وسعت نفوذ فاشیزم و نئونازیزم در اوکرائین در حکومت اوکرائبن و جمایت حکومتهای غربی

بخش ششم از مقالات حول بحران اوکرائین

مقدمه:

بحران اوکرائین با تهاجم پوتین به اوکرائین اغاز نشد و خود بر بستر روندی بود که انرا باید از زمان سقوط بلوک شرق جستجو کرد. 

فروپاشی بلوک شرق ، تکه تکه شدن کشورهای پیرامونی شوروی در اروپا و سپس تلاش مستمر ناتو و حکومتهای متحد امریکا و توسعه جنگهای بالکان ، همه و همه در به موازات عقب نشینی روسیه تکه تکه شده ، به ناتو و حکومتهای غربی یک مومنتومی دادند که به “پیش برود” و بجای انحلال تدریجی ناتو ما شاهد بودیم که این پیمان که قرار بود اروپا را در برابر “خطر شوروی” حفظ کند به اتحادی پایدار تبدیل شد که دستهای جهنمی خود را به بیرون اروپا دراز کرد و در خاورمیانه در نبود “رقیب” تازاند و تمدنهای خاورمیانه را نابود کرد و از خود طالبانها و داعشها را به یادگار گذاشت!

در طرف مقابل روسیه ضربه خورده  بتدریج به بازسازی نظامی خود پرداخت و بعد از دوره ای به اتحاد استراتژیک با چین که می رود بقدرت اول اقتصادی دنیا تبدیل شود، نهایتا به نقطه ای رسید که الان شاهدیم.

تهاجم پوتین همانطور که در مقالات قبلی خود نوشتم امری تاکتیکی نیست بلکه نشان از ورق خوردن دوره ای معین از تاریخ قدرت در دنیاست.

دوران تک تازی غرب و امریکا سپری شده و سنگر بندی قدرت دوگانه جهانی دوباره اغاز شده است.

لذا همانطور که نوشتم، علی رغم اینکه نتیجه تهاجم پوتین به اوکرائین چه باشد ، دیگر تاریخ به زمان قبل این تهاجم بر نخواهد گشت.

با گذشت دو هفته از اغاز تهاجم پوتین و ناتوانی او از “پیروزی برق اسا” و تغییر استراتژی او به جنگ فرسایشی بمنظور محاصره شهرهای اصلی اوکرائین و منزوی کردن ارتش اوکرائین و نهایتا حلع سلاح کردن این ارتش به منظور جلوگیری از مرگ و میر وسیع (بخاطر ترس از افکار جهانی) سوال مهم اینست که این تهاجم به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

با توجه به اخرین اخبار در مورد مذاکرات مستقیم پوتین و رلنسکی یک توافق اولیه ظاهرا سر ۳ محور مورد بررسی است:

اولا: عدم ورود اوکرائین به ناتو (که ظاهرا زلنسکی با ان موافقت کرده) و دوما پذیرش کریمه بعنوان منطقه روسیه و سوما پذیرش دو منطقه روس نشین شرق اوکرائین بعنوان کشورهای مستقل(که این دو مورد اخیر را زلنسکی قابل مذاکره دانسته)

لذا اگر این خبر صحت داشته باشد احتمال زیادتر اینست که با توافق رهبران روسیه و اوکرائین نهایتا این جنگ به پایان خواهد رسید اما همانطور که گفتم سنگر بندی قطب روسیه-چین و امریکا-غرب محکمتر ادامه خواهد یافت.

از این مباحث می گذرم و به موضوعی می پردازم که مدتی پیش روی ان مکثی داشتم .معضل نئونازیزم و فاشیزم در اوکرائین که نه تنها بطور حزبی در اوکرائین ریشه دارد بلکه درون دستگاه دولتی و سرکوب و اطلاعات حکومت زلنسکی بطور عمدی سازمان یافته و توسط حکومتهای امریکا و غرب هم مورد حمایت است:

(۱)متامورفوز نئونازیها به “احزاب راست پروغرب”

در اوکرائین دو نوع متمایز نژاد پرست سازمان دارند.یکی نوع نازیست کلاسیک با پرچمهای صلیب شکسته بقایای حکومت نازی دوران هیتلر که منجمله دز حزب آزوو در شرق اوکرائین رسما پایگاههای نظامی اموزشی برای نازیهای دنیا دارند و از سال ۲۰۱۴ بتدریچ توسط اطلاعات امریکا و غرب مورد حمایت مالی و نظامی قرار گرفتند(که در مقالات قبلی توضیح دادم)

اهداف این نئونازیها رسما سرکوب روسوفیلهای شرق اوکرائین و جاسوسی برای غرب است و طبیعتا در بستر بحران اوارگی جهانی این جانوران فرهنگ ضد خارجی را در اوکرائین توسعه داده اند.

اما این نوع رسمی نازی ، در مناطق دیگر اوکرائین به یک متامورفوز دست زده که من تردید ندارم زیر نظر و طراحی اطلاعات امریکا و حکومتهای غربی بوده .

هدف این متامورفوز اینست که شخصیتهای گرایشات نئونازی را بشود در تمام اوکرائین و غرب  بفروش رساند!

از انجا که مردم اوکرائین بالاخره زیر سرکوب هیتلر بوده اند و دورانی هم زیر سرکوب حکومت شوروی بالاخره براحتی نمی شود نازیسم را بهشان فروخت.

از انجا که بحران سرمایه داری در اوکرائین و امواج مهاجران از شرق منجمله خاورمیانه به اوکرائین جامعه را بحران زده کرده در این بستر رشد گرایشات راست دنبالچه غرب با ماسک لیبرالیزم و دموکراسی ، راه دیگریست که “ضد خارجیان” دنبال کرده اند .

این گرایش توانست در سال ۲۰۱۴ با یک “انقلاب مخملی” طرح ریزی شده با پرچم “حمایت از اتحاد با اروپا” و بعدا عضویت در ناتو خود را در دولت زلنسکی سازمان دهد.

اینجا یک مورد را نمونه می اورم:

استرنکو یک نئونازی سابق که به یک حامی غرب متامورفوز پیدا کرد:

“زلنسکی رئیس جمهور اوکرائین فرد قاشیست و جنایتکاری بنام استرنکو را به مقام ریاست اطلاعات منطقه اودسا گماشت.

استرنکو رهبر سابق حزب نئونازی در اودسا بوده که بر طبق شواهد به قتل عام ۴۶ رهبران اتحادیه های  کارگری منطقه اودسا محکوم شده بود!

او علاوه بر جنایات ضد کارگران، پرونده های فساد و فروش مواد مخدر ، ادم دزدی یکی از حامیان روسیه در شرق اوکرائین بنام شبیچ  و سرقت در سال ۲۰۱۵ را هم بدوش می کشد و حتی اخیرا به ۷ سال زندان محکوم شده بود.

جالبست که همان فرد جانی (استرنکو) با تغییر لباس و چهره و گذاشتن عینگی شیک و “کسب مدرک وکالت” به “چهره مشعور” مدیای غرب تبدیل شده و گذشته نئونازی او را هم پنهان می کنند!”

(۲)توسعه سازمانیافته چهره های فاشیست دست راستی در دولت زلنسکی:

روند توسعه قدرت چهره های فاشیست (متامورفوز شده) به درون قدرت مرکزی اوکرائین مدتهاست اغاز شده از زمانی که زلنسکی دلقک بقدرت رسیده .هر چند که اینها طبیعتا با تهاجم پوتین فضای بیشتری برای تقویت قورت خود خواهند یافت:

دکتر گرگور گیزی حقوقدان . عضو پارلمان مرکزی المان  اعلام کرد:

“در دولت اوکراین معاون رئیس جمهور، وزیر دفاع ، وزیر کشاورزی و وزیر محیط زیست “فاشیست” هستند.”

رئیس شورای امنیت ملی اوکرایین، پایه گذار حزب فاشیستی “سوابودا” است.

فاشیست ها الان در آنجا غالبند و بخصوص بخش های امنیتی را در اختیار دارند.

این حزب روابط نزدیک با احزاب فاشیستی کشورهای اروپا و آلمان دارد.

این مایه شرمندگی است که ما با چنین کسانی مذاکره می کنیم.

حالا هم می خواهید روسیه را تحریم کنید که من فکر نمی کنم روی پوتین تاثیری بگذارد. بلکه برعکس موجب حاد شدن اوضاع خواهد شد.

ما باید روسیه را خاطر جمع کنیم که اوکرایین به ناتو نمی پیوندد.

امنیت در اروپا نه برضد روسیه ، نه بدون روسیه، بلکه با روسیه امکان پذیر است””

تاکیید من اینست که این شخصیتهای دست راستی در راس انها زلنسکی دلقک رسما توسط مدیای غرب و حکومتهای غربی حکایت می شوند و دستگاه تبلیفاتی غرب تلاش دارد اینها را قهرمانان ملی اوکرائین جلوه دهد.

(۳)نقش گرایشات دست راستی و فاشیست در شعله ور کردن و تداوم جنگ در اوکرائین:

تاکیید به عضویت اوکرائین در ناتو در بحرانی ترین لحظات :

از دید من گرایشات دست راستی حکومت اوکرائین در کنار حکومتهای امریکا و غرب نفش مهمی در بستر سازی تهاجم پوتین داشته اند و هم اکنون هم تمام تلاششان اینست که این تهاجم به ازمان کشیده شود و پوتین در منجلاب یک جنگ فرسایشی فرق شود.

خارج از دوران قبل تهاجم پوتین درست در زمانی که پوتین سربازانش را دور اوکرائین در مرزها اماده تهاجم می کرد ، زلنسکی دلقک اعلام کرد که ” در قانون اساسی اوکرائین است که این کشور به ناتو بپیوندد!”

بایدن شارلاتان هم در همان دوران هرگز عدم موافقت خود برای پسوتن اوکرائین به ناتو را اعلام نکرد با این ادعا که این “حق اوکرائینست که به ناتو بپیوندد”!

اینها با این مواضع خود بواقع خواست خود برای تهام پوتین را اعلام می کردند. چیزی که حالا توسط برخی شخصیتهای سیاسی امریکا هم بعنوان انتقاد به بایدن اعلام شده.

تلاش برای وارد کردن ارتش امریکا و غرب به اوکرائین بطور رسمی

زلنسکی دلقک در دو هفته اخیر انواع تلاشها را کرده تا حکومت امریکا و غرب را به ورود رسمی به جنگ اقوا کند.

دوره ای تلاش کرد امریکا و غرب در اوکرائین “منطقه هوائی ممنوعه”  اعلام کنند که عملا به معنی درگیری علنی نیروی هوائی این کشورها با نیروی هوائی روسیه است.

فاز بعدی درخواست فروش هواپیمای جنگی به ارتش زلنسکی بود که انهم توسط حکومت امریکا و غرب رد شد و حتی انتقال هواپیماهای جنگی لهستان را از طریق المان به اوکرائین  مردود اعلام کردند چرا که اینکار علنا اعلام جنگ لهستان به پوتین بود و ورود رسمی ناتو به جنگ

نمایشات تلویزیونی زلنسگی دلقک برای کشاندن ناتو به اوکرائین همچنان ادامه دارد و ظاهرا حکومت امریکا و غربیها زیر باز پیشنهادات او نمی روند و کمکهای کنونی را کافی می دانند.

(۳)استفاده از فضای جنگی برای متحد کردن مردم اوکرائین حول حکومت دست راستی اوکرائین:

جنگها یک هدفشان فریب افکار عمومی و متحد کردن مردم حول ناسیونالیزم و حکومتهاست.

زلنسکی دلقک و متحدین فاشیست و نئونازی او از ابتدای جمله پوتین خود را قهرمانان مام وطن می نامیدند و “جنگ جنگ تا فتح کربلا” شعارشان بود!

یوری هودیمنکورهبر حزب “دموکراتیک آکس” از احزاب راست اوکرائین که در پارلمان اوکرائین هم عضویت دارد اعلام کرد که “اوکرائین هرگز با پوتین صلح نخواهد کرد”

با اغاز حمله پوتین به اوکرائین حامیان حزب نئونازی آزو منجمله در وزیر کشور زلنسکی بنام ارسن اواکوو فراخوان “دفاع از میهن مادری” سر دادند و بار دیگر ثابت کردند که طبقه حاکمه اوکرائین به وجود این نازیهای جنایتکار در این لحظات نیاز وافر دارد تا به فریب مردم و دامن زدن به ناسیونالیزم اوکرائینی بپردازند.”

(۴)جنگ پوتین با زلنسکی دلقک جنگ دیکتاتور بر علیه دموکراسی نیست!

دستگاه مغز شوئی غرب اینطور وانمود می کند که جنگ پوتین با زلنسکی بین دیکتاتور روس و حامیان دموکراسی است. اینهم دروغ دیگر فربیهاست!

همانطور که در بالا اشاره کردم زلنسکی و باندهای نئونازی و رست راستی او ربطی حتی به دموکراسی لیبرال ندارند.اینها مافیای شارلاتان و قدرتی هستند که غرب انها را با ماسک دموکراسی اراسته!

این مدیا حکومتهای دیکتاتوری شرقی را که حامیان غرب بودند نیز “دموکراسی” می نامید! 

از دید مدیای غرب هر که کنار امپریالیزم غرب ایستاده “دموکرات” است!

بطور واقعی پوتین جنایتکار و زلنسکی دلقک هیچکدام ربطی به منافع مردمشان ندارند.هردوی اینها مافیای قدرت هستند و فرق اینها اینست که دو طرف نبرد قدرت جهانی ایستاده اند.

پوتین با ماسک مبارزه با نئونازیرم نمی تواند تهاجم خود را توجیه کند.

گر استدلال او را بپذیریم حمله به ایران هم حلال می شود چرا که یک حکومت جانی و فاشیست در ایران حاکم است!

حامیان احمق پوتین در میان ایرانیان همان می کنند که حامیان پهلوی چی حمله امریکا به ایران!

ارتجاع  را باید جنبشهای درون جوامع سرنگون کنند و هیچ حکومتی حق ندارد به بهانه وجود دیکتاتوری به کشوری حمله کند. این حق مردم برای سرنگونی دیکتاتوریها اتفاقا توسط اعلامیه جهانی حقوق بشر که خودش نیم بند است برسمیت شناخته شده در حالیکه دیکتاتوریها همواره توسط حکومتهای غرب حمایت شده اند.

منابع بیشتر

(۱)نقش منفی فاشیستهای اوکرائین در مذاکرات صلح با پوتین

Ukrainian fascists say they will sabotage any peace deal with Russia – People’s World (peoplesworld.org)

(2)همکاری زلنسکی با فشیستها و استفاده از انها در دستگاه دولتی و اطلاعاتی اوکرائین

Ukrainian President Zelensky deepens alliance with far right – World Socialist Web Site (wsws.org)

(3)مقالات این نویسنده در خصوص بحران اوکرائین

نتایج ازمان جنگ پوتین در اوکرائین و توسعه بحران جهانی سرمایه داری

www.azadi-b.com/?p=19348

نئونازیزم در اوکرائین  یک معضل واقعی بشریت

www.azadi-b.com/?p=19097

تشدید بحران جنگ سردی  در اوکرائین و افزایش امکان تسریع توافق برجام

www.azadi-b.com/?p=18802

نگرانیهادر مورد اغاز مرحله جدیدی از جنگ سرد در سطح جهان

در حاشیه: تمرکز نظامی روسیه در مرزهای اوکرائین و افزایش فشار روسیه به بلوک غرب

www.azadi-b.com/?p=16304

سوتی های  پوتین  و رویای تسخیر سریع اوکرائین

www.azadi-b.com/?p=19073

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate