اخباروگزارش های کارگری ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱

– یکشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته:

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق ومستمری وعدم همسان سازیش مقابل مجلس و اداره کل تامین اجتماعی استان های آذربایجان شرقی،اصفهان،خوزستان، قزوین،کرمان، کرمانشاه، گیلان،لرستان،مرکزی و….

– تجمع اعتراضی همزمان پرستاران قراردادی چند استان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

– تجمع اعتراضی کارگرانِ خشمگین کارخانه کیان تایر نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل نهاد ریاست جمهوری

– اعتصاب دامنه دار و تجمع کارگران کارخانه فولاد روهینا دزفول مقابل فرمانداری برای دفاع ازامنیت شغلی ومعیشتیشان

اخراج ۸ کارگر حق طلب توسط کارفرما زیر سکوت مصلحتی مسئولان بجای پاسخگویی به خواسته های کارگران

– کنش های کارگران اخراجی شهرداری ایلام برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی وبازگشت بکار

– تجمع اعتراضی کارگران شرکتی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری

– روز دوشنبه ۲۲ فروردین رادا(روح الله) مردانی دادگاهی می شود

– افزایش فشارهای امنیتی بر فعالان صنفی معلمان

– بیانیه شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت بمناسبت فرارسیدن اول ماه مه، روزجهانی کارگر

– جان باختن ۲ کارگر دامداری خراسان شمالی براثر ریزش سقف

*یکشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته:

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق ومستمری وعدم همسان سازیش مقابل مجلس و اداره کل تامین اجتماعی استان های آذربایجان شرقی،اصفهان،خوزستان، قزوین،کرمان، کرمانشاه، گیلان،لرستان،مرکزی و….

روز یکشنبه ۲۱ فروردین، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشوربرای انعکاس صدای اعتراضشان درسال جدید نسبت به سطح نازل حقوق ومستمری وعدم همسان سازیش  دست به تجمع مقابل مجلس درتهران و اداره کل تامین اجتماعی استان های آذربایجان شرقی،اصفهان،خوزستان، قزوین،کرمان، کرمانشاه، گیلان،لرستان،مرکزی و….درتبریز،اصفهان،اهواز،قزوین،کرمان،کرمانشاه،گیلان،خرم آباد،اراک و….زدند.

تصاویر:

اهواز:

قزوین:

*تجمع اعتراضی همزمان پرستاران قراردادی چند استان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز شنبه ۲۰ فروردین، پرستاران قراردادی چند استان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به 

بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی تجمع کردند.

مدافعان سلامت طرحی در چند استان کشور، نسبت به عدم جذب در سیستم وزارت بهداشت اعتراض کردند.

روز یکشنبه ۲۱ فروردین،یکی از این مدافعان به خبرنگار رسانه ای گفت: بعد از فروکش کردن کرونا، بیشتر ما را که قراردادهای موقت داشتیم، بیکار کردند و هیچ برنامه‌ای برای استخدام دائم ما ندارند؛ این در حالیست که در ایام اوج بحران وقتی همه مردم می‌ترسیدند از خانه خارج شوند، ما جان‌مان را کف دست‌مان گذاشته بودیم و با جان و دل با کرونا جنگیدیم.

وی افزود: روز گذشته در برخی استان‌ها به نهادهای مسئول مراجعه کردیم و خواستار روشن شدن وضعیت استخدام خود شدیم؛ حرف ما این است که ما کارگر فصلی نیستیم که فقط در فصل بحران ما را به کار گیرند و بعد فراموش‌مان کنند. خواسته‌ی ما جذب در ساختار درمان کشور است به گونه‌ای که دیگر دغدغه‌ی آینده نداشته باشیم.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی پرستاران قراردادی سبزوارنسبت به اخراج از کار مقابل دانشگاه علوم پزشکی

روز شنبه ۲۰ فروردین،جمعی از پرستاران قراردادی سبزواربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به اخراج از کار دست به تجمع مقابل دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان دراستان خراسان رضوی زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،جمعی از پرستاران قراردادی سبزواری که قرار است تا پایان فروردین ماه به خاطر فروکش بیماری کرونا تعدیل شوند با تجمع مسالمت آمیز مقابل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خواهان رسیدگی به وضعیت کاری شان از سوی مسولان شدند .

تعداد زیادی از پرستاران قراردادی سبزواری که به خاطر فروکش بیماری کرونا قرار است تا پایان فروردین ماه امسال بیکار شوند با تجمع مقابل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون « مدافعان دیروز تعدیل شدگان امروز » « بمیریم شهیدیم نمیریم تعدیلیم » اعتراض خود را به گوش مسولان رساندند .

یکی از پرستاران گفت : زمانی که بیماری کرونا وارد کشور شد و اوج گرفت همه ما از سوی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به صورت قراردادی جذب شدیم . ما به صورت شبانه روزی در میدان جنگ با ویروس منحوس و خطرناک کرونا حضور داشتیم و خطر را برای سلامتی شهروندان به جان و دل خریدیم . الان که زمزمه های فروکش بیماری کرونا به گوش می رسد مسولان دانشگاه اعلام کرده اند قرارداد ما را تمدید نمی کنند و باید تا پایان فرودین ماه محل کارمان را ترک کنیم . وی ادامه داد : ما از مسولان انتظارداریم از حقوق مدافعان سلامت که در اوج بیماری کرونا از جان خود برای سلامتی شهروندان گذشتند پشتیبانی کنند و چاره ای برای ادامه خدمت ما بیندیشند . 

*تجمع اعتراضی کارگرانِ خشمگین کارخانه کیان تایر نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل نهاد ریاست جمهوری

روزیکشنبه ۲۱ فروردین، کارگرانِ خشمگین کارخانه کیان تایر نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری زدند وخواستار تعیین تکلیف مالکیت کارخانه شدند.

این کارگران، مهم‌ترین خواسته‌ی خود را «تعیین تکلیف مالکیت کارخانه» عنوان کردند ودرگفتگوباخبرنگاررسانه ای افزودند: از انتهای سال ۹۸ با اعلام وررشکستگی کارخانه، تولید افت کرده و اخیراً به صفر مطلق رسیده است. پیش از این، یک ماه کارخانه تعطیل بود؛ دیروز سر کار رفتیم اما اطلاعیه‌ای روی بُرد زده بودند که تا اطلاع ثانوی، کارخانه تعطیل است. این شرایط، کارگران باسابقه و متخصص این واحد تولیدی را نگران کرده است.

کارخانه کیان تایر، حدود هزار کارگر دارد؛ این کارگران در دوران ورشکستگی و رکود که بیش از دو سال به درازا کشیده، دستمزد خود را دریافت کرده‌اند اما مزایای مزدی آن‌ها تقلیل یافته است؛ با شرایط موجود، پرداخت مزد فروردین ماه در ابهام است.  

یک کارگر این کارخانه در ارتباط با شرایط افول این واحد تولیدی نیزگفت:کارخانه سال ۸۲ به یک فرد واگذار شد؛ این فرد نتوانست این واحد تولیدی قدیمی را سر پا نگه دارد؛ حتی وام‌هایی که گرفته شد، هزینه کارخانه نشد؛ از انتهای ۹۸، مسیر افول کارخانه شدت گرفت تا به توقف کامل تولید رسید.

وی افزود: تقاضا داریم کارخانه را به یک ارگان توانمند دولتی واگذار کنند؛ تنها بازگرداندن مالکیت به دولت و واگذاری به یک ارگان قدرتمند می‌تواند این واحد تولیدی را به روزهای اوج خود بازگرداند؛ هیچ راه دیگری نیست.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران کیان‌تایر مقابل نهاد ریاست‌جمهوری

کارگران کیان‌تایر در اعتراض به تعطیلی کارخانه خواستار تعیین تکلیف شرکت شدند.

کارگران کارخانه کیان‌تایر امروز یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در اعتراض به اعلام تعطیلی شرکت، مقابل نهاد ریاست جمهوری واقع در خیابان پاستور تهران دست به تجمع زدند. تجمع این کارگران با حضور شدید نیروهای انتظامی و امنیتی روبرو شده و تا لحظه تنظیم این گزارش مسئولین دولتی هیچگونه پاسخگویی به این کارگران نداشته‌اند.

این کارگران در گزارش خود به اتحادیه آزاد کارگران ایران اظهار داشتند که پس از تعطیلات عید به پرسنل اعلام شد که فعالین شرکت از روز ۲۰ فروردین آغاز خواهد شد اما روز بیستم نامه‌ای از طرف مدیر منابع انسانی شرکت درج شد که کارخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.

این امر موجب شد تا کارگران با خواست بازگشایی کارخانه و تعیین تکلیف شرکت امروز مقابل نهاد ریاست جمهوری دست به تجمع بزنند.

بنابه گفته‌ی کارگران در تماس با اتحادیه آزاد کارگران ایران، در شهریور ماه سال ۹۹ کارخانه کیان‌تایر ورشکسته اعلام شد و از هیئت حمایت از صنایع گرفته و به اداره ورشکستگی قوه قضائیه تحویل داده شد. از آن تاریخ تاکنون مشکلات کارخانه با مدیریت اقای پورحیدری شدت یافت و به زعم کارگران وی به قصد به تعطیلی کشاندن شرکت تلاش در زیان‌ده کردن شرکت داشت که در زمستان سال ۱۴۰۰ که شرکت به صورت کلی با عدم نقدینگی مواجه شد که حتی توان پرداخت حقوق کارگران را نیز نداشت. پس از برکناری پورحیدری، مدیریت شرکت در اختیار قاضی پرونده در اداره ورشکستگی قوه قضائیه می‌باشد که از انتهای سال گذشته نیز تنها با وعده و وعید سعی بر ممانعت از اعتراض کارگران را داشتند تا اینکه از امروز تعطیلی کارخانه تا اطلاع ثانوی را اعلام کردند.

کارگران عنوان می‌کنند که همه این اتفاقات در حال رخ داده است که بازار تایر در سال های ۹۷ تا ۱۴۰۰ بسیار پر رونق بوده است و مدیران به دلیل بازی‌های پشت پرده شرکت را به این وضعیت زیان‌دهی و عدم وجود نقدینگی کشانده‌اند.

در کارخانه کیان‌تایر حدود ۹۷۰ نفر کارگر با سوابق متعدد مشغول به کار هستند.

*اعتصاب دامنه دار و تجمع کارگران کارخانه فولاد روهینا دزفول مقابل فرمانداری برای دفاع ازامنیت شغلی ومعیشتیشان

اخراج ۸ کارگر حق طلب توسط کارفرما زیر سکوت مصلحتی مسئولان بجای پاسخگویی به خواسته های کارگران

طی روزهای گذشته پس از تعطیلات سال جدید، کارگران کارخانه فولاد روهینا دزفول برای دفاع ازامنیت شغلی ومعیشتیشان دست به اعتصاب دامنه دار وتجمع مقابل فرمانداری شهرستان دزفول در استان خوزستان زدند.

درهمین رابطه شنبه شب(۲۰ فروردین)فرماندار ویژه دزفول به خبرنگاررسانه ای گفت: اغلب کارگران فولاد روهینا دزفول که قراردادشان تمدید نشده بود با وساطت‌ و رایزنی با مدیریت کارخانه بازگشت به کار شدند.

وی افزود: حدود ۴۰ نفر از کارگران فولاد دزفول در چند مرحله اعتصاب و بنا به دلایل مختلف دست از کار کشیدند.

وی ادامه داد: با وساطت انجام شده با مدیریت، این افراد بازگشت به کار شدند ولی دوباره اقدام به اعتصاب کردند.

اوافزود: در مرحله بعد که کارگران دوباره دست به اعتصاب زده بودند مدیریت شرکت از تمدید قرارداد حدود هشت نفر از کارگران که دیگر همکاران را به اعتراض تشویق می‌کردند و با شرایط سازگار نبودند، خودداری کرد.

وی با بیان اینکه حقوق سه ماه این کارگران با وجود سرکار نبودن نیز پرداخت شده بود، افزود: کارگران معترض حقوق عقب افتاده یا بیمه پرداخت نشده نداشتند و حتی از بسته معیشتی و دیگر تسهیلات نیز بهره مند بودند.

وی گفت: طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران اعمال نشده که اداره کار باید نتیجه پیگیری‌های خود را در این خصوص اعلام کند.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد روهینا دزفول یک شرکت خصوصی است، افزود: کارگران معترض فولاد به فرمانداری هم مراجعه کردند.

*کنش های کارگران اخراجی شهرداری ایلام برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی وبازگشت بکار

روز یکشنبه ۲۱ فروردین، های کارگران اخراجی بخش عمران شهرداری ایلام از کنش هایشان برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی وبازگشت بکار،خبردادند.

کارگران معترض به خبرنگاررسانه ای گفتند: با اعلام پایان فعالیت پیمانکار بخش عمران شهرداری ایلام هنوز وضعیت نزدیک به ۹۰ کارگر بیکار شده باسابقه علارغم وعده ادامه همکاری، مشخص نیست. به همین دلیل آن‌ها بارها اعتراض صنفی برگزار کرده‌اند.

آنها افزودند: وضعیت پیش آمده در حالی ادامه دارد که با اتمام قرارداد پیمانکار، مسئولان وعده عقد قرارداد با پیمانکار جدید را می‌دهند. در عین حال با اطلاع‌رسانی رسانه‌ای برخی مسئولان شهری مقرر کرده‌اند به زودی فعالیت‌ این بخش از شهرداری با تغییر پیمانکار از سر گرفته می‌شود اما انتشار این اخبار ازسوی برخی از این مسئولان نه تنها موجب خوشحالی کارگران نمی‌شود بلکه اعتمادی به این وعده‌ها احساس نمی‌شود. بر این اساس، قول بازگشت به کار کارگران بعد از گذشت ۲۲ روز فقط در حد حرف باقی مانده است.

کارگران بیکار شده شهرداری ایلام که بخش خدمات شهر داری مشغول کارند، در تشریح مشکلات خود گفتند: از سالها قبل تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری به عنوان کارگر واحد عمران (برای کارهای عمرانی و رفت روب شهر) مشغول به کار بوده‌ایم اما از زمان خاتمه قرارداد آخرین پیمانکار، وضعیت شغلی مشخصی نداریم و تاکنون هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات معوقه خود را از پیمانکار دریافت کنیم.

آنها اضافه کردند:در حال حاضر شهرداری با این بهانه که بعد از خروج پیمانکار قبلی، بدنبال قرارداد کار با پیمانکار جدید برای ادامه کار است، کارگران را در انتظار نگه داشته است.

کارگران شهرداری ایلام همچنین گفتند: شرایط فوق باعث نگرانی و برهم خوردن آرامش ما شده است. 

*تجمع اعتراضی کارگران شرکتی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری

روزیکشنبه ۲۱ فروروردین،ی کارگران شرکتی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری تجمع کردند.

تجمع کنندگان اعلام کردند:ما نوزده نفر از نیروهای شرکتی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام با سابقه بالای ده سال، خواهان تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود در آستانه طرح ساماندهی و تبدیل وضعیت ایثارگران هستیم.

*روز دوشنبه ۲۲ فروردین رادا(روح الله) مردانی دادگاهی می شود

رادا(روح الله) مردانی دوشنبه ۲۲ فروردین به اتهام تبلیغ علیه نظام در شعبه ۱۰۱ دادگاه نور آباد لرستان محاکمه خواهد شد.مردانی پیش از این با همین اتهام در کرج محاکمه و منع تعقیب گرفته است.امید می رود در روندی حقوقی محاکمه او انجام پذیرد و جامعه معلمان شاهد گشایشی در نگاه معلم ستیزانه پرونده سازان باشد.بی تردید این پرونده خللی در  مطالبه گری معلمان  نخواهد داشت و نیز در غایت مقصود پرونده سازان در خاموش کردن شعله های حق طلبی مطالبه گری تاثیری نخواهد داشت.

رادا مردانی تنها نیست

*افزایش فشارهای امنیتی بر فعالان صنفی معلمان

محمود بهشتی لنگرودی نائب رئیس کانون صنفی معلمان ایران(تهران) و چهره شناخته شده جنبش معلمان ایران روز شنبه ۲۷ فروردین به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقام معظم رهبری» در شعبه ۱۰۱(کیفری۲) دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود محاکمه می شود.جنبش معلمان ایران چنانچه تجربه ثابت کرده است با محاکمه و توبیخ و زندان متوقف نخواهد شد.همان طور که محمود بهشتی لنگرودی علی رغم بازداشت و زندان های متعدد و اعتصابات طولانی در مطالبه گری جنبش معلمان ایران حضور دارد.

منبع ۲ خبربالا:کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

*بیانیه شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت بمناسبت فرارسیدن اول ماه مه، روزجهانی کارگر

بیانیه بمناسبت فرارسیدن اول ماه مه، روزجهانی کارگر

اول ماه مه روز جهانی کارگر از راه می رسد. روزی که نماد مبارزه ما کارگران برای یک زندگی بهتر و انسانی است. 

این روز متعلق به همه ما زنان و مردان کارگر و فرصتی برای پیوند و همبستگی از یک طرف و سر دادن فریاد اعتراض به نابرابری ها و بی عدالتی های موجود از طرف دیگر است.

دولت و حکومت با همه جناح ها و دسته جات غارتگرش بیش از پیش به طبقه کارگر و مزد بگیران هجوم آورده و کمر به نابودی ما بسته است.

سیستم موجود در اشکال گوناگون از جمله تعیین دستمزد ناچیز و فلاکت آوری که با تورم واقعی فاصله نجومی دارد، بودجه ای انبساطی برای اقلیت حاکم و انقباضی برای عامه مردم، نا امنی شغلی و قراردادهای موقت، بیکار سازی و اخراج های گسترده و … مصیبت های فراوانی را بر سرمان آوار کرده است؛ در حالی که خود و اعوان و انصارشان از همه ثروت های عمومی برخوردارند و از حاصل رنج و زحمت و مشقت ما هر روز سهم بیشتری می برند.

در سالی که گذشت دومین اعتصاب گسترده و بلند مدت ما کارگران پروژه ای و پیمانی رقم خورد. نتایج این اعتصاب در بخش هایی رضایت بخش بود و در بخش های دیگری همچنان در بر پاشنه قبلی می چرخد و وعده های داده شده عملی نشد.

به دلیل پراکندگی جغرافیایی و به این دلیل که با یک کارفرمای واحد مواجه نبودیم و در مقابلمان صدها پیمانکار و کارفرما وجود داشت، شاید کمتر کسی تصور میکرد که اعتصاب سراسری ما ممکن و میسر شود اما با تجارب ارزنده ای که از اعتصاب قبلی کسب کردیم قادر شدیم در سطوح قابل قبولی خودمان را سازماندهی کنیم و هزاران کارگر علیرغم کارشکنی ها و تهدیدات کارفرماها با هم متحد شدیم. این رویداد یکی از بارزترین و درخشان ترین نقاط جنبش کارگری بود. 

خواسته ها و مطالبات ما همچنان به قوت خود باقی است و بزودی خود را آماده رویارویی دیگری خواهیم ساخت.

اکنون تورم فزاینده و لجام گسیخته و دستمزدهای ناکافی که ماه ها برای دریافت آن باید بجنگیم، زندگی و بقای ما را در موقعیت وخیم تری قرار داده است، ما می دانیم سالی که در آن هستیم و با ادامه روند فعلی، لحظه به لحظه بیشتر به ورطه نابودی سقوط خواهیم نمود.

آنچه امروز بر ما میگذرد مرگ تدریجی و تحمیلی است و ميليون ها نفر از اكثريت مردم تهیدست و مزد بگیر در سراشيبی سقوط به عمق دره فقر مطلق سوق داده میشوند که باید کاری کرد.

ما کارگران و ما همه مردم دردهای مشترکی داریم، مطالبات ما کارگران جدای از مطالبات مردم و سایر بخش ها نیست بنابراین ضرورت دارد برای رهایی از این شرایط، مبارزات ما در همه بخش ها منسجم و متحد بهم گره بخورد. 

زمینه های آن فراهم است و این همگرایی را در اعتراضات هر روزه ما کارگران با معلمان، با بازنشستگان و با بخش های مختلف جامعه می بینیم. دفاع از زندگی و معیشت و داشتن کرامت انسانی حلقه پیوند همه ما کارگران و ما مردم به یکدیگر است.

آن که خواستش لغو کار کودک است و دغدغه اش زندگی ای شاد و انسانی برای همه کودکان، درد و حرف ما را فریاد میزند.

آن که آموزش رایگان را خواهان است، آن که از حقوق زن دفاع می کند، فریاد اعتراض مرا هم بر زبان دارد. ستم و تبعیض علیه زن، درد من کارگر هم هست، ما کارگران هم از کودک همسری و از دیدن قتل های ناموسی قلبمان به درد آمده است.

ما همگی همدرد و هم سخن هستیم پس می توانیم و باید کنار هم باشیم.

هر اندازه که بتوانیم این پیوندها را مستحکم کنیم و سازمان یافته تر عمل نماییم، چشم اندازهای پیش رو برجسته تر خواهد بود.

از سوی دیگر، ما کارگران پروژه ای و پیمانی این روز همبستگی جهانی کارگری را باید متحدتر از هر زمان دیگری کنار هم قرار بگیریم و برای استقبال از چنین روزی تدارک تجمعات مان را مقابل مراکز کاری، پالایشگاهها، پتروشیمی ها، نیروگاهها و مناطق ویژه ببینیم.

یکصدا خواسته هایمان را اعلام کنیم و اولتیماتوم دهیم که همچنیان پیگیر مطالباتمان هستیم. 

ما همچنان خواستار کوتاه شدن دست پیمانکاران چپاولگر و لغو قوانین برده وار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستیم. 

خواستار افزایش دستمزدها و رسیدن سطح آن در حد یک زندگی شایسته انسان هستیم. 

خواستار بهبود قابل قبول محیط های کاری و زیستی مان در نفت و پتروشیمی، داشتن ایمنی محیط کار و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و حق داشتن تشکل ، تجمع و اعتراض هستیم. 

با صدای بلند اعلام کنیم که ما باز هم می آییم. 

این روز می تواند مناسبتی باشد برای تاکید بر خواسته های سراسری کارگران و فرصتی برای مطالبات پاسخ نگرفته مان.

از همه کارگران و مزد بگیران دعوت می کنیم بیانیه ها و قطعنامه های خود را تدارک ببینند.

بیایید در کنار هم قطعنامه سراسری اول ماه مه داشته باشیم و درد مشترک مان را فریاد کنیم.

برای پایان دادن به این بربریت اتحاد سراسری مان را به نمایش بگذاریم و بدین گونه روز جهانی کارگر را به روز اعتراض خود علیه وضعیت نابسامان معیشتی و زیستی مان تبدیل کنیم. 

” معیشت، منزلت، حق مسلم ماست “

*جان باختن ۲ کارگر دامداری خراسان شمالی براثر ریزش سقف

۲ کارگریک واحد دامداری واقع در مناطق روستایی داشلی قلعه از توابع شهرستان رازو جرگلان ،استان خراسان شمالی بر اثر ریزش سقف زیرتلی از آوار گرفتار و جان باختند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate