در حاشیه افشای ازمایشگاههای سلاح بیولوژیک امریکا و کشورهای غربی در اوکرائین

بخش هفتم از مقالات  بحران اوکرائین

مقدمه:

چرا کنکاش در بحران اوکرائین برای ازادیخواهان و برابری طلبان ایران و جهان اهمیت دارد؟ چرا در حالیکه نبرد طبقاتی همه جا منجمله در ایران ادامه دارد ، بسیاری مقالات و مباحث سیاسی مخالفین رژیم اسلامی به موضوع بحران اوکرائین ، متمرکز شده؟ 

طبیعتا دلیل مهمش اهمیت این بحران و جنگ در تعیین سرنوشت جهان بعد از پایان این جنگ می باشد.همانطور که در مقالات قبلی توضیح دادم صرف نظر از نتیجه مشخص این جنگ و صلح متعاقب آن ، دنیای بعد این جنگ دیگر دنیای دیگری خواهد بود و درک این تحولات از این جهت بسیار اهمیت دارد.

سرمایه داری در هر دو شکلش یعنی نوع دموکراسی و نوع دولت محور چینی و روسی ، در حال پوست اندازی است و مثل همیشه تاوان این تجولات را مردم زحمتکش و زیر دست باید بپردازند.

از سوی دیگر تحلیلها حول بحران اوکرائین صف بندیهای راست و چپ را منعکس می کند. برخی افتاده اند دنبال امریکا و عرب و برخی دنبالچه پوتین شدند.فیسبوک را بررسی کنید این قطب بندی را می بینید که تاسفبار است و ننگین چرا که هر دو طرف سابقه جنایت دارند و قابل دفاع نیستند.

اما برخی که اقلیتند (مثل نویسنده این مقاله) مدعی هستند که “راه نه اینست و نه آن!”اما همین “خط سومیها” هم گرایشات متفاوتی هستند. برخی “خط سوم ” را اینجور تعریف می کنند که در خلاء هی بگویند “صلح خوبه” و برخی مثل من تلاش می کنند به نقد مشخص هردو طرف بپردازند و از این بحران ابزار اموزش بسازند و چهره واقعی شارلاتانهای درگیر را حتی بزبان خودشان نشان جامعه بدهند. لذا دنبال کردن “خط سوم” تازه اول عشق است و انواع دارد.مادر ترسا هم شاید الان دنبال “صلح” بود اما راهی واقعی نشان نمی داد!

از این مقدمه بگذرم  در سومین هفته اغاز جنگ پوتین بر علیه زلنسکی و غرب، بیش از ۵ میلیون پناهنده (یک هشتم جمعیت اوکرائین) ، بنا به تخمین بیش از ۱۵ هزار تلفات ارتشی از دو سو (شاید دوبرابر این) و بیش از ۴۰ هزار نفر زخمی و منجمله ۸۰۰ نفر تلفات غیر نظامی و تخریب هزاران مرکز و زیر ساخت مدنی ، ساختمانها جاده ها و پلها و تاسیسات شهری و کارخانه ها ..

و تازه اول راهیم! تازه دیروز روسیه موشکهای سوپر سونیک خود را برای اولین بار در اوکرائین ازمایش کرده و تحریب و انفجار و نابودی تمدن در اوکرائین ادامه می یابد تا بالاخره دو طرف شارلاتان قبول کنند که سر مواردی به توافق برسند. تاوان این فجایع را انسانهائی می دهند که عموما بیرون سیاست و تصمیم گیریها در اوگرائین زندگی کرده اند و شاید همین عامل اصلی بدبختی انهاست.

در این مقاله به گوشه دیگری از افشاگریهائی که توسط حکومت پوتین الان بعنوان شکایت تقدیم سازمان ملل شده می پردازم :

(۱)کشف ازمایشگاههای سلاح بیولوژیک  امریکا و غرب در اوکرائین

ارتش پوتین در اوکرائین مدعی است که بیش از ۳۰ مرکز تخقیقات سلاح بیولوژیک را شهرهای مختلف منطقه شرقی اوکرائین تسخیر کرده .این ازمایشگاهها توسط امریکائیها و المانیها عمدتا اداره می شده اند و مسدئولین اوکرائین فقط رونمای کار حساب می شدند .(۲و۳) 

وسعت این ازمایشگاهها حتی برای ارتش پوتین تعجب انگیز بوده که روی باکتریها و ویروسهای کشنده که بتوانند بعنوان سلاح کشتار جمعی استفاده شوند تحقیق انجام می شده.

وزارت خارجه پوتین هفته پیش رسما به شورای امنیت سازمان ملل شکایت برده (۱) این در حالیست که حکومت امریکا و غربیها مرتب داد می زنند که این “حنگ روانی است” و پوتین می خواهد این گزارشات را پایه استفاده از سلاح بیولوژیک بکند!

بله! حکومت بایدن و غربیها رسما دارند این ازمایشگاهها را انکار می کنند در حالیکه در انگلستان دانشمندانی هستند که تایید کرده اند این ازمایشگاهها در اوکرائین وجود دارد اما..”استفاده غیر نظامی دارد”! که این بامزه تر است و سوال برانگیز تر!

چرا ازمایشگاههای تحقیقاتی میکروبی “غیر نظامی” باید در اوکرائین انهم در مرز شرقی اوکرائین باشند؟ چرا میگروبهائی در این ازمایشگاهها هستند که رسما بعنوان سلاح کشتار جمعی استفاده شده اند و طبق کنوانسیون بین المللی سال ۱۹۷۲ نگه داری اینها ممنوع اعلام شده؟ مثلا چرا میروبهای تشدید شده طاعون و سیاه زخم را نگه داری می کنند؟ 

خلاصه طرف امد “دفاع کند، گند زد” بدتر شد!

(۲)سابقه استفاده از سلاح های شیمیائی و میکروبی بعد سال ۱۹۷۲ در سراسر دنیا توسط حکومت شوروی و امریکا:

شواهد زیادی هست که عهد نامه سال ۱۹۷۲ به هیچ وچه تولید و تحقیق سری سلاح های شیمیائی و میکروبی را متوقف نکرد.چه در امریکا و غرب و چه در شوروی. تولید و حتی فروش اینها به متحدین همچنان ادامه داشته.

صدام حسین رسما سلاح های شیمیائی و میگروبی از المان و امریکا خریداری کرده و بشار اسد حداقل در ۱۷ مورد اثبات شده از سلاح شیمیائی در مقابل مخالفان خود استفاده کرده که پای همین پوتین جنایتکار را به وسط می کشد.

ارتش پوتین بی تردید حداقل تا حدی به وجود این ازمایشگاهها اگاهی داشته و مشابه همین ازمایشگاهها را در روسیه در اختیار دارد. بحران اوکرائین عامل افشاگری این جنایتکاران از هم است و بس!

(۳)امکان استفاده از سلاح بیولوژیکی و شیمیائی در اوکرائین:

از دید من در صورت ازمان جنگ در اوکرائین هر دو طرف جنایتکار امکان استفاده از سلاح شیمیائی را خواهند داشت. هیج اعتبار و اعتمادی به پوتین و زلنسکی و متحدین امریکائی و اروپائیش نیست.هردو می توانند این جنایات را مرتکب شوند و به گردن دیگری بیندازند.

هر دو طرف این جنگ سابقه دروغ و فریبکاری دارند و ارزشی برای انسانها قائل نیستند.

جنگ در اوکرائین تا همینجا هم صحنه بکارگیری اخرین دستاوردهای تکنولوژیک و جنگ روانی در تاریخ بشر بوده و حتی ازمایشگاهی برای سلاح های جدید.یکی از اهداف گردانندگان جنگها اتفاقا تست کردن سلاح های جدید بوده و خواهد بود.

بعنوان مثال روسیه دیروز اعلام کرد که برای اولین بار موشکهای سوپرسونیک را برای تخریب انبار مهملات اوکرائین بکار برده. بی تردید ادامه جنگ در اوکرائین شاهد کاربرد روباتهای خودکار هم خواهد بود.

عرصه بسیار جدید افزارهای جنگی همین روباتهای با هوش مصنوعی هستند.

از جنگ جهانی اول که تانکها و سلاح های شیمیائی را ازمایش کردند بگیرید تا..جنگ جهانی دوم که بمب اتمی تا جنگ ویتنام که نابودی چنگلها توسط گاز نارنجی و..همه و همه ننگی است که سرمایه داری با پوشش مبارزه با متجاوز برخود خرید تا کنترل جهان را بدست اورد.

(۴)انتشار مدوام دروغ و جنگ روانی بطور بی سابقه در کنار سانسور وسیع مدیا:

جنگ اوکرائین از جهت توسعه تکنولوژی اطلاعاتی و جنگ روانی برای فریب افکار عمومی یک برگ جدید تاریخ جنایت بشریست.

هر دو طرف جنگ در حال فریب افکار عمومی سانسور حقایق جنگ و دگرگونه جلوه دادن واقعیتها هستند.

بایدن هفته پیش پوتین را چنایتکار جنگی نامید در حالیکه معاون وزیر او در تلویزیون سی ان ان رسما اعلام کرد “که ما در حال گرداوری مدرک هستیم تا ثابت کنیم پوتین جنایتگار جنگی است” یعنی ؟ ابتدا رئیس جمهوریش اعلام می کند بعد مشغول گرد اوری مدرک می شوند!

سابقه دروغ گفتنهای حکومت امریکا منجمله برای توجیه حمله نظامی به خاورمیانه یا حمله به ویتنام کاملا مستند است و توسط منابع بین المللی تایید شده.

جنگ روانی حکومت امریکا و کشورهای متحد او در کنار دلقک زلنسکی را باید دقیق دنبال کرد و افشا نمود.

از سوی دیگر هم پوتین در روسیه هم مخالفین جنگ را دستگیر می کند و هم مطبوعات و مدیای روس کاملا تحت سانسور است و مردم روسیه از واقعیتهای جنگ ناسیونالیستی و عظمت طلبانه او همان می دانند که پوتین می خواهد.

از زاویه فردی که ازادیخواهست و برابری طلب شناخت و شناساندن این متدهای جنگ روانی که بخش مهمی از جنگ در میدانست بسیار اهمیت دارد.

(۵)کمپین “تحریم بین المللی روسیه و عواقب دردناک ان برای همه مردم دنیا:

حکومت امریکا و کشورهای غربی کمپین وسیع تحریم اقتصادی بر علیه پوتین و روسیه را دنبال می کنند که نه تنها برای پوتین و روسیه بلکه برای مردم امریکا و کشورهای اروپائی و نهایتا برای دنیا عواقب بسیار بدی داشته و خواهد داشت.

بالا رفتن سریع قیمت نفت و بدنبال ان همه کالاها امروزه در امریکا و اروپا شوک روانی شدیدی ایجاد کرده و مردم زحمتکش را با اتنخاب بین خرید بنزین یا مواد خوراکی اولیه مواجه کرده.

قیمت بزنین و سوخت بسرعت در حال بالا رفتنست و خصوصا امریکا و مصرف کننده مزدبگیر امریکائی را تحت فشار شدید قرار داده.

دنیائی که در حال بیرون رفتن از درد ناشی از کووید بوده حالا در مقابل سونامی اقتصادی قرار گرفته .

اما ایا این تحریمها در سیاست پوتین تغییر خواهد داد؟ حتی کارشناسان امریکائی در این مورد شک دارند.دنیای کنونی دنیای عربده کشی و تسلط امریکا و غرب نیست و کثرت منابع درون روسیه و حمایت ضمنی چین از روسیه فقط به تسریع قطب بندی سیاسی اقتصادی و نظامی در دنیا خواهد انجامید.

(۶) اغاز تظاهرات ضد جنگ و اعتراض به گرانی و مصیبت اقتصادی در اروپا:

همانطور که بارها گفتم، تا زمانی ه مردم شاهد و نظاره گر صحنه ها هستند جز بدبختی و خانه خرابی نصیب ندارند.

نظام سرمایه داری دنیا در حال پوست انداختنست و هزینه را مردم باید بپردازند.

خوشبختانه این روزها تظاهرات ضد جنگ در روسیه و اروپا اغاز شده همینطور همین امروز تظاهرات در شهرهای ایتالیا بر علیه گرانی بنزین و مواد کالائی توسط چپ جامعه سازمان یافته.

راه اینست!

باید فعالانه همه جا به مداخله پرداخت.نه پوتین و نه امریکا و حکومتعای غرب برای اغاز این جنگ از مردمشان نظر نخواستند.

بایدن مدتی پیش از مردم امریکا خواست که برای ازادی مایه بگذارند! او تا همین الان نزدیک به یک میلیارد دلار “کمک” نظامی و مالی به اوکرائین از جیب مردم امریکا اختصاص داده.

بایدن و حکومتهای غربی خواهان صلح نیستند بلکه خواهان ادامه جنگ هستند و سیل اسلحه خود را از مرزهای غربی اوکرائین همراه مزدوران “خصوصی” و “داوطلب” روانه جنگ اوکرائین کرده اند.

حکومت امریکا و غربیها می خواهند با ابزارهای غیر متعارف هم جنگ را دامن بزنند و هم سربازان خود را مستقیما به کشتن ندهند.همان متد جنگهای “نیابتی” را دنبال می کنند.

سوال مهم اینست که کی و در چه سطحی جامعه انسانی در همه دنیا به میدان می اید و این نمایشنامه کریه را روی سر کارگردانانش در روسیه و غرب خورد می کند؟ 

منابع بیشتر:

(۱)شکایت روسیه به شورای امنیت سازمان ملل در مورد ازمایشگاههای سلاح بیولوژیک در اوکرائین

UN council to meet on Russian claim of US labs in Ukraine – ABC News (go.com)

US accuses Russia of using UN council for ‘disinformation’ – ABC News (go.com)

(2)آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکایی در اوکراین(والنتین کاتاسانوف)

www.azadi-b.com/?p=19693

(3)اختاپوس آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحدۀ آمریکا در اوکراین

www.azadi-b.com/?p=19862

(4)مقالات این نویسنده در خصوص بحران اوکرائین

وسعت نفوذ فاشیزم و نئونازیزم در اوکرائین در حکومت اوکرائبن و حمایت حکومتهای غربی

www.azadi-b.com/?p=?p19680

نتایج ازمان جنگ پوتین در اوکرائین و توسعه بحران جهانی سرمایه داری

www.azadi-b.com/?p=19348

نئونازیزم در اوکرائین  یک معضل واقعی بشریت

www.azadi-b.com/?p=19097

تشدید بحران جنگ سردی  در اوکرائین و افزایش امکان تسریع توافق برجام

www.azadi-b.com/?p=18802

نگرانیهادر مورد اغاز مرحله جدیدی از جنگ سرد در سطح جهان

در حاشیه: تمرکز نظامی روسیه در مرزهای اوکرائین و افزایش فشار روسیه به بلوک غرب

www.azadi-b.com/?p=16304

سوتی های  پوتین  و رویای تسخیر سریع اوکرائین

www.azadi-b.com/?p=19073

وسعت نفوذ فاشیزم و نئونازیزم در اوکرائین در حکومت اوکرائبن و حمایت حکومتهای غربی

www.azadi-b.com/?p=?p19680

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate