“جنایات جنگی” و دیوار بلند حاشای پوتین جنایتکار

بخش یازدهم از مقالات در موضوع اوکرائین

مقدمه:

“فاز دوم” ادعائی پوتین در جنگ اوکرائین بدجور بیخ گلوش گیر کرده و حکومتهای عربی که در جنایات چنگی ید طولائی دارند، با تمام قوا جنگ روانی و تبلیغاتی موفقیت امیزی را بر اساس بلاهتهای پوتین پیش می برند.

ارتش جانی پوتین درمانده از تسخیر اوکرائین ، بیشتر به توپ باران و موشک باران اوکرائین می پردازد و کارنامه کثیف جنایات خود را قطورتر می کند. فکر نمی کنم ژنرالهای بدبخت پوتین هم فکر می کردند اینقدر در مثابل یک کشور ۴۰ میلیونی اونهم بعد از افتضاح افقانستان حقیر و و مستاصل شوند.

جنگ نیابتی غرب بر علیه پوتین بخوبی پیش می رود. کاربرد سلاح های ضد تانگ و ضد هوائی  پیشرفته و موقیت سرزمینی اوکرائین باعث شده که ارتش پوتین در موقعیت دفاعی قرار گیرد و در این شرایط است که برگ دیگر جنگ روانی بر علیه پوتین را جلو اوردند و او را کاندید کشاندن در دادگاه بین المللی جنایات جنگی می دانند .

پوتین دیگر امکان “پیروزی” در تهاجمش را از دست داده و بعید است حتی بتواند در سنگر جدیدش در شرق اوکرائین بماند!

یک چهارم ارتش ارسالی پوتین در اوکرائین متلاشی و از رده خارج شده!

 “نایافته دم، دو گوش گم کرد” مستاق وضعیت پوتین است این روزها!شکست پوتین در جنگی که راه انداخته  درون روسیه عمر سیاسی او را پایان خواهد داد.حتی مافیای روسیه هم دیگر برایشان این ارباب نفعی ندارد!

راستی “جنایت جنگی ” جیست؟ مگر جنگ غیر جنایت کسی دیده؟ کدام جنگ را راه انداختند و جنایت جنگی درش نبوده؟ از دید من اساسا این کلمه را ساختند تا توجیه کنند که جنگهائی هست که درش جنایت نمی شود! حتی سربازان استالین هم در تارو مار سربازان هیتلر گرفته تا تجاوز به مردم المان کوتاهی نکردند! چه برسد به حکومت امریکا که تاریخ همه جنگهایش با جنایت توام است.خاورمیانه هنوز دارد تاوان جنایتهای جنگی امریکا را می دهد.

در این مقاله من برخی لایه های موضوع جنایات جنگی پوتین در اوکرائین را بررسی می کنم.این مبحث طبیعتا حتی بعد پایان این جنگ جنایتکارانه باز خواهد ماند :

(۱)تعریف “جنایت جنگی” و اهمیت رشد تکنولوژی در مستند سازی لحظه به لحظه جنایات جنگی:

جنایت جنگی بنا به “تعریف” ،” شکستن قانون جنگ”است مثلا کشتن غیر نظامیان ،کشتن زندانیان جنگی، گرفتن گروگان ، تخریب مناظق  عیر نظامی، بکارگیری کودکان در جنگ ،قتل عام اتنیکی، نپذیرفتن خواست تسلیم سربازان دشمن ، بکاربردن سلاح های غیر متعارف مصل شیمیائی و اتمی و میکروبی .

سابقه تثبیت قوانین علیه جنایات جنگی برمی گردد به کنوانسیون هیگ در سالهای ۱۹۸۹ و ۱۰۷ و بعد، کنوانسیون ژنو در سال ۱۹۴۹. بعدها دادگاهای بین المللی موارد جنایات جنگی را به جنگهای داخلی هم تسری داده اند.

خوشبختانه با رشد تکنولوژی منجمله پهبادها و تلفنهای هوشمند و ماهواره ها و تکنولوژی هک کردن ارتباطات هر جا جنایت جنگی” بشود بسرعت می اتوان انرا مستند کرد و به دنیا مخابره کرد.دیگر جنایت جنگی امری مخفی از چشم مردم دنیا نیست.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ مورد جنایت جنگی توسط ارتش پوتین ثبت شده و به مقامات بین المللی گزارش شده.

اداره اطلاعات کشور المان و اوکرائین طی هفته گذشته ارتباطات اراذل پوتین را با هم منتشر کردند که به وضوح جنایات روزانه انها تجاوز و قتل مردم غیر نظامی را به هم گزارش می دهند.


“چند روز بعد اغاز تهاجم ارتش پوتین به اوکرائین دادگاه بین المللی جنایات جنگی فعالیتهایش را برای مستند کردن جنایات جنگی در اوکرائین اغاز کرد.

در حال حاضر اسناد جنایات جنگی ارتش پوتین در حال گرد اوریست.استفاده وسیع از پهبادهای حامل دوربین و شبکه جهانی اینترنت این امکان را فراهم اورده که جنایات ارتش پوتین بطور وسیعی در تصاویر و فیلمها به جهان نشان داده شود.

اولین اخبار جنایات جنگی متعاقب عقب نشینی ازاذل پوتین از شهرکهای اطراف کی یف ، مشاهده شد.جنازه های متعددی که دست بسته اعدام شده بودند و در خیابانها راه شدند همراه گورهای جمعی که هنوز تحت برسی است.

سازمان ملل تا امروز خبر از کشته شدن بیش از ۱۷۰۰ نفر از مردم غیر نظامی اوکرائین را اعلام کرده در حالیکه این ارقام را بسیار پائینتر از واقعیت می داند

عقب مشینی ارتش پوتین به سمت شرق اوکرائین و تلاشش برای تسخیر مناظق شرقی و پیوند دادن کریمه به منطقه بانبس موج جدید موشکباران و توپ باران و تخریب وسیع خانه های مردم را به همراه اورده.

در منطقه بوچا خیابانها پر است از جنازه اعدام شدگان .ارتش پوتین تلاش دارد این شهر را مثل شهر ماریوپل با خاک یکسان کند.

“ارتش پوتین با اعدام غیر نظامیان و رها کردن جنازه انها با تجاوز به زنها و غارت شهرها همان می کند که داعش در سوریه و عراق یغنی ایجاد رعب و وحشت در میان غیر نظامیان و فراری دادن انها از منطقه جنگی.

همان ابتدای غقب نشینی پوتین از مناظق اطراف کی یف ، شهار ماریوپل که منطقه ارتباطی بین کریمه و شرق اوکرائین است مورد تهاجم و بمبارانهای ارتش پوتین قرار گرفت.

دهها بیمارستان در شهر ماریوپول توسط ارتش پوتین نابود شدند منجمله بیمارستان کودکان.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تا همین امروز، ۴۳ حمله به بیمارستانهای اوکرائین ثبت شده 

در طی ماه مارس، هزاران مردم اهالی ماریوپل توسط ارتش پوتین به سمت خاک روسیه کوچ اجباری داده شدند

بجز اهالی ماریوپل ، ماه گذشته، شهردار ماریوپل را هم اراذل پوتین دستگیر کردند و گروگان گرفتند

مورد دیگر منع انتقال مواد غذائی و کمکهای پزشکی به شهرهائی است که تحت محاصره اترش پوتین هستند که اینهم توسط ناظران بین المللی مستند شده مستند شده.

حمله موشکی به ایستگاه قطار در شرق اوکرائین ۵۲ کشته و دهها زخمی بجای گذاشت”

(۲)دیوار حاشای پوتین و نوکرانش چه پاسخی دارد؟:

پوتین و نوکرهایش در مقابل اسناد  منتشر شده در سراسر دنیا ، اعلام کرده اند که همه اینها “دروغسازی غرب است”

شبیه داستان انکار سایر جانیان! ظاهرا همه این جنایات مستند دروغ است .نکند “نئونازیها اینکارها را می کنند” نکند “خود مردم اوکرائین هی دستهای خود را می بندند و خود را اعدام می کنند؟

نکند کودکان در بیمارستانها دلشان برای منفجر شدن لک زده؟ نکند مردم منتظر قطار برای فرار از دست اراذل پوتین خودشان به خودشان موشک زدند تا خستگیشان در برود؟ 

من اساسا فرض می کنم همه موارد بالا درست است! اصلا همه مهملات پوتین و جامیانش را می پذیرم! اما یک سوال دارم! اگر همه اینها را “دشمن پوتین ساخته” و یا اینها عکس ساختگی است یا خودشان خودشان را اعدام کردند ، در نهایت کی این بازی کثیف را اغاز کرد؟ 

غبر اینست که قبل از پا گذاشتن سربازان رذل پوتینی این ادمها زنده بودند و اون شهرها با خاک بکسان نشده بودند؟ غیر اینست که زلنسکی دلقک “قهرمان ملی” و قاسم سلیمانی اوکرائین نبود؟ غیر از اینست که حکومت امریکا جای مهمی در اروپا نداشت؟ و سلاح های امریکائی و غربیها تو اوکرائین مجانی پخش نشده بود؟ 

لذا این داستان را هر جور بچرخانید باز پوتین محکوم است و عامل همه این جنایتها چه خودش و اراذلش کرده اند چه مخالفشان و چه اساسا همه اینها دروغست و تبلیغات غربیها! اگر تبلیغات غربیهاست که خوب موفق شدند! بیشتر پوتین را به حاشیه و انزوا کشاندند! بیشتر پوتین خقیف شده!

(۳) کشاندن پوتین به دادگاه بین المللی جنایات جنگی کار جنبش جهانی ضد جنگ:

متاسفانه خیلی ها باید به این دادگاه می رفتند منجمله جرج بوش و عاملان حمله به خاورمیانه و ویتنام! خیلی ها ! حتی صدام را هم نتوانستند به دادگاه جنایات جنگی ببرند.

اما من بعنوان یک ازادیخواه خوشحال می شوم بالاخره از یک جائی این سنت اغاز شود! از یکجائی یک حاکم یک کشور متجاوز بنشیند در مقابل دادگاه بین المللی قبل سرنگون شدن! همانزمان که حاکمست و عربده می کشد!

متاسفانه بعید است! هنوز انسانیت  از دیدن این صحنه فاصله دارد باید مبارزات مردم دنیا این امکان را فراهم اورد.

حاکمان دنیا “هوای هم را دارند” می گویند “الان نمی شود! حتی پوتین را نمی خواهند به دادگاه بکشانند چون بدعت می شود! حاکمان دنیا حواسشان جمع است.

“وقتی قرار شد خلیفه را بکشند” بقیه خلفا بی خواب می شوند!

کشاندن پوتین و جانیان همراهش کار جنبش جهانی ضد جنگ است کار حکومتهای امریکا و غرب نیست.اینها فقط از جهت تبلیغاتی این را در بوق می دمند. “گر شرط شود که مست گیرند در شهر هر انگه هست گیرند”!

خلاصه کنم:

حنگ بخودی خود جنایت است .جدا کردن جنگ از جنایت جنگی یک مغلطه و قریبکاری زشت و نخ نما.در جنگها همواره مظلوم واقعی مردم بوده اند .

پوتین و ارتشش در وضعیت استیصال گیر کرده اند و راه را موشکباران و توپ باران و جنایتهای چنگی می بینند.اینها راه را برای جنگ تبلیغاتی حکومتهای غربی که تاریخچه شان سرشار از جنایات جنگی است باز کرده اند.

امریکا و حکومتهای غربی جنگ نیابتی را با موفقیتی چشمگیر پیش برده اند و ارتش درمانده و در حال اهتزار پوتین را درگیر جنگی روانی کرده اند که امکان پیروزی نخواهد داشت.

خوشبختانه امکانات تکنولوژی در قرن ۲۱ بیشتر شده و امکان جنایت بر علیه بشریت بسیار کمتر.اوکرائین صحنه ای است که به مردم دنیا بیشتر اموزش می دهد.جنایات پوتین وارتشش را باید ابزار مبارزه برای صلح برای به محاکمه کشیدن پوتین و ژنرالهایش و همه اراذلی که در اوکرئین دارند بربر منشانه می کشند و غارت می کنند و تجاوز می کنند به دنیا نشان داد.

دادگاه بین المللی بر علیه پوتین و شرکایش را باید اغاز به محاکمه کشاندن همه حانیان و حاکمان جانی دانست.چیزی که حکومتهای امریکا و اروپا از ان هراس دارند.

منابع بیشتر

(۱)جنایت جنگی تعریف

War crime – Wikipedia

(2)نمونه هائی از شواهد جنایات جنگی ارتش پوتین در اوکرائین

Here are Russia’s alleged war crimes in the Ukraine invasion | The Hill

What are war crimes, is Russia committing them in Ukraine, and could Putin be prosecuted? – CBS News

Russia accused of war crimes in missile attack on Ukrainian train station : NPR

Russia accused of ‘monstrous’ war crime in Kramatorsk station attack | Ukraine | The Guardian

(3)مقالات این نویسنده در خصوص بحران اوکرائین

اول ماه مه ۲۰۲۲ و عروج اعتراضات و سازماندهی کارگری پاسخ به بحرانسازی سرمایه داری جهانی

www.azadi-b.com/?p=20285

اندرحکایت “چرخش قهرمانانه پوتین” بخش دوم سوتی هایش

www.azadi-b.com/?p=20093

در حاشیه افشای ازمایشگاههای سلاح بیولوژیک امریکا و کشورهای غربی در اوکرائین

www.azadi-b.com/?p=19934

وسعت نفوذ فاشیزم و نئونازیزم در اوکرائین در حکومت اوکرائبن و حمایت حکومتهای غربی

www.azadi-b.com/?p=?p19680

نتایج ازمان جنگ پوتین در اوکرائین و توسعه بحران جهانی سرمایه داری

www.azadi-b.com/?p=19348

نئونازیزم در اوکرائین  یک معضل واقعی بشریت

www.azadi-b.com/?p=19097

تشدید بحران جنگ سردی  در اوکرائین و افزایش امکان تسریع توافق برجام

www.azadi-b.com/?p=18802

در حاشیه: تمرکز نظامی روسیه در مرزهای اوکرائین و افزایش فشار روسیه به بلوک غرب

www.azadi-b.com/?p=16304

سوتی های  پوتین  و رویای تسخیر سریع اوکرائین

www.azadi-b.com/?p=19073

وسعت نفوذ فاشیزم و نئونازیزم در اوکرائین در حکومت اوکرائبن و حمایت حکومتهای غربی

www.azadi-b.com/?p=?p19680

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate