جنگ ابزار اساسی سیستم سرمایه داران

آنچه که امروزه ما مدعی هستیم و از بیشرمی سیستم سرمایه داران که حد ومرزی نداره حرف می زنیم اطلاعات سوخته خود سیستم است .
هرچند سال یکبار بخشی از اطلاعات و سریات مهم درونی را به اطلاع عموم می رسانند . نمونه بارز آنها نقش دولت آمریکا در سازمان دادن (گروه القاعده ) و سایر گروههای تروریستی خاور میانه است .
براه انداختن جنگ در گوشه و کنار جهان یکی از رسالتهای آنها در طول تاریخ بوده است برای فروش تجهیزات جنگ وسایر ابزارهای که قبل و بعد ازجنگ بکار برده می شود.از حماقت و تعصبات دینی و ملی مردمان گوشه و کنار جهان که باز خود مسبب همه آنها هستنداستفاده می کنند تا بحال خاور میانه بدلیل منابع فراوان زیرزمینی ( گاز و نفت ) مناسب ترین منطقه برای براه انداختن جنگ و دوشیدن منابع طبیعی و دست رنج مردم بوده و هست .
اما جنگ امروز در اوکراین چرا ؟ جواب دادن به این سوال ساده نسیت . چونکه بر عکس کشورهای خاور میانه ای دین و مذهب و ستم ملی در آنجا کاملا بی نقش هستند . پس باید مشکل اساسی تری وجود داشته باشد که دولت روسیه ی از پای در آمده دوران شکست بلوک شرق و پا گرفته در دو دهه اخیر بعنوان یکی از دو قطب اصلی نظام سرمایه داران وارد جنگی خانمان سوز آنهم در اروپا شود .
همه ما می دانیم که برای براه انداختن جنگ باید تئوریهای لازم برای توجیه کردن جامعه وجود داشته باشند . ناتو می گوید که گرویدن اوکراین به ناتو به خاطر حفظ امنیت منطقه از دست خشم دولت روسیه است . دولت روسیه می گوید دولت آمریکا از طریق وصل کردن اوکراین به ناتو کاملا در دروازه روسیه دخالت کرده است و این تهدیدی جدی برای امنیت روسیه است .این دو دلیل اساسی از هر دو طرف است .با این تئوریها هر دو طرف بخشهای از جوامع را باخود دارند. اما بخش دیگری که حواسش هست و فریب تئوری فریبکاران را نمی خورند و مخالف هر نوع جنگ و خشونتی هستند می دانند که قضیه جنگ به خاطر سود و انباشت سرمایه سرمایه داران است و بس . به همین دلیل و بنا به سابقه سیاست دولتهای سرمایه داری بویژه دولت آمریکا و دول اروپای وشرقی و غربی جنگ در اوکراین برنامه ریزی شده شرکتهای بزرگ سرمایه داران این کشورها است . در عین حال سیاست دیگر دول ناتو از پای در آوردن دولت روسیه است . ادامه دارد و بحث باز است . توفیق پیرخضری
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate