چه باید کرد سال ۱۴۰۱

اولین اولویت در سال جدید رسیدن به آزادی و رفاه است. خوب بدیهی است که همه ما درک می کنیم که این اتوپی خوبی است. یک مثال بزنم در اسطوره های باستانی است که جانوری غول پیکر( به قول لنین دیوی غریو) سد راه کانالی بود که آب از کوهها روان میشد و به داخل روستا می آمد. همه آبادی می دانستند که یا باید آبادی را ترک کنند یا مانع را از سر راه آب بردارند.

علما و عقلای آبادی نمی رفتند در آزمایشگاه آب را تجزیه کنند و بفهمند که فرمول شیمیایی آب از دو عنصر هیدروژن و یک عنصر اکسیژن تشکیل شده است و بعد از غور و تفحص بیایند از فواید آب برای مردم آبادی بگویند. بهلولی آمد و گفت کشف کردم، مردم سوال کردند چه خوب، فکرت را بگو. گفت من می دانم چرا آب بند آمده است، مردم جواب دادند ما خودمان دلیلش را می دانستیم. راه چاره چیست؟ گفت خوب باید کاری کنیم که این غول را بر داریم تا آب به جریان بیفتد. گفتند این را هم می دانیم، بگو چگونه؟ چون ما بارها با اقسام شیوه ها سعی کرده ایم و هر بار جوانی را گرفته و خورده و فربه تر شده است. اوایل که این غول به کانال افتاد لاغر تر بود و از آن پایین ها آب کم کمک می آمد. 

پیر دیری از روی سنگی که نشسته بود برخاست ، چشمهایش را مالید و گفت شما ۳ راه بیشتر ندارید. یا بسوزید و بسازید تا از تشنگی بمیرید. همین وضع را ادامه دهید و هر بار جوانی را فدا کنید، اما تجربه کردید که این راه بی فایده است. یا ترک دیار کنید و به وادی دیگری بروید . راهی که من پیشنهاد می کنم این است. یک روز همه با هم از پیر و جوان داسها و بیل ها را جمع کنید و من در خط مقدم به غول حمله می کنیم. بالاخره از بی آبی که می میریم. آن روز فرا رسید همه مردم زن و مرد ، پیر و جوان جمع شدند و به سر وقت غول آمدند آنقدر غول را زدند تا از پا در آمد. با کمک هم لاشه اش را به کناری کشیدند تا راه آب باز شد و مردم از خوشحالی همدیگر را بغل می کردند، به یاد جان باحتگان یک دقیقه سکوت کردند و بعدا در وسط آبادی در جلو معبد شروع به رقص و آواز و هەڵپەڕکی کوردی کردند.

پ.ن: اگر ما همه با هم غول را از بین ببریم بعدا سلطنت طلبها کارگران را استثمار می کنند. اکی پس هیچ کاری نکنیم. چرا وقتی ما مردمی که آب (رفاه و آزادی) می خواهیم ، نباید با همدیگر این غول را از بین ببریم و بعد در رابطه با استثمار عده ا ی بدست دیگری که از زمان برده داری ، فئودالی ، سرمایه داری قرون ۱۸-۱۹-۲۰ و دنیای دیجیتال و هوش مصنوعی با هم بنشینیم بطور متمدنانه گفتمان داشته باشیم. اگر ما توانستیم این غول ۱۴۴۲ ساله را از بین ببریم ، غول های ۲۵۷۲ ساله را هم از بین خواهیم برد. اما فقط این غولها نیستند دوستان. غول های عظیم الجثه تری هم به نام روس و ناتو هستند. 

غول چشم حریص انسان را باید با مدیریت سوسیالیستی کنترل کرد.

راه حل شما برای ۱۴۰۱ چیست؟ همین وضع را ادامه دهیم یا باید در فکر نقشه دیگری بود.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate