اخباروگزارش های کارگری ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱

– فراخوان کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای تجمع در دفاع ازامنیت شغلی ومیشتی بازکردن کارت ۳۰ همکار مقابل استانداری 

– اعتصاب کارگران پروژه‌ای شاغل در پالایشگاه آدیش کنگان در اعتراض به عدم افزایش دستمزد

– اعتصاب کارکنان پست یزد برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

– ادامه کنش های کارگران شرکتی مخابرات اصفهان دراعتراض به خلف وعده شرکت شسکام و برای احقاق حقوق برحقشان

– پیام اختصاصی اسماعیل عبدی از زندان مرکزی کرج خطاب به همسرش منیره عبدی 

– کانون نویسندگان ایران:احضار و تفهیم اتهام فرامرز سه‌دهی

– ممانعت بهداری زندان کچویی از فرستادن علی رضا ثقفی به بیمارستان

– جان باختن کارگر شهرداری منطقه ۴ اصفهان حین کار براثر تصادف

*فراخوان کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای تجمع در دفاع ازامنیت شغلی ومیشتی بازکردن کارت ۳۰ همکار مقابل استانداری 

زمان:شنبه ۲۷ فروردین – ساعت ۹

مکان:مقابل درب استانداری خوزستان

خواسته ها:

– تعين تكليف شركت، استمرار در ورود مواد اولیه ، ترمیم خطوط 

–  اجرای طرح طبقه بندی مشاغل 

– باز کردن کارت ۳۰ نفر از پرسنل 

بخش پایانی فراخوان:

حالا که گوش شنوایی نیست که فریاد ما را بشنود و یاریگری نیست که یاریگر کارگر باشد فردا شنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه درب استانداری خوزستان تجمع کرده و خواسته هایمان را فریاد خواهیم زد.

تا زمانی که نتیجه ای ملموس دستگیرمان نشود ، درب استانداری خوزستان سکنی گزیده و اگر نیاز باشد درب مجلس شورای اسلامی و دفتر ریاست جمهوری نیز بست خواهیم نشست.

وعده ما فردا شنبه راس ساعت ۹ صبح درب استانداری

*اعتصاب کارگران پروژه‌ای شاغل در پالایشگاه آدیش کنگان در اعتراض به عدم افزایش دستمزد

+کارگران پروژه‌ای شاغل در پالایشگاه آدیش کنگان در اعتراض به عدم افزایش دستمزد دست از کار کشیدند

امروز جمعه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ نفر از کارگران پروژه‌ای شاغل در پالایشگاه آدیش کنگان که در استخدام شرکت مبین صنعت و پیمانکاری ممبینی هستند، در اعتراض به عدم افزایش دستمزد برای سال جدید دست از کار کشیدند و به صورت جمعی تسویه حساب کردند. 

کارگران پروژه‌ای شاغل در این شرکت روز گذشته خواستار افزایش ۵۷ درصدی دستمزد‌ها شدند اما پیمانکار تنها حاضر به افزایش ۱۰ درصدی به دستمزد کارگران شد که حدود ۴۰۰ نفر از این کارگران در اعتراض به عدم افزایش دستمزد مطالبق خواسته‌شان دست از کار کشیده و تسویه حساب نمودند. 

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۶ فروردین ۱۴۰۱

++شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

بنا بر اخبار منتشره حدود ۴۰۰ نفر از همکاران پروژه ساخت مخازن در پالایشگاه آدیش کنگان ( پیمانکاری جمشید ممبینی ؛ شرکت مبین صنعت کوشای اسپانه) امروز جمعه ۲۶ فروردین‌ در حرکتی اعتراضی کار را تعطیل و با پیمانکار پروژه تسویه حساب کرده اند.

اعتراض این همکاران به عدم افزایش  ۵۷ درصدی دستمزد‌ها از سوی کارفرما بوده است.

پیمانکار پروژه فقط حاضر به  افزایش ۱۰ درصدی دستمزدها بوده که مورد موافقت کارگران قرار نگرفته است.

*اعتصاب کارکنان پست یزد برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

از آغاز سال جدید تا به امروز چند روز کارکنان پست یزد برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوقشان دست به اعتصاب زدند و از توزیع نامه ها وبسته های پستی خودداری کردند.

برپایه گزارش ۲۶ فروردین یک منبع خبری محلی،از ابتدای سال تا کنون چندین روز پست چی ها که در سرما و گرما و کرونا در کنار مردم بودند به دلیل عدم پرداخت معوقات به حق خود اعتصاب کردنده اند و مرسولات و نامه های مردم با تاخیر به دستشان رسیده است، که ریشه این موضوع در اولویت قرار ندادن پرداخت معوقات این قشر زحمت کش و پرداخت به پیمانکاران دیگر و برخورد های نامناسب از مهمترین دلایل این اعتراضات بوده است.

*ادامه کنش های کارگران شرکتی مخابرات اصفهان دراعتراض به خلف وعده شرکت شسکام و برای احقاق حقوق برحقشان

روز جمعه ۲۶ فروردین، کارگران شرکتی مخابرات اصفهان دراعتراض به خلف وعده شرکت شسکام و برای احقاق حقوق برحقشان ازجمله اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل،خبردادند.

کارگران معترض شرکت مخابرات اصفهان با اشاره به ثبت شکایتشان از شرکت شسکام تا آخر فرودین ماه،به خبرنگار رسانه ای گفتند: شرکت شسکام بر خلاف قولی که در حضور نماینده فرماندار و اداره کار داده بود از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل امتناع کرد و تنها ضریب ریالی اعمال گردید.

آنها افزودند: شرکت شسکام بر خلاف قولی که در حضور نماینده فرماندار و اداره کار داده بود، از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل امتناع کرد و تنها ضریب ریالی اعمال گردید. 

کارگران حق طلب شرکت مخابرات اصفهان ادامه دادند:نه تنها طبقه‌بندی اجرایی نشد بلکه عنوان گروه‌ها که به اشتباه داده شده نیز تصحیح نگردید. به طور مثال نیروی‌ام دی آف که در گروه شغلی تکنسین تعمیرات (صفحه ۵۰ از طبقه‌بندی شسکام) با مدرک فوق دیپلم و بر اساس تجربه کاری باید از گروه ۱۰ تا ۱۴ قرار می‌گرفت با عنوانی غلط و در گروه ۶ ابقا گردیده است و در خصوص باقیِ مشاغل هم این اتفاق و بی‌عدالتی مشهود است. همچنین در طبقه‌بندی ضعیف شرکت شسکام عنوانی برای نیروهای زحمت کش سیم بانی و کابل و حتی در گروه ADSL وجود ندارد و بصورت فرضی و بر اساس بودجه خودشان تعیین شده است. 

آنها گفتند:با وجود این طرح ضعیفی که شرکت شسکام ارائه داده، ما به اجرای همین طبقه‌بندی هم راضی شدیم اما شرکت حاضر نشد طرح خود را نیز اجرایی کند. 

آنها اضافه کردند:طبق قانون، شرکت زیرمجموعه باید در اجرای طرح طبقه‌بندی از شرکت مادر پیروی کند. یعنی طرح طبقه‌بندی شرکت مخابرات باید برای ما اجرایی شود اما شسکام طرح جداگانه‌ای برای خود نوشت و حتی همان طرح خود را نیز اجرایی نکرد. 

یادآوری:

+بازگشت بکار کارگران حق طلب  مخابرات اصفهان بدنبال کنش های دامنه دارشان وادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم اجرای طرح طبقه ‌بندی مشاغل

روز چهارشنبه ۱۷ فروردین، کارگران حق طلب  مخابرات اصفهان از بازگشت بکارشان بدنبال کنش های دامنه دارشان وادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم اجرای طرح طبقه ‌بندی مشاغل،خبردادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،نیروهای شرکتیِ مخابرات اصفهان که از ابتدای دی ماه سال گذشته به دلیل شکایت به وضعیت خود و عدم اجرای طرح طبقه ‌بندی مشاغل، اثر انگشت آن‌ها حذف شده بود، به کار برگشتند.

آنها گفتند: اواخر سال گذشته جلسه‌ای در فرمانداری تشکیل و پیرو این جلسه نیروها به کار خود برگشتند. 

آنها افزودند: قرار بود بعد از بازگشت به کار بین نیروها و شرکت شسکام جلسه‌ای برای به جریان انداختنِ اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداختِ معوقات حاصل از اجرای این طرح تشکیل شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. 

آنها ادامه دادند: از ابتدا ما پیگیرِ اجرای طرح طبقه‌بندیِ مشاغل بودیم که به دلیلِ این پیگیری، شرکت شسکام اثرانگشت نیروها را حذف و آن‌ها را برای مدتی از کار اخراج کرد. همین موضوع باعث شد اولویتِ ما بازگشت به کار باشد اما موضوعی که از ابتدا به دنبال آن بودیم را همچنان با قاطعیت پیگیری می‌کنیم و اگر تا آخر این ماه اتفاقی در خصوص اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل نیفتد شکایت خود را در اداره کار ثبت خواهیم کرد.

++ادامه اعتراضات کارگران حق طلب اخراجی مخابرات اصفهان با برپایی تجمع مقابل اداره مخابرات

روز دوشنبه ۱۸ بهمن،جمعی از کارگران شرکتی حق طلب مخابرات اصفهان درادامه اعتراضاتشان نسبت به حذف اثرانگشت واخراج از کاردست به تجمع مقابل اداره مخابرات اصفهان زدند وخواستاربازگشت بکارشدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: امروز جلسه‌ای با حضور مقامات کشوری و لشگری و مدیران مخابرات و همچنین با حضور ویدئوکنفرانسیِ وزیر ارتباطات پیرامون دستاوردهای مخابرات در این اداره انجام شد و ما رفتیم تا صدای اعتراض خود را به گوش این مسئولین برسانیم. 

خاطرنشان میشود که تعدادی از نیروهای مخابرات استان اصفهان بابت معوقات مزدی خود و عدم رعایت طرح طبقه‌بندی مشاغل از شرکت شسکام مخابرات به اداره کار شکایت کردند که در پی شکایت آن‌ها اثر انگشت و کارت ترددشان از اعتبار ساقط شد و دو نفر نیز به طور کامل اخراج شدند. 

آن‌ها تا کنون پیگیری‌های بسیاری برای بازگشت به کار انجام داده‌اند. فرمانداری استان اصفهان پیش‌تر قول مساعدت به آن‌ها داده بود. 

+++ادامه کنش های کارگران حق طلب اخراجی شرکت مخابرات اصفهان برای بازگشت بکار با تجمع درفرمانداری

روز دوشنبه ۴ بهمن، کارگران حق طلب اخراجی شرکت مخابرات اصفهان از ادامه کنش هایشان برای بازگشت بکار با برپایی تجمع درفرمانداری کلانشهر اصفهان خبردادند.

این کارگران حق طلب اخراجی به خبرنگاررسانه ای گفتند:پیگیری‌های بسیار برای بازگشت به کار، تاکنون به نتیجه نرسیده و نیروهای شرکتی مخابرات بدون حقوق در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

آنها یادآورشدند:مدیریت مجموعه از تاریخ یک دی‌ماه به دلیل پیگیریِ حقوق و درخواستِ اجرای طرح طبقه‌بندی و دریافت مابه‌التفاوت ناشی از اجرای طرح طبقه‌بندی، با حذف اثر انگشت، مانع ورود کارگران به محل کار شده و دو نفر از کارگران نیز در این پروسه به طور قطعی حکم اخراج گرفته‌اند.

*پیام اختصاصی اسماعیل عبدی از زندان مرکزی کرج خطاب به همسرش منیره عبدی 

مانندِ امیر ، گرمِ رویا هستم

چون ماندانا همیشه تنها هستم

دلتنگیِ من به لطفِ سلولِ تو نیست

ای زندانبان! فکرِ مبینا هستم

سلام منیره جان

روزگار سختت به خیر عزیز من

امسال هم تولدت را از زندان تبریک می‌گویم، و دست‌های نجیبت را می‌بوسم.

بمان برای تک تک روزهایی که ندیدمت، برای بوی آشنای خانه‌مان، برای مبینا، ماندانا و امیرحسین که در هوای نبودنم قد کشیده‌اند و بر حضور کوهوار تو تکیه کرده‌اند.

اینجا، میان این‌همه دیوارهای مرئی و نامرئی، تنها وجود تو‌ست که مرا به زندگی پیوند می‌زند. تو سهم مرا از آسمان کوچک زندان وسعت می‌بخشی؛ تا دوام بیاورم.

بی شک آزادگی وام‌دار صورت اندوهگین توست، و ایستادگی شکل دست‌های تو را دارد. 

منیره! دوام بیاور برای تلفن‌های بریده بریده‌ام از زندان، برای امید من که به روزگاری روشن کنار تو نفس بکشم و صورت فرزندانمان را ببوسم.

روزی به جهان بهار بر می‌گردد

آرامشِ بی‌شمار بر می‌گردد

خاموش نشو! رفیق من! ماه منیر!

خورشید به این مدار بر می‌گردد

اسماعیل عبدی/ زندان مرکزی کرج/ ۲۵ فروردین ۱۴۰۱

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*کانون نویسندگان ایران:احضار و تفهیم اتهام فرامرز سه‌دهی

فرامرز سه‌دهی، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران، روز دوشنبه ۲۲ فروردین، در پی ابلاغِ قبلی به شعبه‌ی ۱۳ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز احضار و تفهیم اتهام شد.

در این جلسه فرامرز سه‌دهی از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی به نفعِ گروه‌ها و یا سازمان‌های مخالفِ نظام جمهوری اسلامی ایران» با حضور وکیل مدافعش، مورد بازجویی قرار گرفت و تفهیم اتهام شد. این شاعر ساکن بهبهان پس از دفاع و ردِ اتهام انتسابی با تودیع قرار کفالتِ ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

در پی موج تازه‌ی احضارها و پرونده‌سازی‌ها در ماه‌های اخیر، فشار بر اعضای کانون نویسندگان ایران نیز همچون گذشته ادامه یافته است. این احضار در حالی صورت گرفته است که هم‌اکنون چهار عضو کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، آرش گنجی، هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی در زندان به سر می‌برند.

*ممانعت بهداری زندان کچویی از فرستادن علی رضا ثقفی به بیمارستان 

در سه روز گذشته در چندین نوبت فشار خون علیرضا ثقفی تا حد ۲۲ درجه بوده است که بهداری زندان کچویی در حد بسیار محدودی با ایشان رفتار می کند و با دادن چند قرص معمولی ایشان را به بند زندان می فرستد. حتي رئیس زندان شخصا خودش در دیدار با علیرضا ثقفی تایید می کند که ایشان وضعیت جسمی اش بسیار وخیم است و نیاز دارد که به بیمارستان فرستاده شود.

بهداری های زندان های ایران از زمان شجاع‌الدین شیخ‌الاسلام‌زاده تا به امروز بطور مستقیم خود عاملی هستند برای اذیت و آزار که به شکنجه های سیاه معروف هستند و با جلوگیری از فرستادن زندانی به بیمارستان و ندادن داروی زندانیان در از بین بردن فعالین سیاسی، کارگری، اجتماعی و مدنی در تمامی دوران های این حاکمیت در کنار بازجویان و شرایط بد زندان نقش ضد انسانی خود را به نمایش گذاشته اند که نمونه های آن بسیار فراوان هستند از زنده یاددان زهرا کاظمی، هدا صابر،ستار بهشتی، شاهرخ زمانی تا آبتین بکتاش و اخيرا مهدي صالحي در اصفهان می‌توان نام برد.

علیرضا ثقفی دبیر کانون مدافعان حقوق‌ کارگر فردی شناخته شده در مبارزات کارگری جهانی از امریکای لاتین، آفریقا تا آسیا یکی از دلایل زندانی بودن اش بخاطر شرکت در نشست سالانه ۱۳۸۷ سازمان جهانی به نمایندگی از طرف کنفدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری است و ایشان در شرایط ضد انسانی در زندان بسر ببرد و زندانی بودن ایشان بخاطر دفاع و مبارزه برای طبقه کارگر ایران و جهان است و در چند هفته گذشته بسیاری از نهادها و کنفدراسیون های کارگری جهانی از جمله کانون نویسندگان ایران،  کانون صنفی معلمان ایران (تهران) کنفدراسیون های کارگری ترکیه، فرانسه، کنفدراسیون مواد غذایی ، کنفدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری مورد حمایت قرار گرفته. 

کانون مدافعان حقوق کارگر اعلام می کند که بهداری زندان کچویی کرج مسئول هر اتفاقی است که برای علیرضا ثقفی بیافتد و تمامی ارکان نظام باید جوابگو باشند و در نشست امسال سازمان جهانی کار جنبش صنفی جهانی کارگران با همفکری با هم بار دیگر به نقش ضد کارگری حکومت می پردازند و شرایط ضدکارگری حکومت ایران را  رسواتر خواهند کرد. 

۲۶ فروردین ۱۴۰۱

کانون مدافعان حقوق کارگر

*جان باختن کارگر شهرداری منطقه ۴ اصفهان حین کار براثر تصادف

صبج روز جمعه ۲۶ فروردین،یک کارگر شهرداری منطقه ۴ اصفهان(شرکت خدماتی سبز صفه تمیز)حین کار در خروجی خیابان هشت بهشت در محدوده بزرگراه صیاد شیرازی براثربرخورد یک خود رو با وی و پرتاب شدن به میزان ۹ متر به جلودر دم جان خود را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate