جنگ افروزی بورژوا‌ امپریالیست‌ها بر سر سهم بری بیشتر سود و …

جنگ افروزی بورژوا‌ امپریالیست‌ها بر سر سهم بری بیشتر سود

و گوشت دم توپ شدن کارگران و مزدبگیران اوکراین و روسیه

هیئت حاکمه‌ی دولت بورژوا امپریالیستی روسیه به رهبری پوتین نمی توانست نظاره‌ ‌گراین باشد که کار ارزان و ارزش اضافه‌ای تولید شده‌ی کارگران و مزدبگیران اوکراین راحت به جیب بورژوا امپریالیست‌های غربی سرازیر شود. بورزوا امپریالست‌های غرب به مرور محدوده‌ی سودبری دولت بورژوازی روسیه را تنگ و تنگتر کرده اند. تازه به این هم راضی نشدند و نیستند و مشغول صادر کردن”انقلاب نارجی” به کشورهای متحد روسیه هستند. همانطوری که حتمن اطلاع دارید صدور “انقلاب‌نارنجی” به کشورهای اوکراین، گرجستان، قزاقستان، بلا روس ادامه داشت که فقط اوکران قربانی “انقلاب نارجی” شد اما هیئت حاکمه‌ی روسیه به رهبری پوتین این انقلاب را به رسمیت نمی شناسد می خواهد  با زور اسلحه  و اشغال این کشور مردم اوکراین را به متحد و فرمان بردارخود کند. اما بورژوا امپریالست های غرب  بیکار ننشستند و به مرور محدوده‌ی سودبری دولت بورژوازی روسیه را تنگ و تنگتر کرده اند. تازه به این هم راضی نشدند و در صددند که “انقلاب نارجی” را  به خود روسیه و کشورهایی که متحد روسیه هستند صادر کنند. همانطوری که اطلاع داریم این هدف در کشورهای اوکراین، گرجستان، قزاقستان، روسیه‌ی سفید دامن زده شد که فقط در اوکران پیروزی داشت. حال هیئت حاکمه‌ی روسیه به رهبری پوتین می خواهد  با اشغال اوکراین مردم را به زوراسلحه  زیر فرمان خود در آورد. حقیقت این است، که دولت بورژوا امپریالیستی روسیه با سرکوبی شدید جنبش کارگران ومزدبگیران روسیه بردوپای خود ایستاده است. این بخش از بورژوازی که پوتین آنرا نمایندگی می کند، بسیار هار است و با چاقو سر می برد و بخش دیگر بورژوازی  ظاهری بزک کرده  دارد اما  با پنبه سر می برد.بورژوا امپریالیستی غرب وبه گونه ای پیچیده تر با کارگران و مزدبگیران تصفیه حساب می کند و آن ها را به استثمار می کشد.همچنین سرمایه داری جهانی برای به بند کشیدن و تامین سود دو روش را به کار می گیرد، یک جناح ازسرمایه داری با تکیه بر احزاب چپ رفرمیست، اتحادیه ها و سندیکاهای رفرمیست مثل اتحادیه‌های کارگری که در پیوند با احزاب سوسیال دموکرات فعالیت می کنند مقاصد شوم بردگی و استثمار خود را پیش می برند و جناح دیگر از سرمایه جهانی مثل سرمایه داری دولتی چین، دولت سرمایه داری روسیه با حاکمیت الیگارش‌های روس به رهبری پوتین و رژیم های دیکتاتوری که درگوشه وکنار جامعه‌ی سرمایه داری جهانی حاکمند، از شیوه و روش سرکوب برای به زیر سیتره کشاندن طبقه‌ی کارگر ومزدبگیران استفاده می کنند. این دو روش یک مخرج مشترک دارند و آن این است که به هر شیوه و روشی که شده در تامین سود جهانی سرمایه کوتاهی نکنند. براین بستر است که جنگ های ” مینهی” مثل جنگ اوکراین، جنگ ایران و عراق و جنگ هایی که در خاور میانه، امریکای لاتین، آسیا و آفریقا رخ می دهد برافروخته می شود.

هزینه‌ی جانی و مالی جنگ خانمان‌سوزبین دولت روسیه و دولت اوکراین را توده‌ی کارگر و مزدبگیران زن و مرد اوکراین و روسیه  می پردازند نه سرمایه دااران. در این جنگ دولت بورژوا امپریالیست روسیه خانه و کاشانه‌ی کارگران و مزدبگیران اوکراین را با توپ و تانک ویران ساخته است و از سوی دیگر بورژوا امپریالیست های غربی مثل آلمان، فرانسه، هلند، آمریکا و دیگر کشور های عضو ناتو با صدور سلاح های سنگین و سبک به جبهه‌ی جنگ، کارگران و مزدبگیران را برای حفظ منافع اقتصادی و سیاسی سرمایه داران بزرگ به ایستادگی درمقابل غول نظامیی مثل روسیه تشویق کرده و آن‌ها را گوشت دم توپ مقاصد خود می کنند.

نتیجه این می شود که این جنگ، جنگ ما کارگران و مزدبگیران نیست و جنگ رقابتی بین بورژوا امپریالیست ها است. همچنین لازم و ضروری است ، که طبقه‌کارگر روسیه سکوت را بشکند و دست دردست و شانه به شانه‌ی طبقه‌ی کارگر و مزدبگیران اوکراین متحدانه علیه حاکمان بورژوا امپریالیستی دو جناح سرمایه داری به پا خیزند.

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران و مزدبگیران اوکراین و روسیه علیه جنگ طلبان غرب و شرق

زنده با د اتحاد و همبستگی جهانی کارگران و مزد بگیران علیه جنگ بورژوا امپریالیست ها

اول مارس ۲۰۲۲

اسفند ماه ۱۴۰۰ علی برومند

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate