اخباروگزارش های کارگری ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰

– ادامه اعتصاب  وتجمع کارگران صنایع کاغذ پارس دراعتراض به عدم تحقق خواسته هایشان و وعده های توخالی با دم گرفتن شعار«نترسید نترسید  ماهمه باهم هستیم»

– تجمع اعتراضی کارگران شرکتی وحجمی شرکت توزیع برق لرستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری

– کمپین معلولان خطاب به وزیرکار :آنچه در این شش ماه عملی نشد!

– تاریخ دادگاه فرنگیس نسیم ‌پور،علی کروشات وپیروز نامی

– انجمن زنان ایرانی پرتو:پانته‌آ بهرامی را ازدست دادیم

– اعتصاب وتجمعات قصابان بروجرد مقابل دامپزشکی و فرمانداری دراعتراض به راه اندازی پیش سرد در کشتارگاه 

– تجمع اعتراضی اهالی روستای بنه عباس رامهرمزنسبت به ناامنی مقابل دادگستری

– افزایش ۴۲ درصدی کارگران جان باخته براثر حوادث کاری دراستان اردبیل در ده ماه اول سال جاری

*ادامه اعتصاب  وتجمع کارگران صنایع کاغذ پارس دراعتراض به عدم تحقق خواسته هایشان و وعده های توخالی با دم گرفتن شعار«نترسید نترسید  ماهمه باهم هستیم»

روزچهارشنبه ۱۱ اسفند، کارگران صنایع کاغذ پارس با ادامه اعتصاب دراعتراض به عدم تحقق خواسته هایشان مبنی برپایان قراردادهای یک ماهه ، حذف شرکت‌های  پیمانکاری  واسطه  و تنظیم  قراردادهای  مستقیم ، وچهارشیفته شدن و حذف ۱۲ ساعت کار درروز و اجرای طرح طبقه بندی  مشاغل و وعدهای پوچ عزم راسخشان را بنمایش گذاشتند و با دم گرفتن شعار«نترسید نترسید  ماهمه باهم هستیم»همبستگی و ادامه کنش هایشان را برای احقاق حقوق برحقشان اعلام کردند.

درهمین رابطه:فریاد «ماهمه باهم هستیم   ذلت نمی پذیریم» در چهارمین روزاعتصاب  وتجمع کارگران صنایع کاغذ پارس دراعتراض به عدم تحقق خواسته هایشان و وعده های توخالی

روزسه شنبه ۱۰ اسفندبرای چهارمین روز متوالی، اعتصاب کارگران صنایع کاغذ پارس دراعتراض به عدم تحقق خواسته هایشان مبنی برپایان قراردادهای یک ماهه ، حذف شرکت‌های  پیمانکاری  واسطه  و تنظیم  قراردادهای  مستقیم ، وچهارشیفته شدن و حذف ۱۲ ساعت کار درروز و اجرای طرح طبقه بندی  مشاغل و وعدهای پوچ ادامه پیدا کرد.

کارگران معترض در تجمعشان دراین واحد تولیدی واقع در هفت تپه،جنب کشت وصنعت نیشکر هفت تپه شعار«ماهمه باهم هستیم   ذلت نمی پذیریم»سردادند.

به گفته کارگران کاغذ پارس، اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل، چهار شیفته شدن و حذف کار ۱۲ ساعتی پرفشار، حذف واسطه پیمانکاری و تبدیل قراردادها مستقیم با شرکت مادر کاغذ پارس از مطالبات آنهاست.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکتی وحجمی شرکت توزیع برق لرستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری

روز چهارشنبه ۱۱ اسفند، کارگران شرکتی وحجمی شرکت توزیع برق لرستان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری تجمع کردند.

*کمپین معلولان خطاب به وزیرکار :آنچه در این شش ماه عملی نشد!

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخیر اقدام به برپایی نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه این وزارتخانه نموده است.

در همین راستا کمپین معلولان چند وعده عملی نشده آقای وزیر را به شرح زیر مطرح می‌نماید؛

۱.عدم ارائه عملکرد دستگاه‌ها درباره اجرای قانون معلولان؛تاکنون گزارشی به مجلس ارائه نشده.از ۱۳۹۷ تا آخر ۱۴۰۰ باید ۴ گزارش به مجلس ارائه می‌شده که سهم آقای عبدالملکی یک گزارش است که هنوز انجام نشده.

۲.عدم تحقق وعده برخورد با دستگاه‌هایی که گزارش عملکرد قانون معلولان را ارائه نکنند؛چندین دستگاه حتی جواب مکاتبه بهزیستی را نداده‌اند و هیچ برخوردی با آنها صورت نگرفته یا ما بی‌اطلاعیم

۳.عدم تحقق وعده پیگیری حقوقی و قضائی علیه دستگاه‌هایی که قانون معلولان را اجرا نکنند؛تاکنون هیچ شکایتی از هیچ دستگاهی در این‌باره انجام نشده

۴.عدم پاسخ به گزارش سوءاستفاده یک مدیرکل از ملک بهزیستی؛کمپین معلولان از آبان‌ماه به صورت محرمانه سوءاستفاده یک مدیرکل از ملک دولتی را به حراست و بازرسی وزارتخانه گزارش کرده و تاکنون هیچ جوابی نگرفته است!

۵.شیوه‌نامه اورژانس اجتماعی مانع استخدام معلولان است؛کمپین درخواست رسیدگی کرده ولی تاکنون اقدامی در خصوص اصلاح شیوه‌نامه صورت نگرفته است.

۶.تامین اجتماعی ادعا کرده قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان در بخش غیردولتی اجرا می‌شود؛این ادعا از اساس کذب است.درخواست بررسی موضوع از طرف کمپین معلولان ارائه شده اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.

۷.شرایط استخدامی بانک رفاه مانع استخدام معلولان است؛کمپین معلولان از وزیر درخواست کرده با توجه به آن‌که بانک زیرمجموعه وزارت رفاه است،این مانع برداشته و الگویی برای سایر بانک‌ها شود.هیچ واکنشی از وزیر دریافت نشده است.

۸.عدم تحقق وعده تامین بودجه قانون معلولان در قانون بودجه ۱۴۰۱.لایحه بودجه ۱۴۰۱ در حالی به مجلس ارائه شده که بودجه پیش‌بینس شده حدودا ۵٪ بودجه مورد نیاز اجرای قانون معلولان است!

حق پاسخگویی برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی محفوظ است

*تاریخ دادگاه فرنگیس نسیم ‌پور،علی کروشات وپیروز نامی

فرنگیس نسیم ‌پور،علی کروشات وپیروز نامی فعالان صنفی استان خوزستان به خاطر دفاع از حقوق معلمان و دانش‌آموزان در روز ۱۷ اسفند محاکمه می‌شوند. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از این فعالان صنفی خواهان مختومه شدن پرونده آنان است. 

معلمان زندانی بدون قید و شرط باید آزاد شوند.

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

*انجمن زنان ایرانی پرتو:پانته‌آ بهرامی را ازدست دادیم

با کمال تأسف و اندوه فراوان یار دیرین و یکی از بنیانگذاران انجمن زنان ایرانی پرتو را از دست دادیم.

پانته‌آ بهرامی زنی روشنفکر و ژورنالیستی فعال، نویسنده مقالات تحلیلی و کارگردان فیلمهای مستند بود که در اوایل دهه نود میلادی تلویزیون رسانه گروهی ایرانی در دورتموند آلمان را براه انداخت. پس از مهاجرت به آمریکا کار نویسندگی و فیلمسازیش را ادامه داد. مقالات تحلیلی وی در رسانه‌های فارسی زبان از جمله ایندپندنت و سایت اخبار روز پخش میشد. آخرین مقالات وی به تحلیل هایی از دادگاه حمید نوری و ملاحظات جانبی آن میپردازند. فیلمهای مستند «از فریاد تا فریاد» و « و من عاشقانه زیسته ام» از جمله آثار باارزش وی هستند که زنان در زندانهای جمهوری اسلامی را به تصویر میکشند. 

زندگی و کار خستگی ناپذیر پانته‌آ همواره در جهت آگاهی زنان و مبارزه برای آزادی و برابری بود.

پانته آ پس از سالها مبارزه با بیماری شب گذشته ترکمان کرد. یادش را گرامی میداریم و راهش را ادامه میدهیم.

*اعتصاب وتجمعات قصابان بروجرد مقابل دامپزشکی و فرمانداری دراعتراض به راه اندازی پیش سرد در کشتارگاه 

ازابتدای هفته جاری، قصابان بروجرد برای اعتراض اعتراض به راه اندازی پیش سرد در کشتارگاه کرکره هایشان راپایین کشیدند و روزچهارشنبه ۱۱ اسفند با برپایی تجمع مقابل دامپزشکی و فرمانداری این شهرستان دراستان لرستان مخالفتشان را با پیش سرد کردن۲۴ ساعته گوشت قرمزاعلام کردند.

یکی از قصابان حاضر درتجمع به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: وقتی گوشت پس از کشتار ۲۴ ساعت در پیش سرد بماند کیفیت اولیه خود را از دست می دهد و مقداری از حجم آن کم می شود.

وی افزود: ما مخالف این هستیم که گوشت در پیش سرد بماند و می خواهیم که پس از کشتار بلافاصله به قصابی منتقل و به دست مشتری برسد.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای بنه عباس رامهرمزنسبت به ناامنی مقابل دادگستری

روز چهارشنبه ۱۱ اسفند،جمعی از اهالی روستای بنه عباس شهر سلطان آباد، برای اعتراض به ناامنی‌های اخیر در روستا مقابل دادگستری رامهرمزتجمع کردند.

تعدادی از این معترضین به خبرنگار رسانه ای گفتند: به‌تازگی افراد ناشناسی، منازل، وسایل نقلیه و پمپ و چاه‌های کشاورزی آنان را به آتش کشیده و باعث اختلال و ناامنی در روستا شده‌اند.

آنها افزودند: بارها این مشکلات را گزارش کرده‌اند ولی نتیجه‌ای نگرفتند و حالا به‌صورت مسالمت‌آمیز دست به تجمع زده‌اند تا مسئولین شهرستان چاره‌ای برای آنها بیندیشند.

*افزایش ۴۲ درصدی کارگران جان باخته براثر حوادث کاری دراستان اردبیل در ده ماه اول سال جاری

در طی ده ماهه نخست امسال بیست نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان اردبیل جان خود را از دست دادند که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ نفر افزایش ۴۲ درصدی داشته است.

به گزارش ۱۱ اسفند روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل،طی ده ماهه امسال ۲۰ نفر براثر حوادث ناشی از کار در استان اردبیل جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۹ نفر مرد و یک نفر زن بوده است. این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ نفر بوده و همگی مرد بوده اند.

همچنین در این مدت تعداد ۵۹۷ نفر بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار با مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه نموده اند ؛ از این تعداد ۵۷۱ نفر مرد و ۲۶ نفر زن بوده است. این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۵۰۳ نفر را نشان می دهد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate