اطلاعیه در رابطه با جانباختن رفیق ابراهیم رمضانی معروف به مام ابراهیم چیانه

اطلاعیه کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران

در رابطه با جانباختن رفیق ابراهیم رمضانی معروف به مام ابراهیم چیانه

با کمال تاسف امروز ٢٨ ماه مارس ٢٠٢٢، رفیق ابراهیم رمضانی، یکی از اعضای باسابقه حزب کمونیست ایران و پیشمرگان قدیمی کومه‌له، به دلیل بیماری در شهر گوتنبرگ کشور سوئد دیدە از جهان فروبست.

رفیق ابراهیم از خانواده‌ای کارگر و زحمتکش در روستای چیانه از توابع شهرستان پیرانشهر دیده به جهان گشود. از همان اوایل کودکی، همچون عضوی از یک خانواده زحمتکش، زندگی را با فقر و نداری سپری کرد. زندگی مشقت باری که ایشان با شغل کشاورزی با آن دست و پنجه نرم می ‌کرد و دلیلی بر ایجاد احساس نارضایتی و شور مبارزاتی در ایشان شد. با قیام توده‌ها در سال ١٣٥٧ فرصت مناسبی برای رفیق ابراهیم فراهم آمد تا ضمن شرکت فعال در این قیام تودەای، مبارزه خود را بطور حرفەای به کومه‌له‌ پیوند بدهد.

در طول سالهای دهه شصت، رفیق ابراهیم بدون وقفه در صفوف حزب کمونیست ایران و کومه‌له در کردستان به فعالیت پرداخت و به چهره‌ای محبوب و شناخته شدە تبدیل شد. بعدها هم که عازم خارج کشور شد و در کشور سوئد اقامت گزید، به فعالیتهای خود ادامه داد و با وجود مریضی و کهولت سن در همه فعالیتهای سیاسی و حزبی شرکت فعال داشت.

یاد و نام رفیق ابراهیم عزیز نزد رفقا و آشنایان ایشان برای همیشه زنده خواهد بود و مبارزه، فعالیتها، دلسوزیها و زحمات ایشان برای همیشه قابل ارج و فراموش نشدنی هستند.


کمیته تشکیلات خارج کشور حزب، ضمن تسلیت به خانواده، دوستان و رفقای حزبی ، مراتب همدردی خود را  در غم از دست دادن این رفیق مبارز و خستگی ناپذیر اعلام میدارد. 

 

کمیته‌ خارج از کشور حزب کمونیست ایران

٢٨ – ٣ – ٢٠٢٢

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate