اخباروگزارش های کارگری ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰

– گزارشی از برگزاری مراسم روز جهانی زن در سنندج

– دومین روز اعتصاب وتجمع کارگران شرکت ایران کاوه سایپا دراعتراض به سطح نازل حقوق

– دومین روزاعتصاب وتحریم غذای رانندگان خودروهای استیجاری و کارگران پالایشگاه ششم گازی در پارس جنوبی در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالباتشان

– چهارمین روز اعتراض کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق،عیدی ،سنوات  وحق بیمه و وعده های توخالی با تجمع مقابل اتانداری خوزستان

– اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری قلعه خواجه دراعتراض به عدم پرداخت ۱۰ماه حقوق ومطالبات  و یکسال حق بیمه

– اعتصاب ادامه دار کارگران شهرداری گلگیردراعتراض به عدم پرداخت ۱۰ ماه حقوق

– اعتصاب وتجمع کارکنان شرکتی بیمارستان جلیل یاسوج مقابل استانداری دراعتراض به عدم پرداخت ۱۱ ماه حقوق

– صدور قرار کفالت هفتاد میلیون تومانی برای سه عضو کانون صنفی فرهنگیان قزوین 

– گزارشی از دادگاه فعالان صنفی خوزستان 

– پرونده‌سازی علیه فعالان صنفیِ را متوقف  کنید.

لقمان افضلی فعال صنفی معلمان در سنندج به اداره تخلفات احضار شد.

بیانیه ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران 

معلمان درکجای شطرنج جامعه ایستاده اندوچه توانایی هایی دارند؟

– امیرعباس آذرم‌وند برای اجرای حکم به زندان تحویل داده شد

– ریبوار عبدالهی از زندان سنندج آزاد شد

– آزادی کارگر زندانی آرش محمدی

– کیوان باژن عضو کانون نویسندگان ایران آزاد شد

*گزارشی از برگزاری مراسم روز جهانی زن در سنندج

روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند مصادف با ۸ مارس جمعی از زنان و فعالین حقوق زن در سنندج به مناسبت روز جهانی زن با گردهمایی و برگزاری مراسمی ضمن قرائت قطعنامه به این مناسبت سخنانی را ایراد و سپس تاریخچه ۸ مارس به زبانهای کردی و فارسی  توسط دو نفر دیگر از فعالین خوانده شد. در پایان مراسم با پذیرایی و رقص و پایکوبی و پخش شیرینی مراسم پایان یافت و شرکت کنندگان با تاکید بر مفاد قطعنامه خود، برای تحقق این خواسته ها تاکید نمودند که با تمام توان تلاش خواهند کرد.

ضمناً پیش از این مراسم فعالین در سطح شهر اقدام به توزیع گسترده شاخه‌های گل به همراه قطعنامه به زنان نموده بودند و با حضور در‌ کارگاه‌های فرش‌بافی به دیدار از زنان قالیباف اقدام کرده بودند.

۱-رفع تبعیض از زنان در تمام شئونات زندگی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و تضمین برابری کامل زن و مرد.

۲- لغو تمامی قوانین و سنن و رسوماتی که موقعیت جنس دوم و درجه دوم را بر زنان تحمیل می کند.

۳-زنان باید از حق انتخاب آزادانه لباس و پوشش برخوردار باشند.

۴- نابرابری های اجتماعی و حقوقی در مورد شهادت، ارث،دیه و سرپرستی فرزندان باید از میان برداشته شود.

۵- تعدد زوجات باید ممنوع شود.

۶- قتل ناموسی اقدامی ارتجاعی و یک جنایت آشکار است. قاتلین ناموسی جواز زن کشی را از قوانین موجود می گیرند. زن ناموس هیچکس نیست. عاملین و مسببین آن باید مورد محاکمه و مجازات قرار گیرند. ما قاطعانه علیه این پدیده ضد انسانی، ارتجاعی و جنایتکارانه می ایستیم و مبارزه می کنیم.

۷- روز ۸ مارس و برگزاری آن حق مسلم ماست و باید برگزاری این روز به عنوان روز جهانی زن به رسمیت شناخته شود. برگزاری ۸ مارس بدون مجوز رسمی و بدون قید و شرط باید تضمین شود.

۸- دولت باید موظف به تامین امکانات معیشتی و سلامتی درمانی برای شهروندان جامعه باشد.

۹-بازنگری در کتب درسی  که مروج تبعیض جنسیتی و کلیشه سازیهای جنسیتی می باشند.

۱۰-ایجاد ظرفیتها و فرصتهای شغلی برابر  توسط حاکمیت برای زنان و حمایت مالی از زنان خانه دار و ایجاد بیمه کارآمد برای  زنان خانه دار.

۱۱-در دسترس قرار دادن رایگان وسائل پیشگیری از بارداری ،توسط مراکز بهداشتی و خانه بهداشت های روستایی و مناطق محروم به زنان

۱۲-محکوم نمودن ترویج کودک همسری در رسانه های سراسری و کتب درسی

فعالین حقوق زن -سنندج (کردستان) ۱۷ اسفند

*دومین روز اعتصاب وتجمع کارگران شرکت ایران کاوه سایپا دراعتراض به سطح نازل حقوق

روز چهارشنبه ۱۸ اسفند برای دومین روز متوالی،کارگران شرکت ایران کاوه سایپا برای اعتراض به سطح نازل حقوق دست ازکارکشیدند وتجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،کارگران شرکت قالب‌های صنعتی سایپا یکی از مجموعه های تحت پوشش شرکت گروه خودروسازی سایپا امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و کم بودن حقوق و دستمزد، برای دومین روز پیاپی، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

درهمین رابطه:

+کارگران شرکت تولید قالب‌های صنعتی سایپا دست به اعتصاب زدند

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه کارگران شرکت تولید قالب‌های صنعتی سایپا در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی، سطح نازل دستمزد و عدم پرداخت هیچ نوع بُن و ارزاقی از سوی شرکت از ساعت ۱۰ صبح دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان اداری شرکت دست به تجمع زدند.

پس از شروع اعتصاب و تجمع، مدیریت شرکت بلافاصله مبلغ ۴۵۰ هزار تومان بُن‌کارت برای تمامی کارگران شارژ نمود اما کارگران اعلام کرده‌اند چنانچه به مطالبات اصلی‌شان پاسخی ندهند به اعتصاب ادامه خواهند داد. این کارگران خواستار افزایش پایه‌ی حقوق خود هستند.

شرکت تولید قالب‌های صنعتی سایپا در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج واقع شده است که در‌ مجموع ۲۵۰۰ نفر کارگر دارد که در سه شیفت مشغول به کار هستند. حدود ۱۰۰۰ نفر از این کارگران شرکتی و ۱۵۰۰ نفر مابقی به صورت پیمانکاری در استخدام هستند.

لازم به ذکر است که کارگران شیفت صبح هر ۶ سالن فعال شرکت هم‌اکنون در اعتصاب به سر میبرند.

++گزارشی از روند ادامه اعتصاب کارگران شرکت تولید قالب‌های صنعتی سایپا

بنابر گزارش ارسالی کارگران شرکت تولید قالب‌های صنعتی سایپا به اتحادیه آزاد کارگران ایران، مجید رمضانی مدیرعامل شرکت به میان کارگران آمده و از کارگران خواسته که ۲۰ نفر بعنوان نماینده کارگران برای مذاکره با مدیریت بروند. در طی جلسه مذاکره مدیرعامل اعلام کرده است که امکان افزایش حقوق را ندارد چون شرکت سازه‌گستر حقوق‌های کارگران را پرداخت نکرده و خود وی شخصاً برای پرداخت حقوق کارگران ناچار به قرض گرفتن شده است.

سازه‌گستر شرکت واسطه‌ای است که تولیدات شرکت تولید قالبهای صنعتی را خریداری کرده و به شرکت سایپا تحویل می‌دهد و برای همین پرداخت حقوق پرسنل را برعهده دارد.

اما کارگران با توجه به اینکه شرکت از زیرمجموعه‌های شرکت سایپا است خواهان این شدند که مانند گذشته حقوق و مزایای آنها را سایپا پرداخت کند و شرکت واسطه‌ای سازه‌گستر حذف گردد تا حقوق با پرسنل سایپا همسان‌سازی گردد.

پس از بی‌نتیجه مانند مذاکرات کارگران به اعتصابشان ادامه دادند و قرار است که کارگران شیفت ۲ نیز پس از حضور در شرکت به اعتصاب بپیوندند.

*دومین روزاعتصاب وتحریم غذای رانندگان خودروهای استیجاری و کارگران پالایشگاه ششم گازی در پارس جنوبی در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالباتشان

روز چهارشنبه ۱۸ اسفند برای دومین روز متوالی،رانندگان خودروهای استیجاری و کارگران پالایشگاه ششم گازی واقع در مجتمع گاز پارس جنوبی برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات به اعتصاب وتحریم غذا ادامه دادند.

رانندگان در مورد دلیل اعتصابشان به خبرنگاررسانه ای گفتند:در شرکت پیمانکاری تسدید سال‌های متمادی است که مطالبات ریالی با تأخیرهای زمانی زیاد که گاهاً به شش ماه هم می‌رسد  پرداخت می‌شوند.  پرسش این جاست چرا و به چه دلیلی وقتی جایگاه‌های سوخت، تعویض روغنی‌ها، فروشندگان قطعه، لاستیک فروشی‌ها فقط به صورت نقدی کار می‌کنند و علی رغم اینکه کارفرمایان صورت وضعیت مالی پیمانکاران را تمام و کمال پرداخت می‌کنند، پیمانکاران رانندگان را در دریایی از مشکلات رها کرده‌اند؟

آنها افزودند:علاوه بر این مورد، رانندگان از حق مرخصی قانونی، سمت چارت سازمانی، حقوق مکفی و حتی شرایط مناسب خوابگاهی محروم هستند. ناگزیر از روز گذشته دست از کار کشیدیم تا مطالبات خود را دریافت کنیم.

کارگران چارت پالایشگاه افزودند: از دیروز اقدام به نخوردن غذای کارفرما و پیمانکار کردیم تا شاید بدینوسیله کسانی به داد ما برسند.

*چهارمین روز اعتراض کارگران شهرداری کوت عبدالله نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق،عیدی ،سنوات  وحق بیمه و وعده های توخالی با تجمع مقابل اتانداری خوزستان

روز چهارشنبه ۱۸ اسفند، کارگران شهرداری کوت عبدالله درچهارمین روز اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق،عیدی ،سنوات  وحق بیمه و وعده های توخالی دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند.

این کارگران که دو ماه معوقه‌ی مزدی – حقوق دی و بهمن – به همراه‌ عدم پرداخت عیدی و سنوات و عدم پرداختِ کامل حق بیمه از کارفرما طلبکارند به خبرنگار رسانه ای گفتند:کارگرانِ حداقل بگیر نمی‌توانند نیازهای اساسی خود را تأمین کنند ما کارگرانی که ماه‌ها حقوق نگرفتیم در این وضعیتِ گرانی چگونه زندگی کنیم؟

آن‌هاافزودند: ما برای رسیدنِ به مطالبات خود تا تهران آمدیم، دفتر ریاست‌جمهوری به ما قول پیگیری داد اما تا الان کسی کاری برای ما انجام نداده است. 

درهمین رابطه:سومین روز اعتصاب کارگران شهرداری کوت عبدالله دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق،عیدی ،سنوات  وحق بیمه و وعده های توخالی

روز سه شنبه ۱۷ اسفندبرای سومین روزمتوالی، کارگران شهرداری کوت عبدالله  به اعتصابشان در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق،عیدی ،سنوات  وحق بیمه و وعده های توخالی ادامه دادند.

*اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری قلعه خواجه دراعتراض به عدم پرداخت ۱۰ماه حقوق ومطالبات  و یکسال حق بیمه

کارگران شهرداری قلعه خواجه ،مرکز شهرستان اندیکا در استان خوزستان برای اعتراض به عدم پرداخت ۱۰ماه حقوق ومطالبات  و یکسال حق بیمه دست از کارکشیدند وتجمع کردند.

یکی از کارگران معترض به خبرنگاریک رسانه محلی گفت : پرسنل این شهرداری چندین ماه بدون بیمه ،حقوق و سایر مزایا به سر می برند و همچنین به علت اینکه این اداره چندین ماه است بدون شهردار و با سرپرست اداره می شود و هیچ تغییری در بدهی و حقوق و بیمه پرسنل ایجاد نشده است ،دست به اعتراض و اعتصاب زده اند .

یکی دیگر از کارگران این شهرداری گفت: کسی نیست به داد ما برسد چندین مرتبه اعتراض کردیم اما گویا مسئولین مارا فراموش کرده اند.

این کارگر در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود بیان داشت: ده روز دیگر عید است و ما طبق معمول سه چهار سال اخیر باید شرمنده زن و بچه هایمان باشیم.

یکی دیگر از کارگران که بیش از ده سال سابقه کار دراین شهرداری دارد نیزگفت : بی عدالتی و بی توجهی به حق و حقوق کارگران در این شهرداری به اوج خود رسیده ،شورای شهر و عوامل شهرداری باید اختلافات و دودستگی بر سر انتخاب شهردار را کنار بگذارند و به دور از طایفه گرایی و باند بازی شهردار انتخاب کنند که ذره ای از بار مشکلات و بدهی های این شهرداری را کم کند اما دست اندرکاران و تصمیم گیرندگان این شهرداری به جای اینکه التیام بخش آلام کارگران رنج کشیده باشند در حق آنان ظلم و بی عدالتی می کنند و آنان را تهدید به اخراج و تعلیق از کار می کنند.

*اعتصاب ادامه دار کارگران شهرداری گلگیردراعتراض به عدم پرداخت ۱۰ ماه حقوق

روز چهارشنبه ۱۸ اسفند برای چندمین روز،کارگران شهرداری گلگیرواقع در۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر مسجد سلیمان در استان خوزستان برای اعتراض به عدم پرداخت ۱۰ ماه حقوق دست از کارکشیدند.

کارگران معترض به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند:به دلیل معوقات و عدم دریافت حقوق خود که از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت نشده است اعتصاب کرده و خواستار ورود مسئولین شهرستان و استان در جهت پیگیری مشکلات مالی شهرداری گلگیر شدند.

یکی از کارگران  خدماتی شهرداری که دست های پینه بسته اش  رانشان می‌داد ،گفت: حدود۱۰ ماه است حقوق و معوقات کارکنان پرداخت نشده و در روزهای پایانی سال همه ی ما تحت فشار مالی بسیار قرار هستیم. تمام نیروهای شهرداری گلگیر در روزهای پایانی سال با فرارسیدن عید نوروز شرمنده خانواده‌شان هستند و در شرایط تورمی با وجود معوقات و بدهی های بالا سفره های خالی امان‌مان را برید‌ه است.

کارگر دیگری نیز گفت: تنها مسئولین شهرستان و استان می توانند مشکل ما را حل کنند .

*اعتصاب وتجمع کارکنان شرکتی بیمارستان جلیل یاسوج مقابل استانداری دراعتراض به عدم پرداخت ۱۱ ماه حقوق

روز چهارشنبه ۱۸ اسفند، کارکنان شرکتی بیمارستان جلیل یاسوج برای اعتراض به عدم پرداخت ۱۱ ماه حقوق دست از کارکشیدند ومقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: در این شرایطی که چند روز دیگر عید می شود ۱۱ ماه است که حقوق نگرفته ایم و هیچ کس جوابگوی ما نیست.

*صدور قرار کفالت هفتاد میلیون تومانی برای سه عضو کانون صنفی فرهنگیان قزوین 

امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند سه عضو کانون صنفی فرهنگیان قزوین برای پاسخگویی به اتهامات تبلیغ علیه نظام ، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین حاضر شدند .

مریم زیرک ، اسماعیل فرهنگ منش و علی الله بخش بعد از تفهیم اتهام بوسیله بازپرسی ششم دادسرای قزوین با به صورت جداگانه با  قرار کفالت هفتاد میلیون تومانی تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شدند. 

همچنین صبح امروز جمعی از معلمان و فعالان صنفی در همراهی با این سه عضو کانون صنفی معلمان قزوین در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب قزوین تجمع کردند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران خواستار صدور قرار منع تعقیب برای این فعالان صنفی و آزادی معلمان دربند است.

*گزارشی از دادگاه فعالان صنفی خوزستان 

در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ جمع قابل توجهی از همکاران  سراسر استان خوزستان جهت همراهی اعضای کانون صنفی معلمان خوزستان،علی کروشات،فرنگیس نسیم‌پور،پیروز نامی، به همراه پلاکاردها حضور پیدا کردند و با همراه داشتند ساک وسایل شخصی به نوعی همبستگی خود را به نیروهای امنیتی نشان دادند که ما تا آخرین لحظه دوستان و یاران خود را تنها نخواهیم گذاشت و در این راه آماده زندان رفتن هستیم.

این تجمع نیم ساعت قبل از شروع دادگاه و در جلوی دادگاه انقلاب شهرستان اهواز برگزار شد و تا ساعت ۱۲:۳۰ که آقایان کروشاتی و نامی و خانم نسیم پور از دادگاه خارج شدند در محل تجمع حضور داشتند.

اما نکته سیاه و تاریک این روز کج سلیقگی دستگاه قضا بود که برای دومین بار پیاپی بدون اینکه اطلاعی به وکیل یا متهمین پرونده بدهند به مرخصی رفته و دادگاه برگزار نشد.

وکیل محترم جناب آقای نیلی به زحمت بلیط هواپیما تهیه کرده بود و با پرواز چند ساعت تاخیر ساعت ۲ شب خود را به اهواز رساندند.

عدم برگزاری دادگاه بدون اطلاع قبلی، باعث اعتراض شدید همکاران نیز شد و تاکید کردند که در تاریخ بعدی دادگاه که ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ خواهد بود حضور بیشتر و پررنگ تری در حمایت از فعالین صنفی خواهند داشت.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران عملکرد ناصواب دادگاه انقلاب خوزستان را محکوم می‌کند و خواستار تبرئه فعالان صنفی است.

*پرونده‌سازی علیه فعالان صنفیِ را متوقف  کنید.

لقمان افضلی فعال صنفی معلمان در سنندج به اداره تخلفات احضار شد.

بنا بر ابلاغیه ای که برای این فعال صنفی معلمان ارسال شده ، با اتهام توهین به نظام  و تشویش اذهان عمومی ، هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری به اتهامات انتسابی رسیدگی می کند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن اعلام حمایت از این فعال صنفی نسبت به تشدید سرکوب فعالان هشدار می‌دهد.

بیانیه ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران *

معلمان درکجای شطرنج جامعه ایستاده اندوچه توانایی هایی دارند؟

 برهیچ انسان آگاهی پوشیده نیست، که نیروی انسانی، بزرگترین سرمایه ی هر جامعه است.نیروی انسانی است که پدید آورنده ی بزرگترین سرمایه هاست، آموزش وپرورش نه تنهاسرمایه ، بلکه سرمایه سازاست.

دراین راستامعلمان نقش اصلی و تعیین کننده رادارند. 

سرمایه گذاران برای باردهی سرمایه ی خودباسه دوره سرمایه گذاری ازدید زمان (بلند مدت،کوتاه مدت ومیان مدت) روبروهستند.

می توان گفت آموزش درهرکشوری قابلیت بهره برداری ازهرسه روش سرمایه گذاری راداراست.اماکاربردآنهابستگی به هدفگذاری،برنامه ریزی وشیوه ی اجرای آن دارد.

معلمان بی بروبرگردازمجریان خط اول اینگونه سرمایه گذاریها هستند، معلمان می توانندازهمه ی امکانات فراهم شده،فقط بر پایه ی خواست،اراده،دانش واهداف خود،در راستای آموزش بهره برداری کنند.

معلمان می توانندمعترض،منتقد، اندیشمند،نویسنده، فیلسوف، یا انسانهایی رام، سربه زیرومقلدپرورش دهند،واین هشداری است که باید برنامه ریزان حاکم رابه خودآورده واهمیت آموزش وپرورش تادانشگاه رادرک کنند.

اگرفریادمعلمان معترض درخیابان سرکوب شود،اگر بوسیله ی حراستها تهدیدوارعاب شوند، اگرحقوقشان پایین باشد،اگر توبیخ وانفصال ازخدمت بگیرند، اگراز ادامه ی تحصیل بازداشته شوند،اگراز پستهای مدیریتی محروم ویا به کمک هرسیاستی سرکوب شوند،این به معنای حل مشکلات وبحرانهای پیش روی  حاکمان سیاسی نخواهدبود.بلکه حاکمان سیاسی بااین شیوه ی سرکوب،فقط شکل فریادزدن ودادخواهی وشکل اعتراض را عوض خواهندکرد، وهرگزنخواهند توانست فریادهاراخاموش کنند.

معلمان ابزارهایی دردست دارندکه از همه ی این شیوه های اعتراضی موثرتر و کارآمدتراست.

 آنان می توانند روی تفکردانش آموزان چنان کارکنند،که ظرف چندسال جوانان را آنگونه تربیت نمایند،که خودمی خواهند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران،از ۲۳ شهریورتا۳ اسفند ۱۴۰۰ فراخوان ۱۱ تجمع گسترده را انجام داد،که هربار باشکوهتر ازگذشته با استقبال گسترده ی فرهنگیان کشور روبروشد، که این همدلی وهمراهی جای سپاس فراوان دارد.

دراین دوران( از۲۳شهریورتا ۳ اسفند ۱۴۰۰ ) «نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران ، وزارت اطلاعات، پلیس امنیت، به کمک  حراست ادارات آموزش وپرورش » هزاران اس ام اس تهدیدآمیز،احضار و پرونده سازی، بطور آرام وبی صدابرای معلمان کشورفرستاد.

 همچنین نیروهای امنیتی بجزدر چند شهر واستان مانند: مشهد، البرز، دلفان، شیراز واهوازدرسایر نقاط کشوربرخورد خشونت آمیزی انجام ندادند ، بی گمان متهم ردیف اول این برخوردهای خشونت آمیز حراستها و مدیر کل های استانها و روسای آموزش وپرورش شهرستانهای یاد شده می باشد.

اماشیوه ی برخورد آرام وخشونت پرهیز ازسوی نیروهای امنیتی ، فقط با هدف شناسایی ونشان کردن مهره های فعال صنفی فرهنگیان بوده است.

پس ازسوم اسفند ۱۴۰۰ در دههاشهر ایران فعالان صنفی فرهنگی بطور گسترده احضار، تهدید، توبیخ، متهم و برخی پرونده های چندین سال گذشته ی آنان باردیگر گشوده و فعالان صنفی تحت پیگردغیرقانونی قرارگرفتند. 

اینگونه برخوردهابرای فعالان صنفی رفتاری تجربه شده است، حاکمیت مانند همیشه ، پس از سکوتی معنا دار به  قصد آنالیز کردن و شناسایی نیروها ی مصمم و خط مقدم ، با انجام عملیات انتقامجویانه به قصد از هم پاشاندن شیرازه ی جنبش فرهنگیان ، با همه ی قوا، به سرکوب بازداشت ، تهدید ، تطمیع ، پرونده سازی و ایجاد رعب و وحشت دست زد، برای هر صدای عدالت خواهانه ای شمشیر خود را از نیام بیرون کشیده و قلع و قمع را آغاز نمود.

اما باید به سردمداران اطمینان داد،شیوه ی سرکوب در پاسخ به خواست مردم ، بویژه فرهنگیان در هیچ دوره ای از تاریخ ، مشکل گشا نبوده ، بلکه همواره نتیجه ی معکوس داده است ، و آنان به این آسانی نخواهند توانست جنبش فرهنگیان را که ریشه در اراده ی آگاهانه و آمیخته به دلیری یک میلیون و هشتصد و‌پنجاه هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته  دارد را خاموش کنند.

به این وسیله به آگاهی فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیای محترم دانش آموزان می رساند ، جنبش معلمان ایران در قالب شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ، به زودی بار دیگر خیابانها را فتح خواهد نمود، و بی اعتنایی حاکمیت نسبت به خواسته های انباشته شده ی فرهنگیان(آزادی معلمان زندانی ،  قانون رتبه بندی ، قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان ، استخدام رسمی نیروهای موقت ، نهضت سواد آموزی ، مربیان پیش دبستانی ، معلمان خرید خدمات آموزشی ، خدمتگذاران ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان ) بویژه اجرای اصل۳۰ قانون اساسی یعنی آموزش رایگان و با کیفیت برای فرزندان ایران زمین که مطالبه ی ۸۰  میلیون ایرانی است ،  و ادامه ی سرکوبهای آرام یا خشونت آمیز را محکوم نموده و حق خود می داند که ازفرهنگیان ستمدیده دفاع نموده وتا رسیدن به خواسته های قانونی وطبیعی خود  کنشهای لازم را به زودی از سر گیرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران 

۱۸ اسفند ۱۴۰۰

*امیرعباس آذرم‌وند برای اجرای حکم به زندان تحویل داده شد

«امیرعباس آذرم‌وند»، روزنامه‌نگار و فعال کارگری برای اجرای چهار سال و سه ماه حکم خود به زندان اوین تحویل داده شد.

او که دیروز در جریان برگزاری مراسم «هشتم مارس» از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده بود، ساعاتی پیش در تماس با خانواده خود اعلام کرد که او را برای اجرای حکم به قرنطینه یک زندان اوین تحویل داده‌اند.

این روزنامه‌نگار در شهریور ماه امسال از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده و با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. پس از آن در آذرماه قاضی افشاری او را با اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به بیش از چهار سال حبس تعزیری محکوم کرده بود. حالا این روزنامه‌نگار را بازداشت و بدون اطلاع قبلی به اجرای احکام تحویل داده‌اند تا حکم زندان او اجرا شود.

*ریبوار عبدالهی از زندان سنندج آزاد شد

ریبوار عبدالهی فعال کارگری بعد از ۴۰ روز بازداشت، امروز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه با قرار وثیقه موقتاً از زندان سنندج آزاد شد.

*آزادی کارگر زندانی آرش محمدی

امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند کارگر زندانی آرش محمدی از زندان سنندج آزاد شد. آرش محمدی کارگر مهاجر که در شهر سلیمانیه در کردستان کارگری می‌کرد که پنجاه روز قبل هنگام بازگشت به ایران در مرز “باشماق” دستگیر و ماشین شخصیش توقیف و خودش به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شد که بعدازظهر امروز با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد.

منبع ۳ خبربالا کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*کیوان باژن عضو کانون نویسندگان ایران آزاد شد

روز چهارشنبه ۱۸ اسفند،کیوان باژن عضو کانون نویسندگان ایران از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

براساس گزارشات منتشره بنقل از یک منبع مطلع ،با وصل این مرخصی به آزادی، این عضو کانون نویسندگان ایران که از مهرماه ۹۹ در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بوده دیگر به زندان بازنخواهد گشت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate