تجمع معلمان یاسوج مقابل زندان در همبستگی با همکارشان علی حسن بهامین

تجمع معلمان یاسوج مقابل زندان در همبستگی با همکارشان علی حسن بهامین

 

امروز پنجم اردیبهشت جمعی از معلمان در اعتراض به حمله وحشیانه نیروهای سرکوبگر به علی حسن بهامین در مقابل دانشگاه یاسوج در ساعت یک عصر امروز و سپس انتقال وی به محل سپاه فتح استان تجمع کردند و صحنه زیبایی از همبستگی را آفریده و مقابل  سرکوبگری حکومت ایستادند.

بنا بر گزارشات ساعت یک عصر امروز جمعی از نیروهای لباس شخصی به حسن بهامین از معلمان معترض شهر یاسوج حمله کردند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و تلاش کردند او را با خود ببرند. مردم حاضر در صحنه و خود آقای بهامین در  مقابل حمله  نیروهای  اطلاعات سپاه مقاومت کردند و توانستند آقای بهامین  را در حالی که در یک دستش در دستبند بود، آزاد کنند.  اما بعد از مدتی سرکوبگران حکومت مجددا حمله کردند و این معلم را دستگیر کرده و با خود به محل سپاه  فتح استان منتقل کردند.  در  اعتراض به این سرکوبگری بلافاصله تجمع بزرگی از معلمان مقابل این محل برپا شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران طی گزارش این خبر با هشتگ سرکوب پاسخ مطالبات نیست، بلکه خشم مطالبه گران را دوچندان مینماید، این عمل وحشیانه را به شدت محکوم کرده است.  گفتنی است که علی حسن بهامین در قبلا نیز در جریان تجمعات اعتراضی معلمان در چهارم اسفند سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت و روز بعدش آزاد شده بود.

معلمان برا ی پیگیری مطالبات خود و در اعتراض به سرکوبگری های حکومت برای اول مه روز جهانی کارگر فراخوان به تجمعات سراسری داده اند. شورای هماهنگی تشکلها صنفی فرهنگیان با اشاره به اینکه اکثریت والدین دانش‌آموزان کارگران و زحمتکشان هستند و مطالبات معلمان نیز پاسخ نگرفته است فراخوان به تجمع سراسری روز جهانی کارگر داده است. تجمعات معلمان به مناسبت روز جهانی کارگر در تهران مقابل مجلس  اسلامی و در مراکز استان‌ها و شهرستانها مقابل ادارات کل آموزش و پرورش و ادارات آن در ساعت ده صبح ۱۱ اردیبهشت برگزار خواهند شد. همراه با معلمان اول مه را باید به یک روز اعتراض سراسری تبدیل کرد. یک کارزار مهم روز جهانی کارگر حمایت و پشتیبانی از مطالبات و اعتراضات معلمان و درمحکومیت سرکوبگری های حکومت علیه آنهاست. باید وسیعا به این کارزار پیوست.  باید فورا به این سرکوبگری ها  خاتمه داده شود و معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی بدون قید و شرط آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱،  ۲۵ آوریل  ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate