اخباروگزارش های کارگری ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰

– زنده باد همبستگی کارگران درراه احقاق حقوق برحقشان:

۱- تجمع کارگران کارخانه سیمان خمسه زنجان برای همبستگی با ۴ همکار حق طلبشان

۲- کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

 جمعی از معلمان خوزستان به صورت نمادین همکارانی که احضار شده بودند را همراهی کردند

– ادامه کنش های ۶۳ کارگر فضای سبز شرکت نفت و گاز آقاجری نسبت به بلاتکلیفی شغل ومعیشتی درپی نپذیرفتن تبدیل وضعیت از قرارداد مستقیم به پیمانی و وعده و وعیدهای توخالی مسئولان

– کنش های کارگران کارخانه پارس پامچال برای دریافت ۶ ماه حقوق وعیدی وپرداخت ۷ ماه حق بیمه وعدم پاسخگویی مسئولان ذیربط استان قزوین وکارفرما 

– اعتراض کارگران واحد ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به نقض رای قطعی اداره کار در شعبه ۶۸ دیوان عدالت اداری و ارجاع آن به دادگاه تجدیدنظر

– عدم پرداخت مطالبات چند ساله کارگران شهرداری نیشابورزیر سایه سکوت مصلحتی مسئولان

– نامه سرگشاده ۲۶ کارگر اخراجی شهرداری کرج

– اعتراض یکی از کارگران اخراجی روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد نسبت به روند رسیدگی به پرونده‌ کاری‌اش در اداره کار

– تجمع دوباره مقابل مجلس تحت لوای کارگران شاغل در شرکت‌های تابعه دستگاه‌های دولتی برای اعتراض به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال آینده براساس بند ۱-۴تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱

حذف بند ۴-۱ تبصره ۱۲ بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی برافزایش ده درصدی مزد کارگران دولت

– احضار محمد رضا بهزادپور ، مدیر دبیرستان دوره دوم به هیات تخلفات اداری 

– آزادی خبات شکیبا فعال کارگری از زندان سنندج

– جان باختن یک کارگر نگهبان  در حادثه آتش سوزی مجتمع مسکونی  اصفهان

*زنده باد همبستگی کارگران درراه احقاق حقوق برحقشان:

۱- تجمع کارگران کارخانه سیمان خمسه زنجان برای همبستگی با ۴ همکار حق طلبشان

(تصحیح وتکمیل خبر اخراج دسته جمعی کارگران کارخانه سیمان خمسه زنجان در آستانه سال نو مندرج دراخباروگزارش های کارگری ۲۳ اسفند ماه+)

براساس آخرین گزارشات رسانه ای شده، مدیریت شرکت سیمان خمسه ۴ کارگر حق طلب کارخانه که بدنبال اعتصاب روز پنج شنبه ۵ اسفند ماه سال جاری از طرف طرف کارگران بعنوان نماینده برای مذاکره با کارفرما انتخاب شده بودندرا از کاراخراج کرد.

بدنبال ای اقدام ضدکارگری ،کارگران کارخانه سیمان خمسه برای اعتراض به کارفرما وهمبستگی با همکارانشان دست به تجمع زدند.

+اخراج دسته جمعی کارگران کارخانه سیمان خمسه زنجان در آستانه سال نو

درآستانه سال نو،کارگران کارخانه سیمان خمسه واقع درکیلومتر ۴۵ جاده زنجان – بیجاردسته جمعی از طرف مدیریت شرکت اخراج شدند.

به گزارش ۲۳ اسفندیک منبع خبری محلی ،این کارگران روز پنج شنبه ۵ اسفند ماه سال جاری برای تحقق خواسته هایشان مبنی بر انتخاب نماینده کارگری، افزایش حقوق کارکنان، اصلاح وضعیت شیفت ها، دادن وعده غذایی گرم و اعطای حق بهره‌وری به کارگران دست به اعتصاب زده بودند.

بنا بهمین گزارش،کارگران معترض کارخانه سیمان خمسه در ادامه اعتصاب وتجمعشان مدیر امور مالی و برنامه‌ریزی شرکت و مدیر انبارها را به سمت درب خروجی هدایت و از کارخانه اخراج کرده بودند.

۲- کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

 جمعی از معلمان خوزستان به صورت نمادین همکارانی که احضار شده بودند را همراهی کردند

به دنبال احضار آقایان بهنیا بهمئی‌نژاد،شهریار شیروانی،سیامک چهرازی،اقبال تامرادی و خانم کوکب بداغی به بازپرسی دادگاه انقلاب اهواز، این فعالان صنفی امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در بازپرسی حاضر شده شدند و جلسه برگزاری دادگاه به بعد از تعطیلات نوروز موکول گردید.

جمعی از معلمان خوزستان به صورت نمادین همکارانی که احضار شده بودند را همراهی کردند.

چنانچه پرونده فعالین صنفی خوزستان مختومه نشود صدها معلم از خوزستان و هزاران معلم از سراسر کشور در جلسه بعدی معلمان خوزستانی را همراهی خواهند کرد.

*ادامه کنش های ۶۳ کارگر فضای سبز شرکت نفت و گاز آقاجری نسبت به بلاتکلیفی شغل ومعیشتی درپی نپذیرفتن تبدیل وضعیت از قرارداد مستقیم به پیمانی و وعده و وعیدهای توخالی مسئولان

۶۳  کارگر فضای سبز شرکت نفت آقاجری واقع در شهرستان امیدیه استان خوزستان از آذر ماه در مخالفت با کارفرما برای عقد قرارداد با پیمانکار اجازه‌ی ورود به شرکت را ندارند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

روزچهارشنبه ۲۵ اسفند،یکی از این کارگران حق طلب به خبرنگاررسانه ای گفت:۶۳ کارگر روزمزد (جایگزین نیروی کار فضای سبز) شرکت نفت آقاجری از آذر ماه در مخالفت با کارفرما برای عقد قرارداد کار با پیمانکار کنار گذاشته شده و اجازه‌ی ورود به شرکت را ندارند.

او گفت: اصرار شرکت نفت آقاجری برای تبدیل وضعیت شغلی ۶۳ نفر از کارگرانی که از سال ۸۶ به صورت مستقیم با شرکت نفت فعالیت دارند باعث شد آن‌ها یک دوره در آذر ماه مقابل ساختمان شرکت ملی نفت خیز جنوب در اهواز دست به اجتماع اعتراضی بزنند. همچنین پیگیری‌های زیادی از نهادهای دولتی و غیردولتی برای بازگشت به کارمان انجام داده‌ایم که علارغم دریافت وعده، هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود:میانگین سوابق کار کارگران بیکار شده حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است و درطول این سال‌ها بدون قرارداد در استخدام شرکت نفت آقاجری مشغول کار بوده‌ایم، تا اینکه پایان آذر ماه سال جاری به یکباره کارفرما تصمیم گرفت بجای عقد قرارداد دائمی که سالها در انتظارش بودیم، همه ما را به پیمانکار بسپارد. بنابراین همه کارگرانی که با امضای قرارداد جدید با پیمانکار مخالف بودند امکان ادامه کار  نداشتند و حراست شرکت نفت آقاجری مانع ورود ما به محل کارمان شد.

اوادامه داد:هیچ یک از کارگران فضای سبز جایگزین در طول زمان فعالیتمان قرارداد کاری با شرکت نداشته‌ایم. بر همین اساس دستمزد، بیمه و سایر مزایایی که به ما کارگران پرداخت شده، ناقص بوده است.

او ادامه داد: سال ها با حداقل دریافتی (۱۰ تا ۱۵روز حقوق در ماه) در انتظار عقد قرارداد دائمی با شرکت نفت آقاجری کار کرده‌ایم اما کارفرما ادامه همکاری ما را منوط به عقد قرارداد با پیمانکار کرده است.

یکی دیگر کارگران بخش فضای سبز شرکت نفت آقاجری گفت: ما بسیار کمتر از قراردادی‌ها و پیمانکاری‌ها درآمد داریم. ممکن است در نتیجه کار با پیمانکار حقوق کامل دریافت کنیم اما در صورت امضای قرارداد با پیمانکار به جای حرکت به جلو ده قدم به عقب بازگشته‌ایم.

 او گفت: سوابق کار با پیمانکاران مختلفی را داریم، در طول این سال‌ها هیچ وقت امنیت شغلی نداشتیم و بخش زیادی از حقوق مزایای ما به حساب پیمانکار می‌رفت.

وی افزود: ما ۶۳ کارگر، در واقع نیروی جایگزین ۹۷ کارگر دیگر فضای سبز شرکت نفت در ایام مرخصی، بیماری و یا هر دلیل دیگر جذب شرکت نفت شده‌ایم اما در طول این سالها از ما به صورت تمام وقت استفاده شده است. ما با همکاران قراردادی فضای سبز در یک محیط کوچک و نزدیک به هم کار می‌کنیم و می‌بینیم که آن‌ها از انواع مزایای مزدی، رفاهی و بسیاری مزایای دیگر بهره‌مند هستند ولی ما هیچکدام از این مزایا را نمی‌گیریم، ولی به امید مشخص شدن وضعیت شغلی‌مان در طول این همه سال با انگیزه به کار خود ادامه داده‌ایم.

او اضافه کرد:اخیرا نیز طرح طبقه‌بندی مشاغل برای همه کارکنان شرکت نفت آقاجری انجام شده که در این میان ما کارگران فضای سبز از مزایای این قانون بی‌بهره شدیم.

 او گفت: این طرح شامل کارگران قراردادی و پیمانکاری می‌شود که اسامی آنها در سامانه ساپنا (سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت) وارد شده باشد.

در نتیجه وارد نشدن اسامی آن‌ها در سامانه ساپنا؛ آن‌ها از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، محروم هستند.

وی در خاتمه افزود: با وضعیت پیش آمده، نگران آینده شغلی خود و آتیه فرزندانمان هستیم و دلخوش وعده مسئولان! در طول این مدت  مشکلات کاری و معیشتی خودمان را به برخی مسئولان مربوطه استان و شهرستانی و حتی وزیر نفت که برای افتتاح یک پروژه به اهواز سفر کرده بود، رسانده‌ایم. همه آن‌ها به خصوص وزیر وعده بازگشت به کار و رفع مشکلات شغلی ما را داده‌اند که امیدواریم مثمرثمر واقع شود.

*کنش های کارگران کارخانه پارس پامچال برای دریافت ۶ ماه حقوق وعیدی وپرداخت ۷ ماه حق بیمه وعدم پاسخگویی مسئولان ذیربط استان قزوین وکارفرما 

روز چهارشنبه ۲۵ اسفند، کارگران کارخانه پارس پامچال واقع شهر صنعتی البرز در استان قزوین ازکنش هایشان برای دریافت ۶ ماه حقوق وعیدی وپرداخت ۷ ماه حق بیمه وعدم پاسخگویی مسئولان ذیربط استان قزوین وکارفرما،خبردادند واضافه کردند: برای وصول مطالباتمان تجمعاتی را در محل کار خود و مقابل ساختمان و نهادهای اجرایی استان قزوین انجام داده‌ایم.

تعدادی از کارگران کارخانه پارس پامچال به  خبرنگار رسانه ای گفتند: عدم پرداخت منظم دستمزد و حق بیمه در کارخانه رنگ ورزین «پارس پامچال ایران» مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای کارگران به وجود آورده است.

آنها اضافه کردند: اغلب کارگران در این روز‌های پایان سال به علت‌ عدم پرداخت منظم دستمزدها و عیدی با مشکل روبه‌رو هستند. به علت مشکلات مالی کارفرما و پرداخت نشدن شش ماه از دستمزدهایمان، هر روز سفره‌هایمان کوچکتر می‌شود.

وی افزود: برای دریافت معوقات مزدی و عیدی خود به نهادهای مسئول هم مراجعه کرده‌اند، هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

آن‌ها همچنین نگران پرداخت حق بیمه‌های خود هستند و می‌گویند: حدود ۷ماه حق بیمه ما به تامین اجتماعی واریز نشده و ما در زمینه دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی دچار مشکل شده‌ایم.

معوقات کارگران پارس پامچال قزوین درحالی پرداخت نشده که کارفرمای این شرکت، پاسخی در قبال در خواست کارگران برای پرداخت حقوق نمی‌دهد.

کارگران پارس پامچال با بیان اینکه برای وصول مطالباتمان تجمعاتی را در محل کار خود و مقابل ساختمان و نهادهای اجرایی استان قزوین انجام داده‌ایم، می‌گویند: از مسئولان استانی و شهرستانی گله‌مندیم که در مقابل حقوق قانونی کارگران سکوت اختیار کرده و در پیگیری مطالباتمان واکنشی جدی از خود نشان نمی‌دهند.

*اعتراض کارگران واحد ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به نقض رای قطعی اداره کار در شعبه ۶۸ دیوان عدالت اداری و ارجاع آن به دادگاه تجدیدنظر

روز چهارشنبه ۲۵ اسفند،جمعی از کارگران واحد ترانسپورت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از نقض رای قطعی اداره کار در شعبه ۶۸ دیوان عدالت اداری و ارجاع آن به دادگاه تجدیدنظر خبر دادند.

کارگران واحد ترانسپورت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که با ارجاع شکایت کارفرما از رای قطعی اداره کار به دیوان عدالت اداری، دچار تعلیق در وضعیت دریافت معوقات خود شده‌اند، از نقض رای اداره کار در شعبه ۶۸ دیوان عدالت اداری خبر دادند. 

بر اساس رای قطعی اداره کار که در هر دو مرجع تشخیص و حل اختلاف تایید شده است، کارفرمای چادرملو باید با ۴۵ کارگر ترانسپورت خود قرارداد مستقیم منعقد کند. 

کارفرما پیش از رای اداره کار، اجبارا کارگران را با تعاونی مصرف شرکت به عنوان پیمانکار طرف قرارداد کرده بود. این امر منجر به کاهش حقوق و مزایای این کارگران شده بود. 

با وجود اینکه نقض رای قطعی اداره کار در دیوان عدالت اداری معمول نیست، کارگران از قضات دیوان خواسته‌اند که به «پرونده‌ی ظلال» آن‌ها که بر اجرای تبصره ۲ ماده  ۷قانون کار صحه می‌گذارد، ورود کنند و در مرحله تجدید نظر، نقض رای اداره کار را در شعبه ۶۸ ابطال و بر رای اداره کار صحه بگذارند. 

این کارگران که تعداد آن‌ها ۴۵ نفر است در هفته‌های گذشته به تهران آمده بودند+. آن‌ها برای پیگیری مستقیم پرونده‌ی خود در قوه قضاییه، مقابل دفتر ارتباط مردمی قوه قضاییه تجمع کرده بودند. 

این کارگران در جریان سفر خود به تهران، با چند قاضی عالی رتبه دیوان جلسه گذاشتند که در این جلسه قاضی قهرمانی، رئیس شعبه ۶۸ استدلال خود را برای صدور دستور توقف بر روی رای اداره کار که پیش از نقض رای اداره کار آن را انجام داده بود، تشریح کرد. 

کارگران ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یادآور شدند که رای دیوان که دایر بر نقض رای اداره کار است، به منزله‌ی بیکار کردن آنها محسوب می‌شود. به همین دلیل، از قوه قضاییه می‌خواهند که در رای نهایی خود وضعیت معیشتی آنها را در نظر داشته باشد.

+تجمعات اعتراضی کارگران واحد ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به عدم پرداخت مطالبات ۱۲ ماهه مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه ودیوان عدالت اداری

روز شنبه ۱۴ اسفند، کارگران واحد ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادرملوبرای اعتراض به عدم پرداخت مطالبات ۱۲ ماهه مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه تجمع کردند.

روز یکشنبه ۱۵ اسفند،این کارگران به تجمع حق طلبانه شان مقابل دیوان عدالت اداری ادامه دادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،۴۵ کارگر واحد ترانسپورت سنگین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که می‌گویند به دلیل اختلاف بر سر نوع قرارداد خود، ۱۲ ماه از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، از ورود قوه قضاییه خبر دادند.

برابر رای هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار، این کارگران باید با کارفرمای اصلی طرف قرارداد شوند و نباید با تعاونی مصرف یا هر پیمانکاری طرف قرارداد باشند.

با این حال با شکایت از رای اداره کار به دیوان عدالت اداری، پرونده این کارگران به حال تعلیق درآمد و قاضی قهرمانی که مسئول رسیدگی به این پرونده در شعبه ۶۸ دیوان عدالت اداری است، «دستور موقت» بر روی این پرونده صادر کرد تا اجرای رای اداره کار متوقف شود.

این در حالی است که کارگران می‌گویند از روز گذشته که مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه تجمع کردند، رسما به آن‌ها وعده رسیدگی داده شده است. جلسه‌ای هم میان چند قاضی با کارگران برگزار شده و به گفته‌ی کارگران آن‌ها از صدور دستور موقت بر روی این پرونده «اظهار تعجب» کرده‌اند؛ چراکه رای اداره کار به صراحت وضعیت کارگران را مشخص کرده است.

کارگران چادرملو امروز (۱۵اسفند) به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده‌اند تا پیگیر وضعیت خود شوند اما علی اصغر رفاهی، مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه به آن‌ها اعلام کرده که پس از تعطیلات نوروز میان وی و حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری جلسه‌ای برگزار می‌شود تا به این پرونده رسیدگی شود.

*عدم پرداخت مطالبات چند ساله کارگران شهرداری نیشابورزیر سایه سکوت مصلحتی مسئولان

کارگران پیمانکاری شهرداری نیشابور می‌گویند که پیمانکار هنوز بابت مطالبات مربوط به سه سال سنوات پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

روز چهارشنبه ۲۵ اسفند،تعدادی از کارگران شهرداری نیشابور واقع در استان خراسان رضوی به خبرنگار رسانه ای گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۳۷۰ کارگر تحت مسئولیت شرکت پیمانکار کار می‌کنند که مطالبات سنواتی آن‌ها از سال ۹۷ پرداخت نشده است.

کارگران گفتند: مهمترین نگرانی حال حاضر کارگران پیمانکاری شهرداری نیشابور، این است که مطالبات معوقه خود را قبل از خروج پیمانکار دریافت کنند.

یکی ازاین کارگران نیزگفت:در آخرین پیگیری کارگران از کارفرمای اصلی (شهرداری نیشابور)، قرار شد شهرداری ۸ میلیارد از طلب ۱۸ میلیاردی پیمانکار بابت طلب کارگران به حساب آنها واریز کند که هنوز اتفاق نیفتاده است.

کارگران پیمانکاری شهرداری نیشابور درباره سایر مطالبات خود تصریح کردند: جدا از طلب حدود سه سال حق سنوات، ذخیر مرخصی هم طلبکاریم. در عین حال وضعیت پرداخت ۴  درصد هزینه بازنشستگی کارگرانی که شرایط بازنشستگی دارند نیز باید معلوم نیست.

وی افزود:علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز مسئولی پاسخگوی مطالباتمان در استان نیست.

اودرخاتمه گفت:کارگران شهرداری نیشابور نگران هستند قبل از خروج پیمانکار نتوانند به مطالبات خود برسند. انتظار آنها آن است که با اتمام سال و قبل از خروج پیمانکار، شهرداری مطالبات کارگران را وصول کند.

*نامه سرگشاده ۲۶ کارگر اخراجی شهرداری کرج

روز چهارشنبه ۲۵ اسفند، نامه سرگشاده ۲۶ کارگر اخراجی شهرداری کرج خطاب به رئیس قوه قضاییه،رسانه ای شد.

بخش هایی از این نامه بقرارزیراست:

همان‌گونه که مکتوب به اطلاع شما رسیده شده است به دلیل مصوبه اشتباه شورای دوره پنجم کرج که توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شده است تعداد ۲۶ نفر از کارکنان شهرداری و آتش‌نشانی این شهر محکوم به اخراج شده‌اند. 

ما کارگران جذب شده در این اشتباه اداری هیچ دخالتی نداشتیم، و اخراج ما پس از پنج سال فعالیت و در آستانه سال جدید، اتفاق خوشایندی نیست! و همچنین نشان می‌دهد برخی از مسئولان محترم درک و شناختی از وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه ندارند. چنین اخراج‌هایی آسیبی بر آسیب‌های موجود اضافه می‌کند.

اخراج ۲۶ کارگر که بیشتر آنان متاهل و صاحب فرزند هستند منجر به از هم پاشیدن بنیان خانوادگی و اجتماعی آنان می‌شود….

…….امیدواریم که چاره‌ای برای این معضل اندیشیده شود تا از وقوع چنین موضوع آسیب‌زایی در این شرایط نامطلوب اقتصادی جلوگیری شود.

*اعتراض یکی از کارگران اخراجی روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد نسبت به روند رسیدگی به پرونده‌ کاری‌اش در اداره کار

یکی از کارگران اخراجی روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد که از روز ۳۰ دی ماه سال جاری با نامه خاتمه قرارداد کار خود مواجه شد، اعلام کرد که با وجود شکایت به اداره کار، پرونده او بی‌پاسخ مانده است.

عبدالله زاده که از تاریخ اول اردیبهشت ۹۸ به استخدام طرح صنایع انرژی بر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به صورت تامین نیرو درآمده و آخرین قرارداد کار مدت معین او مربوط به اول مهر ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بود، گفت که حقوق و بیمه دوران تعلیق خود را دریافت نکرده است. 

از قرار معلوم با وجود اینکه به او وعده داده شده بود که مزدی و مزایای دوران تعلیق را دریافت می‌کند اما به این وعده عمل نشد. 

عبدالله‌زاده برای پیگیری دریافت حقوق قانونی، باتوجه به نداشتن ریاست اداره کار منطقه ویژه اقتصادی لامرد، شکایت‌اش را در مهلت قانونی در هیئت رسیدگی اداره کار لامرد، مطرح کرد. با این حال، علی رغم موافقت نمایندگان کارگر و کارفرما در هیئت تشخیص اداره کار و همچنین اظهار نماینده پیمانکار مبنی بر موافقت با بازگشت به کار در جلسه رسیدگی، رئیس هیات شهرستان رای رد دعوا صادر کرد. 

همزمان با این شکایت، او شکایتی دیگری را در دبیرخانه منطقه ویژه لامرد مطرح کرد که در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ به شماره  ۱۲۹۱۴ در دبیرخانه اداره کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه لامرد به ثبت رسید و تا به امروز رسیدگی نشده است. 

*تجمع دوباره مقابل مجلس تحت لوای کارگران شاغل در شرکت‌های تابعه دستگاه‌های دولتی برای اعتراض به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال آینده براساس بند ۱-۴تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱

حذف بند ۴-۱ تبصره ۱۲ بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی برافزایش ده درصدی مزد کارگران دولت

روز چهارشنبه ۲۵ اسفند،جمعی تحت لوای کارگران شاغل در شرکت‌های تابعه دستگاه‌های دولتی برای اعتراض به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال آینده براساس بند ۱-۴تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ دوباره دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

براساس آخرین گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۲۵ اسفند، در جریان آخرین بازبینی لایحه بودجه۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس، بند ۴-۱ تبصره ۱۲ بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی برافزایش ده درصدی مزد کارگران دولت،حذف شد.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات تحت لوای کارگران شاغل در شرکت‌های تابعه دستگاه‌های دولتی برای اعتراض به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال آینده براساس بند ۱-۴تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ با تجمع مقابل شورای نگهبان و نهادریاست جمهوری

روز شنبه ۲۱ اسفند،جمعی تحت لوای کارگران شاغل در شرکت‌های تابعه دستگاه‌های دولتی برای اعتراض به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال آینده براساس بند ۱-۴تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ مقابل شورای نگهبان و نهادریاست جمهوری اجتماع کردند.

*احضار محمد رضا بهزادپور ، مدیر دبیرستان دوره دوم به هیات تخلفات اداری 

محمدرضا بهزادپور ، فعال صنفی و‌ مدیر دبیرستان  امام خمینی ساردوییه ، به دلیل حضور در تجمعات اعتراضی معلمان به هیات تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان احضار شد.

حکم مدیریت این معلم فعال صنفی ، قبل از انجام جلسه رسیدگی به تخلف ابلاغ شده ، لغو شده است .

بنابر اظهارات آقای بهزاد پور ، لغو ابلاغ ایشان  به دستور اداره اطلاعات به مدیریت اداره آموزش و‌پرورش جیرفت صورت گرفته است و بعد از لغو ابلاغ در فیش حقوقی اسفند ماه ایشان ردیف های حقوقی زمان مدیریت در آستانه نوروز یکجا کسر شده بطوریکه دریافتی اسفندماه ایشان ۳۴/۴۶۵ تومان درج شده است .

این شیوه برخورد با معلمان معترض از بی عدالتی نه تنها باعث عقب نشینی و ترس آنها نمی شود بلکه آنها را در مسیر مطالبه گری ، مصصم و متحدتر خواهد نمود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ایران ضمن حمایت از این معلم اعلام می‌کند متاسفانه وزارتخانه و حراست آموزش و پرورش از اصلی‌ترین بازوهای سرکوب هستند و معلمان پاسخ مناسب به این سرکوبگری را خواهند داد.

*آزادی خبات شکیبا فعال کارگری از زندان سنندج

امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند خبات شکیبا فعال کارگری که از تاریخ ۹ بهمن توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شده بود با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی موقتاً از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

برگرفته از کانال اتحادیه آزادکارگران ایران

*جان باختن یک کارگر نگهبان  در حادثه آتش سوزی مجتمع مسکونی  اصفهان

سه شنبه شب(۲۴ اسفند)،یک کارگر نگهبان یک مجتمع مسکونی در حال ساخت واقع در خیابان جی اصفهان براثرآتش سوزی جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate