جنگ اکراین ، نمایشی دیگر از جنایت سرمایه داری

جنگ اکراین ، 

نمایشی دیگر از جنایت سرمایه داری . 

“جنگ، ادامه سیاست است با وسایلی دیگر. همه جنگها از نظام‌های سیاسی زاینده‌شان جدایی ناپذیرند. سیاستی که دولتی مفروض، و طبقه‌ای مفروض در درون آن دولت، مدتها پیش از آغاز جنگ در پیش گرفته، بناگزیر بوسیله همان طبقه در خلال جنگ ادامه ميیابد و تنها شکل عملی ساختنش تغییر ميکند.” 

جنگ و انقلاب . سخنرانی ١٤ (٢٧) مه ١٩١٧ و. ای. لنين 

 گاهی پیجیدگی و فاکتورهای دخیل در یک جنگ روشن بودن ماهیت آن جنگ را در چشمان یک ناظر تیره و تار میکند . همۀ جنگ ها با توجیهات به ظاهر قابل قبول درگیر میشود . باید عناصر جانبی را در مورد یک جنگ را کنار گذاشت . اصل ماهیت جنگ و شرکت کننده اصلی در آن جنگ است . 

جنگ روسیه در اکراین با هر توجیه و بهانه ای جنگی خانمان برانداز و ویرانگر است که در همان ابتدای جنگ عوارضش را دنیا مشاهده میکنند . عوارض و نتایج یک جنگ امپریالیستی روشن است . ویرانی ، دربدری ، تلفات انسانی و نفاق و کینه پروری ملی ( در اینجا میان ملیت های روس و اکراین )در میان ملیت ها . لبۀ تیز و ویرانگر این جنگ ها رو به مردم است . لت و پار شدن انسان هاست . ویرانی خانه و کاشانۀ انسان هاست . ویرانی شهر و روستاست . ویرانی زندگیست . با هر توجیه عوام فریبانه ای که بکنند . 

جنگ روسیه هم اکنون حامل و عامل این مصائب است . 

دولت های امپریالیستی روسیه ، چین ، امریکا ، اروپا و ناتو آتش بیار این نوع جنگ ها هستند . قدرت و اعمال زور خود را به نمایش میگذراند . با تمام قدرت و توجیه اعمال جنایت کارانۀ خود ابر قدرتی خود را نشان میدهند .

در مقابل این جنگ باید ایستاد . دو جنگ وجود دارد . جنگ انقلابی و جنگ غیر انقلابی . فقط جنگ انقلابی طبقات ستمدیده در مقابل ظلم و زور است که قابل دفاع میباشد . 

مرگ بر جنگ . مرگ بر جنگهای امپریالیستی .

بهروز شادیمقدم

۱۶.۱۲/۱۴۰۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate