یمن و اکرائین: به جنگ پایان دهید!

یمن و اکرائین: به جنگ پایان دهید!

صلح برای یمن!        صلح برای اکرائین!

مدت هفت سال (و نه ۵ هفته) عربستان سعودی جنگی تماما تهاجمی و نابودکنندهای را علیه یمن به اجراء گذاشته است. ارتش سعودی با ۱۵۰۰۰۰ سرباز بدون انقطاع  یمن را زیر ضربات نظامی خود گرفته آست.

Faktenquelle

https://de.wikipedia.org/wiki/Milit%C3%A4rintervention_im_Jemen_seit_2015                                          

         تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این جنگ کشته شدهاند که تنها تا سال ۲۰۱۶ سه هزار هشتاد ویک نفر از آنها افراد غیرنظامی و ۹۳۴ نفر کودک بودهاند  (تا : ۲۹ مارس ۲۰۱۶). شهرها و روستاها با هواپیما و موشک بمباران میشوند. تاسیسات عمومی: بیمارستانها، کودکستانها، اماکن مشاوراتی برای مادران و نیز مراکز کمک رسانی اجتماعی و منازل مرتبن تخریب میشوند. هدف بمبها، موشکها،  توپها (آنطور که متجاوزین سعودی ادعا میکنند) تنها متوجه تاسیسات نظامی نیستند. سالهاست که مردم یمن، زنان، کودکان، بیماران، سالخوردگان و معلولین (و نیزافراد غیرنظامی) در مناطق مخروبه و ویرانههای حاصل از جنگ زندگی میکنند.صنعا(Sanna) مرکز این کشوربه خرابهای تبدیل شدهاست. تقریبا تمامی زیرساختهای آن نابود شدهاند:  تامین احتیاجات آب و برق مداوم دچار اختلالند. خیابانها پر از تله خاکهای باقی مانده از خرابی خانه ها هستند. سالهاست که مردم میکوشند بطریقی جان خود را نجات دهند. توده آوارهگان جنگی در یمن دیوانه واردر کشور سرگردانند چون آنها امکانی برای فرار نمییابند – هیچ کشوری در اتحادیه اروپا در صدد سازماندهی «دالانی» جهت نجات آنها نیست.درعربستان سعودی رژیمی بی رحم حکومت میکند که هرگونه حرکت مخالف را وحشیانه سرکوب میکند. در این کشور هیچگونه آزادی تفکر وجود ندارد، هرگونه رسانههای دمکراتیک اجتماعی- خبررسانی کاملا ممنوع است، تمامی خبرنگاران مخالف و رسانهها توسط پلیس و ماموران امنیتی مورد تعقیب قرار دارند. بخاطر بیاوریم قتل و تکه تکه کردن خبرنگار و بلاگر سعودی – جمال قشاوکی(Khashoggi). او مدیر روزنامه الوتن(Al-Watan)  بود و از آگوست ۲۰۱۷ برای فرار از دست مامورین امنیتی عربستان سعودی درآمریکا زندگی میکرد. این فرد بدستور پادشاه عربستان  در دوم آگوست ۲۰۱۸ در استانبول   بطرز وحشیانهای به قتل رسید . در این کشور حتی کوچکترین انتقاد به سرکوب مداوم زنان، مجازات و زندانی شدیدی را به همراه دارد. در ردهبندی کارشناسان< دمکراسی بورژوازی> عربستان سعودی در مرتبه صدو شصت ام در بین صدوشصت و هفت کشور قرار دارد و بدین ترتیب از جمله ده کشور دارنده رژیمی خودکامه در جهان است.   Quelle: https://de.wikipedia.org/wiki/Menschenrechte_in_Saudi-Arabien#Situation_der_Frauاتریش و اتحادیه اروپا از سالهای پیش  تا به امروز بخش بزرگی از نفت خام خود را از از عربستان سعودی تامین میکنند. دولت اتریش و کشورهای اتحادیه اروپا همانند سابق رابطه بسیار خوبی با عربستان سعودی دارند وبطور مرتب میلیونها یورو به عربستان ارسال میشود برای اینکه سرمایهداران بزرگ -الیگارشها- جنگهای خود را هزینه کنند. 

نهادهای <دمکراسی- غربی> همچنین «UNO» هیچ عکسالعملی نسبت به این نسلکشی نشان نمیدهند. هیچ صلحی در آینده نزدیک محتمل نیست، چون عاملین اصلی این جنگ یعنی اتریش، و اتحادیه اروپا(وUSA)   با تمامی قوا میکوشند که این جنگ ادامه داشته باشد. ورزشکاران عربستان سعودی در تمامی جهان بدون هیچگونه مانعی به جشنهای ورزشی دعوت و میتوانند در مسابقات جهانی و المپیک شرکت کنند.«الیگارشها» – میلیاردرهای نفتی عربستان سعودی اجازه دارند بدون هیچگونه محدودیتی در کشورهای اروپای غربی خرید و در ویلا و قصرهایشان دراتریش و اتحادیه اروپا خوشگذرانی کنند. آنها با کشتیهای مجلل تفریحی خود بدون هیچ مانعی به بنادر اتحادیه اروپا رفت و آمد میکنند و افراد سرشناس اتریش و اتحادیه اروپا را به  عیش وبزم خود دعوت میکنند. عربستان سعودی بعنوان <متحد سیاسی> و تحویلدهنده نفت و همچنین طبقه حاکم دیکتاتوری تروریستی برپا داشته است و به جنگ مرگبارش در یمن ادامه میدهد. جنگ در یمن زمانی پایان خواهد یافت که کارگران و زحمتکشان با اعتراضات تودهای و اعتصاب، الیگارشها (مدیران کنسرنها و سهامداران بزرگ) را مجبور کنند  به جنگ تهاجمی عربستان سعودی علیه یمن که خلاف حقوق برسمیت شناخته شده بینالمللی است  خاتمه دهند. چنین جنگهای زمانی قاطعانه پایان خواهد یافت که سود بران اصلی آن و طبقه سرمایهداری  در یک انقلاب پرولتاریائی سرنگون شوند.

https://prolrevol.wordpress.com/2022/03/18/jemen-und-ukraine-stoppt-den-krieg

تذکر: هدف این نوشته توضیح مشروح جنگ یمن نیست بلکه مقایسهای است در برخورد نابرابر به اکرائین و یمن . مقایسه دیگر              اینکه جنگ داخلی دریمن ۲۰۰۴ – ۲۰۱۵ آغاز شد و توسط قدرتهای منطقهای( از جمله عربستان سعودی و ایران) با ارسال اسلحه و دیگر کمکها> تشدید میشد.  جنگ تهاجمی عربستان تحت نام «عملیات  بازیابی امید» ائتلافی ازنیروهای نظامی عربستان سعودی، بحرین، قطر(تا ۲۰۱۷)، کویت، امارات متحده عربی، اردن، مراکش(تا ۲۰۱۹) سودان و سنگال(از ماه مه ۲۰۱۵) آغاز شد و از ابتدا از طرف قدرتهای بزرگ امپریالیستی آمریکای شمالی، فرانسه و انگلستان حمایت میشد .                            وین –  ۱۸/۳/۲۰۲۲                              

ترجمه وتکثیر<یکی ازفعالین چپ در وین – اتریش >

  Kontaktadresse: Iran-Rat, Amerlinghaus, Stiftgasse 8, A-1070 Wien, email:shora.sam@gmail.com                        

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate