اخباروگزارش های کارگری ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۰

– صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

تجمع فرهنگیان مازندران مقابل اداره کل آموزش وپرورش استان در ساری با پهن کردن سفره با نان خالی وشعار نهاربیا پیش ما همزمان با سفر رئیسی و ووزیر آموزش و پرورش 

– از سرگیری کنش های کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران ازجمله تجمع مقابل ساختمان مدیریت شرکت برای دست یابی به امنیت شغلی ومعیشتی 

– اعتصاب وتجمع جمعی از کارگران شهرداری بندرعباس مقابل ساختمان شهرداری مرکزی دراعتراض  به عدم پرداخت کامل مطالباتشان

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق

تهدید کارگران حق طلب به اخراج ازکار

– اگرروزنامه همشهری صدای حق طلبی کارگران را منعکس نمی کند ما صدای اعتراض خبرنگاران و روزنامه نگاران را نسبت به عدم پرداخت عیدی ومطالبات منتشر میکنیم:

اعتصاب وتجمع خبرنگاران و روزنامه نگاران روزنامه همشهری در اعتراض به عدم پرداخت عیدی ومطالبات

– اخراج دسته جمعی کارگران کارخانه سیمان خمسه زنجان در آستانه سال نو

– احضار جمعی از  فعالان صنفی استان خوزستان

– بختیاررضوانی معلم و فعال صنفی گچساران به دادگاه احضار شد‌.

– بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان در محکومیت رفتار خشونت آمیز با معلمانی که قصد تجمع مسالمت آمیز در حمایت از آقای عزیز قاسم زاده عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان در روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر داشتند.

– سندیکای کارگران شرکت واحد  اتوبوسرانی تهران و حومه:

زندان کردن امیرعباس آزرم‌وند روزنامه نگار و از حامیان طبقه کارگر را محکوم می‌کنیم 

*صاحب منصبان هرکجا پامیگذارند با اعتراض وحق طلبی روبرومیشوند:

تجمع فرهنگیان مازندران مقابل اداره کل آموزش وپرورش استان در ساری با پهن کردن سفره با نان خالی وشعار نهاربیا پیش ما همزمان با سفر رئیسی و ووزیر آموزش و پرورش 

براساس فیلم کوتاه منتشره درشبکه های اجتماعی،روز جمعه ۲۰ اسفند همزمان با سفر رئیسی و ووزیر آموزش و پرورش،فرهنگیان مازندران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به وضعیت معیشتی دست به تجمع مقابل اداره کل آموزش وپرورش استان زدند.

تجمع کنندگان با نشستن دورسفره ای با نان خالی شعار میدادند:«نهاربیا پیش ما»

*از سرگیری کنش های کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران ازجمله تجمع مقابل ساختمان مدیریت شرکت برای دست یابی به امنیت شغلی ومعیشتی 

اطلاعیه های منتشره در شبکه های اجتماعی حاکی از کنش های کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران ازجمله تجمع مقابل ساختمان مدیریت شرکت برای دست یابی به امنیت شغلی ومعیشتی می باشد.

بخشی ازاطلاعیه یکشنبه ۲۲ اسفند:

امروز بی اعتنایی ، غرور و تکبر این جوان به ظاهر مدیر به کارگران گروه ملی فولاد اهواز به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد . محمدی در حد و اندازه شرکت بزرگی مانند گروه ملی و کارگران این شرکت نیست و اگر نبود آن مافیای انتخاب مدیران ، این شخص را حتی به داخل شرکت هم راه داده نمی شد . این جوان ناپخته که با دهن کجی و بدقولی به فرماندار محترم و شورای تامین ، تمام قولهای داده شده را زیر پا میگذارد و پاداش یک میلیونی را نیز که وعده مدیر سابق در حضور شورای تامین و موافقت آنان ، را نیز منکر میشود . پاداشی که قرار بود در فیش حقوق بیاید تا مرهمی بر زخم کارگر باشد . 

تمام بلوف آمدن های این جوان درس های استادان مافیایی اش است تا آرامشی که شورای تامین و فرماندار اهواز در شرکت ایجاد کرده اند را بر هم بریزد . این ماموریت محمدی سرپرست نالایق شرکت است .

 به مسئولین استان هشدار میدهیم تا با مداخله در این میان کمی این شخص را بر سرعقل آورند زیرا که دیگر صبر کارگر طاق شده است .

وعده ما فردا دوشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۳  ساعت ۹/۳۰ درب مدیریت شرکت

بخشی از اطلاعیه دوشنبه ۲۳ اسفند:

جلسه کارگران با مدیرعامل گروه ملی بدون هیچ خروجی به اتمام رسید. 

علی محمدی مترسک انتصابی بانک ملی صراحتا اعلام کرد که هیچ برنامه ای چه برای افزایش حقوق و مزایا و چه طبقه بندی مشاغل وجود ندارد.

متاسفانه ظاهراً مافیا محمدی را تنها مترسکی در شرکت گمارده تا هم ارامش و تولید را برهم زند و هم سابقه مدیریتی برای وی دست پا کند .

کارگران به این بازیهای مافیایی بخوبی اشراف دارند و با اگاهی تمام به مسئولین استان مجددا اعلام هشدار می‌دهیم که بانک ملی  با راهنمایی مافیا در حال هدایت شرکت عظیم گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به لبه پرتگاه و نابودی می باشد .  

ازکارگران حاضر در شرکت میخواهیم هرچه سریعتر به خیل عظیم همکاران خود در روبروی درب مدیریت شرکت بپیوندند تا با هم اندیشی هرچه سریعتر راهکار مناسبی بیابیم.

بخشی ازاطلاعیه دوم دوشنبه ۲۳ اسفند:

همکارانی که دغدغه بحران های گروه ملی را دارند و برای تعیین تکلیف مطالبات خود، از صبح امروز تا پاسی از بعد از ظهر جلوی درب دفتر مدیر عامل تجمع کردند شاهد دنائت شخصیت و حقارت رفتار سرپرست انتصابی بانک ملی که آئینه رفتار و شخصیت سازمانی و منش این بانک ناملی است بودند.

در جریان هستید در جلسه ای که به اجبار اداره اطلاعات استان بین کارگران و محمدی که از ترس کارگر در دفترش پنهان شده بود ، صورت گرفت ، این گماشته بانک ملی آب پاکی را روی دستان پاک کارگر ریخته و به صراحت و در کمال قلدری اعلام کرد که هیچگونه برنامه کوتاه،میان و بلند مدتی برای اداره شرکت نداشته و قرار نیست هیچکدام از مصوبات مسئولین شرکت و شورای تامین استان اجرا شود.

کلام آخر :

دوستان و همکاران گرامی ، زمان ، زمانِ اتحاد و همبستگی زبانزد عام و خاص پرسنل شریف شرکت عظیم گروه ملی فولاد اهواز است. 

پس با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ای یکبار دیگر دست در دست هم و کنار هم یکبار دیگر ناجی حیات محل ارتزاقمان باشیم.

به جهت همفکری در جهت آینده ای بهتر وروشن برای شرکت عظیم گروه ملی فولاد اهواز یکبار دیگر فردا ۳شنبه مورخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۹/۳۰ جلوی درب دفتر مدیر عامل تجمع خواهیم کرد.

با توجه به اهمیت موضوع حضور تمام پرسنل اداری،تولیدی ، قراردادی و شفق لازم و ضروریست.

*اعتصاب وتجمع جمعی از کارگران شهرداری بندرعباس مقابل ساختمان شهرداری مرکزی دراعتراض  به عدم پرداخت کامل مطالباتشان

روز دوشنبه ۲۳ اسفند،کارگران شرکت پیمانکاری جاوید دنا شهرداری بندرعباس برای اعتراض به عدم پرداخت کامل مطالباتشان دست از کار کشیدند ومقابل ساختمان شهرداری مرکزی تجمع کردند. 

یکی از کارگران معترض شرکت جاوید دنا به خبرنگاررسانه ای گفت:در روزهای پایانی سال حقوق و عیدی کارگران شرکت جاوید دنا توسط پیمانکار این شرکت واریز شده است اما در فیش حقوقی کارگران به طور شفاف و دقیق میزان اضافه کاری آنها ذکر نشده است و این مسئله ابهاماتی را برای ما به وجود آورده است.

این کارگر معترض در ادامه گفت: شرکت جاوید دنا برای عده‌ای از کارگران حدود ۱۰ میلیون تومان و برای عده ای دیگر هم حدود ۹ میلیون تومان عیدی و حقوق به حساب شان واریز کرده است اما میزان دقیق عیدی و حقوق برخی از کارگران اصلا مشخص نیست.

وی افزود: در همین رابطه کارگران به نشانه اعتراض به شهرداری مرکزی مراجعه کردند و شهرداری به پیمانکار شرکت جاوید دنا پاسخ داد که باقی مانده حقوق یا عیدی کارگران باید در اسرع وقت پرداخت شود.

این کارگرادامه داد: در ابتدا این پیمانکار نسبت به پرداخت باقی مانده حقوق و عیدی بی اعتنا بود و  کارگران به نشانه اعتراض از رفتن به سرکار اجتناب کردند تا اینکه پیمانکار بعد از اعتراض ما مجبور شده باقی مانده حقوق و عیدی را پرداخت کند.

وی ادامه داد: هر سال در پایان سال این اتفاقات برایمان پیش می‌آید اما پیمانکار پیشین عیدی و پاداش و همچنین حقوق برای کارگران را حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان به حساب واریز کرد و امسال این مبلغ حدود ۷ یا ۶ میلیون تومان با عیدی و حقوق است.

وی در پایان گفت: همه کارگران دارای یک پایه حقوق هستند و پیمانکار هم به شیوه های مختلف از پرداخت باقی مانده حقوق و عیدی سر باز می زند اما همکاران مجددا به شهرداری مرکزی مراجعه کردند .

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق

تهدید کارگران حق طلب به اخراج ازکار

روز دوشنبه ۲۳ اسفند،کارگران پیمانی بخش نظافت شهری شهرداری یاسوج برای اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: در سال ۱۴۰۰ تا برج ۸ یعنی آبان ماه حقوق پرداخت شده است و ۴ ماه حقوق معوقه را به ما پرداخت نکرده اند.

آنها افزودند: شهردار می گوید پیمانکار باید حقوق معوقه را پرداخت کند و پیمانکار می گوید به دلیل عدم پرداخت مطالبات قادر به پرداخت حقوق معوقه نیستم.

آنها درخاتمه اضافه کردند: هر گاه نسبت به عدم پرداخت معوقات حقوقی خود اعتراض می کنیم، شهرداری ما را تهدید به اخراج می‌کند.

*اگرروزنامه همشهری صدای حق طلبی کارگران را منعکس نمی کند ما صدای اعتراض خبرنگاران و روزنامه نگاران را نسبت به عدم پرداخت عیدی ومطالبات منتشر میکنیم:

اعتصاب وتجمع خبرنگاران و روزنامه نگاران روزنامه همشهری در اعتراض به عدم پرداخت عیدی ومطالبات

روز یکشنبه ۲۲ اسفند، خبرنگاران و روزنامه نگاران روزنامه همشهری برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت عیدی ومطالبات دیگر دست از کارکشیدند و در دفتر این روزنامه تجمع کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ضمن اعتراض به نبود حمایت مالی از روزنامه نگاران همشهری نسبت به تاخیر مکرر پرداخت‌ها اعتراض دارند. 

خبرنگاران همشهری به گفته خودشان سه سال است که از مزایای پرداختی برخلاف کارکنان شهرداری تهران محروم هستند و اعتراض آن‌ها به حذف مزایا ازجمله عیدی تاکنون بی‌نتیجه مانده است. آنها می‌گویند که در این مدت حقوق و دستمزد روزنامه‌نگاران و خبرنگاران همشهری با تاخیر پرداخت شده است.

*اخراج دسته جمعی کارگران کارخانه سیمان خمسه زنجان در آستانه سال نو

درآستانه سال نو،کارگران کارخانه سیمان خمسه واقع درکیلومتر ۴۵ جاده زنجان – بیجاردسته جمعی از طرف مدیریت شرکت اخراج شدند.

به گزارش ۲۳ اسفندیک منبع خبری محلی ،این کارگران روز پنج شنبه ۵ اسفند هاه سال جاری برای تحقق خواسته هایشان مبنی بر انتخاب نماینده کارگری، افزایش حقوق کارکنان، اصلاح وضعیت شیفت ها، دادن وعده غذایی گرم و اعطای حق بهره‌وری به کارگران   دست به اعتصاب زده بودند.

بنا بهمین گزارش،کارگران معترض کارخانه سیمان خمسه در ادامه اعتصاب وتجمعشان مدیر امور مالی و برنامه‌ریزی شرکت و مدیر انبارها را به سمت درب خروجی هدایت و از کارخانه اخراج کرده بودند.

*احضار جمعی از  فعالان صنفی استان خوزستان

به دنبال تشدید سرکوب و ارعاب معلمان و فعالان صنفی شعبه ۱۲ بازپرسی دادگاه انقلاب اهواز پنج تن از فعالان صنفی را به دادسرا فراخوانده است. 

در این احضار همکاران خوزستانی، آقایان بهنیا بهمئی‌نژاد،شهریار شیروانی،سیامک چهرازی، اقبال تامرادی و خانم کوکب بداغی به مدت ۵ روز فرصت دارند به بازپرسی مراجعه نمایند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از فعالان صنفی خوزستانی این خط سرکوب را محکوم نموده و خواهان مختومه شدن پرونده این عزیزان است.

*بختیاررضوانی معلم و فعال صنفی گچساران به دادگاه احضار شد‌.

طبق ابلاغیه که از شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب گچساران به ایشان ارسال شده، این فعال صنفی پنج روز مهلت دارد ضمن حضور در دادگاه از اتهام انتسابی خود دفاع نماید.

منبع:کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان در محکومیت رفتار خشونت آمیز با معلمانی که قصد تجمع مسالمت آمیز در حمایت از آقای عزیز قاسم زاده عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان در روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر داشتند.

روزدوشنبه۲۳ اسفند، کانون صنفی فرهنگیان گیلان    بیانیه ای بشرح زیر در محکومیت یورش نیروهای امنیتی واطلاعاتی به تجمع حمایتی همکاران عزیز قاسم زاده عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان  از وی در روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر،منتشرکرد:

پذیرش حق  اعتراض از ویژگی های بسیاری از جوامع امروز است.  ما معلمان هم به عنوان گروهی مرجع از جامعه ایرانی بر این همه نابرابری حقوقی، حق کشی و بی توجهی ارکان حکومتی نسبت به خود معترضیم و در روند پیگیری خواسته های خود تجربه های قلمی و عملی چندی را پشت سر نهاده ایم، در راستای اهمیت این حق اعتراضی بیان می داریم که جامعه مردابی جامعه مرده خواهد بود که در آن آب های راکد، مرگ ماهی ها و هر نوع حیات را در پی خواهد داشت و ما که گفته و ناگفته قرار بسته ایم شور و هیجان بیافرینیم، نمی توانیم پشت درهای فروبسته بمانیم و شاهد حذف تدریجی خود و نابودی هویت فرهنگی مان باشیم پس در هر صورت به پرواز شک نمی کنیم و فواره اعتراض را همچنان باز نگه می داریم.

شاهد نهادینه شدن تدریجی اعتراضات و نهادینه شدن تدریجی واکنش نظام به اعتراضات هستیم. مجموعه این شرایط است که بر اساس آن  می توان ایران را جامعه جنبشی نامید.

هر جنبشی اعتراضی، پاسخی که از مسئولان  می یابد، رنگ خاصی می گیرد اگر پاسخ در خور بیابد به سود طرفین می انجامد. اما اگر جواب مناسب نگیرد، یا به حرکات تند اجتماعی منجر می شود یا به شورزار یأس گردن می نهد که این دو(حرکات تند و یأس)آسیب های جبران ناپذیری در پی خواهند داشت.

جنبش معلمان با این که پاسخ شایسته ای از طرف دیگر دریافت نکرده است، مسلماَ یأس را نخواهد پذیرفت، از روند صعودی اعتراض هم پا پس نخواهد کشید.

در اعتراض مسالمت آمیز روز ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ تدبیر نادرست مقامات سبب رفتار خشن مأموران به ویژه لباس شخصی ها که همچون رباط های بی احساس با زدن ضربه بر پشت فرهنگیان پیر و جوان آنها را از اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر دور می کردند، رفتار زشت و زننده با بانوان فرهنگی و مصدوم کردن بعضی از آنها ، زدن و انداختن فرهنگی بازنشسته بر کف خیابان، در نهایتِ بی حرمتی بازداشت آقایان محمود بهشتی لنگرودی، محمود صدیقی پور، حسن نظریان، بهرام بخشی پور، مسعود فرهیخته، رفتار بسیار ناشایست با مادر آقای قاسم زاده و دیگر اعضای خانواده… 

همه اینها بر نادرستی عملکرد مسئولان و حقانیت خواسته های فرهنگیان دلالت دارند.

های مسئولان چشم و گوش بر واقعیت های جامعه نبندید. خانه از آن همه ماست بیش از این خرابش نکنید. ملت ناراضی را همیشه به زور سرنیزه نمی توان ساکت نگه داشت. دردا که در همیشه تاریخ قدرتمندان این را درنیافته اند.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان بار دیگر بر خواسته های برحق صنفی فرهنگیان ( آزادی معلمانی که به واسطه فعالیت صنفی زندانی شده اند، مختومه اعلام کردن پرونده های فرهنگیان فعال صنفی، بازگشت به کار معلمان اخراجی، اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، تحصیل رایگان برای همه فرزندان جامعه، برخورداری همه فرهنگیان شاغل و بازنشسته از بیمه درمانی کارآمد…) پای می فشارد و از مقامات جمهوری اسلامی ایران می خواهد به این خواسته ها بی توجه نباشند چرا که پیامدهای ناگوار آن به ضرر همه است.

*سندیکای کارگران شرکت واحد  اتوبوسرانی تهران و حومه:

زندان کردن امیرعباس آزرم‌وند روزنامه نگار و از حامیان طبقه کارگر را محکوم می‌کنیم 

امیرعباس آزرم وند روزنامه نگار و از حامیان طبقه کارگر که سه شنبه هفدهم اسفند در مراسم هشتم مارس روز جهانی زن در پارک دانشجو (تاترشهر) توسط عوامل امنیتی با خشونت بازداشت شده بود پس از انتقال به دادسرای اوین با دستور بازپرس برای اجرای محکومیتی که در دیماه امسال توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به‌ ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شد تا دوران محکومیت اش را بگذراند.

 وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به منع عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی و خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد  اتوبوسرانی تهران و حومه زندانی کردن این روزنامه نگار و حامی طبقه کارگر را شدیدا محکوم می‌کند و خواستار آزادی بی‌قید و شرط امیرعباس آزرم وند و تمامی فعالین زندانی کارگری، معلمان، بازنشستگان و حامیان طبقه کارگر دربند می‌باشد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate