اندرحکایت “چرخش قهرمانانه پوتین” بخش دوم سوتی هایش!

(بخش نهم از مقالات در موضوع بحران اوکرائین)

مقدمه:

همان اوایل که پوتین جانی و دیکتاتور ارتش احمق تر از خودش را روانه اوکرائین کرد من بخش اول “سوتی های پوتینی” را نوشتم(۱). انزمان توضیح دادم که پوتین در ارزیابی احمقانه خود از دینامیزم دنیا غرق خواهد شد و حکومتهای غربی به دست خودش اینکار را تسریع خواهند کرذ.

از اون زمان فقط چند هفته گذشته و ماه اول تهاجم ارتش پوتینی به اوکرائین سپری شده. خودش امار داده که نزدیک به ۱۵۰۰ سربازش نفله شدند در حالیکه طرف مثابل که در رقابت دروغگوئی با او ست اعلام کرده که تعداد نفله شدگان ارتش پوتین از ۱۵۰۰۰ گذشته!

حالا این اعداد را چند برابر زیاد کنید تا برسیم به تخمینی از تعداد زخمی های ارتش پوتین!

من شخصا بیشتر ناراحت کشته شدگان و زخمی ها و اواره های مردم اوکرائین هستم.نگران صدها کودک کشته شده نگران میلیونها اواره(نزدیک به ۴ میلیون به خارج اوکرائین و ۶ میلیون درون اوکرائین) نگران جامعه ای که زیر ساختاهایش را با هر موشک و راکت با هر تهاجم بربر منشانه خرد کرده اند . برای من اراذل پوتینی و معادلهاشان در میان نازیهای اوکرائینی اهمیتی ندارند.

بیشتر نگران رشد ناسیونالیزم و عقب ماندگی در اورائین و قاره اروپا رشد عقب ماندگی روسی و تقویت نهاد ناتو و سروری حکومت امریکاست که بسیار مزورانه دارد مدیریت یک جنگ فرسایشی  را به پیش می برد.نگران تاثیرات مخرب این جنگ جنایتکارانه بر سرنوشت بشریت هستم.

چند روز قبل از ۲۴ فوریه کمتر ادم عاقلی پیش بینی می کرد که پوتین با تمرکز ۲۰۰ هزار سرباز در مرزهای اوکرائین واقعا بخواهد به اوکرائین حمله کند.

بعد اغاز حمله ارتش او هم کمتر کسی می فهمید که این متوهم روس که رویای تزار شدن می بیند واقعا قرار است چه نقشه ای را به پیش ببرد؟

انچه طی چند روز از سوی او اعلام شد این بود که می خواهد “ریشه فاشیزم و نئونازیزم را در اوکرائین بخشکاند و لذا نقشه “تهاجم سریع ” و فرستادن سربازانش به کی یف را دنبال کرد و طی چند روز  تقریبا پایتخت اوکرائین محاصره شد.

لذا در عمل مشخص شد که پوتین قرار داد بطور برق اسائی پایتخت را تسخیر کرده و یک دولت نوکر روسیه انجا مستقر کند. این بود مسیری را ناظرین در عمل می دیدند که با طرح اعلام شده پوتین (زدن دولت نئونازی و فاشیست) خوانائی داشت!

از اون زمان تا حالا چند هفته گذشته و پوتین و ارتشش اعلام کردند که” فاز بعدی اغاز شده که عبارتست از تسخیر منطقه روس نشین بون باست در شرق اوکرائین! رسما ارتش پوتین اعلام کرد که “اهداف نظامی فاز اول به انجام رسیده، زیر ساخت ارتش اوکرائین زده شده و حالا “فاز دوم” اغاز می شود! خوب دقت بفرمائید تا برسیم به بقیه ماجرا!

(۱)چرا “فاز اول” رسید به “فاز دوم”؟(داستان “طبق برنامه”)!

در تمام دورانی که سربازان احمق ارتش پوتین زور می زدند پایتخت اوکرائین را تسخیر کنند پوتینیان داد می زدند که “طی برنامه پیش می روند”! معنیش این بود که طبق برنامه کشته می دهند طبق برنامه تانکهاشان جلوی دوربینها منفجر می شود و طبق برنامه اینها بوده که حکومت پوشالی زلنسکی دلقک تبدیل به قهرمان ملی می شود و با کمکهای نظامی امریکا و غرب و تبلیغات انها پله به پله جمعیت ۴۰ میلیونی اوکرائین و دنیا را به حمایت خود می کشد!

منظور پوتینیان مستاصل این بود که “طبق برنامه اینها” ارتش پوتین در گل نشسته و ناتوانست از گرفتن شهرهای اصلی اوکرائین و طبق برنامه اینها حملات موشکی به شهرها و ساختمانهای مسکونی از مردم قربانی می گیرد! 

خواننده خوب توجه کند! مبادا فکر کنید که این فجایعی که در اوکرائین می گذرد “طبق برنامه “نبوده! “

ادم عاقل که به این داستان نگاه می کند مقداری به “طبق برنامه بودن” این ماجرای پوتینی شک می کند! ما که شاهد مبارزات “طبق برنامه” صدام و خمینی در طول ۸ سال چنگ ارتجاعی بودیم از دو طرف این جنگ همین اعلامیه های “طبق برنامه” را دیدیم حتی زمانی که خمینی مدعی بود “طبق برنامه “کربلای ۴ و ۵ او به نفله شدن هزاران هزار سرباز و پاسدار می انجامید! اونها هم “طبق برنامه” نفله شدند یا صدام که “طبق برنامه به مرزهایش عقب نشست در حالیکه حمله به ایران را برای تسخیر “طبق برنامه” خرمشهر” اغاز کرده بود!

(۲)”چرخش قهرمانانه” پوتینی فرار با ادای حمله به جلو!

همانطور که نوشتم کمتر از یک هفته است ماموران پوتین ، اعلام کردند که “ماموریشتان در فاز اول تمام شده” حالا متمرکز می شوند روی شرق اوکرائین! 

خوب توجه کنید! “فاز اولشان” به پایتخت حمله کردند نشد ترسیدند وارد جنگ تن به تن شهری شوند مدتی موشک باران کردند دیدند نمی شود! حالا به “عقبه ” حمله معکوس کرده اند!

استانهای روس نشین اوکرائین سر راه ارتش پوتین بود! ایا واقعا اینها به غرب حمله کردند که برگردند به مرزهای روسیه در شرق؟ !

خوب ادم عاقل همینجا بیشتر شک می کند! 

در اخبار هست که در اطراف پایتخت اوکرائین در مناظقی ارتش اوکرائین موفق شده ضد حمله کند. همینطور در شرق اوکرائین موفق شده اند سربازان پوتین را به عقب نشینی و دادن تلفات وابدارند.

این وزیر دفاع پوتین هم که ظاهرا مفقود شده برخی گفته اند سکته زده بیچاره! اوضاع پوتینیها در موسکو خوب نیست!  داستان چیست؟

دو هفته از حمله پوتینیها نگذشته بود که واماندگی ارتش پوتین در اوکرائین بخوبی معلوم شد.تانکها و زره پوشهائی که سوخت نداشتند و در کنار جاده ها رها شده اند! سربازانی که نمی دانند برای چه می جنگند.

اینها بتدریج دارد صحنه جنگ روانی را بر علیه ارتش پوتین برمی گرداند!

پوتین که قرار بود در “فاز اول” حکومت فاشیست را بزند زمین” در حمله برق اسا طی یکماه موش شد به سمت روسیه عقب نشسته . حالا مدعی است که “فاز اول” طبق نقشه بود حالا فاز دوم است”! 

پوتین دارد رسما اعلام می کند از تغییر حکومت اوکرائین ناتوانست.رسما دارد به زبان پوتینی شکست خود را داد می زند!

برگشت ارتش پوتین به شرق اوکرائین یعنی فاتحه “فاز اول” را خواندن!

(۳) جنایت افرینی و نابود کردن شهر و مردم در ماریوپل:

یک هفته هست که اراذل پوتینی حملات موشکی و جنایتکارانه خود را متمرکز کرده اند روی شهر ماریوپل.این شهر رابط استانهای روس نشین اوکرائین در شرق با کریمه در حنوب و شرق اوکرائین است.

اخبار و گزارشات تصویری نشان می دهد که پوتین و ارتشش مستاصلش تلاش دارند این شهر را با خاک یکسان کنند.

حمله به تمامی مناظق غیر نظامی و با خاک یکسان کردن کل شهر .

چند صد هزار سکنه غیر نظامی و کودک و زن در این شهر گیر افتاده اند.

ساختمان مملو از زن و کودک در این شهر با وجود اعلام سکونت کودکان مورد حمله پوتینیهخا قرار گرفته و کشتار زن و کودک مستند شده.

اراذل پوتینی بی شرمانه اعلام می کنند که این کشتار را اینها نکردند “دیگران” بودند نازیها بودند! 

خوب بفرض که نازیها بودند عامل اغاز این بحران کحابود؟ غیر از اینست که حضور ارتش پوتین در اوکرائین همین نئونازیها را به قهرمانان ملی تبدیل کرده؟ 

شهر ماریوپل نمونه یک جنایت جنگی وسیع است و هنوز توسط سربازان پوتین تصرف نشده. بی تردید اسناد بیشتری از جنایات در این شهر در ارشیو ها ضبط خواهد شد. پوتین بدجوری برای حفظ ابروی نداشته اش در حال جنایت است.

.(۴)تهاجم پوتین بهترین ابزار برای توسعه و تحکیم ناتو و حکومت امریکا و تقویت راست افراطی در اوکرائین و کشورهای بلوک شرق سابق:

یک دقیقه فرض کنیم که پوتین واقعا رویای تزار شدن نمی بیند و واقعا مخالف تمرکز ناتو و تقویت امریکاست! خوب با این تهاجمش چه کرد؟

در حال حاضر اروپا و حکومت امریکا بیشتر از چند دهه اخیر کنار هم متحد شدند و حکومتهای دست راستی غرب اوکرائین منجمله لهستان برده وار بدور بایدن شارلاتان حلقه زده اند.

حکومت امریکا در حال فشار اوردن روی اتحادیه اروپاست که از رابطه تجاری با روسیه بپرهیزند و نیاز اروپا به نفت و گاز روسیه قطع شود.

کمپانیهای اسلحه سازی امریکا و غرب اینروزها جشن گرفته اند.در رویاشان نمی دیدند ه اروپا بشود صحنه جنگ و فروش اسلحه در اروپا امکان پذیر شود به این حد!

از دید من حکومت امریکا و نوکرانش از تداوم حمله پوتین بسیار سود بردند و یکبار دیگر اتجاد امریکا و اروپا را امکانپذیر ساختند.

ادم عاقل وقتی به این صحنه نگاه می کند براحتی می تواند نتایج مخرب جمله پوتین را برای سیاست خارجی روسیه ببیند.بله پوتین با این کارش تمامی اهدافش را شکست داد.او با دست خودش دشمنانش را متحد و کشورش را منزوی کرد. جتی حکومت چین هم نمی تواند با صراحت از تهاجم پوتین دفاع کند!

در اوکرائین همان ناسیونایستها و نژاد پرستها تبدیل شده اند به قهرمانان ملی.زلنسکی دلقک در مرکز تبلیغات امپریالیزم امریکا قرار گرفته و از یک سیاستمدار درجه اخر به “رهبر مقاومت” تبدیل شده به شیوه های کاملا هالییودی!

همه اینها “دستاوردهای ” حمله پوتین است! سیاستمداری چنین احمق در انزوای خارجی و داخلی گیر کرده کمتر در تاریخ روسیه دیده شده.این قرن قرن پوتین نیست ایراد اینجاست!

(۵)انزوای پوتین در روسیه و اغاز فروپاشی دیکتاتوری که رئیس جمهور شد!

پوتین بخشی از دستگاه اطلاعاتی  جنایتکار حکومت شوروی بود که همراه بسیاری الیگارکها خودش را در قالب مافیای جدید اقتصادی سیاسی بازسازی کرد و روی موج ناسیونالیزم روسی تبدیل شد به رئیس جمهور مادام العمر.۲۰ سالی هست که این عقب مانده در دستگاه قدرت روسیه چنگ زده و جانورهای حکومت شوروی را دور خود جمع کرده .

پوتین دچار توهم تزاریزم روسی است و حمله اش به اوکرائین بسیار شبیه حمله صدام به ایران بود.در ذهن علیل او “فضای فروپاشی امپریالیزم امریکا” به این معنی است که تزاریزم روسی بتازد به جلو!

همانطور که نوشتم حمله او عامل تحریک ناسیونالیزم اوکرائینی شد.اوکرائین که بعد فروپاشی شوروی در خلاء قدرت تبدیل به یک کشور شد حالا با حمله پوتین دارد “مبارزه بر سر استقلال” را زیر پرچم ناسیونالیزم اوکرائینی اونهم با رهبران عقب مانده دست راستی تجربه می کند.مردم اوکرائین زیر امواج موشکهای پوتینی برای “مام میهن” متحد می شوند و اسلحه بدست می گیرند و دوشادوش تئونازیها و به رهبری زلنسکی دلقک و با فرماندهی عالی ناتو و اطلاعات غرب بر علیه “پوتین متجاوز” به میدان می ایند.

ارزیابی پوتین  همان اندازه ایراد داشت که ارزیابی رجوی در عملیات فروغ جاویدانش! یا عملیات صدام برای تسخیر خرمشهر و مناظق نفتی ایران!

“فاز اول ” پوتینی” دقیقا روی سرش و سر فرماندهان احمق تر از او و سربازان گیج و فریب خورده خراب شده و لذا دستگاه اطلاعاتی و تبلیغاتی پوتین از “فاز دوم” حرف می زند.

در روسیه اعتراض به پوتین بالا می گیرد و با شکست او فضا برای اطرافیان او از یکسو و مردم از سوی دیگر برای پائین کشیدن این مجسمه حماقت و جنایت بازتر خواهد شد.

پوتین نتوانست رویای روسیه بزرگ را به ثبوت برساند .برای بورژوازی مافیائی روسیه هم تکه سوخته ای است که دیر یا زود باید از شرش خلاص شد.

(۶)تقویت ناتو و  روند برگشت مرکزیت حکومت امریکا و نزدیکتر شدن اوکرائین به ناتو ، سرانجام تهاجم پوتین:

هم اکنون بایدن در لهستان در حال متحد کردن همسایه های اوکرائین است که همه عضو ناتو هستند.بایدن را رهبران عقب مانده لهستان به استقابل بی نظیر نشسته اند.از او اسلحه می خواهند و کمکهای نظامی و مالی.بایدن گاو نه من شیر اینهاست!

حکومت امریکا دارد روابط اروپا با روسیه را قطع می کند .منجمله موضوع وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه از موارد بسیار حساسی است که در حال مذاکره است.

حکومت امریکا کنار حکومت انگلستان دارد از وجود ارتش پوتین در اوکرائین استفاده بهینه می کند و جدائیهای دو دهه اخیر اروپا و امریکا را از بین می برد.

رهبران اروپا در حال حاضر در موضوع پایان دادن وابستگی انرژی به روسیه به توافق رسیده اند و زمینه برای بازسازی دنیای جنگ سردی فراهمتر شده.

امریکا تلاش دارد چین را هم از کنار پوتین بیرون بکشد.حکومت چین بسیار فرصت طلب است و اساسا عملکردش مبتنی بر ایدئولوژی یا دوستی نیست.این حکومت دنبال منافعش ممکنست بخاطر منافع بیشتر در امریکا و غرب بسرعت پوتین را رها کند.

به مرور زمان فاصله چین با پوتین بیشتر شده.و چین خود را از همین الان در موقعیت “متحد پوتین” نمی داند.

خوب! کدام ادم عاقلی می تواند پوتین را برنده این تهاجم جنایتکارانه بداند؟ 

(۷)”چرخش قهرمانانه پوتین” ادای پیروزمندانه برای پوشاندن شکستی ننگین!

استراتژی خکومت امریکا و غربیها این بوده که از مردم اوکرائین یک ارتش بسازند و تجهیزات بدهند و جنگ را فرسایشی کنند تا پوتین بیشتر کشته بدهد و نارضایتی در روسیه کار خودش را بکند. این استراتژی در مقابل توهم “تسخیر سریع اوکرائین و سرنگون کردن حکومت اوکرائین” تا همینجا پیروز شده.

ارتش پوتین تنها راه را عقب نشینی به مرزهای روسیه دانسته با ماسک “فاز دوم” می خواهند دنیا قبول کند اینها “طبق نقشه” بوده! خوب ما این سرازیری خفت بار پوتینی را طی هفته های اینده دنبال خواهیم کرد.

شکست نظامی پوتین نمی تواند با پیروزی سیاسی او دنبال شود.خواستهای ۳ گانه پوتین هم بیشتر زیر سوال خواهد رفت.اگر حکومت زلنسکی دو هفته پیش قول داد تا به ناتو نپیوندد الان و هفته اینده ممکنست شکلهای دیگر همکاری با ناتو را جلو ببرد.

به رسمیت شناختن استانهای شرقی اوکرائین و کریمه از دید من در شرایط این شکست نظامی غیر ممکنست.البته این مناطق ممکنست همچنان در اشغال روسیه بماند اما مثل سالهای قبل همچنان در سطح بین المللی دنیا این مناطق را به رسمیت نخواهد شناخت.

توهم تسخیر اوکرائین ۴۰ میلیونی توسط یک ارتش ۲۰۰ هزار نفری از هم پاشیده و پوتین بعید است بتواند چند برابر این نیرو را که لازمه یک تحرک جدیست فراهم بکند.

جمع اوری یک ارتش نیم میلیونی یا بیشتر معادل تشدید نارضایتی درون ارتش و درون جامعه روسیه خواهد بود.

لذا تا اینجا باید فاتحه رویای پوتینی را خواند و هر چه ممکنست از این نوع “ماجراجوئیهای نظامی” درس گرفت.قرن ۲۱  قرن رینگو بازیهای دهه های گذشته نیست.

اگر حکومت امریکا در خاورمیانه شکست خورد دلیل نمی شود پوتین در اروپا پیروز شود.

امید من اینست که جنبش مردم برای صلح و نان و اینده این بحران را به نفع انسانیت پشت سر بگذاردو پوتین و ماجراجوئیهایش دنیا را به استانه یک جنگ جهانی دیگر سوق ندهد.

همان دو جنگ جهانی کافیست تا انسانیت بی تفاوت ننشیند.

منابع بیشتر:

(۱)سوتی های  پوتین  و رویای تسخیر سریع اوکرائین

www.azadi-b.com/?p=19073

(2)مقالات این نویسنده در خصوص بحران اوکرائین

در حاشیه افشای ازمایشگاههای سلاح بیولوژیک امریکا و کشورهای غربی در اوکرائین

www.azadi-b.com/?p=19934

وسعت نفوذ فاشیزم و نئونازیزم در اوکرائین در حکومت اوکرائبن و حمایت حکومتهای غربی

www.azadi-b.com/?p=?p19680

نتایج ازمان جنگ پوتین در اوکرائین و توسعه بحران جهانی سرمایه داری

www.azadi-b.com/?p=19348

نئونازیزم در اوکرائین  یک معضل واقعی بشریت

www.azadi-b.com/?p=19097

تشدید بحران جنگ سردی  در اوکرائین و افزایش امکان تسریع توافق برجام

www.azadi-b.com/?p=18802

نگرانیهادر مورد اغاز مرحله جدیدی از جنگ سرد در سطح جهان

در حاشیه: تمرکز نظامی روسیه در مرزهای اوکرائین و افزایش فشار روسیه به بلوک غرب

www.azadi-b.com/?p=16304

سوتی های  پوتین  و رویای تسخیر سریع اوکرائین

www.azadi-b.com/?p=19073

وسعت نفوذ فاشیزم و نئونازیزم در اوکرائین در حکومت اوکرائبن و حمایت حکومتهای غربی

www.azadi-b.com/?p=?p19680

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate