اخباروگزارش های کارگری اول و دوم فروردین ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری اول و دوم فروردین ماه ۱۴۰۱

با گرمترین شادباش ها وبهترین آرزوها به مناسبت فرارسیدن بهار ونوشدن سال

– یاد یاران 

دیدار نوروزی جمعی از معلّمان شهرستان جلفا با آقای لطیف روزیخواه معلّم زندانی

– بهاران خجسته باد! 

شادباش نوروز به معلمان و مخاطبان عزیز! 

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه فرارسیدن بهاری دیگر و نوروز را به کارگران و عموم مردم شادباش می‌گوید و امید دارد در سال جدید همبستگی و اتحاد جنبش‌های مطالباتی کارگران، بازنشستگان، معلمان و سایر جنبش‌های مطالباتی جامعه تحقق یابد و با پیروزی منجر به رفاه عمومی برای همگان شود تا به شرایطی برسیم که فاصله طبقاتی وجود نداشته باشد. 

– پیام شاد باش محبوبه فرحزادی به مناسبت نوروز ۱۴۰۱

– پیام نوروزی خسرو صادقی بروجنی از زندان اوین

– جان باختن کارگراداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد حین کار براثر تصادف

*یاد یاران 

دیدار نوروزی جمعی از معلّمان شهرستان جلفا با آقای لطیف روزیخواه معلّم زندانی

دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ 

رسیده موسم نوروز و هر کس در گلستانی

جهان در چشم من زندان، چه ایام بهارست این؟

امیرخسرو دهلوی

نوروز زمانیست بشکند قفل زندان‌ها.

معلمان زندانی در بندند چون خواهان عدالت و آزادی هستند. معلمان شجاعی که برای تحقق آزادی و برابری رنج زندان را به جان می خرند.

جای معلم زندان نیست!

 آنها قاصدان بهار هستند و زندان نمی‌تواند صدای آنان را خاموش کند.

ما زندگی خواهیم کرد ما بر جا خواهیم ماند” ولو “در چهار دیوار زندان، شاهد خواهیم بود، رمه‌ها و دسته هایی که فراز و فرودشان به جزر و مد ماه باز بسته است”

یاد معلمان زندانی را گرامی می‌داریم

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*بهاران خجسته باد! 

شادباش نوروز به معلمان و مخاطبان عزیز! 

سال ۱۴۰۰ ، سال اوج گیری جنبش معلمان ایران بود سالی که با تمام سرکوب‌ها و تهدیدها معلمان بازنشسته و شاغل برگ زرینی در تاریخ مطالبه‌گری رقم زدند. 

اما با تمام تلاش‌ها و کوشش‌ها همچنان مطالبات محقق نشده، حاکمیت کمترین توجهی به مطالبه‌گری ما نداشته‌است. با این وجود ما باید افق پیش روی خود را ترسیم کنیم.

ضمن تبریک سال نو به تمام فرهنگیان و دانش‌آموزان عزیز و آرزوی پیروزی و سرافرازی برای مردم ایران، توقف سرکوب و ارعاب فعالان صنفی و به امید آزادی معلمان دربند، از شما می‌پرسیم :

۱. مهمترین مطالبه بازنشستگان که باید در سال ۱۴۰۱ پیگیری شود چیست؟ راه تحقق این مطالبات کدام است؟ 

۲. آیا با مصوبه مجلس در مورد رتبه‌بندی رضایت شما جلب شده‌است؟ اصلی‌ترین مطالبه شاغلان در سال جدید چیست؟ برای تحقق آن چه باید کرد؟ 

۳. با توجه به اوج‌گیری سرکوب معلمان و احکام قضایی و احضار و پرونده‌سازی‌ها برای آزادی معلمان دربند و مختومه کردن پرونده‌ها چه باید کرد؟ 

۴. چگونه آموزش رایگان و عادلانه و با کیفیت را به یک مطالبه عمومی و اجتماعی تبدیل کنیم و اصل سی قانون اساسی را احیا کنیم؟ راه‌های نرفته ما کدام است؟ 

لطفا نظرات خود را در قالب کامنت برای ما ارسال نمایید. 

با سپاس

 کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه فرارسیدن بهاری دیگر و نوروز را به کارگران و عموم مردم شادباش می‌گوید و امید دارد در سال جدید همبستگی و اتحاد جنبش‌های مطالباتی کارگران، بازنشستگان، معلمان و سایر جنبش‌های مطالباتی جامعه تحقق یابد و با پیروزی منجر به رفاه عمومی برای همگان شود تا به شرایطی برسیم که فاصله طبقاتی وجود نداشته باشد. 

 برای تغییر وضعیت اسفبار و سخت  معیشتی، راهی جز اتحاد و همبستگی سراسری تمامی مزد بگیران،  اعم از کارگران و معلمان و بازنشستگان و پرستاران و فرودستان نیست .

سالی که گذشت متاسفانه شاهد فشار،  تهدید و زندان برای معلمان و کارگران و بازنشستگان و دگر اندیشان بوده ایم . همچنان دهها معلم، کارگر،  بازنشسته ، دانشجو،  روزنامه نگار،  نویسنده و دگر اندیش با احکام ناعادلانه و ظالمانه همچنان در زندان هستند و درشرایط سخت همراه با خطرات جانی ناشی از ابتلا به کرونا را میگذرانند.

سندیکا امید دارد در سال آتی پنج کارگر اخراجی‌اش رضا شهابی، حسن سعیدی، ناصر محرم‌زاده، حسین کریمی سبزوار و فرحناز شیری بازگشت بکار شوند و پایانی برای سال‌ها شرایط سخت معیشتی این افراد باشد.

پیش بسوی همبستگی سراسری

*پیام شاد باش محبوبه فرحزادی به مناسبت نوروز ۱۴۰۱

درود

سال نو را به همه عزیزانم شادباش می گویم

 سالی که گذشت؛ سال تجربه ها در حرکت های اجتماعی و جنبش های: کارگران، معلمان و بازنشستگان، مالباختگان و همه کسانی که معیشتشان از طرف مسئولان نشانه گرفته شده و هر روز بیشتراز دیروز به فلاکت اقتصادی نزدیک تر می شوند بود.

 سالی که گذشت ؛ سال صف آرایی جنبش های عظیم اجتماعی در به دست آوردن حقوق از دست رفته بود، معلمان و بازنشستگان و زنان درراس این جنبش ها عدالت اجتماعی را فریاد زدند و ثبت تاریخی شدند.

 علی رغم فشارها؛ احضار و بازداشت ها ؛ ضرب و شتم خیابانی درخشیدند و فصل نوینی از جنبش های محرومان را در تاریخ ایران قلم زدند عزیزان سال نو را  با پرچم اتحاد آغاز می کنیم این قرن قرن اتحاد است.

زنده باد اتحاد جنبش های اجتماعی 

 برافراشته باد پرچم حق خواهی معلمان و بازنشستگان

 محبوبه فرح زادی

*پیام نوروزی خسرو صادقی بروجنی از زندان اوین

 “پس از ۵۵۵ روز حبس در زندان نوروز باز آمد. اما روز نو برای من و بسیاری از همبندان و همدردان زمانی است که آفتاب برآید، چشم باز کنیم و محبوبمان آزادی را در کنار خود ببینیم. این هدف اما نظمی طبیعی نیست که به مانند تغییر فصول، بی هیچ اراده انسانیِ، خود بیاید تا به انتظارش بنشینیم و تا آن روز اوقات به بطالت سر کنیم. با تکرار شعارگونه «سال خوبی داشته باشید» نیز محقق نمی شود. نوروز فرصتی است دوباره برای نوسازی فکر و ذهن و اندیشه تا همراه با اراده و عمل اجتماعیمان، دست در دست، دوشادوش و همگام و همنفس قطبنمای گفتار و کردارمان را با دنیای نوینی به دور از استثمار، اختناق، تحقیر، تبعیض و تسلیم تنظیم کنیم. اینگونه است که آرزو به عمل و سالی خوب منتهی میشود”.

خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه‌نگار از مردادماه سال ۹۹، دوران محکومیت پنج ساله خود را در زندان اوین سپری می کند.

*جان باختن کارگراداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد حین کار براثر تصادف

ظهر روز سه شنبه ۲ فروردین،یک کارگراداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد بنام غریب خدادادی زاده حین کار پاکسازی محوربراثر برخورد یک خودرو با وی جان خودراازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate