت شغلی‌مان است. ما به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود از فصلی به قراردادی هستیم.

وی افزود:باتوجه به اینکه حِرفِه یک کارگر فصلی موقتی است، کارگرانی که این حرفه را انجام می‌دهند تنها در طول فصل بهره‌برداری به صورت موقت در این شغل بکار گرفته می‌شوند و مابقی فصول سال بیکار هستند بنابراین درخواست این گروه از کارگران از مدیریت مجموعه عقد قرارداد سالانه است تا امنیت شغلی داشته باشند.

*احضار و تهدید تلفنی اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد از سوی وزارت اطلاعات در آستانه روز جهانی کارگر

امروز سه‌شنبه ششم اردیبهشت‌ بسیاری از فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد تلفنی از سوی وزارت اطلاعات احضار و تهدید شدند. از احضار شوندگان خواسته شده تا فردا به مقر وزارت اطلاعات مراجعه کنند. از سوی دیگر تعدادی از حامیان طبقه کارگر نیز تلفنی از سوی وزارت اطلاعات احضار و تهدید شده‌اند.

همچنین امروز ساعت چهار بعد از ظهر ماموران وزارت اطلاعات به منزل رهام یگانه از حامیان طبقه کارگر مراجعه کرده‌اند و دستگاه‌های تلفن همراه، هارد، کتاب و دیگر لوازم شخصی ایشان را ضبط کرده‌اند و به ایشان گفته شده که در ماه آینده احضار و از شما بازجویی خواهد شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه احضار و تهدید تلفنی اعضای سندیکا و حامیان طبقه کارگر و ورود ماموران به منازل آنان را قویا محکوم می‌کند. قطعا فشارهای صورت گرفته بر کارگران و حامیان طبقه کارگر در آستانه روز جهانی کارگر برای جلوگیری از حق بدیهی کارگران در برگزاری مراسم روز جهانی کارگر با هر شکل آن است و سندیکا فشارهای فراقانونی نهادهای امنیتی برای جلوگیری از مراسم روز جهانی کارگر را قویا محکوم و خواهان توقف این روند فراقانونی می‌باشد.

*هجوم ماموران امنیتی به منزل رهام یگانه

بعد ازظهر امروز، ششم اردیبهشت ماه، نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل رهام یگانه فعال چپ و کارگری تعدادی از لوازم شخصی او را ضبط کرده و اعلام کردند که تا ماه آینده برای بازجویی تماس خواهند گرفت.

این ماموران که از سوی وزارت اطلاعات با حکم تفتیش به منزل رهام یگانه آمده بودند، ۳ گوشی موبایل، هارد، فلش مموری و حدود ۸۰ جلد از کتاب‌های او را با خود بردند.

این در حالی است که سال گذشته وزارت اطلاعات طی اقدام غیرقانونی با رهام یگانه و دیگر فعالین کارگری تماس گرفتند و آنان را احضار کرده و شخص رهام یگانه را تهدید به بازداشت کردند.

*آخرین خبر از بازداشتی های پارک کرج بقلم زهرا صادقی همسر مرتضی صیدی

ما خانواده‌ها با پیگیری‌هایی که از روند بازداشت عزیزان‌مان کردیم، مشخص شد که آنان را گرفته‌اند، تا روز جهانی کارگر بگذرد! این حرفی بود که بازپرسی به ما زد. دوباره #یک_می فرارسید، و دوباره کارگرانی که باید در زندان بمانند، تا این روز بگذرد. و این‌بار قرعه به نام مرتضی صیدی افتاده است!

دلواپسی من و دخترم و بی‌خبری از حال جسمی و روانی همسرم از یک طرف، و نگرانی همسرم در نبودش بابت هزینه‌ها و وضعیت مالی خانواده از طرف دیگر، لحظات زندگی یک خانواده‌ی کارگری را در این روزها ساخته‌اند! اما ما همچنان در تلاش هستیم، تا روزهای بازداشت مرتضی و رفقای در بندش کوتاه شود، و آن‌ها را «آزاد» ببینیم.

جای کارگر زندان نیست!

مرتضی صیدی

محمد ایران نژاد

نصرالله امیرلو

برگرفته از صفحه اینستاگرام زهرا صادقی

*احضار رادا (روح‌اله) مردانی به دادگاه

احضاریه‌ای برای رادا مردانی (روح‌اله) معلم و فعال صنفی صادر شده است مبنی بر اینکه باید روز ۱۱ اردیبهشت در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان دلفان حضور یابد.

همزمان ابلاغیه‌ی دیگری از سوی هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان آموزش و پرورش گیلان برای رادا مردانی صادر شده است که باید ظرف ده روز دفاعیه و مدارک خود را به این هیأت ارسال نماید.

احضار رادا مردانی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت و اعمال فشار و تهدید و اقدام به بازداشت چند تن از معلمان در روزهای اخیر به دلیل فراخوان تجمع سراسری معلمان در روز ۱۱ اردیبهشت صورت میگیرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران احضار رادا مردانی و بازداشت و تهدید دیگر فعالین صنفی معلمان را قویاً محکوم میکند و خواهان پایان دادن به برخوردهای امنیتی علیه معلمان و کارگران است.

اتحادیه آزاد کارکران ایران- ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

*تجمع اعتراضی کارگران مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان نسبت به تغییر مدیرعامل شرکت 

روز سه شنبه ۶ اردیبهشت، کارگران مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان برای اعتراض به تغییر مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری دست به تجمع در جاده زدند وازتردد خودروها و کامیون های شرکت جلوگیری کردند.

بر اساس گزارش رسانه ای شده، اعضای هیات مدیره این شرکت ظهر امروز “سعید آتشباری”  را به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب و  یوسف داودی را برکنار کردند.

بنا بهمین گزارش مدیرعامل قبلی از جمله سرمایه گذاران این پتروشیمی است و همچنان ۳۵ درصد سهام پتروشیمی مسجدسلیمان در اختیار وی است.

*تجمع اعتراضی درمانگران اعتیاد کشورنسبت به توزیع داروهای خاص در داروخانه‌ها مقابل ستاد مبارزه با مواد مخدر

روز سه شنبه ۶ اردیبهشت، درمانگران اعتیاد کشوربرای اعتراض به اقدام سازمان غذا و دارو مبنی برتوزیع داروهای داروهای مخدر و تحت کنترل در داروخانه‌ها دست به تجمع  مقابل ستاد مبارزه با مواد مخدردر تهران زدند.

تجمع کنندگان ابلاغیه سازمان غذا و دارو را کاملاً مخالف با مصوبات و ابلاغیه های نهادهای بالادستی مبنی بر ممنوعیت مطلق عرضه داروهای آگونیست در داروخانه‌ها دانستند و اعتراض شدید خود را به اقدامات فراقانونی سازمان غذا و دارو اعلام داشتند؛ آن‌ها معتقدند این ابلاغیه، موجب بروز آسیب‌های فراوان می‌شود.  

معترضان بیانیه‌ای نیز خطاب به وزارت بهداشت قرائت کردند که در آن خواسته شده بود به درمانگران احترام گذاشته شود و از دامن زدن به سیاست‌های غلطی که می‌تواند موجب گسترش موج اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی شود، جلوگیری نمایند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،تجمع اعتراضی اخیر به صورت خودجوش شکل گرفت و در جریان این اعتراض صنفی؛ کانون سراسری انجمنهای صنفی مراکز درمان سوء مصرف مواد به محض اطلاع، از جمعیت خواست که متفرق شوند و اعلام کرد کانون از مسیر گفتگو مشکلات را حل خواهد نمود.

*جان باختن کارگر کارخانه فولاد ابهر پس از ۱۰ روز دست وپنج نرم کردن با مرگ دربیمارستان

روز دوشنبه ۵ اردیبهشت،یک کارگر کارخانه فولاد ابهر واقع در شهرک صنعتی این شهر دراستان زنجان که ۲۵ فروردین ماه سال جاری که بر اثر برق گرفتگی به شدت دچار جراحات و سوختگی شده بود، پس از ۱۰ روز دست وپنج نرم کردن با مرگ دربیمارستان جان خودرا ازدست داد.

روز سه شنبه ۶ اردیبهشت،همکارانش به خبرنگار رسانه ای گفتند: در روز حادثه برق اصلی کارخانه قطع  بوده و یکباره جریان برق در مدار پست قرار می‌گیرد.

آنها افزودند:پیکر بی حال این کارگر بعد از وقوع حادثه از سوی امدادگران به بیمارستان الغدیر ابهر و بعد از انجام اقدامات اولیه به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال می‌یابد که در نهایت با تشدید وضعیت جسمی وی و محدود بودن امکانات پزشکی در استان، بیمار به بیمارستان سوانح سوختگی مطهری تهران انتقال می‌یابد که درنهایت روز گذشته جان خود را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate