اخباروگزارش های کارگری ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱

– فراخوان جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته استان فارس برای همبستگی معلم کنشگر غلامی کندازی:

بار دیگر در کنار هم خواهیم بود و کنار هم بودنمان را به تصویر خواهیم کشید 

– تجمع اعتراضی سراسری بازنشستگان شرکت مخابرات کشور نسبت به عدم پرداخت بموقع مطالبات

– تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت لرستان نسبت به قراردادهای جدید وبخطرافتادن امنیت شغلی ومعیشتیشان

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری رشت نسبت به کاهش حقوق وعدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری گیلان

– تجمع اعتراضی پرستاران دانشگاه یاسوج نسبت به بلاتکلیفی شغلی دردانشگاه علوم پزشکی یاسوج

– اعتصاب کامیونداران کشور برای اعتراض به نرخ کرایه

– تجمع اعتراضی جمعی از والدین دانش آموزان رشت نسبت به کلاس های حضوری مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان

– نامه سرگشاده اولیای دانش آموزان کلان شهر شیرازدراعتراض به کلاس های حضوری

– دادگاه ژاله روح زاد برگزار شد . 

– برگزاری دادگاه رادا مردانی و احضارش به هیئت تخلفات آموزش و پرورش صبح روز ۲۲ فروردین

– کانون نویسندگان ایران:بازگشت رضا خندان (مهابادی) به زندان اوین

*فراخوان جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته استان فارس برای همبستگی معلم کنشگر غلامی کندازی:

بار دیگر در کنار هم خواهیم بود و کنار هم بودنمان را به تصویر خواهیم کشید 

به اطلاع معلمان شریف استان فارس می رسانیم، ما جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته این استان تصمیم گرفته ایم تا در روز چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه، راس ساعت ۱۱:۳۰ جناب آقای غلامی کندازی از فعالین صنفی فارس را تا درب دادگاه کیفری شیراز واقع در میدان گل سرخ همراهی کنیم.

حضور شما همکار گرامی در این کنش مسالمت آمیز باعثِ دلگرمی و اتحاد بیشتر بین مطالبه گران صنفی خواهد بود و بار دیگر نشان از اتحاد میان معلمان می باشد.

جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته استان فارس

*تجمع اعتراضی سراسری بازنشستگان شرکت مخابرات کشور نسبت به عدم پرداخت بموقع مطالبات

روز سه شنبه ۱۶ فروردین، بازنشستگان شرکت مخابرات کشور برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع مطالبات دست به تجمع در تهران مقابل ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری و استان های اردبیل،اصفهان،البرز،زنجان،سمنان، کرمان، گیلان و…مقابل ساختمان شرکت مخابرات زدند.

عملیاتی نشدنِ آیین‌نامه‌ی سال ۸۹، تاخیر در پرداختِ هزینه‌های درمانی توسط بیمه‌ی طرف قرارداد مخابرات و تاخیر در پرداختِ جیره‌ی غیرنقدی از مهم‌ترین موارد مورد اعتراض این بازنشستگان است.

تعدادی از تجمع کنندگان زنجان به خبرنگاررسانه ای گفتند:در اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات خود مقابل ساختمان مخابرات در مناطق مختلف جمع شدند و شعارِ «اصلاح آیین نامه، حق مسلم ماست»، «هزینه‌های درمان پرداخت باید گردد» و… سر دادند. 

*تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت لرستان نسبت به قراردادهای جدید وبخطرافتادن امنیت شغلی ومعیشتیشان

روز سه شنبه ۱۶ فروردین، کارگران کشت و صنعت لرستان برای اعتراض به قراردادهای جدید وبخطرافتادن امنیت شغلی ومعیشتیشان دست به تجمع در محل کارشان زدند.

کارگران معترض به خبرنگاررسانه ای گفتند: بر خلاف مصوبات اخیر شورای عالی کار مبنی بر افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱، دست اندرکاران کشت وصنعت لرستان در قراردادهایی متفاوت با قوانین بالادستی تمدید قراردادهای کارگران را مشروط به موافقت با شرایط جدیدی از جمله کار حجمی، برون سپاری به پیمانکاری و … کرده و به کارگران اطلاع داده اند که در صورت مخالفت با شروط جدید می توانند تسویه حساب کنند.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری رشت نسبت به کاهش حقوق وعدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری گیلان

روز سه شنبه ۱۶ فروردین،جمعی از کارگران شهرداری رشت برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به کاهش حقوق وعدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:با شکایت یک شاکی خصوصی مبنی بر غیرقانونی بودن پرداخت مبالغی با عنوان حق وصول و حق تلاش به کارکنان شهرداری های کشور و بر اساس حکم صادره از سوی دیوان عدالت اداری کشور به تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ ، این مبالغ از حقوق آن ها حذف و میزان عیدی آن ها هم کاهش یافت. 

آنها افزودند:حدود ۳ میلیون تومان از حقوقشان کم شده است.

*تجمع اعتراضی پرستاران دانشگاه یاسوج نسبت به بلاتکلیفی شغلی دردانشگاه علوم پزشکی یاسوج

روز سه شنبه ۱۶ فروردین،جمعی ازپرستاران دانشگاه یاسوج بدنبال ابلاغ نامه معاونت توسعه دانشگاه مبنی بر عدم تمدید طرح،جذب نیروی شرکتی و… دردانشگاه علوم پزشکی یاسوج تجمع کردند.

یکی از پرستاران حاضردرتجمع به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: در زمان اوج همه گیری کرونا ما پرستاران و کادر درمان به صورت جهادی به بیماران رسیدگی کردیم و هم اکنون که تعداد مبتلایان کاهش یافته می‌گویند به شما نیازی نیست.

یکی دیگر از کارکنان علوم پزشکی که از سوی رئیس بیمارستان به او گفته شده بود به خدمات شما نیازی نیست،نیزگفت: در اتاق‌های آی سی یو که شاید برخی پرستاران شهامت ورود را هم نداشتند ما با جرات به درمان بیماران کرونایی مشغول بودیم.

او گفت: قرار دادی که با ما بسته شده بود کمتر از ۳ ماه بود و این قرارداد را پیش از موعد تمدید می‌کردند و به ما این امیدواری را می‌دادند که شاید استخدام شویم.

یکی دیگر از کادر درمان بیمارستان جلیل یاسوج گفت: من همزمان با اوج همه گیری کرونا داوطلبانه به این بیمارستان آمدم و مادرم را به این بیماری مبتلا کردم و شرایط سختی را گذرندام ولی بازهم با علاقه خدمت رسانی کردم.

یکی از کارکنان یکی از بیمارستان های کهگیلویه هم گفت: مسئولان شرایطی ایجاد کنند که ما نیز استخدام شویم و در صورت نیاز آماده آزمون نیز هستیم.

*اعتصاب کامیونداران کشور برای اعتراض به نرخ کرایه

روز سه شنبه ۱۶ فروردین،گزارشاتی درباره آغاز اعتصاب کامیونداران کشوراز روزیکشنبه ۱۴ فروردین ماه برای اعتراض به نرخ کرایه،رسانه ای شد.

یکی از غرفه داران بازار روز غفاری بیرجند با اشاره به کمبود میوه و صیفی جات به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: سیب زمینی و میوه های موجود از چند روز گذشته است و به علت اعتصاب کامیون داران، میوه تازه و با کیفیت به استان نیامده است.

اوافزود: در حال حاضر نیز مشکلات بارگیری و اعتراضات کامیون‌داران، کمبود و افزایش قیمت برخی اقلام مانند هندوانه، پیاز و… را تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از مغازه داران سطح شهر بیرجند با اشاره به اعتصاب کامیون داران،اضافه کرد: این اعتصاب باعث کمبود و پایین بودن کیفیت محصول شده است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی‌فروش شهرستان اصفهان با اشاره به افزایش قیمت خرما در ماه رمضان، گفت: به دلیل اعتصاب کامیون‌داران قیمت گوجه در سطح عرضه به ۱۸هزار تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت گوجه به دلیل اعتصاب کامیون داران از کرایه‌هایشان بوده است، افزود: در حالیکه پیش‌ از این اتفاق، قیمت گوجه در بازار بین ۶ تا ۹هزار تومان بود.

*تجمع اعتراضی جمعی از والدین دانش آموزان رشت نسبت به کلاس های حضوری مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان

روز دوشنبه ۱۵ فروردین،جمعی از اولیای دانش‌آموزان رشت برای اعتراض به کلاس های حضوری و رعایت نشدن فاصله‌گذاری در کلاس‌های درس دست به تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان زدند.

*نامه سرگشاده اولیای دانش آموزان کلان شهر شیرازدراعتراض به کلاس های حضوری

روز سه شنبه ۱۶ فروردین،جمعی از اولیای دانش آموزان کلان شهر شیرازبرای اعتراض به کلاس های حضوری نامه ای سرگشاده خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش فارس منتشر کردند.

متن نامه:

احتراما ما جمعی از اولیای دانش آموزان مدارس نسبت به خطر افتادن سلامتی فرزندان خود در آموزش حضوری اعتراض داریم، لذا از آن مقام محترم تقاضا داریم در مدت باقی مانده از سال تحصیلی همچون گذشته به صورت مجازی کلاسها برگزار شود. 

در صورتیکه به این خواسته ی ما تا چهارشنبه ۱۷ فروردین رسیدگی نشود ما اولیای دانش آموزان در روز پنجشنبه راس ساعت ۱۰ صبح جلوی اداره کل آموزش و پرورش فارس تجمع خواهیم کرد.

با تشکر

اولیای دانش آموزان کلان شهر شیراز

*دادگاه ژاله روح زاد برگزار شد . 

دادگاه ژاله روحزاد معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان و کارگران در پی ابلاغیه ی شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

امروز، سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۶ جلسهٔ رسیدگی به پروندهٔ سرکار خانم ژاله روح‌زاد در شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

حسین تاج وکیل خانم روح‌زاد ضمن اشاره به روند مثبت جلسه که با ارائهٔ دفاعیات و رد اتهام‌ها خاتمه یافت، به صدور رأی شایسته و قانونی ابراز امیدواری کرد.

اسماعیل گرامی همسر ژاله روحزاد از بازنشستگان تامین اجتماعی مدت یکسال است که به خاطر فعالیتهای کارگری در زندان تهران بزرگ به سر می برد.

*برگزاری دادگاه رادا مردانی و احضارش به هیئت تخلفات آموزش و پرورش صبح روز ۲۲ فروردین

در حالی که قرار است روح الله مردانی در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ به اتهام تبلیغ علیه نظام در دادگاه نورآباد لرستان راس ساعت ۹:۳۰ محاکمه شود،ابلاغیه دیگری از سوی هیئت تخلفات آموزش و پرورش صادر شده که به موجب آن آقای مردانی باید در همین روز  ساعت ۹:۴۵  در هیئت بدوی تخلفات آموزش و پرورش حضور پیدا کند.اینکه چگونه می توان در یک روز و با یک ربع اختلاف ساعت در دو استان مختلف حضور پیدا کرد را باید از ارگان هایی پرسید که برای این احضارها حتی فرصت هماهنگی و بررسی پرونده افراد را برای عدم ایجاد این تداخل  پیدا نمی کنند.

شایان ذکر است پرونده تبلیغ علیه نظام روح الله مردانی با همین محتوا اخیرا در کرج منع تعقیب گرفته است که تصویرش را اکنون مشاهده می کنید.

منبع ۳ خبربالا:کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*کانون نویسندگان ایران:بازگشت رضا خندان (مهابادی) به زندان اوین

ظهر امروز، ۱۶ فروردین ۱۴۰۱، رضا خندان (مهابادی)، نویسنده، پژوهشگر و عضو کانون نویسندگان ایران، برای گذراندن ادامه‌ی حبس به زندان اوین بازگردانده شد.

فشار به وثیقه‌گذار خندان باعث شد او با وجود مشکلاتی که سلامتش را تهدید می‌کرد، به زندان بازگردد. جمعی از دبیران و اعضای کانون نویسندگان ایران، دوستان، خانواده و وکیل رضا خندان، او را تا آستانه‌ی زندان اوین بدرقه کردند.

اواخر اسفند ۱۴۰۰، خندان در حالی از سوی دادیار ویژه‌ی زندانیان سیاسی به زندان احضار شد که دوران نقاهت خود را پس از عمل جراحی می‌گذراند. چندی بعد ابلاغیه‌ای برای وثیقه‌گذار خندان ارسال و به او اعلام شد که در صورت عدم تحویل خندان به زندان وثیقه به نفع دولت ضبط خواهد شد. در نتیجه‌ی این آزارها خندان به ناچار به زندان بازگشت. 

خندان از ۵ مهر ۱۳۹۹ محکومیت ۵ ساله‌ی خود را در زندان اوین می‌گذراند. او که ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در اثر ابتلا به کرونا و وخامت حالش به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود، چندی پس از آن با تلاش وکیل و خانواده توانست مرخصی استعلاجی بگیرد.

بازگرداندن رضا خندان (مهابادی) به زندان در شرایطی که هنوز با عوارض بیماری و جراحی اخیرش درگیر است، چیزی جز به خطر انداختن جان این عضو کانون نویسندگان ایران نیست و مسئولیت هر گزندی به سلامت او متوجه حکومت و قوه‌ی قضائیه‌ی آن است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate