فراخوان کارگران نیشکر هفت تپه + چند خبر ديگر

فراخوان کارگران نیشکر هفت تپه به همه مردم برای همیاری و همبستگی

دعوت به تجمع برای فردا سوم دیماه در مقابل دادگستری در تهران

پس از چند ماه جدال بر سر کوتاه شدن دست چپاولگران بخش خصوصی و باند مافیایی اسد بیگی از نیشکر هفت تپه، فردا چهارشنبه سوم دیماه جلسه “هیات داوری” برای تعیین تکلیف آینده این مجتمع ٥ هزار نفره کارگری برگزار میشود. بدین ترتیب روز تعیین کننده ای برای کارگران نیشکر هفت تپه و ادامه روند مبارازتشان در پیش است. این کارگران طی بیانیه ای بخش های مختلف مردم را به همیاری و همبستگی با مبارزاتشان فراخوانده اند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: “از آنجا که برای همکاران ما سفر به تهران هم به لحاظ هزینه و بعد مسافت و هم مشکلات کرونایی امکان پذیر نیست از همه افراد، رسانه ها، تشکلات و همه عزیزانی که حامی طبقه کارگر و مشخصا علیه سیاست جنایتکارانه خصوصی سازی هستند و همیشه به اشکال مختلف از مبارزات کارگران هفت تپه اعلام حمایت کرده اند، تقاضا داریم به درخواست یاری ما پاسخ مثبت بدهند و در روز چهارشنبه برای اعلام حمایت از خواسته کارگران هفت تپه و تاکید بر صدور فوری رای خلع ید از بخش خصوصی فاسد و اختلاسگر و برای آزاد سازی هفت تپه، در مقابل وزارت دادگستری و در ساعت دو ظهر تجمع حمایتی کنند.”.

با این کار کارگران نیشکر هفت تپه مبتکر شکل دادن به یک همبستگی سراسری کارگری و مردمی در اعتراض به بساط چپاولگران بخش خصوصی در هفت تپه که نماد بارزی از چپاولگری در همه مراکز کارگری و در سطح جامعه است شده اند. باید وسیعا به این خواست کارگران نیشکر هفت تپه پاسخ داد و به این تجمع پیوست.

در همین راستا اسماعیل بخشی چهره محبوب کارگران با به راه انداختن طوفانی تویتری همگان را به همبستگی با نیشکر هفت تپه فراخوانده است. در بخشی از این فراخوان چنین آمده است : “پس از پنج سال مبارزه کارگران هفت تپه علیه این بخش فاسد و سرمایه خوار و تحمل انواع رنج ها و هزینه های امنیتی و اقتصادی برای فعالین کارگری نیشکر هفت تپه در گام اول موفق شدیم پرونده فساد مالی و اختلاس مالکان تحمیلی را به دادگاه بکشانیم و در گام دوم دوم پس از سه ماه اعتصاب در گرمای تابستان و فضای آلوده ی کرونایی و ایستادگی و پافشاری کارگران برای مطالبه اصلی مان یعنی خلع ید بخش خصوصی از هفت تپه، با وجود تمام حمایت های بی منطق دولت از این بخش فاسد، موفق شدیم پرونده واگذاری غیر قانونی شرکت را روی میز هیات داوری بگذاریم حال پس از چند ماه تاخیر و سنگ اندازی های دولت و وزارت اقتصاد روز چهارشنبه جلسه هیات داوری برای تعیین تکلیف آینده ی هفت تپه برگذار خواهد شد از آنجایی که امیدی به استقلال اعضای این هیات داوری برای دادن رای نهایی به سود کارگران هفت تپه نداریم از تمام مردم ایران، دانشجویان، کارگران، معلمان و تمام کنشگران اجتماعی در حوزه های مختلف و از همه عزیزانی که دوست داشتند به ما کمک کنند و به یادمان بودند می‌خواهیم در کنار ما باشند و با فریادمان هم فریاد شوند و از ساعت بیست و یک امشب یک دی ماه تا روز چهارشنبه سوم دی ماه که جلسه هیأت داوری برگذار می‌شود با نوشتن این جمله و این هشتگ یاری مان کنید :#خلع_ید_یک_کلام_والسلام”.

کارگران نیشکر هفت تپه با گفتن اینکه آنها با هیچ مقام مسئولی، نشست صمیمانه‌ای نداشته و ندارند و مسیر آنها در راستای استیفای حقوق برحقشان است، اعلام کرده اند که اگر “هیات داوری” از بخش چپاولگر خصوصی و باند اسدبیگی خلع ید نکند، اعتراضات خود را گسترده تر به پیش خواهند برد. ضمن اینکه اگر “هیات داوری” رای به خلع ید از مالکان فعلی شرکت بدهد، مطالبات برحق دیگرشان نیز نباید معطل بماند.

نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری است. کارگران نیشکر هفت تپه بیش از یک دهه است که علیه تعرضات هر روزه سرمایه داران به زندگی و معیشتشان در جدالند. از جمله ٤ سال است که در مبارزه هر روزه با باند مافیایی اسد بیگی قرار دارند و در دور اخیر بیش از ٩٠ روز تجمع اعتراض بر پا داشته اند و هشت ماه است بلاوقفه اعتراضات جانانه ای را برای پیگیری خواستها و مطالباتشان به پیش برده اند. کارگران نیشکر هفت تپه با اتکاء به قدرت اتحاد و سنت شورایی در مبارزاتشان سنگرهای بسیاری را فتح کرده و به یک الگوی مبارزاتی برای همه کارگران و کل جامعه تبدیل شده اند.

کوتاه شدن دست اختلاسگران بخش خصوصی در راس خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه قرار دارد. این کارگران در عین حال خواستار پرداخت بموقع حقوقها و تمامی طلبهایشان، بازگشت به کار کارگران اخراجی در تمام بخش ها از جمله بازگشت به کار اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان خضری و سالار بیژنی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزاتشان هستند. کارگران نیشکر هفت تپه با مبارزاتشان شورای اسلامی این نهاد دست ساز حکومتی و ضد کارگری را کنار زده و با اتحاد خود مبارزاتشان را مدیریت کرده اند و اکنون در تدارک ایجاد هیات نمایندگی شورایشان هستند. حرف کارگران نیشکر هفت تپه گسیل یک نفر از طرف دولت به این شرکت و اداره آن تحت نظارت و مشورت خود کارگران است. ٥ هزار کارگر نیشکر هفت تپه با مبارزات شورانگیز و جانانه خود صدای اعتراض همه کارگران علیه فقر و فلاکت، علیه دزدی ها و اختلاس ها و علیه بساط چپاولگر حاکم و یک الگوی درخشان از مبارزات متحد کارگری هستند. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ دی۱۳۹۹، ٢٢ دسامبر ۲۰۲۰

اطلاعیه خبری

تجمع اعتراض کارگرن قرار داد موقت پتروشیمی بندر امام و چند خبر دیگر

– روز ۲ دی جمعی از کارکنان قرارداد مدت موقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، در محل این سازمان دست به تجمع زدند. این کارگران بخشی از ٢٥٠٠٠ کارگر نفت بودند که در مرداد ماه دست به اعتصاب زدند و امروز به خلف وعده ها اعتراض دارند. اجرای طرح طبقه بندی مشاغل مبلغی حداقل بر دستمزدها اضافه میکند و در شرایطی که قدرت خرید کارگران هر روز پایین تر می آید انجام آن برای کارگران فوری است. خواست اصلی این کارگران افزایش فوری دستمزدهاست که یک محور مهم اعتصابات مردادماه کارگران نفت بود. اعتراض در مراکز مختلف نفتی بخاطر زورگویی های پیمانکاران دزد و چپاولگر و از جمله تعویق پرداخت دستمزدها و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در مقابله با بیماری مهلک کرونا و اجرایی نشدن وعده های داده شده در اعتصابات مرداد ماه گسترده است. هفته گذشته کارگران شرکت جهان توسعه زیرمجموعه پتروسینا پالایشگاه دهم پارس جنوبی به علت تعویق پرداخت دو ماه مزد خود دست از کار کشیده و به خوابگاه رفتند .

– روز ١ دی حدود ۳۰۰ کارگر پیمانی شاغل در بخش خدمات و فضای سبز شهرداری بندرعباس در استان هرمزگان اعتراض خود به تعویق پرداخت سه ماه مزد و بلاتکلیفی شغلی بخاطر خروج پیمانکار رسانه ای کردند. این کارگران برای پیگیری مطالبات خود در روز ٢٨ آذر مقابل ساختمان استانداری تجمع داشتند.

-روز ١ دی کارگران پسماند شهرداری بندر بوشهر در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد خود دست از کار کشیدند.

– روز ١ دی رانندگان خط واحد ارومیه برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب زدند. رانندگان خط واحد اورمیه اعلام کرده اند که تا وقتی شهرداری به مطالبات آنها پاسخ ندهد و مشکلات مالی شان را برطرف نکند به تجمع و اعتصاب ادامه خواهند داد.

-روز ۱ دی ماه گروهی از کارگران روزمزد ارومیه با دست نوشته های که بر روی آن نوشته شده بود “فریاد کارگران گرسنه”، اعتراض خود را به فقر و گرسنگی اعلام داشتند. قبل از این نیز در شهرهای مختلف جوانان ومردم معترض با تجمعات موضعی و شعار غذا نیست، ترس نیست، شورش گرسنگان در راه است، بیمه بیکاری حق مسلم ماست، گوشه هایی از این حرکت اجتماعی علیه کل بساط چپاول و فقر و گرسنگی و توحش حاکم را به نمایش گذاشتند. دولت در قبال معیشت مردم مسئول است. همه مردم بدون درآمد و یا کم درآمد باید از حقوق پایه ماهانه در حد داشتن یک زندگی انسانی و قابل قبول باید برخوردار باشند. درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن مسکن حق مسلم همه مردم است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ دی ۱۳۹۹، ٢٢ دسامبر ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate