فراخوان به آکسیون اعتراضی در گوتنبرگ / گروه هماهنگ کننده آکسیون اعتراضی ۹ آوریل  

 

فراخوان به آکسیون اعتراضی در واکنش به ضرب و شتم یکی از فعالین سیاسی – اجتماعی شهر توسط نگهبانان مراسم سیزده بدر

 

در تاریخ دوم آوریل ۲۰۲۲ در مراسم سیزده بدر که در اسلوتس اسکوگن، (یوته بوری) برگزار شد، این مراسم و شهر ما شاهد صحنه ای شرم آور و ضد انسانی بود؛ صحنه ای که یادآور خشونت پلیس آمریکا در رابطه با جورج فلوید فقید بود. در شهری که بیشتر شهروندان ایرانی آن را پناهجویان و تبعیدیان تشکیل می دهند، و شهر همواره یکی از مراکز فعال و سرسخت مبارزین و فعالان اپوزیسیون بر علیه نفوذ رژیم ضدبشری و جنایتکار جمهوری اسلامی بوده است، همزمان با جشن و شادی هموطنان، پرچم خرچنگ نشان این رژیم دشمن شادی و پایکوبی مردم، به اهتزاز در می آید. در پی این عمل ننگین، یکی از خوشنام ترین و شریف ترین پزشکان مبارز شهر یوته بوری (گوتنبرگ)، دکتر یونس کهوری، در اعتراض به برافراشته شدن پرچم منقش به سمبل رژیم جمهوری اسلامی، پرچم را به زیر کشیده و به زمین پرت می کند. در پی این عمل تعدادی از نگهبانان اجیر شده این مراسم او را مورد ضرب و شتم قرار داده و با همان شیوه ای که پلیس فاشیست آمریکا با جورج فلوید رفتار کرده بود، با او رفتار می کنند. آنها به اعتراضات مردم نیز وقعی نمی نهند و لحظاتی او را به آسفالت چسبانده و مضروب می سازند. 

نگهبانی که عامل اصلی این رفتار فاشیستی و خشونت آمیز بوده امیر رضادوست نام دارد و در بین مردم شهر به دریوزگی رژیم جمهوری اسلامی و سفارت‌چی‌های نظام در پاسداری از صندوق شمارش آرای انتخابات جمهوری اسلامی در گوتنبرگ شناخته می شود. 

از آن جایی که ما فعالین سیاسی شهر، این رفتار خشونت آمیز با دکتر کهوری را رفتاری سیاسی و سرکوگرانه در راستای اهداف رژیم جمهوری اسلامی تلقی می کنیم و تعرض به دکتر کهوری را تعرض به همه مخالفین سرنگونی طلب رژیم، به عنوان بخشی از اپوزیسیون رژیم جمهوری اسلامی، این برخورد خشونت آمیز را از طریق پلیس، مقامات قضایی، وکیل قانونی و رسانه ها دنبال کرده و تا مجازات شخص یاد شده از پای نخواهیم نشست. همچنین در همین رابطه خواهان پاسخگویی پلیس و شرکت نگهبانی که زیر مجموعه آن به شمار می رود، می باشیم. 

در رابطه با این رفتار شرم آور و ننگین نگهبان طرفدار رژیم جمهوری اسلامی در جشن سیزده بدر و ضرب و شتم یکی از مخالفین شناخته شده رژیم، روز شنبه ۹ آوریل در برونس پارکن گرد هم می آییم تا نشان دهیم که در مقابل تعرض رژیم و طرفدارانش به آزادی خواهان و مخالفین این رژیم می ایستیم.

 

گروه هماهنگ کننده آکسیون اعتراضی ۹ آوریل  

حسین مهینی، هماهنگ کننده گروه ها، سازمان ها و افراد: تلفن  ۰۷۳۶۹۵۸۰۳

کریم نوری، هماهنگ کننده اطلاعاتی و رسانه ای: تلفن ۰۷۰۴۴۴۱۵۵۵

علی فیاض، هماهنگ کننده اجرایی تظاهرات: تلفن ۰۷۳۹۶۹۰۰۴۵    

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate