اخباروگزارش های کارگری ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰

– ادامه اعتراضات کارکنان وزارت جهاد کشاورزی کشورنسبت به سطح پایین حقوق و تبعیض در پرداخت ها منجمله رد بند تسری فوق العاده خاص به حقوق سال ۱۴۰۱بابرپایی تجمع مقابل مجلس

– اعتصاب همکاران پروژه نفت در دو شرکت ایده سازان صدف و جهانپارس

– آخرین خبر درباره اعتصاب وتحریم غذای رانندگان خودروهای استیجاری و کارگران پالایشگاه ششم گازی در پارس جنوبی در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالباتشان

– پایان اعتصاب وتجمع ۲ روزه کارگران مس باهنر کرمان در اعتراض به سطح پایین حقوق منجمله  عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای همه شاغلین این مجتمع بدنبال وعده مسدولین

– بلند شدن صدای اعتراض کارگران پیمانی شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ویک سال حق اضافه کاری

– ادامه اعتراضات تحت لوای کارگران شاغل در شرکت‌های تابعه دستگاه‌های دولتی برای اعتراض به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال آینده براساس بند ۱-۴تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ با تجمع مقابل شورای نگهبان و نهادریاست جمهوری

– تجمع اعتراضی  جمعی ازکارکنان شرکتی دولت  موسوم به ایثارگرنسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل شورای نگهبان تجمع کردند.

– مجموعه خبرها در باره بگیر وببندها و اذیت آزارخانواده عزیز قاسم زاده و معلمان کنشگر درشهرستان رودسربنقل از کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

– بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران) در محکومیت رفتار وحشیانه ی نیروهای امنیتی با معلمان در گیلان 

– کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور:

۱- سها مرتضایی فعال صنفی دانشگاه تهران بازداشت شد! 

۲- پردیس ربیعی دانشجوی ژنتیک دانشگاه خوارزمی شهروند ساکن یزد دیروز دستگیر شده است. از مکان نگهداری و دلایل بازداشت این دانشجو تا بدین لحظه خبری در دست نیست.

– تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات مازیار سیدنژاد

– سها مرتضایی و الهام صالحی آزاد شدند و علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده جهت تحمل حبس به زندان کچویی منتقل شدند

– تجمع  اعتراضی اهالی روستای عمله سیف شوش نسبت به تصمیم بنیاد مسکن شهرستان در رابطه با شرایط واگذاری زمین‌های طرح هادی و نرخ اعلامی

– جان باختن یک کارگردرزاهدان براثر سقوط از ارتفاع

– جان باختن یک کارگر شهرداری بوکان حین کار براثرتصادف

*ادامه اعتراضات کارکنان وزارت جهاد کشاورزی کشورنسبت به سطح پایین حقوق و تبعیض در پرداخت ها منجمله رد بند تسری فوق العاده خاص به حقوق سال ۱۴۰۱بابرپایی تجمع مقابل مجلس

روزشنبه ۲۱ اسفند، کارکنان وزارت جهاد کشاورزی کشوربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق و تبعیض در پرداخت ها منجمله رد بند تسری فوق العاده خاص به حقوق سال ۱۴۰۱بابرپایی دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:مصوبه فوق العاده خاص در لایحه بودجه بی‌دلیل رد شده است و مجلس نباید آن را رد می‌کرد. 

آنا افزودند:کمترین حقوق را در بین سایر وزارتخانه‌ها دریافت می‌کنند و فوق العاده می‌توانست وضعیت حقوق آن‌ها را ارتقا دهد. 

این کارکنان همچنین به ۱۰ درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان دولت در شرایطی که تورم منتهی به پایان سال به حدود ۴۲ درصد رسیده، معترض هستند.

درهمین رابطه:

+تجمع اعتراضی سراسری کارکنان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به سطح پایین حقوق و تبعیض در پرداخت ها منجمله رد بند تسری فوق العاده خاص به حقوق سال ۱۴۰۱

روز پنج شنبه ۱۹ اسفند،کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های قم، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کرمان و لرستان برای اعتراض به سطح پایین حقوق و تبعیض در پرداخت ها منجمله رد بند تسری فوق العاده خاص به حقوق سال ۱۴۰۱ خود مقابل سازمان جهاد کشاورزی این استان تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، تسری فوق العاده خاص به وزارت جهاد کشاورزی را پیش بینی کرده بود اما کمیسیون تلفیق بودجه مجلس آن را رد کرد.

کارکنان این وزارتخانه که پیش از این، خواهان اجرای فوق العاده خاص شده بودند تا حقوق‌هایشان با حقوق سایر وزارتخانه‌ها هماهنگ شود، اعلام کردند که با وجود اینکه دولت قرار نیست بودجه‌ای را به این منظور اختصاص دهد و منابع فوق العاده هم باید از محل فروش اموال و صرفه جویی وزارت جهاد کشاورزی تامین شود، با این حال مجلس آن را رد کرده است.

++تجمع اعتراضی کارکنان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به سطح پایین حقوق و تبعیض در پرداخت ها مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان

روز پنج شنبه ۱۹ اسفند، کارکنان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق و تبعیض در پرداخت ها دست به تجمع مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان درشهرکرد زدند.

*اعتصاب همکاران پروژه نفت در دو شرکت ایده سازان صدف و جهانپارس

روز شنبه ٢١ اسفند کارگران پروژه ای نفت شاغل در شرکت ایده سازان صدف  و کارگران پروژه ای شرکت جهانپارس (آینده سازان) در اعتراض به عدم پرداخت حقوق دیماه و بهمن ماه خود دست از کار کشیدند. با توجه به اینکه پیمانکاران در تصمیمی متحد نقشه موکول کردن پرداخت مزد سه ماه آخر سال کارگران به سال ١٤٠١ را کشیده اند، اعتصاب بخاطر عدم پرداخت دستمزدهای سه ماه آخر سال گسترده است و استارت آن با  فراخوانی که از سوی این کارگران به اعتراضات سراسری برسر این موضوع داده شده بود،  از پانزدهم اسفند زده شد. دستمزدهای پرداخت نشده و عیدی و پاداش آخر سال باید فورا پرداخت شود

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

١٧ اسفند ١٤٠٠

*آخرین خبر درباره اعتصاب وتحریم غذای رانندگان خودروهای استیجاری و کارگران پالایشگاه ششم گازی در پارس جنوبی در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالباتشان

روز شنبه ۲۱ اسفند، کارگران پالایشگاه ششم گازی در پارس جنوبی درباره درباره اعتصاب وتحریم غذای رانندگان خودروهای استیجاری و کارگران پالایشگاه ششم گازی در پارس جنوبی،به خبرنگاررسانه ای گفتند:در روزهای گذشته، غذا نخوردیم تا توجه کارفرما را به خواسته‌های قانونی خود جلب کنیم.

این کارگران ادامه دادند: رانندگان استیجاری، نسبت به شرایط شغلی خود انتقاد دارند و در هفته گذشته، چندین روز دست از کار کشیدند اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

آنها اضافه کردند:سایر نیروهای پیمانکاری نیز خواستار پرداخت معوقات مزدی خود هستند.

 آنها همچنین گفتند: باید مناسبات کار در پالایشگاه ششم تغییر کند؛ ما خواستار مرتب شدن پرداخت دستمزدها و برخورداری از تمام حقوق قانونی خود هستیم.

کارگران پیمانکاری پالایشگاه ششم همچنین خواستار تصویب هرچه سریعتر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت هستند. به گفته آنها؛ بدون تصویب این طرح، وضعیت کارگران نفت و گاز و پالایشگاهی کشور بهبود نمی‌یابد.

یادآوری:دومین روزاعتصاب وتحریم غذای رانندگان خودروهای استیجاری و کارگران پالایشگاه ششم گازی در پارس جنوبی در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالباتشان

روز چهارشنبه ۱۸ اسفند برای دومین روز متوالی،رانندگان خودروهای استیجاری و کارگران پالایشگاه ششم گازی واقع در مجتمع گاز پارس جنوبی برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات به اعتصاب وتحریم غذا ادامه دادند.

رانندگان در مورد دلیل اعتصابشان به خبرنگاررسانه ای گفتند:در شرکت پیمانکاری تسدید سال‌های متمادی است که مطالبات ریالی با تأخیرهای زمانی زیاد که گاهاً به شش ماه هم می‌رسد پرداخت می‌شوند. پرسش این جاست چرا و به چه دلیلی وقتی جایگاه‌های سوخت، تعویض روغنی‌ها، فروشندگان قطعه، لاستیک فروشی‌ها فقط به صورت نقدی کار می‌کنند و علی رغم اینکه کارفرمایان صورت وضعیت مالی پیمانکاران را تمام و کمال پرداخت می‌کنند، پیمانکاران رانندگان را در دریایی از مشکلات رها کرده‌اند؟

آنها افزودند:علاوه بر این مورد، رانندگان از حق مرخصی قانونی، سمت چارت سازمانی، حقوق مکفی و حتی شرایط مناسب خوابگاهی محروم هستند. ناگزیر از روز گذشته دست از کار کشیدیم تا مطالبات خود را دریافت کنیم.

کارگران چارت پالایشگاه افزودند: از دیروز اقدام به نخوردن غذای کارفرما و پیمانکار کردیم تا شاید بدینوسیله کسانی به داد ما برسند.

*پایان اعتصاب وتجمع ۲ روزه کارگران مس باهنر کرمان در اعتراض به سطح پایین حقوق منجمله  عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای همه شاغلین این مجتمع بدنبال وعده مسدولین

روز شنبه ۲۱ اسفند، کارگران مس باهنر کرمان ازپایان اعتصاب وتجمع دو روزه شان دراعتراض به سطح پایین حقوق منجمله  عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای همه شاغلین این مجتمع بدنبال وعده مسئولین خبردادند.

این کارگران به خبرنگاررسانه ای گفتند: به دنبال وعده‌هایی که روز گذشته(جمعه ۲۰ اسفند) مسئولان این واحد صنعتی برای پیگیری مطالبات کارگران داده‌اند، کارگران معترض به اعتراض خود خاتمه دادند.

آنها ادامه دادند:از ظهر روز پنجشنبه تا پایان روز جمعه (۲۰اسفند ماه) جمعی از کارگران مجتمع مس باهنر کرمان خواستار بازنگری در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود شده بودند.

این کارگران با اشاره به اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل در مجتمع مس باهنرکرمان از حدود ۲۷ سال پیش اجرا شده است، افزودند: این مجتمع حدود هزار و ۲۰۰ کارگر دارد که این طرح فقط شامل بخشی از کارگران شده و سایر کارگران از مزایای اجرایی این طرح بی‌بهره هستند.

آنها گفتند:اصرار آن‌ها به این دلیل است که در قانون کار بر الزامی بودن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر برای همه کارگران تاکید شده است، بنابراین طرح اخیر باید هر ۵ یا ۱۰ سال یکبار مورد بازنگری قرار بگیرد.

این کارگران خواهان افزایش دستمزدهای خود با استفاده از اجرای درست طرح طبقه بندی مشاغل خود هستند و براساس وعده‌ای که روز گذشته در جریان برپایی آخرین تجمع  اعتراضی به آن‌ها داده شده است، قرار شده مسئولان این واحد تولیدی در روزهای آینده به مطالبه کارگران تا قبل از پایان سال رسیدگی می‌کنند.

*بلند شدن صدای اعتراض کارگران پیمانی شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق ویک سال حق اضافه کاری

روز شنبه ۲۱ اسفند، کارگران پیمانی شهرداری ایلام  اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و ویک سال حق اضافه کاری ابراز کردند.

جمعی از کارگران شهرداری ایلام از شرایط دشوار زندگی خود در نتیجه‌ عدم دریافت سه ماه حقوق خبر دادند وبه خبرنگار رسانه ای گفتند: در این اوضاع اقتصادی حقوق کارگران شهرداری ایلام که تحت مسئولیت یک پیمانکار فعالیت دارند، با احتساب اسفند ماه، سه ماه به تاخیر افتاده و ما علیرغم همه سختی‌ها مجبوریم بدون دریافت حقوق کار کنیم.

کارگران شهرداری ایلام که از آذر ماه سال جاری حقوق خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند، باتوجه به اوضاع معیشتی خود در این شرایط کرونایی گفتند: ما کارگران پیمانکاری در حالی برای دریافت معوقات مزدی خود دوندگی می‌کنیم که شهرداری بهمن ماه گذشته همه معوقات مزدی سه تا چهار ماهه‌ی کارگران و کارکنان قرارداد مستقیم خود را به‌روز کرده اما به فکر پرداخت مطالبات مزدی کارگران شرکتی نیستند.

این کارگران با بیان اینکه سخت‌ترین کار را در این شرایط نامناسب انجام می‌دهیم و کار ما برای حفظ آرامش و نظافت شهرها بسیار مهم است، افزودند: باید شهردار، شوراهای شهر با نظارت بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری به فکر کارگران باشند و بودجه خاص برای پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها اختصاص دهند.

آن‌ها با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی خود اظهار داشتند: علاوه بر دیرکرد در پرداخت دستمزدها، کارفرمای شرکت پیمانکاری از ابتدای سال جاری هنوز حق اضافه‌کاری‌ حدود ۱۰۰ کارگر شاغل در بخش خدمات شهرداری ایلام را پرداخت نکرده است.

*ادامه اعتراضات تحت لوای کارگران شاغل در شرکت‌های تابعه دستگاه‌های دولتی برای اعتراض به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال آینده براساس بند ۱-۴تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ با تجمع مقابل شورای نگهبان و نهادریاست جمهوری

روز شنبه ۲۱ اسفند،جمعی تحت لوای کارگران شاغل در شرکت‌های تابعه دستگاه‌های دولتی برای اعتراض به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال آینده براساس بند ۱-۴تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ مقابل شورای نگهبان و نهادریاست جمهوری اجتماع کردند.

درهمین رابطه:تجمعی مقابل مجلس تحت لوای کارگران شاغل در شرکت‌های تابعه دستگاه‌های دولتی برای اعتراض به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال آینده براساس بند ۱-۴تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱

روز چهارشنبه ۴ اسفند،تعدادی تحت لوای کارگران شاغل در شرکت‌های تابعه دستگاه‌های دولتی برای اعتراض به پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال آینده براساس بند ۱-۴تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ مقابل مجلس اجتماع کردند.

*تجمع اعتراضی  جمعی ازکارکنان شرکتی دولت  موسوم به ایثارگرنسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل شورای نگهبان تجمع کردند.

روز شنبه ۲۱ اسفند، جمعی ازکارکنان شرکتی دولت موسوم به ایثارگر از جمله نفت و وزارت بهداشت  هم برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت مقابل شورای نگهبان تجمع کردند.

آنها به خبرنگاررسانه ای گفتند: خواسته‌ی ما این است که بحث تبدیل وضعیت و رسمی شدن ما در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شود. نمایندگان مجلس هیچ‌بندی برای تبدیل وضعیت ما در بودجه در نظر نگرفتند و ما از شورای نگهبان درخواست داریم که این اصلاحات را در بودجه به عمل بیاورند.

*مجموعه خبرها در باره بگیر وببندها و اذیت آزارخانواده عزیز قاسم زاده و معلمان کنشگر درشهرستان رودسربنقل از کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

– گزارش شماره یک:

امروز صبح در حالی که عزیز قاسم‌زاده به همراه خانواده خود راهی دادگاه بود. نیروهای امنیتی با هتک حرمت خانواده و خشونت مانع همراهی اعضای خانواده شده، با مادر بزرگوار با خشونت برخورد شده و ایشان را هل داده و بر زمین زده‌اند. گوشی و تلفن برادر آقای قاسم‌زاده را ضبط نمودند و یکی از بستگان وی به نام امیرحسین آقاجان‌پور توسط نیروی انتظامی بازداشت شده‌است.

همچنین نیروی انتظامی با اعلام و به بهانه رزمایش اطراف اداره آموزش و پرورش رودسر را به محاصره در آورده‌اند اما وجود جو پلیسی معلمان بر برگزاری تجمع حمایتی از آقای قاسم‌زاده تاکید دارند.

– گزارش  شماره دو

پس از شکل‌گیری هسته اولیه تجمع معلمان در رودسر، پلیس با خشونت اقدام به پراکنده نمودن معلمان نموده، خودروهای حامل معلمان از سایر شهرها را متوقف نموده و افراد را ضرب و شتم کرده‌اند. 

بنا بر اطلاع نیروهای امنیتی و لباس شخصی محمود بهشتی لنگرودی،محمود صدیقی‌پور، حسن نظریان ومسعود فرهیخته،بهرام بخشی‌پور را به همراه چند نفر دیگر دستگیر نموده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

– گزارش شماره سه

امروز نیروهای امنیتی مینی‌بوس حامل معلمان بندرانزلی ، که قصد شرکت در تجمع حمایتی از آقای قاسم‌زاده  داشتند، را ابتدا به یک خیابان محل استقرار سپاه منتقل نمودند و هنگامی که معلمان از ما ماشین پیاده شدند با توهین و فحاشی ماموران روبرو شده و توسط نیروهای یگان ویژه که سر و صورت خود را پوشانده بودند به صورت وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند به طوری که متاسفانه دو نفر از معلمان زن با توجه به آسیب‌ دیدگی راهی بیمارستان شده و وضعیت خوبی ندارند. 

لازم به ذکر است تا زمان تهیه این خبر افزاد بازداشت شده به نامهای امیرحسین_آقاجان،  محمود صدیقی‌پور ،حسن نظریان،مسعودفرهیخته،محمود بهشتی لنگرودی و بهرام بخشی‌پور هنوز در بازداشت هستند.

– گزارش شماره چهار:

 تعطیلی دادگستری رودسر و حالت نظامی شهر رودسر ، به دنبال برگزاری دادگاه عزیز قاسم‌زاده

شرایط شهر رودسر امروز از ساعت ۷ صبح بسیار امنیتی بود و میدان منتهی به دادگستری از افراد نظامی با ماشین ه‍ای انتظامی حضور داشتند  دادگاه رودسر به حالت تعطیل در آمده بود و به هیچ کسی اجازه ورود نمی دادند. ماموران نیروی انتظامی به صورت چند لایه در جلوی دادگاه حضور داشتند،همچنین نیروهای یگان ویژه با صورت پوشیده در دوطرف بلوار مستقر بودند و رعب و وحشت ایجاد می کردند و با دیدن هر رهگذری که گوشی همراه داشت، موبایل او را ضبط می کردند.عزیز قاسم زاده و رامین صفر نیا( وکیل) با این جو امنیتی به همراه چند مامور وارد محوطه دادگستری شدند که آقای عزیز قاسم زاده با اعتراض شدید به فضای امنیتی حاضر گفت: برای محاکمه یک معلم تمام شهر و دادگاه را تعطیل کردید که این موضوع موجب هجوم ماموران به ایشان گردید و قاسم زاده در حالی که با اعتراض می گفت: نمی توانید با جو امنیتی و ارعاب صدای معلم را خاموش کنید و ما را هراسی از شما نیست،او و رامین صفر نیا را با فشار زیاد به همراه چند مامور به شعبه رسیدگی بردند که در آن محل نیز ماموران زیادی مستقر شده  بودند.مشخص نیست محاکمه یک معلم چه خطری برای شهر رودسر دارد که تمام شهر امروز به حالت نظامی در آمده بود.شایان ذکر است پس از اینکه جلسه آغاز شد، فضای رسیدگی به پرونده در داخل شعبه مناسب بوده و روند رسیدگی به لحاط شکلی قانونی برگزار گردید و‌ حتی قاضی شعبه با سعه صدر به وکیل فرصت هفت روز جهت ارائه لایحه ابلاغ کردکه با فضای رعب و وحشت بیرون تفاوت داشته، آقای قاسم‌زاده اتهامات منتسب را رد و آقای صفرنیا از موکل خود دفاع نمودند. هنگام خروج از دادگاه مردم همچنان پشت درهای دادگستری بودند که آقای قاسم‌زاده ضمن حضور در جمع مردم از آنان به خاطر فضایی که ایجاد کرده بودند عذرخواهی نمود.

– گزارش آخر

دقایقی پیش معلمان بازداشتی محمود بهشتی لنگرودی ،محمود صدیقی‌پور  ،حسن نظریان، امیرحسین آقاجان‌پور،بهرام بخشی‌پورومسعود فرهیخته در رودسر بدون دادن تعهد و سپردن وثیقه  آزاد شدند.

*بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران) در محکومیت رفتار وحشیانه ی نیروهای امنیتی با معلمان در گیلان 

روز شنبه ۲۱ اسفند، کانون صنفی معلمان ایران (تهران)بیانیه ای بشرح زیر در محکومیت رفتار وحشیانه ی نیروهای امنیتی با معلمان در گیلان منتشرکرد:

نزدیک به یک سال است که جنبش معلمان با مرکزیت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، در راستای پیگیری مطالبات صنفی و اجتماعی خود با تکیه بر حمایت معلمان، خیابان را به تسخیر خود در آورده است و با مدنی ترین شکل ممکن، مطالبات خود را پیگیری می نماید.

با این همه و با وجود همه تلاش‌ها در جهت مطالبه گری مسالمت آمیز، دولت و مجلس به عنوان نمایندگان حاکمیت، پاسخ مناسبی به این مطالبه گری نداده اند. 

علاوه بر این در طول یک سال گذشته حاکمیت به شکل‌های مختلف تلاش کرده است که با برخورد های امنیتی و سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز معلمان، مانع از تداوم این مطالبه گری شود.

حبس فعالین صنفی، صدور احکام ناعادلانه و تشکیل پرونده برای ده ها فعال صنفی در سراسر کشور از جمله این فشار های امنیتی بوده است که هیچ کدام نتوانسته است، خللی در عزم راسخ جنبش معلمان در مسیر مطالبه گری ایجاد کند.

 در همین راستا متاسفانه امروز، نیروهای امنیتی، با ضرب وشتم شدید و هتک حرمت معلمان در رودسر، بویژه معلمان زن، چهره دیگری از استبداد سیاسی حاکم را نشان دادند.

 اتفاقات امروز بار دیگر نشان داد که شعارهای حاکمیتی در ستایش معلمان، نیرنگ و فریبی بیش نیست.

براستی همراهی آرام و مدنی  معلمان با همکارانشان در این دادگاه‌های فرمایشی، کدام بخش از امنیت حاکمیت را به خطر می اندازد که پاسخش، چنین برخوردهای وحشیانه ای است ؟!

 در همین راستا کانون صنفی معلمان ایران( تهران ) ضمن محکومیت برخورد وحشیانه نیروهای سرکوبگر و امنیتی با معلمان، بویژه معلمان زن و بازداشت تعدادی از همکاران در رودسر، به حاکمیت هشدار می دهد که برانگیختن خشم فرهنگیان می تواند، عواقب سنگینی برای حاکمیت داشته باشد.

در پایان ما به عنوان یک تشکل صنفی و مدنی به حاکمان و نیروهای امنیتی اعلام می کنیم که حمایت  معلمان، از همکاران دربند و همراهی مدنی با فعالان صنفی که با اتهامات واهی به دادگاه فراخوانده می شوند، یک وظیفه تشکیلاتی و همیشگی خواهد بود.

این مسیر ادامه خواهد داشت و برای شما بهتر است که این همراهی را به رسمیت بشناسید. چرا که هر هزینه ای که به ما تحمیل شود در مقابل حاکمیت هم هزینه ای پرداخت خواهد کرد.

*کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور:

۱- سها مرتضایی فعال صنفی دانشگاه تهران بازداشت شد! 

سها مرتضایی فعال صنفی دانشجویی و دبیر اسبق شورای صنفی دانشگاه تهران روز گذشته در کرج به همراه سه نفر دیگر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است و تا بدین لحظه اطلاعی از مکان دقیق نگهداری و نهاد بازداشت‌ کننده وی موجود نیست. 

درهمین رابطه:توییت مصطفی نیلی، وکیل سها مرتضایی پیرامون بی‌خبری از وضعیت بازداشت و سلامت وی

خانم سها مرتضایی از زمان بازداشت تا کنون تماسی نداشته است. با توجه به اینکه افراد بازداشت کننده، حاضر به اعلام اینکه از کدام نهاد هستند، نشده و حکم قضایی را نیز به حاضران نشان نداده‌اند، هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان در دست نیست.

خانم سها مرتضایی از بیماری‌های متعددی از قبیل عفونت شدید کلیه، مشکلات گوارشی شدید و…رنج می‌برد و در ماه‌های اخیر، یک عمل جراحی انجام داده و می‌بایست تحت نظارت مستمر پزشکی بوده و به داروهایش دسترسی داشته باشد.

سها مرتضایی بدلیل فعالیت صنفی دانشجویی به ۶سال حبس محکوم و مورد محرومیت تحصیلی در مقطع دکتری، علی رغم کسب رتبه ١٠ قرار گرفته است.

۲- پردیس ربیعی دانشجوی ژنتیک دانشگاه خوارزمی شهروند ساکن یزد دیروز دستگیر شده است. از مکان نگهداری و دلایل بازداشت این دانشجو تا بدین لحظه خبری در دست نیست.

*تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات مازیار سیدنژاد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مازیار سیدنژاد، فعال کارگری روز یکشنبه ۲۲ اسفند در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. آقای سیدنژاد از بابت این پرونده در تاریخ ۱۷ خردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود دو ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

*سها مرتضایی و الهام صالحی آزاد شدند و علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده جهت تحمل حبس به زندان کچویی منتقل شدند

ساعاتی پیش سها مرتضایی و الهام صالحی آزاد شدند و علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده فعالان کارگری جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود به زندان کچویی کرج منتقل شدند. این فعالین روز گذشته در جریان برگزاری مراسم یادبود صمد شعبانی، شاعر و نویسنده، توسط پلیس امنیت کرج دستگیر شده بودند.

علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۹۸ در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج به همراه تعدادی دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه همان سال با تودیع قرار کفالت آزاد شده بودند.

منبع ۲ خبربالا:کانال اتحادیه آزادکارگران ایران

*تجمع  اعتراضی اهالی روستای عمله سیف شوش نسبت به تصمیم بنیاد مسکن شهرستان در رابطه با شرایط واگذاری زمین‌های طرح هادی و نرخ اعلامی

روز شنبه ۲۱ اسفند،جمعی از اهالی روستای عمله سیف شوش برای اعتراض به تصمیم بنیاد مسکن شهرستان در رابطه با شرایط واگذاری زمین‌های طرح هادی و نرخ اعلامی مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:طرح هادی روستایی عمله سیف جامع نیست که انتظار می‌رود مسئولان استان این موضوع را مدنظر قرار دهند. مردم نگران اجرای این طرح هستند و پرداخت مبلغ اعلام شده برای اهالی روستا که اغلب کارگر و کشاورز هستند دشوار است.

آنهاافزودند: در این طرح حقوق مردم ضایع شده است. مردم ۱۲ سال، اعتراضات خود را به صورت کتبی اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود بنیاد مسکن این موضوعات را مدنظر قرار دهد. 

*جان باختن یک کارگردرزاهدان براثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر ۵۰ ساله حین کاردر یک ساختمان در حال احداث واقع در خیابان دانشگاه شهر زاهدان براثر سقوط از طبقه چهارم به طبقه همکف و در چاهک آسانسوردردم جان باخت.

*جان باختن یک کارگر شهرداری بوکان حین کار براثرتصادف

یک کارگر شهرداری بوکان حین کارنظافت شهری در سحرگاه براثر برخورد خودرو باوی بشدت مجروح و درراه انتقال به بیمارستان جان خودراازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate